IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivottavasti oli viimeisin tuo lista :) Tosiaan meidän eka hoito siirty nyt helmikuulta toukokuulle, niin muokkasin. Palailen takas kun on ajankohtasta.

Hei kaikki!
Mulla sattaa olla vähän daiju kysymys..
Mulla oli männä viikolla ovis ja nyt jos jostain kumman syystä sattuisinkin raskautumaan, niin mistä sen tietää ennen punktiota ja siirtoa? Kun eihän mahdollinen raskus vielä näy missään:fucyc

Larissa
1. IVF 6/2016 pitkä kaava, soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. --> nega, pakkanen tyhjä
2. IVF 8/2017 pitkä kaava, vain 2 follia --> inssi --> nega
3. IVF 10/2017 lyhyt kaava, soluja 2 kpl --> 2 morulaa --> eivät selvinneet siirtoon
4. IVF 2/2018, lyhyt kaava

nennu90,
Icsi, lyhyt kaava. Tuore siirto 12.9.2016, nega, pakkanen tyhjä.
2. Icsi, 11.11 siirto. Nega. PAS 17.1.2017, 2 siirrettiin. Pakkanen tyhjä. Nega.
3. ICSI, pitkä kaava, puntio 25.4. Tuoresiirto 28.4. Nega. Pakkasessa 4.

Blanca 1.icsi 2/2017 lyhyt kaava 5 hedelmöittyi, 1 siirrettin, nega, pakkaseen ei mitään. 2.icsi 4/2017

liljatar 1. IVF, Pitkä kaava, punktio 25.4.2017, yksi priima siirettiin 27.4., 6 hedelmöitty, mut vain kaksi heikompaa selvisi pakkaseen yhtä siirtoa varten; testattu nega 9. ja 11.5. PAS seuraavaan kiertoon, mikäli poli ei ole vielä kesäsululla. PASia ei tehty, "kaksoset" ei selvinneet sulatuksesta. 2. IVF 8.11. alkoi pitkän kaavan suihkuttelut ja 22.11. nollaultra. 5.12. punktoitiin 7, joista yksi kolmipäiväinen pakkaseen ja yksi kolmipäiväinen siirrettiin 8.12. Plussatesti 21.12.

Jennie 1. ICSI 9/17, tuoresiirto 12.9.17, nega. Kaksi blastoa pakkasessa. Pas 12/17-1/18.

Katjusha 6. IVF (donor), 1. PAS-suunnittelukäynti 8.1.2018

Seesam 1. ICSI 11-12/2017, pitkä kaava. 7 solua, 5 hedelmöittyi. Tuoresiirto 12/17 -> nega. PAS tulossa 9.2.2018.

Triana 1. IVF tulossa 5/18, lyhyt kaava

Suvetar 1. ivf 10/17, lyhyt kaava, 5 solua, joista 4 hedelmöittyi, 2-päiväinen siirrettiin 8.11. Nega. Pakkaseen 3.

Kissankulta 1. IVF/ICSI lyhyt kaava 09/2017, punktio 29.9. vain kolme solua - ei päästy siirtoon asti. 2. IVF/ICSI pitkä kaava, tuoresiirto (icsi) 1.12. -> nega, pakkasessa 2 (ivf)alkiota

Hulbertiina 1. ivf 09/16 lyhyt kaava, 2 alkiota, sekä tuoresiirto että pas nega. 2. ivf 06/17, lyhyt kaava, 2 alkiota, tuoresiirto plussa, keskeytetty lapsivesien menon vuoksi rv 21+2. Pas tulossa alkuvuonna 2018.

MW2B 1. IVF (donor) tulossa alkuvuodesta 2018

Juupasjaapas 1. IVF 11/17, pitkä kaava. Tuoresiirto 12/17 plussa, la 5.9.2018

Ronya 1. ICSI 9/17, lyhyt kaava. Saatiin neljä alkiota, tuoresiirto nega, 1.PAS nega. Nyt 1. ICSI 2.PAS suunnitteilla tähän kiertoon.

