IVF/ICSI kokemuksia

Juntturalla oli hyviä kuulumisia, nyt vaan toivotaan että pieni tarraa kiinni ja tällä kertaa saatte pakkaseenkin jotain.
Se mun suurin munis oli jo yli 20mm. Ei saanut kunnolla sitä mitattua kun oli muiden välissä ihan mutkalla.

Larissa jokainen reagoi eritavalla lääkkeisiin ja se vaikuttaa siihen punktion ajankohtaan. Tällö kierroksella jouduin piikittämään pari päivää kauemmin kuin viimeksi, annos oli sama mutta jostain syystä kasvu oli nyt hitaampaa. En tiedä voiko vaikuttaa mutta viimeksi olin lomalla ilman sressiä, nyt viuhtonut töissä pää kolmantena jalkana.
Mutta juu en tiedä miten teidän pitkän kaavalaisten kanssa.

Hopsan mikä annostus sulla oli?
 
Oulun reissu tehtynä. Nyt tuntuu, että on onni meidän puolella :) Niistä 17:sta hedelmöittyneestä alkiosta 10 oli jakaantunut normaalisti ja oli kaikki oikein hienoja (lääkärin sanojen mukaan). Kaksi oli huippuhyvää top-alkiota. Toinen näistä on nyt matkassa ja koko henkilökunta kuulosti tosi positiiviselta ja se tarttui minuunkin ihan väkisin :) Yhdeksän pakastettiin kolmeen putkeen. Testipäivä on vasta 2.6. ja aion odottaa sinne saakka.
 
Ymmärsin että nelisoluisina ne pakastettiin (tiistaina kun oli punktio). Ne kuulemma tekee niin jos alkiot on hyviä. Viimeksi yritettiin kasvatella blastoksi kun alkiot näytti niin huonoilta ja kaikkihan ne sillon lopetti kasvun.
 
Juu Larissa, oli tosi kiva ku odotin aikaani siinä käytävällä niin kaks hoitsua ja yks lääkäri kävi sanomassa, että on todella hyviä uutisia :)
 
Junttura, ihana kun lääkäri ja hoitsutkin oli innoissaan sun puolesta :) Varmaan muistivat sun viime kerran pettymyksen. Nyt vaan paaaaaljon liimaa, jotta saatte pysyvän plussan! Mulla on hyvä fiilis teidän onnistumisen puolesta, kun viimeksikin oli niin lähellä :wink

Itse tänään mietin, että jos saisi punktiossa 5 solua niin olisin tyytyväinen, 10 olisi jo huikea tulos. Kummassakin olisi varaa kadon käydä. Kovin hyvää saldoa en uskalla toivoa, sillä epäilen että vasemmalta ei saada mitään (ainakaan käyttökelpoista), sillä iso endometriooma haittaa varmasti munasarjan toimintaa.

Täällä pikkuiset menkkajuilinnat jatkuu mutta tuhru on lähes kadonnut. Ehkä ne menkat suvaitsee alkaa viikonloppuna. Ikinä ei ole kyllä ollut näin pitkää luteaalivaihetta ilman lugeja, johtunee synarelasta joka hillitsee endoa. Toivokaa sitä tätiä tänne saapuvaksi! :)

Larissa kp 31, dpo 11(?), pv 15 synarelaa
 
Larissa, samassa veneessä tässä siis ollaan näitä menkkoja odotellessa. Niin paljon jo odottaa, että pääsee alkamaan pistokset ja soittamaan polille. En mäkään oo koskaan ennen menkkoja tälleen odottanu. :grin Hyvä, et saitte tollein lisää rahaa. Se on kiva extra näinä aikoina. :wink

Kiva, kun Junttura teillä meni noin hienosti punktio. :) Nyt vaan toivotaan, että kierto päättyis siihen plussatestiin. :)

Mä oon jo pitkään ollut samassa työpaikassa ja ylipäätään valmistumisesta on jo monta vuotta aikaa. Vuodenvaihteessa olin niin turhautunu tähän tilanteeseen, kun vauvaa ei vaan kuulu ja työtkin otti päähän, niin hain sitten kouluun eri alalle, mitä olin jo kauan miettiny. Lähinnä olin vaan jumittanu vanhassa työssä sen takia, että "jos kohta vaikka tuunkin raskaaks". Nyt sain sitten tiedon, että oon päässyt sinne kouluun! :):):) Kova pohdinta oli, että mitä teen, mutta päätin ottaa paikan vastaan ja syksyllä alkaa koulu. Tuntuu siltä, ettei tässä voi loputtomiin tehdä päätöksiä sen pohjalta, että jos kohta onkin raskaana. Tietysti jännittää tuo rahallinen puoli, kun hoidot ja lääkkeet maksaa, mutta mies käy kuitenkin töissä, niin eiköhän me pärjätä ja asiat järjesty. :)Jään töistä opintovapaalle ja haen aikuiskoulutustukea, sen lisäksi saa vähän käydä töissä.

Onko täällä muita jotka opiskelee? :)
 
Punktio takana 5 solua löytyi, joten nyt vaan sitten toivotaan, että maanantaina on jotain siirrettävää, onhan tässä vielä aikamonta muttaa siihen.

Mustikk4: Ja ainakin jossain määrin "opiskelen" lopputyö kesken. Olen päivätöiden ohessa, aikuiskoulutuksena opiskellut toisen alan tutkintoa. Se, että olenko koskaan varsinaisesti tuon toisen alan töissä on vielä iso kysymysmerkki, mutta hyötyä siitä on kuitenkin ollut, ainakin ymmärtää vähän jossainmäärin asioita jotka oli ennen täysin hebreaa. Eli ei muuta kuin tsemppiä opiskeluun.
 
