IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yksityisellä ollaan eli mitään jonotuksia ei ole. Lähinnä mietin kannattaako odottaa vai heti vaan uutta putkeen. Olen toipunut hyvin viimeisestä helmikuun punktiosta ja hyperiä ei ole ollut. Kuunnellaan tietysti mitä lääkäri suosittelee.

Rankkisankkis, me taidettiin edetä niin nopeasti kun pystyi, mutta tais siellä olla joku välikiertokin - jos tuli kesätauko tai tiedossa työeste/aikatauluhässäkkä. PASeissa jos käy välillä, niin onhan nekin vähän niinku välikiertoja. Toki nykyisin suositaan pidempiä viljelyitä, mikä melko paljon karsii alkioita sit matkalle. Itse oon käynyt noin arvaten/muistellen 15-18 ”turhassa” alkionsiirrossa...

Kiitos Hulbertina kun jaksoit vastata. Otettiin eilen neuvolassa pissanäyte ja lähetettiin viljelyyn. Yritin kärttää vielä tulehdusarvojen tsekkaamista mutta eivät ilman oireita suostuneet. Ainakin liikkeet tuntuu taas kunnolla parin hiljaisen päivän jälkeen, joten kaipa se on hyvä merkki. Viikot tuntuvat menevän vähän hitaasti taas.

Heitsu, me mennään niin samoilla! Mä kans odottelen seuraavaa kiertoa ja piikitys alkaa. Meillä ihan sama ton pääsiäisen kanssa. Itse asiassa, mä soitan klinikalle kun kk alkaa, niin heti tietää mihin kohti about punktio osuu. Jos menee vituralleen, aloitan vasta seuraavasta.. kierrosta.
Ehkäpä me sitten piinaillaan yhdessä ken ties :) Olitteko Naikkarilla hoidossa?

Rankkisankkis, mulla oli nyt tammikuussa punktio ja heti helmikuussa PAS, josta tuli nyt plussa. Joku suositus oli, että punktion jälkeisen tuoresiirron ja pakastesiirron välissä pitäisi yksien kuukautisten mittaisen tauon, mutta hoitsu sanoi punktiossa, että hoitoja tehdään myös putkeen. Mä en jaksanut odottaa, kun ei mitään ole fyysisessä olossakaan ollut, joten toivoin PAS:ia heti perään vaan. Mulla oli IVF:ssä lyhyt kaava ja PAS periaatteessa luonnolliseen kiertoon. Käytössä oli luonnonkierrossa kuitenkin Pregnyl, Menopur ja Lutinukset tukena, että sellainen luonnonkierto :D

Millaisilla aloitus annoksilla teillä on alkanut Gonal-F.Itellä alkaa 125.

Mulla ekassa kierrossa oli eka 125, nostettiin 150 ja vielä 175. Näistä ei tullu toivottua tulosta, vaan ainoastaan 2 follia vasteeksi (1 kummallekin puolelle), joten vaihtui inseminaatioksi. Tokassa kierrossa (eli siis tässä ekassa IVF-kierrossa) heti alussa oli annustus 200 iu, ja sillä tulikin sitten se 37 munasolua. Näähän on kaikki todella yksilöllisiä, joten ei oikeen voi verrata keskenään. :) Jollain saattaa 300 iu saada aikaan 3 munasolua, toisella taas 150 iu saa 15. :)

Kiitos vastauksista. Osa vastaili PAS-asiaan, mutta siis tarkoitin koko repertuaaria eli uutta hoitoa. Meillä ei valitettavasti pakkaseen ole saatu mitään, yhdestä hoidosta yksi pas-siirto. Tuleva olisi neljäs hoito. Yhteensä siirtoja on tehty 4, joista 2 raskautta muttei yhtään lasta.

Ikä alkaa painaa jo päälle ja kiire olisi saada hoitoja tehtyä nopeasti. Tässä jo kolme hoitoa läpikäyneenä jännittää jo lääkärin tapaamista siinäkin mielessä, että milloin sieltä tulee tieto ettei hoitoja kannata jatkaa. Huoli kulkee matkassa mukana :sad001

Ihanaa lukea teidän kuulumisia ja jännittää yhdessä. Onnistumisiakin onneksi tulee!

Heitsu, mulla oli gonal-f 300 iu, saalis 14 follia, 13 munasoluja joista 1 hedelmöittyi ajallaan ja 3 blastoa valmisteluviljelyssä pakkaseen. Pitkä kaava.

