IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aitoomaitseni: itselle on klinikalla sanottu että eivät hyväksy muita plussia ovistesteihin kuin pelkästään digitaalisia tuloksia. Ja on toiminut kätevästi kun ei jää mikään arvailun varaan. Se on joko hymynaama tai ei :happy:

Aitomaitseeni Mä oon vähän samaan tyyliin tehnyt kun ValkoinenOrkidea eli aloittanut testauksen kp 10 paikkeilla ja testannut eka liuskoilla ihan vaikka pregcheck jota saa esim cittarista tai prismasta ja sit ku näyttää et viivat yhtä vahvat nii sit oon tehny clearbluen digin :) tsemppiä testailuun!

ValkoinenOrkidea tsemppiä, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin siellä masussa!<3

Joo ei tää kyllä murehtimalla muutu mutta silti se ajatus ei päästä rauhaan. Miten muut IVF plussanneet ootte selvinnyt keskenmeno pelosta? Ei siihen varmaa mitää taikakeinoa oo poistaa :/

Tekis mieli koko ajan testailla mutta ei sekään anna mielenrauhaa :D

Tänää tuli taas alavatsa kipeeks ja lugee on tullu ulos (tänää oli eka päivä ilman lääkitystä, siks ehkä jännittää enemmän)! Huomenna virallinen testipäivä ja siks kans jännittää, huomenna se hoitaja sit soittelee!

Plussatuulia kaikille +++<3

Jopsukka

Jopsukka,
Tsemppiä huomiseen testiin! :)

Mun keskenmenopelko on tuolla taustalla jossain. En tiedä vaikuttaako ammattini (sairaanhoitaja) vai elämänfilosofiani (kaikki tapahtuu syystä), mut ajattelen, että kun nyt teen parhaani (elän mahd. terveellisesti ja normaalisti), niin en voi tehdä muuta. Jos keskenmeno tulee, niin sitte se tulee. :)

Kiitos empatiasta ja Jopsukalle pidän peukut pystyssä huomisesta testistä! <3

Katarinamoi, lähinnä kemiallista pohdin siitä syystä kun kotitestit näyttää tosi hailuraa viivaa ja kun tuo labran 10iu oli myös heikko, josta päättelen että jos hcg on ollut 10 tai alle niin sehän on tosi onneton, varsinkin jos eilen piti olla 4+2. Ellei sitten jollain ihmeellä blasto ole kiinnittynyt tosi myöhään.

Eihän jollain sattumoisin ole sellaisesta kokemusta?

ValkoinenOrkidea mulla oli rv 4+2 hcg 17. Lähti kuitenkin tuplaantumaan normaalisti, kun reilun viikon päästä uudelleen testattiin. Nyt menossa 12+2 ja huomenna tuomiolle että onko siellä elämää vai onko pelkäämäni tuulimuna.

Muoks. Mulla siis hidas 5pv morula siirretty, eli ei ollut siirrettäessä ehtinyt edes blastovaiheeseen. Lääkäri epäili matalan hcg:n johtuvan tästä (tai sitten tuulimunasta).

.

Liitteet

• Screenshot_20171229-083829.png
    Screenshot_20171229-083829.png
    563 KB · Katsottu: 284
Muokattu viimeksi:
JuupasJaapas: onnea viivojen vahvistumisesta! Toivotaan että jatkuu :)

ValkoinenOrkidea: aivan. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin. Eli tänään soittavat siitä tuloksesta?

Josukka: mitä virallinen testipäivä näyttää? :wink

Itsellä oli tänään virallinen testipäivä. Ja testasin siis aattona ekan kerran kun kuukautiset piti alkaa. Silloin näytti digi raskaana 1-2. Tänään onneksi näytti jo 2-3, eli jotain siellä tapahtuu. Odottelen nyt puhelin lähettyvillä soittoa klinikalta ja toivotaan että saan ajan varhaisultraan parin viikon päähän..:shy: näkee sitten jos sieltä löytyy syke :shy:

4+4.

