IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä takana 6 vuotta lapsettomuutta joista yli vuosi hoidoissa. Ensin ovulaatioinduktiolla useampi kierto (joista osa meni mönkään, käytössä Letrozol), sitten nyt loppuvuodesta siirryttiin IVF hoitoihin. Lyhyt kaava. Kypsytyksessä Puregon, jarruna Orgalutran, irroituksessa Pregnyl. Sen jälkeen Lugesteron keltarauhashormonina. Soluja 9 joista vain 1 hedelmöittyi ICSIllä, pakkaseen ei saatu ainuttakaan alkiota. Ekasta tuoresiirrosta plussa, nyt rv 8+5! Raskaus ylläpitää pitkittynyttä hyperstimulaatiota, kummassakin ovariossa yli 5cm kystat ja vatsaontelossa nestettä mutta aivan sama jos tämä pysyy kyydissä!! <3

Hirveästi tsemppiä kaikille hoidoissa oleville, se on pitkä ja kivinen tie mutta kaiken arvoista jos pienikin mahdollisuus raskautumiseen on.

Onnea taas uusille plussaajille! Hieno plussa-aalto vuoden loppuun, toivotaan että jatkuu ensi vuoden puolelle.

Raskautuneet täältä yleensä siirtyneet juttelemaan ”Kyllä se vaan oli niin vaikeeta!” -ketjuun.

marrasmai ihanaa kuulla, että ultra näytti että kaikki hyvin <3

Onnea kookos ja Lilith88! Lopulta odotus ja taistelu palkittiin, niin onnellinen teidänkin puolesta! :)

Itse ajattelin pitää somettoman tammikuun, lähinnä kylläkin Fb:n ja instan osalta. Nyt en jaksaisi yhtään iloisia raskausmaha- tai vauvakuvia, joten auttaisi hallitsemaan omia fiiliksiä ja keskittymiseen. Aion ainakin kokeilla. :)

On muuten aika paljon muuttunut omat ajatukset someen postaamisesta muutenkin - jonain päivänä kun toivottavasti olen raskaana, niin aion harkita vakavasti omaa suitsutusta somessa, kun tietää mitä tunteita se saattaa herättää muissa (koskaan kun ei tiedä kuinka kipeitä asioita ihmiset käy läpi).

Onko teillä muilla tapahtunut muutosta somekäyttäytymisen suhteen?

ValkoinenOrkidea tiedän niin tunteen noista maha- ja vauvakuvista ja hehkutuksista. Itse kun on reilun yhteensä 18 vuotta toivonut enemmän tai vähemmän aktiivisesti ja muutaman keskenmenon kokenut, niin ei riitä enää sielujen sympatiaa niitä kohtaan jotka sormia napsauttamalla tulevat raskaaksi. Itse olen hyvin tarkkaan harkinnut mitä tietoja jaan omalla nimelläni. Kaikki netissä jaettu jää pysyvästi nettiin, vaikka sen itse poistaisikin. Viimeisimmästä raskaudesta en kertonut fbssäkään ollenkaan, vaikka pääsimmekin hyvillä mielin lähes puoliväliin, lopun surusta puhumattakaan. Someton tammikuu on hyvä ajatus. Voi saada hieman uutta näkökantaa elämään.

Valkoinen Orkidea mä oon kans kokeillut tuota sometaukoa joskus hieman lyhyemmässä pätkässä ja se oli ihan hyvä asia. Se antoi itselle paljon kun vaan osasi keskittyä aivan muihin asioihin eikä siihen, että tekis mieli avata se face tai insta. Itse oon myös sellasista jatkuvaa vauva-/vatsapäivittelyä vastaan. Toki itse kerron raskaudesta ja vauvan syntymästä somessa, mutta en kuvaa mahaani sinne joka päivä tai edes välttämättä kertaakaan noiden uutisten ulkopuolella.

Somesta;
En jaa siellä muutenkaan mitään yksityisasioitani. Jos lapsen saan, niin ajattelin hänetkin pitää yksityisenä. Ei ainakaan mitään naamakuvia nettiin.

Pidän siitä, ettei puolitutut/tuntemattomat tiedä elämästäni kaikkea [emoji5]

Tuo on totta, itsekin jaan yleensä sellasia ”itsestäänselviä” asioita. Ne henkilökohtaisimmat asiat ovat sitten tarkoitettu ihan muualle. Ja toisaalta, mulla on esim facessa kavereina vain sellaisia ihmisiä jolle voin esim raskaudesta kertoa.

ValkoinenOrkidea Sometauko tekisi varmasti monelle hyvää. Itse oon muutenkin tosi laiska mitään postaamaan instaan ja fb, mut kyllä varmasti jotain jossain vaiheessa raskaudesta haluan postata kun sitä on niin odottanut mutta ei kyllä mitää päivittäistä mahakuvaa :D

JuupasJaapas niinpä totta :)

Jopsukka

Mulla on niin suuri pelko persiissä varmaan siihen asti että on lapsi sylissä, että ajattelin postata faboon korkeintaan jonkun söpön kuvan vauvan varpaista tai jotain sitten synnytyksen jälkeen. Tähän mennessä ollaan kerrottu vain aivan muutamalle lähimmälle ystävälle ja sukulaiselle. Töissäkin aion kertoa niin myöhään kuin mahdollista, koska olen vielä koeajalla.

Heippa! Onko ivf/icsi ensi käynnin jälkeen sovittu kuinka nopeasti ensimmäinen punktio? Hoitopaikka meillä Naistenklinikka.

Takaisin