IVF/ICSI kokemuksia

Ultrassa käyty ja saldo tulee olemaan samaa luokkaa kuin viimeks n. 10 munista. Yksi oli jo sen verta iso että voi puhjeta itekseen. Toivottavasti ei, yhtään ei sais mennä hukkaan. Punktio on nyt siis perjantaina, onneksi, rupee turvotusta sen verran pukkaamaan. Onko muilla ollut ennen punktiota miten turvonnut olo?
Punktio aika meni aika myöhäseks joten täytyy yöllä nousta pistämään gonapeptyl. Tilanteen mukaan katotaan punktiopäivänä pistetäänkö silloin pregnyl myös, koska ilman sitä ei voi siirtoa tehdä. Siirtoaikaa ei vielä varattu, selvii varmaan pe tehdäänkö se vai ei. Luultavasti kokeillaan nyt pitkää viljelyä jos ainakin 3 jatkaa hedelmöitymistä.

Larissa onhan se hyvä ajoissa katsoa kalenterista milloin voi rupee testaileen :grin. Klinikalla käskevät testaamaan 14 päivää siirrosta, mutta luulen että näkyis jo tuolloin 11 päivän jälkeen.

Ninukki, mulla juili nyt kans koko ajan, tänään ei ole enää pahemmin mitään tuntunut, ainoastaan turvotusta tullut lisää. Kai ne on ne kasvukivut mitkä sieltä tuntuu.

Juntturan tulosta jännäillään täälläkin.


IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5. toka ultran mukaan tulossa yli 20 solua
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5.
Hopsan, lyhyt kaava
PikkuTikku, pas, kesäkuu
Ninukki, lyhyt kaava, punktio vk 21-22
Mustikk4, lyhyt kaava, punktio vk 22
Larissa, pitkä kaava, punktio vk 23
Hileinen, pitkä kaava, punktio vk 24-25[/QUOTE]
 
no nih. Viikonloppu osui sitten vähän ikävästi, eli "saaliin" keruu on perjantaina, jos nyt sitten sitä saalista lopulta saadaan. Suurin on vain 17mm, mutta irrotuspiikki tänään ja toivotaan, että edes joku noista seitsemästä kohtuullisen kokoisesta saatais siirtoon. (Pari pientä siellä oli lisäksi, mutta ne voi jo nyt unohtaa)
 
Hopsan, otin vapauden lisätä sun punktiopäivän listaan :)

Pisama, ihan hyvältä kuulostaa sun odotettu saalis :) Jännään jo sun puolesta!

Lasketaanko toi pp siis siirtopäivästä? Aika pitkään joutuu piinailemaan jos pitää odottaa 14 päivää siirrosta eteenpäin! Eli dpo 16 asti jos siirto on 2 päivää punktiosta...

Hileinen, KYS:llä ainakin tehdään verikoe tuolloin pp 14 tienoilla.

Täällä yrittää menkat hissuksiin tehdä tuloaan. Tänään tuli tuhrun lisäksi jo vähän vertakin :)


IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5.
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5.
Hopsan, lyhyt kaava, punktio pe 20.5.
PikkuTikku, pas, kesäkuu
Ninukki, lyhyt kaava, punktio vk 21-22
Mustikk4, lyhyt kaava, punktio vk 22
Larissa, pitkä kaava, punktio vk 23
Hileinen, pitkä kaava, punktio vk 24-25
 
Joo Larissa toi on pitkä aika. Klinikat haluu olla varmoja tuloksesta, siksi varmaan noin pitkä aika. Näkyy kyllä monella jo aiemmin.
Ja koko ajan joutuu vielä käyttämään lugeja vaikka olis varma jo negatiivisesta tuloksesta, se jos mikä on ärsyttävää kun haluis jo vaan uuteen kiertoon. Mulla kyllä ruvennut jo silloin verikoepäivänä vuoto tuleen läpi lugeista huolimatta.
 
Pisama eli pp 11 voisi uskaltaa jo ekan testin tehdä...? :)

Onko kukaan muuten tehnyt niin, että aloittaa testaamisen ajoissa (niin ajoissa että irrotuspiikin hcg näkyy vielä testissä) ja seurannut että lähteekö viivat vaalenemaan ja sitten taas tummumaan? :D voisi olla hauska koe, mutta toisaalta stressaa ehkä liikaa. Mutta sen aion kyllä kokeilla että teen testin pregnylin jälkeen. Haluan nähdä miltä ne tuplaviivat näyttää vaikka tiedänkin että olisi kyse lääkkeestä eikä raskaudesta :D
 
Yksi kierto tosiaan sinne sun tänne. Täällä vaan kun lukee teidän tarinoita, ei malttaisi millään odottaa..

