IVF/ICSI kokemuksia

Juntturalle tsempit huomiselle! Tule sitten heti kertomaan kuulumiset!

Hileinen, laitoin sulle listaan että punktio viikolla 24. Menikö oikein? :D


IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5. toka ultran mukaan tulossa yli 20 solua
Pisama, lyhyt kaava, punktio vko 20
PikkuTikku pas touko/kesäkuu
Ninukki, lyhyt kaava, punktio vk 21-22
Mustikk4, lyhyt kaava, punktio vk 22
Larissa, pitkä kaava, punktio vk 23
Hileinen, pitkä kaava, punktio vk 24-25
 
Mie odottelen Juntturan kuulumisia sormet ja varpaat ristissä :)

Täällä menossa jo 12. päivä synarelaa ja olo on ihan samanlainen kuin aina kierron lopussa, mutta tiputteluvuoto puuttuu. Ja juuri nyt toivoisi että menkat alkaa ajoissa :D No, eiköhän ne ehdi alkaa ennen ensi viikon keskiviikon nollaultraa :) pari päivää yritti jotain tuhrua aloitella, mutta sekin katosi. Nyt vaan lorisee valkovuotoa ja tissit on pirun kipeät niin kuin aina kierron lopussa. On niin normaali olo, että vaikuttaakohan synarela ollenkaan? :D Muoks. Lukaisin synarelan tuoteselosteen uudemman kerran ja sen pitäisi alkaa vaikuttaa 2-3 viikon käytön jälkeen. Eli ei ihme, jos ei vielä vaihdevuosi-oloa pukkaa :D

Mitäs muille kuuluu?

Larissa kp 28, pv 12 synarelaa
 
Muokattu viimeksi:
Punktio tehty ja Oulusta kotiuduttu. Kaikki meni hienosti. Itse punktio oli ihan hitusen kivuliaampi kuin viimeksi, mutta sen jälkeen ei ollut mitään isompaa kipua. Tähän varmasti auttoi se että otin heti tarjotun kipulääkkeen, kun viimeksi venytin hölmönä sen ottoa, kun ajattelin etten tarvi sitä. Saalis oli tälläkin kertaa iso, kun 25kpl kerättiin. Näytti alustavasti siltä että 5 olisi ollut epäkypsiä. Huomenna saa kahden jälkeen soitella kuinka moni hedelmöittyi ja torstaille sovittiin siirto. Munasolujen suuren määrän takia pitää nyt muistaa taas juoda paljon (suositus oli yli 3 litraa / päivä).

Larissa jatkuuko nuo synarellan sumuttelut vielä menkkojen jälkeenkin? ja millon alotat pistokset? Mulle tehty ivf vaan lyhyellä kaavalla niin en tiedä tuosta pitkästä mitään...
 
Junttura, hyvä että kaikki meni mallikkaasti! Kuinka iso saalis oli viimeksi? Toivotaan että mahdollisimman moni hedelmöittyy ja jatkaa kehittymistä, jotta pääsette siirtoon ja saatte jotain pakkaseenkin :)

Ja juu, synarelaa jatketaan vielä menkkojen jälkeenkin. Nyt menee 2 suihkausta aamuin illoin. Mulla on ensi viikon ke nollaultra ja jos kaikki on mallikkaasti niin silloin alkaa myös pistokset. Synarelaa jatketaan sitten siinä rinnalla jarruna 1 suihkaus aamuin illoin.
 
Junttura, upee saalis! Tsemppiä siirtoon! :) Kauan sulla punktio kesti?

Larissa, nauti vaan jos ei oloja tuukkaan! Eihän siihen kaikki ole reagoineetkaan kovinkaan voimakkaasti :)

Ja hei, ens viikolla miäki pääsen sumuttelee! Toivon tosissaan ettei menkat yhtää sumujen kanssa veny, ettei juhannus pääse sotkemaan kuvioita... Punktion pitäisi olla juhannusta edeltävällä viikolla. Olen vielä vapaaehtoistyössä kaikki juhannuspyhät, heti punktion jälkeen ei ehkä vaan nappais kauheesti :D :D

Täällä jännitys alkaa tiivistyä kun niin monen hoidot käynnissä/alkamassa! Pääseekö joku jo helmikuisiinkin sitten? :wink
 
Hileinen, jee kohta päästään vertailemaan oloja :D Toivottavasti pääsette etenemään suunnitelman mukaan! Mulla venyy nyt kierto joka tapauksessa, kun ovulaatio oli niin myöhään (ehkä kp 20?) joten kovasti toivon että synarela ei myöhästytä menkkoja ennestään. Toisaalta ilman lugeja mun luteaalivaihe on vain 8-12 pv yleensä, joten vaikea arvailla milloin kp 1 koittaa... Toivottavasti menkkakivut olisi helpommat, ainakin niin toivon kun synarela hillitsee endoa.
 
