IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyfi, pahoittelut ja jaksamista :Heartred
Blancalla ja Rankkisankkiksella kuulostaa hyvältä! :thumleft
Täällä ihan samanlainen hailura kuin toissapäivänäkin ja tuhrua hiukan tulee, ääh...:dontknow
 
Heippa kaikille. Olen pitänyt vähän taukoa täältä negan jälkeen.Ja nyt olikin kiva käydä lukemassa miten teillä menee. Onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille!
Mulla on eka pas edessä elokuussa. Ultra kp 10-12 ja siirto 3 päivää ovisplussasta. Pakkasessa siis 3-päiväisiä. Nyt kun tässä laskin, niin huomasin että jos ja kun kierto pysyy säännöllisenä siirto sattuisi viikonlopulle. Onko näin lääkkeettömässä sellainen juttu, että jos sattuu vkonlopulle, niin siirtyy automaattisesti seuraavalle kk vai kuinka?!? Julkisella puolella ollaan..
 
Inkseri saattaa siirtyä seuraavaan tai sitten jos tuntuu että aina siirtyy niin, mulla ainakin keväällä siirrettiin ovulaatiota lääkkeillä. En tiedä kuinka toimivaa se on, onko siitä enemmän haittaa kuin hyötyä. Toisaalta luulisi, ettei lääkäritkään sitä tekisi jos olisi huono asia..
 
Moi taas pitkästä aikaa! Teen galluppia:) eli koska testaisit? Mulle eilen siirretty 3 pv alkio (lääkkeellinen PAS) ja virallinen testipv 25.7. taitaa olla dpo 16 tai 17. En malta sinne asti odottaa mutta en haluaisi testata vääriä negoja. Mitään r-testissä positiivisena näkyvää piikkiä kuten pregnyl ei nyt ole. Eli siis arvon naiset, milloin voisi plussa näkyä mikä dpo/montako päivää
siirrosta?

Tsemppiä kaikille eri vaiheisiin:smiley-bounce016
 
Voi voi voi.... Mulla tämä taisi olla kemiallinen . Hcg ei nouse riittävästi. Lääkäri sanoi että luget voi lopettaa. Möh. Toivottavasti nyt vuoto alkaisi ja ei tulisi mitään kipuja. Ettei ole siis kohdunulkoinen. Mä en tajua tätä, että aina kiinnittyy, mutta sitten ei lähde kunnolla siitä. Yhden pojan olen onneksi saanut jo 11 vuotiaaksi kasvatettua. Miten tää toinen on niin hankala...?? Onneksi on 3 blastoa vielä. Ottaa kyllä päähän silti aika ankarasti.
 
Bambi. Kun mulla oli plussa kemiallisessa raskaudessa, niin plussa tuli 8 päivää siirrosta. Mulla silloin siirrettiin 5. pv:n alkio. Tää oli tuoresiirto. Toivottavast saat plussan. :happy:

Inkseri. Mulla ehdotettiin pregnyl-piikkiä, kun meinas tulla viikonlopuks siirto. Lääkkeetön pas oli tää.
 
Blanca, voi kökkö :( onko sulla otettu kilpirauhashormoneja labrassa milloin viimeksi? Jos kilppariarvot on vinksallaan niin se voi aiheuttaa lapsettomuutta, kiinnittymisongelmia, vuotohäiriöitä jne

Inkseri, mulla piti olla (viime vuoden elokuussa) pas luonnolliseen kiertoon mutta ovis näytti osuvan viikonlopulle joten hommaa vauhditettiin parilla bemfola-pistoksella ja pregnylillä. Koin että oli hyvä systeemi vaikka plussaa ei siitä saatukaan.
 
Onko Inkseri teillä monta alkioo pakkasessa? Jos siirto sattuisi viikonlopulle niin julkisella tuskin siirtävät, yksityisellä harkiten. Mulla kerran PAS siirtynyt yksityiselläki ku oon halunnut blastokystan siirtoa ja se ois osunut viikonlopulle, lähinnä sunnuntaille. Labra ois kyllä käyny tarvittaessa ottamassa alkion sulamaan, mutta sunnuntaille ei siirtoa pystyneet järjestämään. Olisivat siirtäneet tuoresiirtonakin edellisessä icsissä kolmipäiväsen kyseisen viikon perjantaina, mutta me oltiin päätetty miehen kanssa että tehdään pidempi viljely jatkossa aina ja tästä syystä kaikki meni pakkaseen ja suunniteltiin PAS joka siirtyi kesäkuulta heinäkuulle kun ei ovulaatiota ollutkaan.

Toisaalta jollain lääkkeillä jonkin verran voi vaikuttaa siirtoajankohtaan, mutta oman lääkärini mukaan luonnollisessa kierrossa pyritään ajoittamaan siirto kierron oikeaan vaiheeseen, jolloin onnistumisen todennäköisyys on parempi.