Mulla silloin taannoin ennen punktiota oli turvotusta kunnolla ja sen jälkeen oli pitkään munasarjat tosi kipeet.
Useamman kuukauden ilmoitti aina ajoittain itsestään.
 
Larissa, harkitsin samaa empiiristä koetta mut juhannuspyhät sotkee miun testitehtailun :D Ei oikein toi festarimiljöö toimi bajamajoineen noide testien kans... luget vielä jotenki saatava säädettyä :D Tähänkin on jo sotasuunnitelma.
 
Olitte puhuneet testaamisesta siirron jälkeen. Ite ootin viimeksi siihen pp14 ennen ku testasin, sillon tuli siis se hieman haalea mutta kuitenkin selvästi näkyvä toinen viiva. En jostain syystä saanut sillon ladattua kuvaa tänne. pp16 tein toisen testin, sillon aamulla tuli hiven rusehtavaa vuotoa ja sillon ei tullu testiajalla mitään, mutta noin 5min jälkeen näkyi ihan himmeä viiva. Vuoto alkoi tuona samaisena päivänä. Nyt mietin että pitäiskö oottaa vieläkin pitemmälle ennen ku testaan...? Oli niin inhottavaa, kun ensin annettiin toivoa ja sitten se vietiin parin päivän päästä pois. En kylläkään luottanut siihen tulokseen yhtään, olin jostain syystä taas niin varma että se plussa ei kauaa kestäisi...Mutta ehkä testaan tälläkin kertaa pp14.

Oireista olitte myös keskustelleet. Mulle tehtiin punktio siis tiistaina, todella oireeton olin maanantai-iltaan asti vasta sillon alko oleen turvotusta ja alavatsakipuja. Punktion jälkeen olo on ollut ihan ok, mutta en kyllä olis kyennyt töihin tänään. Kävely on aika hidasta ja alavatsa edelleen vähän turvoksissa.

Pisamalle ihan hyvän kuulonen saalis tulossa. Laitoit että suurin saattaa puhjeta itekseen ennen punktiota niin minkä kokonen se oli tänään?

Voi harmi pikkutikku kun menee ens kuuhun...

Ninukki mikäs teillä oli aikataulu, ku oon unohtanut?

Meidän saalis punktiossa oli 25 kerättyä solua, lääkäri epäili sillon kerätessään että 5 on ehkä epäkypsiä. Tänään soittelin hedelmöittymisestä niin 17 oli hedelmöittynyt. Hymyilin vaan ku kuulin tuosta, viimeksi hedelmöittyi vain 9. Huomenna aamulla kokkolaan ultraan ja jos siinä näyttää hyvältä eikä hyperivaaraa ole niin sitte suuntaan iltapäiväksi ouluun alkion siirtoon.
 
Larissa: kiitos

Pisama: Ei uskallettu, kasvuvauhti on ollut kohtuullisen kova, ja annos varsin pieni. Pistin siis vain 6 päivää. Joten tällä mennään. Onnea perjantaille, meille molemmille :).
 
Junttura, Wau nythän tulos oli hyvä kun noin moni hedelmöittyi :) viimeksi taisi olla niitä monitumaisia osa? Toivottavasti nyt tulee enemmän laatu alkioita ja saatte sen pysyvän plussan :)

Mulle ei ole tullut mieleenkään että piikit voi tehota liian nopeaa ja punktio saattaa koittaa jo aiemmin. Vai mitenkähän se menee pitkällä kaavalla kun on synarela jarruna.. Noh turha miettiä näitä etukäteen liian tarkasti :)
 
Junttura, onnea hienosta alkiosaaliista! Nyt toivotaan että mahdollisimman moni jatkaa sinne monipäiväiseksi!
Testipäivästä, meillä oli aina 2 viikkoa siirrosta verikoe, ei aiemmin. Nyt testasin selkeän plussan jo 14pp ja verikokeessa kävin 19pp.
Katjusha rv. 14+0
 
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, munasoluja 25kpl => 17hedelmöittyi
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5.
Hopsan, lyhyt kaava, punktio pe 20.5.
PikkuTikku, pas, kesäkuu
Ninukki, lyhyt kaava, punktio vk 21-22
Mustikk4, lyhyt kaava, punktio vk 22
Larissa, pitkä kaava, punktio vk 23
Hileinen, pitkä kaava, punktio vk 24-25
 
