IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällähän hurjasti tapahtunut viikossa..paljon tsemppiä siirtoon meneville ja tarrasukkia niille jotka sen jo käyneet.
Voimia ja halauksia negan saaneille :Heartred
Kyselisin onko täällä kukaan Oysissa hoidoissa? Kuinka pitkät ovat jonotusajat? Ja onko mahdollisuuksia vaikuttaa hoitosunnitelmiin? :rolleyes:

Kyselisin onko täällä kukaan Oysissa hoidoissa? Kuinka pitkät ovat jonotusajat? Ja onko mahdollisuuksia vaikuttaa hoitosunnitelmiin? :rolleyes:

Me oltiin OYSin asiakkaita (ja kai tavallaan vieläki vaikka plussatesti saatiinki joululahjaksi). Ekaan IVF:n jonotettiin 4kk, toiseen 6kk. Jos on joku syy, esim. etenevä, raskautumiseen vaikuttava sairaus, voi päästä jonon ohi.

Mulle jäi fiilis, et ei pysty paljoa kyllä ite vaikuttamaan, ainaki meidän kohdalla tuli asialliset perustelut miksi tai miksi ei, jos jotain kysyin/ehdotin. Ainut mihin olisin saanu vaikuttaa oli toisen IVF:n stimulaatiolääkitys, mut mentiin sit sillä mitä lääkäri ehotti.

Vaikka vaikutusmahdollisuuksia ei ollut, koin, että saimme hyvää ja asianmukaista hoitoa, joka perustui kliinisissä tutkimuksissa todettuihin tuloksiin. Ja toki meidän lääkäreillä oli pitkä kokemus myös alalta. :)

DB, jotenkin sitä vaan elää niin tunteella kaikkien matkassa täällä :shy: Ihanaa että sulla on siellä jo yksi päivänsäde ilostuttamassa :Heartpink

Meidän pieni blastokysti tosiaan siirrettiin tänään, oli tosi nopee ja kivuton homma ja kehuivat että oikein hyvä alkio. Nyt siis oon ainakin viikon raskaana, ennenkuin toisin todistetaan - hassu ajatus :grin Huomenna vielä Gonapeptyl-pistos, Lutinukset jatkuu normaalisti ja virallinen testipäivä on jo 8.3., kun pieni on tänään jo viisi päivää vanha :shy: Tästähän se todellinen jännääminen alkaa :nailbiting:

Me oltiin OYSin asiakkaita (ja kai tavallaan vieläki vaikka plussatesti saatiinki joululahjaksi). Ekaan IVF:n jonotettiin 4kk, toiseen 6kk. Jos on joku syy, esim. etenevä, raskautumiseen vaikuttava sairaus, voi päästä jonon ohi.

Mulle jäi fiilis, et ei pysty paljoa kyllä ite vaikuttamaan, ainaki meidän kohdalla tuli asialliset perustelut miksi tai miksi ei, jos jotain kysyin/ehdotin. Ainut mihin olisin saanu vaikuttaa oli toisen IVF:n stimulaatiolääkitys, mut mentiin sit sillä mitä lääkäri ehotti.

Vaikka vaikutusmahdollisuuksia ei ollut, koin, että saimme hyvää ja asianmukaista hoitoa, joka perustui kliinisissä tutkimuksissa todettuihin tuloksiin. Ja toki meidän lääkäreillä oli pitkä kokemus myös alalta. :)
Kiitos vastauksestasi :)
Mielenpäällä lähinnä se että onko mitään mahdollisuutta käyttää jotain lääkitystä alkiosiirron jälkeen joka auttaisi kiinnittymisessä? Meillä aina vain ollut tukilääkitys luget, lutinus tai nyt viimeisimmässä terolutit. Kolme hoitoa tässä 6vuoden aikana läpikäyneenä ei ikinä ole tuoresiirrot edes tärpännyt ja passeista yleensä tullu varhaiset keskenmenot paitsi 2013 passista syntyi meidän rakas tytär.

