IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Luulisi, että jonkin verran on varaa näille pienille heitoille. Toki riippuu hoitopaikasta. Ja eikö pitkässä kaavassa muutenkin pysty hieman säätelemään ennakolta punktion ajankohtaa? Niin olen ainakin ymmärtänyt. Itselle on aina tehty lyhyt ja siinä ei paljoa ole ns.pelivaraa. Meillä itseasiassa oli eilen punktio ja nyt jännätään maanantaille asti, et miten labrassa on viikonlopun aikana tapahtunut :nailbiting:

Herukka jee, vihdoin pääset alotteleen! Ootko vielä soitellu sinne sun klinikalle että vaikuttaako mitenkään menkkojen myöhästyminen?

Janel, saitteko hyvin munasoluja punktiossa? :)

ON: Onks se nyt sitte pp 4, kun tiistaina oli siirto. Jotenkin edelleen aika rauhallinen fiilis, odottava. Siirrosta lähtien on ollut välillä pieniä jomotuksia alavatsalla, tänään niitä on ollut selkeesti vähän enemmän ja tuossa keskellä alavatsaa, varsinkin asentoa vaihtaessa ja yskiessä. Toivottavasti se on meidän pikku alkio joka siellä möyrii itselleen hyvää pesäpaikkaa :shy:

Viime yönä näin hirveetä painajaista, että olin unohtanut viikon ajan käyttää niitä lutinuksia, ja sitten kun muistin taas aloittaa ne niin menkat jo alkoi :hungover:

Herukka,Sinuna soittelisin maanantaina Naikkarille.Mulle ainakin sanottiin 20.2 olevassa suunnittelukäynnillä että 15vkon punktiot on täynnä että tilanne tottkai kuulema voi vaihtua mutta sanoivat että pitää muistaa se että huuhtikuussa voi alkaa meidän IVF jos huonosti käy.

Villisilmä: 10 munasolua saatiin. Tää on meidän kolmas ICSI ja hedelmöitysvaiheessa käy meillä suurin kato. Siirtokelpoisia alkioita ollaan saatu noin kolmannes munasolujen määrästä. Eli toivoa on, että saataisiin pakkaseenkin ehkä jotakin.

Nyt ainakin tuntuu, että olis ovis, vaikka oletin sen olevan aikaisintaan huomenna. Limatkin loppui ja tikkuunkaan ei tuu ku valoa vasten näkyvä haamu. En kyllä taaskaan saanut lh-huippua tikuilla kiinni, vaikka eilen tuli selvästi näkyvä viiva, muttei läheskään yhtä vahva kuin kontrolliviiva, mutta toivotaan toivotaan.

Heitsu: meidän käynnillä maaliskuun ajat olivat kaikki täynnä niin senkin takia meillä siirtyi punktio huhtikuulle ja silloin meille oli ainakin huhtikuulle tilaa.

Mutta tosiaan yritin soittaa eilen ivf hoitajalle, mutta siellä soittoaika oli 10-11.30 niin en kerennyt silloin soittaa. Maanantaina soitan ja kerron menkkojen alusta niin sitten tiedetään lisää. Eiköhän ne oo tietoisia menkkojen heittelyistä niin on varmaan tilaa meille, kun oltiin kuitenkin helmikuun alussa ensikäynnillä.

Muokattu viimeksi:
Ja siis hetkinen. Höpisen omiani. Sumut siis kp 20 joka olisi ollut 16.3 ja 9.4 olisi ollut punktio.. eli 4 viikkoa olisi ollut hoidon pituus..

Heitsu: meidän käynnillä maaliskuun ajat olivat kaikki täynnä niin senkin takia meillä siirtyi punktio huhtikuulle ja silloin meille oli ainakin huhtikuulle tilaa.

Mutta tosiaan yritin soittaa eilen ivf hoitajalle, mutta siellä soittoaika oli 10-11.30 niin en kerennyt silloin soittaa. Maanantaina soitan ja kerron menkkojen alusta niin sitten tiedetään lisää. Eiköhän ne oo tietoisia menkkojen heittelyistä niin on varmaan tilaa meille, kun oltiin kuitenkin helmikuun alussa ensikäynnillä.

Niin ja meille puhuttiin 9vko:n hoidosta..
Meilläkin oli aika helmikuussa ja silloin sanoivat että että täyttä huuhtikuun eka ja toka viikon punktiot ja sanoivat vielä että tottakai tilanne voi muuttua.