Marrasmai, kiitos kokemuksen jakamisesta. Toivotaan että siellä teillä kaikki hyvin <3 Saanko kysyä, jos olet jo vkolla 12, että miltä ultrassa on näyttänyt - eikö sydänääniä ole vielä kuulunut/näkynyt vai kuinka vielä epäillään mahdollista tuulimunaraskautta?

Juupasjaapas ja Katarinamoi, onnea testituloksien vahvistumisesta / kehittymisestä! :)

Menen tänään siis kahdentoista aikaan uuteen verikokeeseen ja tulos toivottavasti tulee parin tunnin päästä suoraan kännykän sovellukseen. Thumbs up!

Ihania plussauutisia täällä, onnea onnistuneille! <3
Jopsukka, kyselit keskenmenon pelosta. Itse en ainakaan ole päässyt pelosta vieläkään, vaikka jo pari kertaa olen käynyt ultrassa ja siellä kaikki on ollut hyvin ja mallillaan. Itsellä 4 keskenmenoa parin vuoden sisään ja jokaisessa ollut tiputteluja. Ja niin on nytkin. Ja vaikka viime ultrassa lääkäri lohdutteli kaiken olevan hyvin ja vuotojen yleisiä hoidoilla raskautuneilla, niin ei se pelko silti lähde kulumallakaan. Ei auta vaikka järjellä tietää, ettei itse voi asiaan vaikuttaa jne. Kerta toisensa jälkeen keskenmenot ovat olleet niin musertavia kokemuksia, ettei siinä auta vaikka miten ajattelisi että kaikella on tarkoituksensa ja luinto hoitaa hommansa jne...
MiuMau79 rv 9+3

ValkoinenOrkidea mulla todettiin viime joulun alla kkm, ja vietin joulun pyhät kuollut vauva kohdussa ennen kuin tuli ulos itsestään juurikin tänä päivänä vuosi sitten. Tuosta jäi niin paha trauma, etten ole pystynyt menemään ultraan tätä aiemmin. Tyhmää, tiedän, mutta henkinen kantti ei vain kestänyt. Tänään siis jo nt-ultra.

Mutta: Ultrassa voi siis paljastua mitä vaan kamalaa edelleen, mutta sain tänään aamulla ensimmäistä kertaa sydänäänet kuuluviin kotidopplerilla. Ihan epäuskoinen olo, mutta ei ainakaan ole siis tuulimuna :)

Marrasmai, kaikkea hyvää ultraan!! Toivotaan, että asiat ovat mallillaan masussa <3
Peloista kun puhuttiin, niin minulla oli tuossa kolmannessa alkaneessa raskaudessa kova tuulimunan pelko - koska minulla oli jo takana keskenmeno ja kohdunulkoinen. Ajattelin, että mitä tästä nyt vielä puuttuu. Unettoman yön jälkeen tai itse asiassa yön aikana mieheni varasi ”minkä tahansa” ajan seuraavalle päivälle 6+5, en voinut odottaa hetkeäkään. Sen jälkeen tunne oli hyvä, vaikka vähän tietysti jännitti tottakai. Ensimmäisen kolmanneksen jälkeen lähinnä nautiskelin olostani. Mieheni kärsi pelot minunkin puolestani.

Marrasmai, ymmärrän hyvin pelkosi ja perustelusi ultran välttelylle, vaikka en vastaavaa olekaan kokenut. Suuri halaus sinulle ja nyt tilanne kuulostaa kuitenkin hyvältä - eiköhän ultrakin sen vahvista <3

Mun verikoe vahvisti, että hcg oli laskenut ja oli ilmeisesti kiinnittymisyritys... Sain tänään vielä lääkärin kiinni ja pääsen uuteen ivf-hoitoon heti perään. Kovin on olo ollut surullinen ja epäreiluuden tunteita taas käyty läpi, mutta ei auta kuin nousta ja uutta yritystä kohti. Hyvää viikonloppua siskot!