Hei onko täällä kukaan HUSissa hoidossa?Minulla on aika 12.3 ja sen jälkeen tiedättekö onko lisää aika odottamisessa?Kiitos

Kiitos kaikille myötäelämisestä. Raskaalta tämä edelleen tuntuu ja harmittaa etten ole oikein viime aikoina pystynyt tekemään mitään järkevää ja sitten kaikki tama "hermoilu" on ollut tavallaan turhaa.
Soitin polille ja sain uuteen hoitoon suunnitteluajan 27.4. Yritän nyt olla ajattelematta näitä asioita ja keskittyä opintoihin ja töihin. Jään taustailemaan. Kovasti tsemppiä teille kaikille erivaiheissa oleville. Toivottavasti tulisi paljon plussia ja täällä olisi ihan eri porukkaa seuraavan kerran kun tänne kirjoittelen =)

Onko täällä ketään muuita/muuta kuka on alle 30-vuotta?

Minä oon 29v.

Villisilmä, mahtavaa kun pääsit siirtoon!

DB, Pahoittelut ja paljon voimia!

On: Mulla on tällä hetkellä kp4, kun tuo viime kierron lääkkeellinen PAS tuotti negan. Meillä on vielä yksi alkio pakkasessa, joka siirretään tähän kiertoon. Aloitin Zumenonit kp2 ja ensi viikolla kp11 ultra, jossa päätetään koska siirto.

Villisilmä, onneksi on ihanan lyhyt piina-aika! Toivotaan kovasti plussaa tulevaksi :) Mutta eikös pp9 voi Gonapeptyl vielä näkyä positiivisessa tuloksessa? Ihan oma lehmä ojassa kyselen, nimittäin innoittamanasi testasin tänään (pp9) Yliopiston apteekin testillä ja tuli heikosti positiivinen. Tosin sen verran näkyvä, että mieskin näki.. Mulla on virallinen testipäivä vasta pp14 eli ensi maanantaina. Siirrettiin 6-päiväinen blasto viime viikon maanantaina. Täytyy jatkaa testailuja :)

Pahoittelut kaikille neganneille ja muille huonoja uutisia tai viivästyksiä kohdanneille <3

Onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille piinailijoille!!

Minä olen taka-alalla seuraillut kuulumisianne, mutten ole liiemmin kommentoinut, kun oma tilanne on lähinnä ollut odottelua. Viime kierrossa koitettin PAS:a omaan kiertoon ja se tietenkin olisi sattunut just viikonlopulle. Tässä kierrossa oli sitten Zumenonit käytössä ja luottavainen mieli ja harhaluulo, että niiden avulla varmasti päästään siirtoon (sulatuksesta selviämisen riskillä). Mutta kuinka ollakkaan, eihän se sit niinkään mennyt, vaan siirto ois sattunut taas viikonlopulle, eikä maanantaille voida venyttää koska hiihtolomaviikko ja sulku. Seuraavaa kiertoa varjostaakin sitten pääsiäisen uhka, mutta siitähän ei tietenkään ole vielä varmuutta ennenkuin kierto vaihtuu, että miten liki sattuu...
Olo on kyllä aika uupunut ja uskonsa menettänyt, ensin odoteltiin joulun pyhien yli, sitten oma kierto sattui huonoon aikaan ja nyt lääkekierto sattui huonoon aikaan. Ja vielä tietty tuo pääsiäisen uhka edessä...

Miselli ei noilla päivillä pitäisi enää gonapeptyl näkyä. Saattaa näkyä ehkä 2-3 päivää laiton jälkeen. Mulla siirrettiin 5 päiväinem blasto nyt viimeksi ja testipäivä oli pp11. Miks sulla on niin pitkä....
Että tuotanoinniin varovaiset onnittelut!

Taysissa ainakin annetaan aina testipäivä parin viikon päähän. Eikä gonapeptyl tosiaan näy testeissä välttämättä ollenkaan. Kuvaa vaaditaan nyt! :)

Täälläkin juuri nyt 30v eli alle kolmekymppisinä on hoidoissa jo alotettu.

DB ikäviä uutisia siellä, tsemppihaleja!

Tsemppiä matkaan ja piinapäiviin muillekin!

Miselli, ei ainakaan ollut mitään puhetta klinikalla tosta gonapeptylin näkymisestä testissä. Pregnylhän kyllä näkyy sen 10 päivää vissiin. Varovaiset onnittelut, laita kuvaa tulemaan! :love017

Oliko tuo pp siis jotain post-punktio vai mistä se tulee :wideyed:

Takaisin