Edelleen piinaillen
Maleen
 
Blanka :(

Bambille onnellista piinailua!

Itse testasin tänään plussan. Tein klinikalta saadun perustestin (25 IU) ja siihen tuli selkeä viiva. Tein samalla clearbluen digitestin, johon tuli teksti raskaana 1-2. Ultra varattuna kolmen viikon päähän.

Olen ollut hirmuisen ahdistunut ja pelkään koko ajan. Tämä piina ei lopu positiivisiin testeihin. En ole saanut tännekään kirjoitettua aikaisemmin. Mulla oletettavasti viikkoja 4 + 2 (punktio ma ja siirto ke). Digitestin raskaana 1 - 2 (viikkoa hedelmöittymisestä) askarruttelee mieltä. Ettei vaan tule liian hitaasti HCG ylöspäin. Pitäisikö siinä olla jo se 2 - 3? Tuon tuloksen (1-2) sain tällä viikolla maanantainakin ja sitten tänään. Avuttomaksihan tässä itsensä tuntee :schoked025
 
Inkseri,kivasti teillä pakkasessa alkioita..

Blancalle tsemppiä!

Rankkisankkis, onnee plussasta! Onko siirrosta nyt siis kaks viikkoa?

En olis huolissani noista digitestien viikoista, monella näyttänyt todellista viikkotilannetta vähemmän ja niissä vaikuttas olevan aika laaja se raskaushormonin viitealue mistä viikot määritellään.

Itse turhan aikaisin testaillu Plussaa ei oo vielä tullu, mutta eihän siirrosta oo vielä kun 6 päivää, joten pitäis pitää näppinsä erossa noista testeistä... ei vaan kykene...

Maleen
 
Maleen siirrosta on tänään tasan kaksi viikkoa. Kiitos ajatuksistasi digitestien suhteen. Ne taitavat saada monet säikähtämään. Jos en olisi digiä tehnyt niin olisin autuaan tietämätön siitä, mitä näytössä luki. Halusin kuitenkin tehdä digin siksi ettei minun tarvitsisi arpoa viivojen vahvuuden kanssa "juupas - eipästä" :happy:

Pp 6 on melko aikaista kyllä testailla. Itse testasin ekan kerran pp. 10 ja silloin näkyi hyvinhyvin haamuinen viiva.
 
Rankkisankkis; juu näinhän se on, liian aikaista tässä vaiheessa testailla, nyt pitää yrittää tosissaan sinnitellä testaamisen kanssa tonne sunnuntaille, joka on virallinen testipäivä. Lieneeköhän sekin turhan aikanen, siirrosta silloin 10päivää, tosin siirrettiin kaksi 5päivästä alkiota.....

Millä annoksella muilla muuten ollut nuo luget?
Mulla nyt ollu 200mg x 3/vrk
Jossain hoidoissa ollut vaan 200mg x 2/vrk. Nyt annettiin ohjeeksi testipäivään asti käyttää 200mg x 3 ja jos positiivinen testi niin jatkaa 200mg x 2 vähitellen vähentäen yhteen kertaan päivässä ultraan asti.

Maleen
 
Maleen niin joo sulla blastoja siirretty! Mulla menee luget 1 aamulla ja 2 illalla. Ohje mulla on viikko plussasta jatkaa vähentäen. Aion nyt ottaa kaksi päivää samaa annosta, sit vähennän illasta yhden pois ja ens viikolla muutamat päivät yks. Tämä on suunnitelma :)
 
Blanca, olen pahoillani huonoista uutisista..
Rankkkisankkis, ihana käyttäjänimi sulla :happy:pääsisitkö verikokeeseen vaikka pian niin ei tarvisi siihen ultraan asti sinnitellä? Mulla helpotti että pääsin hcg-arvon mittauttamaan niin jaksoi luottavaisemmin odotella alkuraskauden ultraankin. Tsemppiä!
 
Inkseri, riippuu klinikasta mikä on käytäntö. Meillä on julkisella siirretty lähimpänä päivänä (ma tai pe) eli ei ole vkonlopunvuoksi kierto mennyt hukkaan, mutta täällä kun on keskusteltu asiasta niin toisaalla eivät jousta. Kuten jo tuossa muiden kommenteissakin käy ilmi.

Voi paska Blanca! Tsemppiä! Kyllä se vielä tarraa pysyäkseen joku kerta.

Bambi mulla taisi näkyä molemmat kiinnittymisyritykset pp11 2-päiväisen alkion siirrosta.

Onnea rankkisankkis! Jee! Ei se hcg kaikilla niin samaan tahtiin nouse, ei testit ole niin tarkkoja, eikä pissakaan aina just yhtä laimeaa/sakeaa, että tuosta digin parin päivän heitosta voisi päätellä yhtään mitään. Raskaana olet!