Herukka, meillä oli suunnilleen sen neljä viikkoa. Kp 20-22 alko suihkeet, noin kahen viikon päästä eka ultra, noin kuuden päivän päästä toka ja noin kolmen päivän päästä kolmas, jolloin määräytyi noin 3-4 päivän päähän punktio.

Herukka, meillä oli suunnilleen sen neljä viikkoa. Kp 20-22 alko suihkeet, noin kahen viikon päästä eka ultra, noin kuuden päivän päästä toka ja noin kolmen päivän päästä kolmas, jolloin määräytyi noin 3-4 päivän päähän punktio.

Aivan joo. Kiitos vastauksesta <3

Laskeskelin myös että meillä olisi sen n. 4 viikkoa :)

Onko miten teille tullu labra vastaukset?Meillä oli 20.2 eka IVF suunnittelu käynti ja silloin käytiin labroissa samana päivänä.Tekeytymis aika oli max5pvää nyt se mennyt ja kannassa ei näy mitään labroista.Joskus on käynyt niin että labrat näkyy vasta lääkäri käynnin jälkeen ennen käyntiä ei näy mitään.

Voi ei, nyt alkaa taas tää hullu googlettaminen, tällä kertaa "alkionsiirrosta plussanneet" on aika kova hakusana :hungover: Ei pitäis piinata itteä tämmösellä, kun ei se auta mitään.
Alkaa muuten tosissaan ärsyttään nuo lutinukset, viime yönä heräsin kaks vai kolme kertaa siihen että jotain valuu lakanoille, äkkiä vaan vessaan pyyhkimään ällöttävää lutinusmössöä! :mad:

Villisilmälle tsemppiä piinaan :)
Mä oon aina kanssa ihan kauhee googlettaja :D
-alkionsiirto plussa
-oireet pp4
-oireet pp5..
- ei oireita pp6....
Ja sitä rataa :D

Moikka!
Pitkästä aikaa. En taaskaan tiedä että miten tulee kirjoiteltua mutta kokeillaan kun tuli oli että voisi kokeilla :)

Edellisestä kerrasta on aikaa reippaasti enkä tiiä että muistetaanko minua edes mutta silti, olen tosi onnellinen teidän puolesta ketkä olette plussan saaneet ja suurimmat pahoittelut teille kelle se onni ei ole vielä tullut, mutta varmasti tulee! Ja erityisesti voimia ja tsemppiä teille joilla on hoidot nyt aktiivisena.

Meillä oli joulukuussa ivf-suunnittelu ja ajattelin että onpas nyt kiva kun voin sitten hoitojen edetessä kirjoitella tänne foorumille, mutta jostain syystä mulle tuli sellanen tosi voimakas tunne että en halua lukea, kuulla enkä edes kirjoittaa. En epäonnistumisista tai onnistumisista. Mua harmitti kun tiesin liikaa alkioiden laaduista ja vertasin itseäni muihin. Niin sit päätin että en enää tule foorumille, ainakaan toistaiseksi. Ja loppu vuosi olikin tosi kiireistä töissä ja tosi nopeasti ne hoidot sit alkoikin.

