IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo. Aikamoinen saalis on kyllä! Ehkä ei ihan heti tartte uudestaan lähtee punktioon yms rumbaan. :D Pidän peukut pystyssä, että teillä selviää huurunenä sulatuksesta! Samaa itekin toivon, kun pasiin päästään :)

Meillä ei siirtoa tähän kiertoon tehdä siirtoa, ovulaatio oli eilen.

Seuraavaan kiertoon otetaan sitten progynova lääke mukaan.

Tsemppiä kaikille, kyllä tämä iloksi vielä muuttuu :)

Tänne tälläistä masennusta:
Tänään oli tullut kanta palveluun tekstit IVF suunnittelu käynniltä mikä oli 20.2.Ei ollut kivoja tekseja mieltä alentavia tekstejä.Kumpanenkin ollaan ylipainoisin ja sen olen tienyt että painoa on hieman minulla liikaa mutta miehelläni on vain lihasmassaa hän käy kuntosalilla 5krt viikossa ja on vieläpä kaiken lisäksi 190cm pitkä.Lääkäri nyt ymmärsi omiaan.Teksteissä oli että monirakkulaiset munasarjat olisivat ja kukaan lääkäri ei ole sellaisesta maininnut ennen ja oireitakaan minulla ei ole ei ole esim vatsakipua kuukautisten aikaan tai mitään hartia pistoksia vain aika runsasta karvan kasvua.Silti diagnoosi ei muuttunut on edelleen selittämätön lapsettomuus.Siellä myös puhuttiin niistä vanhoista johtofollukkeleista ja kystistä.Kystät ei kuitenkaan ole täynnä nestettä.Lääkäri sanoi että näkyvyys on heikko koska on 2kp ja vuotoa on ja tarkkaa diagnoosia ja hyvää näkyvyyttä ei ole kuukautisten takia.Suunnittelussa sukupuolitautitestit ja puolisolle AMH verikoe ja kilpisrauhasverikokeet muut yleiset verikokeet normaalit.Sopimukset/suunnitelmat allekirjoitettu ja kotiin pakastealkio sopimukset saaneet mukaan luettavaksi/allekirjoitettavaksi.Lisäksi näiden kaiken lisäksi oli että gonal-F annostus voisi olla ehkäpä 125iu ja maaliskuussa alkavasta kierrosta olisi eka IVF mutta pitää ottaa PÄÄSIÄINEN huomioon ja sen hetkisen tiedon mukaan punktioon ei mahdu mutta tilanne voi muuttua näiden viikkojen aikana sanottiin kanta palvelun teksteissä toivotaan kuitenkin parasta näiden kaiken masennuksen keskellä.

Tänne tälläistä masennusta:
Tänään oli tullut kanta palveluun tekstit IVF suunnittelu käynniltä mikä oli 20.2.Ei ollut kivoja tekseja mieltä alentavia tekstejä.Kumpanenkin ollaan ylipainoisin ja sen olen tienyt että painoa on hieman minulla liikaa mutta miehelläni on vain lihasmassaa hän käy kuntosalilla 5krt viikossa ja on vieläpä kaiken lisäksi 190cm pitkä.Lääkäri nyt ymmärsi omiaan.Teksteissä oli että monirakkulaiset munasarjat olisivat ja kukaan lääkäri ei ole sellaisesta maininnut ennen ja oireitakaan minulla ei ole ei ole esim vatsakipua kuukautisten aikaan tai mitään hartia pistoksia vain aika runsasta karvan kasvua.Silti diagnoosi ei muuttunut on edelleen selittämätön lapsettomuus.Siellä myös puhuttiin niistä vanhoista johtofollukkeleista ja kystistä.Kystät ei kuitenkaan ole täynnä nestettä.Lääkäri sanoi että näkyvyys on heikko koska on 2kp ja vuotoa on ja tarkkaa diagnoosia ja hyvää näkyvyyttä ei ole kuukautisten takia.Suunnittelussa sukupuolitautitestit ja puolisolle AMH verikoe ja kilpisrauhasverikokeet muut yleiset verikokeet normaalit.Sopimukset/suunnitelmat allekirjoitettu ja kotiin pakastealkio sopimukset saaneet mukaan luettavaksi/allekirjoitettavaksi.Lisäksi näiden kaiken lisäksi oli että gonal-F annostus voisi olla ehkäpä 125iu ja maaliskuussa alkavasta kierrosta olisi eka IVF mutta pitää ottaa PÄÄSIÄINEN huomioon ja sen hetkisen tiedon mukaan punktioon ei mahdu mutta tilanne voi muuttua näiden viikkojen aikana sanottiin kanta palvelun teksteissä toivotaan kuitenkin parasta näiden kaiken masennuksen keskellä.