Jee Juntturalla oli hyvä saalis. Toivottavasti saatte pakkaseen moooonta alkiota. Mulla ei kanssa viimeksi punktio tuntunut missään, luulen että nyt en pääse niin helpolla. Viimeksi ei ollut minkäänlaisia oloja ennen punktiota, nyt on juilinut enemmän ja vähemmän ja niin toivon että pe on punktio. Huomenna pitää vielä käydä ultrassa ennenkuin päätös on 100%. En todellakaan jaksa odotella vilä vkl yli. Ilmeisesti munikset ei nyt kasva ihan samaa tahtia kun viimeks. Parina päivänä nyt ollut huono olo silloin tällöin, pelko persiissä että tuleeko se hyperi taas.

Joku kyseli orgalutranista, lääkäri kirjoitti mulle 5kpl sellaista 5 ruiskun pakettia. Mutta ostin vaan yhden paketin, enkä luultavasti enempää tarrvii. Jos lääkäri määräsi sulle sen 3 ruiskua niin ostaisin kyllä kerralla kaikki.
 
Viimeksi kerättiin 23kpl eli aika samoissa oltiin nytkin. Ja kun edelliskerralla ei saatu yhtään pakkaseen niin jännittäähän tämä taas kovasti.

Hileinen en kattonu kelloa, mutta veikkaisin että 20-30min olin siellä toimenpidehuoneessa ja tästä itse punktioon meni 15-20min. Viimeksi meni mielestäni hieman nopeammin.

Pisamalle tsempit viime hetkiin ennen punktiota. Toivon sydämestäni ettei hyperiä tule sinullekaan. Muista juoda paljon jo nyt. Ite join / juon osan urheilujuomana, kun se imeytyy paremmin.
 
Hopsan, tervetuloa! Lisäsin sut listaan :) Onko arviota punktion ajankohdasta? Tule kertomaan huomenna miltä ultrassa näytti :)

IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5. toka ultran mukaan tulossa yli 20 solua
Pisama, lyhyt kaava, punktio vko 20
Hopsan, lyhyt kaava
PikkuTikku, pas, touko/kesäkuu
Ninukki, lyhyt kaava, punktio vk 21-22
Mustikk4, lyhyt kaava, punktio vk 22
Larissa, pitkä kaava, punktio vk 23
Hileinen, pitkä kaava, punktio vk 24-25
 
Suunnittelukäynti takana ja menee kuin meneekin seuraavaan kiertoon, kuukausi vielä siis odoteltavaa.. Blaah! Ei lähdetty luonnonkiertoon edes yrittämään, kun inssiyritystenkin kanssa tarvittiin apuja.
Kp2 lähtee progynovat kolmesti päivässä ja sit myöhemmin lutinukset. Ultra kp10.
 
Pisaman ultrakuulumisia ja juntturan hedelmöittymisuutisia täälläkin odotellaan! :)

Omaa oireraporttia sen verran että muniksia juilii jo aika kiitettävästi, pitää suoristua varovasti tai saa keriä itsensä vauhdilla takas kasaan.. Tänään uutena aamusta asti vaivannut päänsärky, eikä hellitä sitten millään.. No, mä kyllä arvasin ettei näin isolla annoksella pääse yhtä helpolla ku pienemmällä, eikä tätä loputtomiin kestä :)
 
PikkuTikku, no voi höh :/ Mutta toisaalta yksi kierto sinne tai tänne ei pitkässä yrityksessä tunnu juuri enää miltään. Muokkaan listaa sun osalta.

Ninukki, hui toivottavasti olot ei pahene! Mutta ehkä siellä olisi nyt tällä kertaa parempi määrä laatu muniksia kasvamassa :wink

Junttura, joko sait soittoa?

Pisama, mikä siellä on tilanne?

NAPAA: Itse rohkenin tänään kertomaan töissä, että viikolla 23 tulee todennäköisesti saikkua useampi päivä (punktio). Syytä en kertonut, kun on niin uusi työpaikka. Hyvin ottivat tiedon vastaan ja kaikki ultra-käynnitkin olen saanut soviteltua työvuoroihin. Kyllä helpottaa oloa, kun ei tartte käytännön asioista kantaa huolta :)

Larissa kp 29, dpo 9(?), sumuttelu pv 13



IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5. toka ultran mukaan tulossa yli 20 solua
Pisama, lyhyt kaava, punktio vko 20
Hopsan, lyhyt kaava
PikkuTikku, pas, kesäkuu
Ninukki, lyhyt kaava, punktio vk 21-22
Mustikk4, lyhyt kaava, punktio vk 22
Larissa, pitkä kaava, punktio vk 23
Hileinen, pitkä kaava, punktio vk 24-25
 
Jatkan yksinpuhelua täällä :D

Rupesin tässä miettimään, että montako päivää punktion/siirron jälkeen voi testata? Polin suositus on kai 14 pv siirrosta mutta voihan sitä aiemminkin koittaa :D oliko irrotuspiikin varoaika 10 pv vai muistanko väärin..? Eli joskus 11 pv punktiosta uskaltaisi jo testata...

Ja juu olen vähän ajoissa näiden pohdintojeni kanssa :D
 
Larissa, samoja pohdintoja! Jostain luin, että pp 11 tulokseen uskaltaisi jo luottaa :) Itse yritän (heh, katsotaan...) malttaa veritestiin asti. Jos tays semmoista ees tarjoaa?
 
Takaisin
Top