Jopsukka: Eka IVF 11/2017, pitkä kaava. Tuoresiirto 12/17 plussa, la 5.9.2018

bluebe 1. IVF 1/2018 tai 2/2018, lyhyt kaava

Heitsu1996 1. IVF 2/2018,pitkä kaava

Miselli 1. IVF 1/2018, lyhyt kaava

Plussanneet:

Kaakao luomuplussa 2. Ivf 1. Pas jälkeen, la 22.2.
Jennis
Sofiask 1.ivf 5/17+tuoresiirto nega. 1. Pas 8/17. La 3.5.
Nennu90
Helios 4. ICSI 09/16 lyhyt kaava (lahjasiittiöt), 7. PAS 12.9 , La 31.5.18
Helen 79
Sarahe
Vastavirrassa
Blanca
Mimosa85 2. ivf tuoresiirto, la 27.2.
Toivon Kipinä
MiuMau79 2. IVF 9/17, tuoresiirto nega, 1. pas 11/17-> plussa, la 31.7.18
BlueTerranova 2.Ivf tuoresiirto, plussa la 04.11.17
Maleen 5.ICSI tuoresiirto,la 1.8.2018
liljatar, 2.IVF tuoresiirto, la 28.8.2018
Kohta3 1.IVF, tuoresiirto, la 7.2.2018
Jopsukka, 1.IVF tuoresiirto, la 5.9.2018
Juupasjaapas, 1.IVF tuoresiirto, la 5.9.2018

Maurizio, millä kaavalla sulla on hoito menossa/alkamassa? Jos epäilet raskautta niin testin voi tehdä silloin kun menkat pitäisi alkaa. Kyllä suurimmalla osalla näkyy jo silloin raskaus testissä.

Muokkasin omat tiedot listaan. Tänään tuikkaan ekan orgalutran piikin, huomenna eka ultra. Ei kyllä tunnu miltään, liekö yhtään follia kasvamassa... Pessimisti ei pety! :D

Maurizio, mä mietin ihan samaa jossain vaiheessa. Ku mahd. luomu hedelmöittyminen oli viikkoa ennen suihkeiden alkua ja testin olis voinu tehä viikon suihkeiden käytön aloituksesta. Et olisko siinä tullu mahdolliselle alkiolle suihkeista haittaa. Mut sit aattelin, et kyllä ne olis polilta kieltäny luomuseksin, jos tällanen riski olis ollu. :D (tai sit nekään ei uskoneet luomuraskautumiseen, niinku en itekään) :D

Ja meillä oli pitkä kaava ja suihkeet alko kp22. Punktioon mennessä luomuraskaus ei olis ollu mahollinen, ku joskus kp30 tienoilla katottiin ultralla, et onhan munasarjat sammuneet ennen stimulaation alkamista, niin sillon kai se mahdollinen luomuraskaus olis näkyny.

Mauriziolle kommentoin, mun lääkäri sanoi että jos menkat on myöhässä sumujen aikana ni pitää tehdä testi ja lopettaa sumut jos positiivinen. Sumut ei oo ollu vaaraksi alkiolle siinä vaiheessa. Mulla ne kyllä on aina myöhästyttäny vuotoa ja oon sit päässyt pari ylimäärästä negaa testaamaan:cool:

Muistuttelisin piinailijoille, että on meitäkin joilla se plussa on näkynyt vasta virallisen testipäivän jälkeen, jopa vasta useampi päivä sen jälkeen. Mää nyt olenkin tällanen tilastokummajainen, mutta en varmasti ainoa maailmassa jolle näin voi käydä :grin

Tervehdys taas kaikille. Täällä odotellaan kärsimättömänä menkkojen alkamista. Nyt kp 46(!) eikä mitään merkkejä alkamisesta. Eilen soitin, ja kyselin, että mitäs nyt, kun ei näy, eikä kuulu? (6 negatestiä tehty, luonnollisesti). No pohtivat lääkärin kanssa päivällä, ja soittivat uudestaan iltapäivällä, että 10 pv kuuri primolutia, jos vaikka jotain tapahtuis. Eli näillä näkymin joskus vasta 10+ pv päästä kp1 täällä, huoh.

-MuuMuu, kroppa sekaisin.

Bluebe, oletko ollut yhteyksissä Taysiin? Saisiko sieltä jotain irti ennen maaliskuuta?

Rankkisankkis, tsemppiä punktioon! Toivotaan hyvää tulosta :)

Marrasmai, tuo on kyllä totta :) Itsekin varmasti testaisin vielä testipäivää myöhemmin, jos ei kuukautisia kuuluisi.

MuuMuu, toivottavasti kauan kaivatut kuukautiset jo kohta alkaisivat!!