Juntturalle onnea siirtoon! :)

Larissa, kiitti vinkistä. Eihän mun tosiaan kannata hakea sitä orgalutrania välttämättä vielä, kun vasta myöhemmin sen pistelyt alkaa. :wink Mä oon kaikki lääkkeet hakenu Yliopiston apteekista Tampereelta, siellä on tähän asti ollut kaikkia lääkkeitä ja lääkärit on aina sanoneet, et sieltä kannattaa hakea. Oon nyt luottanut siihen, et siellä nytkin on noita, voisihan sen tietty tarkistaa kyllä.

Täällä ei oo edelleenkään mitään kerrottavaa. Olo on aivan hermoraunio, kun menkat ei voi alkaa. :shifty: Tänään kp29, pitkään aikaan ei oo ollut näin pitkää kiertoa. Jossain mielenhäiriössä testasin eilen ja negan tietysti. Eihän kierto nyt mitenkään liian pitkällä vielä ole ja tuntuu tyhmältä valittaa, kun joillakin on oikeasti pitkiä kiertoja. Ärsyttää vaan, että viimeisissä inssikierroissa kierrot oli vain 26, 23 ja 25 päivää eli liian lyhyitä, niin nyt sitten antavat odottaa itseään, kun ei ole mitään väliä ja toivois niiden alkavan. Huoh. Toivottavasti nyt alkaisivat tämän viikon aikana, ettei punktioviikko siirry. :sad001
 
Mustikk4, joo ei tarttis vielä kierron alusta hirveetä stressiä! Toivottavasti vuoto alkaa kuitenkin pian, peukut sille.
Mä en oo ikinä ollut niin stressaantunut, kun 1. lahjamunasolukierroksella: saatiin tietää luovuttajasta lomamatkalla etelä-Afrikassa ja eikä mulla tietenkään ollut mukana tarvittavaa esilääkitystä ja menkat alkoi liian aikaisin! Painajaismaista kiertää paikallisissa apteekeissa anelemassa kyseistä lääkettä ilman reseptiä... Voin kertoa että lomasta meni pari päivää ihan pipariksi henkisen tilan vuoksi. No, eipä siitä sitten vauvaa tullutkaan. Lahjamunasoluja saa odotella muutenkin kuukausia, niin ei tohtinut kieltäytyä mahdollisuudesta kun oli 10 kuukautta odotettu.
Mutta onnea matkaan kaikille!!!
 
Mustikka, täällä on vähän sama fiilis menkkoja ootellessa. Hyvin niillä on aikaa vielä alkaa ennen ensi viikon nollaultraa, mutta silti ottaisin ne mieluummin aikaisin kuin myöhään. Toivotaan siis, että täti saapuu ferrarillaan sekä sinne että tänne! Ja hyvä jos siellä on noin helposti lääkkeet saatavilla :)

Katjusha, huh onpas sulla ollut kokemus! Ja niitähän sulla riittää tähän aiheeseen liittyen, onneksi myös nyt onnistumisen saralla :)

NAPAA: Kävin tänään hakemassa loput synarelat apteekista. Yrittivät samalla tyrkyttää mulle ekan satsin puregonia :O Se piti mennä tilaukseen vasta huomenna ja hakuun maanantaina, joten sanoin että en tule hakemaan sitä ennen kuin sille on varmasti käyttöä. Ei tee mieli ostaa monen sadan euron lääkkeitä turhaan. Tein tänään ihan piruuttani aamulla testin ja vitivalkoinen nega oli. Nyt kun vielä alkaisi ne menkat niin homma etenisi! Koskaan en ole näin kovin menkkoja toivonut :D

Muoks. Universumi on näemmä päättänyt, että meidän ei tarvitse käyttää säästöjä lääkkeisiin :D Aiemmin kerroin teille siitä ylläripalkasta ja nyt sain soiton entisen vuokrakämpän (5 vuoden takaa?) isännöitsijältä, että heillä on palautettavana vesimaksuja 100 egeä ja rapiat. Hymyilyttää :) Ehkä tässä oli joku tarkoitus, että hoidot alkaa juuri nyt, kun raha- ja työkuviot tuntuu järjestyvän just jetsulleen :)

Larissa kp 30, dpo 10 (?), pv 14 synarelaa.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top