10.1 lähti Synarela joka potkittu mun 28 pv kierron muistaakseni 32 tai 33 pv. Sit oli nolla ultra ja piikiksi sain gonal-f 300 yksikköä annoksella. Ultrat oli 4. Ja 9. Päivänä. Pregnyl ja sit helmikuun alussa oli punktio, joka meni hyvin, 14 rakkulaa, 13 munasolua. Istutukseen kun menin vaivainen 1 oli hedelmöittynyt. Mulle tuli välittömästi oli että päin persettä tämä menee. Lisäksi liioittelin rakon täyteyden kanssa, istutus oli mulle ehdottomasti kamalin vaihe koko hommassa. Mä olin ihan itkun parhaalla siinä penkillä ja jalat tärisivät kun yritin pidättää pissiä ja päässä vaan takoi että ihan paska alkio ja minkä helkkarin takia mun on koskaan pitänyt mitään lukea mistään. Olisiis laatu 2.55. Kyllä ois ollut paljon helpompi kun ois vaan mennyt sokkona ja ollut autuaan tietämätön kaikesta.
Noh, gonalpeptyl ja lutinukset, perjantaina 23.2 oli testipäivä mutta menkat alko jo tiistaina kp29. Keskiviikkona mä sit vielä testasin nehän että sain soittaa naistenpolille lopettaakseni Lutinuksen. Se oli musta päivä, kaikki ihan turhaa!
mutta illalla sit oli tullut Tayssista kirje että valmisteluviljelyssä olikin selvinnyt 3 6 päiväistä blastoa pakkaseen. Voi että olin onnellinen!
Runsas vuoto kesti 7 pv ja sit on tiputtanut, loppui pariksi päiväksi mutta alkoi uudestaan kun harrastettiin seksiä. Nyt taas ei mitään. Normaalisti ei oo ikinä mitään väli tiputteluja ja menkat kestää sen 4 pv.
Katsotaan, tän kierron ovia pitäs olla nyt alkuviikosta mutta en ota siitä mitään stressiä kun on kroppa ollut niin sekasin. Seuraavaan kiertoon sit pitäs toivon mukaan saada kyytiin blasto. Jos selviää suodatuksesta ja päivät osuu kohdilleen, luonnolliseen kiertoon tehdään nyt ainakin.
Kokonaisuutena oli tajuttoman raskas henkisesti, ultrat oli 100 km päässä ja punktio ja istutus 300 km päässä, yrittäjänä kun olen niin töiden kanssa ihan mieletön säätö. Ja herkillä olen ollut. Tissit oli ihan super kipeät ja synarelasta johtuvia raivokohtauksia tuli pari, töissä onneksi niin mies ei joutunut kärsimään. Yhdestä asiakastilanteesta jouduin poistua kun se vaan ärsytti mua liikaa ja meinasin työpaikan keittiön hajottaa kun Heittelin tavaroita... joo-o. :banghead:
Mutta nyt oon rauhoittunut taas enkä itseäni enää ruoski mun "tiedoista " vaan uskallan tulla takas teidän upeiden supernaisten pariin, jos vain minut huolitte! :)en tiiä miten paljon ehdin kirjoittaa mutta yritän ainakin.

Ihastuttavaa talvisunnuntaita jokaiselle :Heartred

Ilpuri, tervetuloa takaisin (vaikkei samaan aikaan olla kirjoiteltukaan)! Toivottavasti toiveesi täyttyisivät nopeasti :happy: Mua alkoi ihan hulluna itkettämään, kun mietin sitä, miten me naiset ollaan valmiita tekemään niin paljon saadaksemme sen, mitä eniten toivomme, esimerkiksi ajamaan satoja kilometrejä edestakaisin mahdottomien aikataulujen keskellä. Ja silti mistään uhrauksista ei ole takeita.

Anteeksi kaikille, että kohta valitan, mutta pää hajoaa. Tänään viivat vahvimmat tähän mennessä, mutta eilen illalla lugejen joukossa tuli ruskeaa tuhrua. Tuli heti olo, että no niin, siinä se oli. Tänään tuhrua on tullut ehkä vähemmän lugejen seassa, mutta muuten ei mitään. Selkään puolestaan on, jossei sattunut, niin ainakin tuntunut kovasti. Google on laulanut täälläkin, mutta eihän siitä hullua hurskaammaksi tule. Tuhru voi olla merkki keskenmenosta. Tai sitten ei. Selkäkipu voi olla merkki keskenmenosta. Tai sitten ei. Vatsassa myös ”tuntuu” joltakin, mutta ei ihan menkkakivuilta kuitenkaan. Eihän tässä voi mitään tehdä, mutta on tää vaan niin perseestä. Huomenna on virallinen testipäivä. En tiedä miksi, mutta jotenkin tuntuu siltä, että jos huomenna saan plussan, niin tää on totta. Vaikkei se mitään takaakaan.

Miselli, luget voi myös kuivattaa limakalvoja ja vuotoa tulla siitä. Toivottavasti huomenna on plussa vain vahvempi! Tsemppiä! :)

Ilpuri,
Tervetuloa takaisin vaikka ei sitä kenellekään toivo! Toivottavasti vierailusi on lyhyt! :)

Miselli mullakin oli sellasta ruskeaa tuhrua tän kanssa ihan ihan alussa ja nyt rv22. Limakalvoilta tuli kun kävin tarkistamassa asian. Tiedän niin tuon tunteen kun lähtee googeloimaan kaikkea. Tsemppiä! Ärsyttäviä nämä tällaiset ja toivotaan että on harmitonta.

Takaisin