Kiitos ihan hillittömästi teille tsemppauksesta
Ne tulee nyt tarpeeseen. Henkinen kantti on nyt todella lopussa. Silloin epätoivo tulee ja vie ihan huolella mennessään. Toki tiedostan, että meillä voi olla mahdollisuus onnistua, kun ollaan jo kertaalleen tultu raskaaksi. Se vain tuntuu niin pirskatin kaukaiselta ja mahdottomalta. Keskenmeno oli todella traumaattinen kokemus. Juuri kun hieman uskalsi uskoa kaiken todeksi, matto vedettiin jalkojen alta. Sen jälkeen on lähes mahdoton uskoa mihinkään. Stimulaatio vie multa aina näköjään totaalisesti voimat, kun ne on mulle fyysisesti niin rankat. Kipu kuuluu isona osana mun elämään ja kun tulee jakso, että sitä on huomattavasti enemmän, jaksan jonkin aikaa todella reippaasti tsempata, kunnes sitten maailma alkaa hiljalleen murenemaan ja voimat hupenee täysin. Nyt yritän vaan keskittyä pieniin voimaa antaviin juttuihin ja yritän edes hetkiksi poissulkea piinailun kokonaan mielestäni. Ehkä mä sillä selviän tästä.
Vastavirrassa: Kysyin mä toukokuun PASin suunnittelu-ultrassa lääkärin mielipidettä adenomyoosiepäilystä. Mainitsin hänelle, ettei kyseistä epäilyä lue laisinkaan mun potilastiedoissa ja pyysin kirjaamaan. Keskusteltiin silloin adenomyoosin diagnosoinnin haasteellisuudesta ja myös taudin luonteesta. Adenomyoosissahan limakalvon rauhasista muodostuneita ulokkeita kasvaa kohdunlihassäikeiden väliin. Siksi diagnosointi on vaikeaa ja lopullinen varmuus saadaan käytännössä vasta, kun kohtu on patologin pöydällä. Käytännössä taudille ei voi mitään, jos tarkoitus on saada elämän alku sinne kohtuun. Kysäisin silloin myös, onko mitään kiinnittymiseen auttavaa, johon lääkäri sanoi, ettei oikeastaan ole mitään tieteellisesti todennettua. Tämän keskustelun kävin saman lääkärin kanssa, joka on tehnyt mulle molemmat punktiot sekä tuoresiirrot ja tosiaaan sen yhden PASsin keskenmenon jälkeen toukokuussa. Nyt tämän tuoresiirron jälkeen hän totesi "Ja pysykin sisällä! Tämän enempää me ei voida sitä käskeä!"
Hän on kyllä ehdottomasti klinikan parhaimmistoa ja olen kyllä kiitollinen, että mulle on sattunut juuri hän niin monesti.
Larissa: Hienoa, ettei ihan hukkaan mennyt koko hoito! Tsemppiä inssiin!
Nennu: Itsekin olen miettinyt, että elämä valuu näiden hoitojen keskellä ihan läpi sormien. Millään ei ole mitään merkitystä, eikä mikään huvita. Viikot vaan kuluu ja kuukaudet menee. Elämä pyörii vain kuukautiskierron mukaan. Milloin odotetaan sitä tiettyä kierto tai tiettyä kp:tä ja kohta eletään pp sitä ja pp tätä. Ja niin taas kaikki alkaa alusta. Oravanpyörä, josta ei vain pääse millään pois... Itse olen ajatellut, että ainoa keino hengähtää, on elää välillä täysin hetkessä. Täytyy etsiä asioita, joista voi nauttia, joiden avulla saa hetkeksi murheet häivytettyä taka-alalle. Ei se kyllä helppoa ole, varsinkin jos on ihan murheen alle musertuneena. Voimia sinulle! Toivottavasti pystyt nauttimaan häiden järjestelyistä!
Larissa: Oi, viikonloppuloma kuulostaa tosi kivalle! Itse en ole koskaan ajatellut tuota punkun käyttöä alkion kiinnittymistä edistämään. En ole oikein punkun ystävä, enemmän tykkään valkoviinistä. Toivottavasti saat käyttää punkkusi kiinnittymispunkkuna ja lopputuloskin olisi sellainen, että saisit vaihtaa harrastusta
Nauratti muuten tämän päivän
fok_it-sarjakuva. Koin jotenkin todella osuvaksi, kuin mun elämästä. Minähän nyt jatkoin neljän viikon kesälomaa viikon saikulla. Ensin siis rennosti lomailtiin ja ladattiin akkuja. Sitten tuupattiin muija täyteen hormonia ja rutistettiin ihan kuiviin. Maanantaina palaan takaisin töihin ja toivon parasta, ettei pälli leviä tämän kaiken keskellä