Hopsan, toivotaan että kaikki solut on priimaa ja saatte alkiot sekä siirtoon että pakkaseen asti :)

Mustikk4, itse valmistuin pari vuotta sitten AMK:sta. Sen jälkeen olen ollut töissä, harmillisesti erilaisia pätkähommia ollut vain tarjolla mutta hyvä silti että on koko ajan töitä riittänyt :) aluksi minäkin suunnittelin elämääni "mitä jos olen silloin ja silloin raskaana" - tyyliin mutta enää en jaksa. Turha näemmä miettiä niin pitkälle vaan parempi ottaa eteen tulevat tilaisuudet vastaan :)
 
Mustikk4, mä olen käyttänyt avoimen yliopiston kursseja yhtenä "raskautumisvälineenä". Kahdesti on kyytiläinen tarttunut matkaan kurssin aikana. Keinot ovat monet :wink
Muuten siis olen päivätöissä.
 
Hopsan, miten punktio meni? ootko kipeä nyt jälkeenpäin?

Ninukki 12 kuulostaa hyvälle määrälle, olivatko minkä kokoisia?

Mustikk4 onnittelut opiskelupaikasta :) Ite opiskelin kaks vuotta sitte työn ohessa muutaman vuoden ajan kemiaa yliopistossa, mutta oli kovin raskasta ja sain sitten paremman homman ilman papereitakin niin jäi opiselut... Välillä miettiny jos jossain vaiheessa jatkais opintoja, mutta nykyinen työ vaatii niin paljon pään käyttöä ettei oo ollu voimia jatkaa.
 
12 solua oli täällä saalis. Huomenna soittavat miten lähteneet hedelmöittymään.
Tänään pistettiin punktion jälkeen pregnyl, joten siirto tehdään joko ma tai ke. Riippuu nyt minkä tasoisia sieltä lähtee kehittymään.
Tällä kertaa punktio tuntui hieman enemmän, mutta voi johtua siitäkin että kipulääke annettiin melkein samaanaikaan kun lääkäri jo tuli hommiin. Mutta kipu ei ollut mitään verrattuna aukkariin. Enemmänkin epämielluttävää. Sain jonkun kipulääkesupon persuksiin ja lisäksi vielä myöhemmin suoneen. Olo ollut ihan ok, ainoastaan pieni äklö olo tuli hieman syömisen jälkeen. Voi johtua pregnylistäkin tai kun kovaan nälkään yhtäkkiä söi.

Juntturalla hieno hedelmöitys määrä.
Hopasan toivotaan että laatu on hyvä, niin ei niitä enempää tarviikaan.
 
Mä aloitin vuoden kestävän koulun keväällä. Tuli niin hyvä tarjous, ettei voinut jättää väliin. Oon vaihtamassa alaa.. Harmittaa vaan, kun oon mennyt saamaan jo parikin työtarjousta ja jos tässä nyt pikkukakkonen onnistuisi, jäisi työt aika lyhyeen koulun jälkeen.
Noh, turha niillä on nyt stressata. Jotenkin luotan, että asioilla on tapana järjestyä.
 
Juntura: Oikeastaan voisin nyt sanoa, että tämä punktio päivä on ollut koko rupeaman helpoin (kop kop toivottavasti kipu ei tule sitten vielä illalla kovempana). Itse punktio oli oikeastaan kivuton. (Alun ultraus tuntui pahimmalta) Olo sen jälkeen on ollut hyvä suorastaan erinomainen. Koko tämän hoitojakson mulla on suurimman osan päivästä olo kuin olisi pieni matkapahoinvointi. Eli sellainen pieni etova olo + jatkuva nälkä. Joten olen erityisen positiivisesti yllättynyt. No toki mulla oli noita rakkuloita sen verran vähän, niin pääsin tavallaan helpolla.

Pisama: Hieno saalis, odotellaan nyt sitten molemmat sitä huomista puhelinsoittoa. Mulla tosiaan annos oli 125.
 
Junttura, mikäli lääkärin mutinasta oikein ymmärsin, olivat nyt 12mm, siitä se laski että 2mm/vrk kasvuvauhdilla valmiita punktoitavaksi keskiviikkona. Mulla on ollu nyt taysissa tosi huono lääkärisäkä, joka kerta tää sama, joka ei turhia juttele, ei ois rakkuloiden määrääkään sanonu jos en olis erikseen kysyny... Kaverilla samat kokemukset tästä tyypistä, melko tympee tapaus, olis kiva jos osuis joskus joku toinen, muut on kuulemma mukavia :) tai toinen, ei siellä kai oo ku kaks erikoislääkäriä.
 
Oi toi on niin ikävää! Tympeä lääkäri siis. Mulla oli alkuun kanssa samanlainen. Sanoi oikeastaan hei, ota housut pois ja hei..
Mutta sitten lääkäri vaihtui ja tää on aivan mielettömän hyvä tyyppi.
 
Ninukki, höh mikä lääkäri :mad: ärsyttävää jos saa lypsää kaiken infon...

JES! Täällä alkoi menkat :) nyt vaan peukut pystyyn että keskiviikon nollaultrassa on kaikki ok ja päästään aloittamaan puregon :) kivut tuntuu vähäisemmillä kuin yleensä eli ehkä synarela on tehonnut endoon jonkin verran..

Larissa kp 1, pv 16 sumuja
 
Takaisin
Top