Mitenkähän kauan tämä kroppa palautuu? Nyt on siis kp.. en muista mutta tiistaina olis pitänyt olla ovia 28 pv kierrolla ja ei kyllä ollu. Enkä tiiä et voiko ollakaan mutta kierron niin hienosti oon saanu siihen ja oviksesta ei kahta sanaa kun on aina selkeät limat. Nythän on siis sen ekan epäonnistuneen istutuksen jälkeinen kierto. Lähinnä siis ärsyttää kun niin kirkassilmäisesti sanoin että joo mun kierto on säännöllinen, kun kysyttiin ja mietittiin että tehdäänkö pas luonnolliseen kiertoon ja siihen päädyttiin. Mulla kans tuo pääsiäinen hintsusti painaa päälle kun katoin et niinä päivinä pitäs olla se ultra ennen pas:ia. Äh. No joo eipä voi mitään. Se varsinainen ivf kierto kuiteskin oli sen 28 pv.
Onko teillä kierto palautunut normaaliksi miten nopeasti?

Mulle määrättiin 150IU :) milloin teillä nyt alkaa hoito?
Oon tuonne meidän suunnitelman kirjoittanut.6.3 oli se toinen IVF suunnittelu aika ja me mennään nyt lyhyellä kaavalla.Tämän kuun viimeisellä viikonloppuna-kuun vaihde siinä pitäisi kierron vaihtua mutta tielle voi tulla tuo pääsiäinen ja se sotkee suunnitelmia ehkä.Viimeistään huuhtikuun kierrosta alkaa eka hoito.Riippuu paljonkin missä vaiheessa tässä kierrossa vaihtuu kierto.Lääkäri sanoi ainakin että punktioon ei ehkä enää mahdu ja pääsiäinen sotkee myös että huuhtikuu on todennäköisemmin se aika milloin alkaa hoito.Saan soittaa ja ilmoittaa että vuoto on alkanut mutta pitää miettiä että heti ei pääse nyt hoitoon voi mennä siihen huuhtikuuhun vaihtuvaan kiertoon.

Moi!

Olen pitkään jo seurannut taustalla ja nyt päätin vihdoin itse kirjoittaa. Olen 26v ja mieheni kanssa meillä on lapsettomuutta takana jo reilut 5 vuotta. Vuosi sitten hakeuduttiin hoitoihin, koska lasta ei kuulunut ja aikaisemmin en ajatellut että meissä olisi mitään vikaa. Kielsin sen siis täydellisesti joten minulla oli sen myötä helpompi olla. Lapsettomuuden syyski todettiin kuitenkin ajanmittaan miehen vähäinen siittiön määrä, minusta ei toistaiseksi ole löytänyt mitään. Tammikuussa oli ensimmäinen icsi josta pakkaseen saatiin 2 x 2D alkiota sekä 1 x 4D alkio. Ensimmäinen icsi tuotti meille negatiivisen tuloksen ja silloin tuntui, että maailma romahti. Seuraavasta kierrosta minä en sitten löytänytkään ovulaatiota onestepin liuskoilla kunnolla joten päätin, että jatkossa mennään CB:llä makso mitä makso. Nyt minulla on ollut tiputtelu vuotoa jo viikon ja koskaan aikaisemmin minulla ei ole ollut tällaista. Onko muilla punktio tai hormonihoidot sekoittaneet kiertoa? Kuukautisten pitäisi alkaa ihan muutaman päivän sisällä ja heti jos vain ovulaation nyt löydän siirretään PAS. Toivon vain, että siirto ei osu juuri pääsiäisten pyhille :sad001

Täällä on myös juteltu miltä ystävien raskaudet ovat tuntuneet tai ovatko välit viilentyneet. Itse koen jokaisen raskauden nykyään tosi vaikeana, koska halu lapsen saamiseen on vain voimistunut lapsettomuus hoitojen myötä.. Olen pitänyt myös hieman etäisyyttä aluksi käsitelläkseni asian ja yrittänyt ajatella, että heidän onni ei ole minulta pois.
Toivottavasti jaksoitte lukea! :happy:

Ilpuri: Minä myös vannotin, että kierto on säännöllinen ja tehdään vain luomukiertoon, mutta sitten en löytänytkään ovulaatiota kunnolla ja nyt olen kärsinyt viikon ihmeellisestä tuhruvuodosta. :bored:

Takaisin