Terveisiä ultrasta, kaikki hyvin! Varsin aktiivinen tapaus, pungersi ja möngersi menemään koko ajan siinä kuvatessa. Ultraaja käski mun hengitellä hetken syvään että rauhoittuisi sen verran että saadaan se niskaturvotus mitattua :joyful: Riskiluvut pienet, kaikki raajat tallella ja vastasi viikkoja. LA jopa siirtyi hieman taaksepäin, eli se olisikin nyt 8.7.2018.
Kyllä siinä itku tuli kun kuuli ekat sanat "täällä näkyy sikiö ja sydän lyö".

ValkoinenOrkidea olen niin pahoillani! Niin hartaasti toivoin että teilläkin olisi vain myöhäinen kiinnittyminen kyseessä. Paljon halauksia ja voimia uuteen hoitoon kun sen aika koittaa. Mutta älkää luovuttako, meillä tämä lähti 5. ICSIstä, oltiin jo päätetty että viimeinen omilla soluilla tehtävä hoito.

Valkoinen Orkidea:
Voimia sinulle. Itse kokenut niin monta epäonnistunutta hoitoa, että voin samaistua tunteisiisi. Tämä ei todellakaan ole reilua. Toiset tulee raskaaksi, kun kännissä unohtaa ehkäisyn. Toisilla menee vuosia raskaista hoidoista huolimatta ja kaikilla ei ole varaa jatkaa hoitoja. :-(

Onneksi pääset pian uuteen hoitoon, se saa ajatukset muualle. (Toimi ainakin itellä terapeuttisena epäonnistumisten jälkeen.)

Marrasmai: toivottavasti ultrassa kaikki hyvin! :-)

Ja plussanneille vielä Onnea Paljon!

Toivon kipinä:
Paljonkohan on postikulut? (Oulun alueelta voisin hakiakki, mut et tainnu asua täällä päin?)

Maleen 9+2

Voi ihana kuulla Marrasmai! :-)
Meillä täysin sama juttu. Viides ICSI lopulta onnistui. Hoitoon lähdettiin ajatuksella, että tää on viimeinen hoito meille. Onnistuminen oli täys yllätys, vaikka tässä hoidossa alkioiden laatu oli hyvä, parempi kun aiemmissa hoidoissa.
Maleen

Valkoinen Orkidea,Pahoittelut kun jäi kiinnitys yritykseksi.Jospa tämä tuleva nappaa sitten lujaa kiinni.
Marrasmai,Onnea hyvistä ultra kuulumisista.
Jopsukka,Miten soitto ja testi meni?

Valkoinen Orkidea: Epäreilu nuuttipukki, kun tuolla lailla hakee lahjoja pois... Lämmin lohdutushalaus sinulle.

Onnittelut Marrasmaille hyvistä ultrakuulumisista. Ja Juupasjaapas sekä Katarinamoi hyvä että viivat vahvistuneet.

Noista keskenmenojen peloista ainakin itsellä tuntuu, jos vielä raskaaksi tulee, että pelottaa siihen saakka kunnes pikkuisen syliin saa. Sen verran raskas menetys oli tuo viimeisin. Käly kyseli, että eikö seuraava yritys pelota ja vastasin että kyllä, mutta kuitenkin on kaikki kortit käännettävä. Muuten sitä jää jossittelemaan loppuiäksi. Jokainen tietenkin kokee asiat omalla tavallaan, mutta sen verran vahvaa porukkaa tässä ketjussa on, että toivon jokaiselle sen onnellisimman palkinnon.

Vuoden vaihtuessa laitan kaikki sormet ja varpaatkin ristiin ja toivon kaikkea hyvää tulevalle vuodelle ihan jokaiselle.

Takaisin