Itse odottelen perjantaita, jolloin 1. PAS:n eka ultra. Mieliala on aina parempi, kun jotain on tiedossa. Just nyt ei sureta.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Ultrassa käyty ja punktio onkin jo viikon päästä tiistaina :O :) vasen (leikattu, röpelöinen ja endon riivaama) munasarja oli yllättänyt ja kasvattanut ainakin 7 tasakokoista follia! oikealla oli yksi isompi ja yksi pienempi, eli yhteensä 9 follia. Ehkä niistä uskaltaisi vaikka 4 munasolua toivoa kerättävän... Folleja on ainakin enemmän kuin missään aiemmassa hoidossa. Toista ultraa ei enää tule, sillä polilla on sulku to-pe, eli suoraan vaan punktioon tiistaina :D

Huomenna alkaa puregon annoksella 300 yksikköä ja orgalutran jatkuu rinnalla. Irroituspiikit sunnuntaina, tällä kertaa tulee tuplana eli sekä pregnyl että gonapeptyl.

Fiilis on varovaisen hyvä :)

Miselli toivottavasti on ultrassa kaikki hyvin! Mulla on ensi maanantaina lääkärille soittoaika ja saan kysellä, että mikä meni vikaan (toivottavasti lääkäri osaa vastatakin). Siinä sitten varmaan keskustellaan hoitojen jatkostakin.

Larissa kuulostaa hyvältä! Toivottavasti mahdollisimman monessa ois munasolu :)

Rankkisankkis tsemppiä punktioon :)

MuuMuu ihanaa, että asiat etenee :)

Mulla on vähän tylsä vaihe kun en voi muuta kuin odotella, että mitä tuleman pitää. Ensi maanantaina tosiaan lääkärin soittoaika. Toivottavasti oon vähän viisaampi sen jälkeen.

Larissa,Hienot uutiset ultrasta toivotaan että tämä on se hoito mikä tuo käärön syliin asti.
Muumuu,Tsemppiä hoidon alkamiseen!

Hei naiset! Onko täällä kenelläkään kokemuksia mitä hcg on ollut PAS jälkeen ja jos on ollut vähän matala niin onko kuitenkin raskaus jatkunut? Mulla tehtiin PAS siis 23.1. kolmipäiväsellä alkiolla ja maanantai oli virallinen testipäivä (meidän klinikalla aina verikoe), mun hcg dpo 16 ja pp 13 oli tuolloin 62. Hoitaja sanoi että on vähän matala mutta kaikki voi silti mennä ok tai sitten ei. Kontrolli on jo huomenna. Kiitos jos jollain kokemuksia:)

T. Bambi, 3. IVF:n 1. PAS, ja eka plussa:Heartred

Larissa, mahtavaa kun noin hyvä vaste! Toivottavasti saatte monta hyvää alkiota :)

Bluebe, toivottavasti lääkäri osaa vastata teidän kysymyksiin ja saatte selkoa mitä tapahtui. Tsemppiä uuden hoidon odotteluun!

Muumuu, tsemppiä uuden hoidon alkamiseen :)

Rankkisankkis, tsemppiä punktioon!:)

Bambi, toivottavasti arvo olisi hyvin noussut huomenna. :) Toisessa ketjussa katsoin, että hyvin ainakin viivat testissä tummunut!

On: Meillä on huomenna siirto! Kyseessä siis 1.ICSI 2.PAS. Lääkkeellinen kierto kyseessä. Niin paljon toivoisin että tämä kolmas siirto onnistuu.

Mahtavaa, Larissa! Välillä sitä yllättyy positiivisesti ihan odottamatta :)

MuuMuu, jes!! Onneksi odottelu jo loppui!

Bluebe, hieno homma, että sait soittoajan lääkärille! Toivotaan, että saat vastauksia myös :)

Bambi, onnittelut ekasta plussasta! Toivotaan, että hcg jatkaa nousuaan!

Ronya, lykkyä huomiseen siirtoon!

Omaa napaa; piinapäivä 5 menossa ja tänään tullut kirkasta limaa ja turvonnut vatsa, ehkä toive ajattelua, mutta josko olisi kiinnittymis oireita? :)
Näkyisiköhän testissä mitään jos viikonloppuna testailisi? Terolut vaan siis käytössä.

Takaisin