Kaakao rv 7+6
 
Heippa!

Oon nyt muutaman viikon yrittänyt lukea teidän juttuja ja päästä kärryille mutta niin nopeasti on tullut tavattua läpi, että ei vielä ole jäänyt päähän kaikki. :joyful: Ihanat onnittelut plussanneille ja pikaista onnistumista muille! :rolleyes:

Nyt vihdoin ajattelin liittyä seuraanne kun otsikko alkaa minuakin pian koskea. Olen aiemmin kirjoitellut tuolla pitkään yrittäneiden ketjussa mutta olen nyt pitänyt taukoa useita kuukausia. Nopeasti taustani, eli yritystä takana 3 v 7kk ja ikää 32 vuotta. 2 Vuotta sitten tehtiin miehelle sperma analyysi jossa ja kaikki mallikkaasti ja mulle tehtiin aukkari. Kokemus oli hyvin kivulias ja melkein pyörryin mutta röörit olivat kuitenkin auki. Kilpirauhasesta löuytyi kuitenkin vähän häikkää ja lisäksi mun bmi oli silloin n.35 joten tuloksena oli ivf-jono, thyroxin ja kannustava kehoitus painon pudotukseen ja käsky palata asiaan vuoden päästä mikäli tulosta ei ole tullut. Kilpirauhasarvot seilasitvat sit reilun vuoden liikatoiminnalta vajaalle ja päinvastoin, ja koin jonkinlaisten epätoivon romahduksen viime helmikuussa. Jolloin aloitimme mieheni kanssa luontaisesti gluteenittoman ruokavalion, tämän jälkeen ths on ollu alle 2 ja t4v en muista, ehkä hiukan alhainen. Meidän kotipaikkakunnan ylä raja on 16 ja naistenpolin 22. Kotipaikkakunnalle katsottuna ois ok mutta naistenpolille liian matala. En nyt tiiä mitä sen kanssa tehdään mutta jokatapauksessa, nyt 2 vuotta myöhemmin aukkarista otin asian puheeksi mieheni kanssa. Painon olen nyt saanut sitten bmi 30 tuntumaan mikä oli lääkärin toive.

Olemme hoidoista moneen otteeseen puhuneet ja olen jostain syystä kokenut että en haluaisi. En tiedä mikä siinä oikeesti on ongelma, koska musta on upeaa mitne monet onnistuu. Puhuin tästä ystäväni kanssa jolla on 2 ivf-lasta ja totesin että varmasti se on se pelko että entä jos se ei näinkään onnistu. Kuitenkin kun sisuksiin jotain istutetaan tietää varmuudella ertä on raskaana ainakin hetken.
Kuitenkin kun olin puhunut miehelleni että josko pian soitettaisiin, iski heti pakokauhu, nytkö ne asiat alkaa mennä eteenpäin. Mieheni oloi sit mieltä että josko vielä pari kuukauta yritetään luomuna mutta lopulta sanoi että kyllä minä tiedän parhaiten kun sanoin että eihän se soitto takoita että ensi viikolla pitäs olla jo punktiossa. Joten, tänään soitin ja juttelin hoitajan kanssa aika pitkään. Mulla on tänään kp3 ja sovimme että kun seuraava kierto alkaa soitan ja varaamme ajan suunnittelu käynnille syyskuulle, sitä ennen meidän pitäisi käydä mieheni kanssa vielä veri- ja virtsakokeissa. Olen tosi tyytyväinen tähän aikatauluun, jotenkin mua hitaus ei haittaa yhtään koska mulla menee näköjään paljon aikaa käsitellä näitä :grin

Yritin kysellä hoitajalta ja ystäviltäni muutamia juttuja mutta en oikein saanut kunnollista vastausta jos joku osaa kertoa vastauksen mieltäni askarruttaviin kysymyksiin, niin olisin tosi onnellinen :rolleyes:
Hoitaja kertoi että miehelleni varataan myös aika, mitä tuolla ajalla tehdään?
Olemme siis julkisella puolella, ja kelan maksukatto lääkkeissä on se reilu 600 €. Käsittääkö se vain kela-korvattavat lääkeet vai kaikki hoidoissa tarvittavat? Paljonko suunnilleen ivf hoito on teille maksanut 1 kerta, ketkä olette julkisella puolella?

Hitsi mua jännittää!!! Hyvällä sekä huonolla tavalla yhtä aikaa :nailbiting::grin
Tulipas pitkä, kiva jos jaksoit lukea! Erityistsempit Larissalle, toivon sydämesti et nyt elokuussa teillä tärppää! :joyful:

Ilpuri
 
Takaisin
Top