Eikä DB, oon pahoillani :(

Meidän ainokainen alkio on kuulemma kasvanut blastokystiksi ja odottelee siellä siirtoa, joka tapahtuu siis tänään :shy: Tuntuu inhottavalta, kun oon tottakai tosi iloinen omasta puolestani että päästään kaiken pelkäämisen jälkeen siirtoon, mutta myös tosi surullinen siitä että DB ei päässytkään, kun yhdessä sitä toivottiin :sorry::sorry:

Pahoittelut DB:lle ja tsemppiä Villisilmälle. :Heartred

MuuMuu; wau mikä saldo! :happy093.

Mulla takana seuraavan hoidon suunnittelukäynti. Mies ei päässyt mukaan, joten menin yksin. Hoitoa aikaistettiin vielä vähän ja hoito alkaakin nyt jo ensi kuussa. Lääkäri kysyi mun mielipidettä siitä, mennäänkö pitkällä vai lyhyellä kaavalla. Pyysin lyhyen kaavan, vaikka suoraan sanottuna mulla ei oo käryäkään, kumpi olis parempi. Edellisessä pitkässä kaavassa oli kuitenkin jossain vaiheessa riski, ettei sieltä saada mitään, joten ajattelin, että ehkä tää lyhyempi saattais mulle toimia paremmin. Zumenomeilla aloitellaan vajaan kahden viikon päästä nyt sitten. Lääkkeet muuten samat, mutta jarruksi tulee Orgalutran.

Eikä DB, oon pahoillani :(

Meidän ainokainen alkio on kuulemma kasvanut blastokystiksi ja odottelee siellä siirtoa, joka tapahtuu siis tänään :shy: Tuntuu inhottavalta, kun oon tottakai tosi iloinen omasta puolestani että päästään kaiken pelkäämisen jälkeen siirtoon, mutta myös tosi surullinen siitä että DB ei päässytkään, kun yhdessä sitä toivottiin :sorry::sorry:
Älä mun takia sure, vaikka mua tietysti harmittaa ihan vietävästi niin täällä mun kanssa touhuaa reipas nelivuotias, elämäni ekan inseminaation tulos. Tällä hetkellä arvostan sitä asiaa enemmän kuin koskaan <3
Mä pidän peukut pystyssä teidän blastolle!

Sen verran lääkäri jutteli seuraavasta (jos siihen lähdetään), että sitten tehdään ICSI. Kuulemma kaikki munasolut oli kypsiä, mutta hedelmöittyminen oli vaan tosi huonoa. Syytä ei tiedetä. Itse ajattelin, että haluaisin pitkän viljelyn, en halua turhia siirtoja. Tosin niitähän nyt ei muutenkaan näytä tulevan kun kahden hoidon tulos on 1 tuoresiirto

Katjusha, ok :) Mä olen pyrkinyt ottamaan tuota 600 mg, mutta meinaa unohtua. Munasarjat mielessä oon itse vedellyt, mutta tuo vaikutus istukkaan oli kiinnostavaa tietoa.

Suvettarelle onnea!! Miten en heti huomannut tällaista ilouutista!

Villisilmä, joko olet saanut soittoa? (Olitkin jo saanut, onnea siis siirtoon!!!) Mitä noihin lääkemössöihin tulee, niin tykkään paljon enemmän lutinuksista, kun ne eivät ole jotenkin niin rasvaisia ja ällöttäviä kuin lugesteronit. Ja niissä on asetin, kuinka mahtavaa!

Nasukka, ihan uskomattoman hankala matka teillä ollut edes hoitojen aloitukseen asti! Ihan hyvällä omallatunnolla voitte hoitoihin mennä, ette keuli ketään :happy:

Hattara92, pahoittelut negasta, mutta ehkä homma ei vielä ole aivan selvä? Ja kysy ihmeessä, mitä alkioille tapahtui! Näytti kuitenkin niin lupaavalta.

Herramunvereni, minkälainen saalis MuuMuu!!! 14 pakkasessa asti, vau!!!

Anannnaa, hienoa, että pääset siirtoon!!

Harmi Jero, ettei nyt onnistunut siirto, mutta uusi kierto on uusi mahdollisuus!

Heitsu1996, tekstien lukeminen voi tuntua ikävältä, mutta onneksi pelkästään niiden perusteella ei voi sanoa, miten hoidot onnistuvat! Tsemppiä hoitoihin siis!

DB, olen todella pahoillani puolestasi. Lämpimiä ajatuksia täältä :Heartred

Seesam, mukavaa, että pääsette aloittamaan hoidon aiemmin!

Takaisin