IVF/ICSI kokemuksia

Hyvä idea tää lista, on helpompi seurata missä vaiheessa kukin menee. Kiva kyllä lukea täältä teidän kokemuksia, kun tämä on nyt niin uutta mulle. :) Täällä menossa kp20 ja kauhee turvotus on päällä, saa nähdä koska uusi kierto alkaa.

IVF/ICSI/PAS-lista:

Ninukki, lyhyt kaava, punktio vk 21-22
Mustikk4, lyhyt kaava, punktio vk 22
Larissa, pitkä kaava, punktio vk 23
Hileinen, pitkä kaava, punktio vk 24-25
PikkuTikku pas touko/kesäkuu
 
Tämähän nyt menee mielenkiintoiseksi, eilinen kp1 olikin ihan huijausta, vuoto hiipui iltaa kohden ja loppui sitten kokonaan.. Josko tänään tai huomenna uusi yritys, kuitenkin oletan että eilistä ei nyt lasketa? Nyt on jo tuntemukset sen mukaiset että lähellä olis. Sinänsä ei väliä kunhan aikataulun takia tällä viikolla - ens viikon alussa, mutta millä sitä oman mielensä malttais :)

Junttura ja Pisama, ei millään muista, oliko teillä mikä lääke/annos menossa? Onko tullut oireita? :)
 
Ninukki, noh saisi ne menkat alkaa jos on alkaakseen! Oletko varuilta testannut? :)

Mustikka, mustakin on kiva lueskella muiden kokemuksia ja fiilistellä mukana :)

Pisama ja Junttura, mitä kuuluu?

Missähän Kaakao luuraa? Eikö hänkin ollut aloittelemassa ivf:ää ennen kesää..?


Larissa kp 22, sumujen 6. päivä
 
Lähti äsken vähä käsistä viesti... Tänne kuuluu ihan hyvää. Ei vieläkään mitään ihmeempiä oireita pistoksista. Torstaina on aamulla seuraava ultra ja näillä näkymin punktio maanantaina tai tiistaina. Oon nyt pistäny joka toinen päivä 100yksikköä ja joka toinen 125yksikköä. Lääkkeenä oli gonal f. Jarrupiikit alkaa myös tänään. Ne oli ainaki viimeks tosi kurjia pistettäviä ja sai aikaan puoleks tunniks inhottavan olon vatsaan.

Tsempit kaikille eri vaiheisiin!

Ninukki, lyhyt kaava, punktio vk 21-22
Mustikk4, lyhyt kaava, punktio vk 22
Larissa, pitkä kaava, punktio vk 23
Hileinen, pitkä kaava, punktio vk 24-25
PikkuTikku pas touko/kesäkuu
Junttura, lyhyt kava, toinen ivf, punktio 16.5.
 
Junttura, oli vauvalla kaikki hyvin, eilen nt-mittaus. Kätilön kanssa meni vähän sukset ristiin, mutta pääasia, että vauva kasvaa.
Meillä on nyt tänään 12+6 ja vauvan koko vastaa näitä viikkoja (64 mm luki neuvolakortissa)
Seuraava ultraihmettely 5.7. sitten taas, jospa siellä olis eri kätilö :wink Aika luottavainen mieli on tästä, vauva vaikuttaa vahvalta. Voi olla, että ensi viikolla kerron töissä, kun on tuota pömppistä jo!
 
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 16.5.
PikkuTikku pas touko/kesäkuu
Ninukki, lyhyt kaava, punktio vk 21-22
Mustikk4, lyhyt kaava, punktio vk 22
Larissa, pitkä kaava, punktio vk 23
Hileinen, pitkä kaava, punktio vk 24-25


Muokkasin listaa vähän aikajärjestykseen :)

Juntturalle tsempit piikkien kanssa! Tule sitten kertomaan mitä ultrassa näkyi!
 
Tänne kuuluu myös hyvää. Ihanaa kun kesä tulee. Paljon oltu ulkona koiran kanssa kun niin ihanat ilmat. Koirakin on tyytyväinen ja illalla ihan poikki.
Ei mitään kummempia oloja vielä, pientä tuntemusta muniksissa, että jotain siellä kasvaa. Tällä hetkellä menee puregonia 100 yksikköä. Viimeksi mentiin samalla ja saatiin se 9 munasolua. Pe tosiaan se utra niin saa nähdä mennäänkö sitten vielä samalla vai muuttuuko annos.
Menee muuten pistäminen nyt paaaaaljon helpommin. Puregon nyt kyllä on niin helppokin. Katotaan sitten kun jarru alkaa tuleeko mustelmia.

IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 16.5.
PikkuTikku pas touko/kesäkuu
Pisama, lyhyt kaava,punktio vko 20
Ninukki, lyhyt kaava, punktio vk 21-22
Mustikk4, lyhyt kaava, punktio vk 22
Larissa, pitkä kaava, punktio vk 23
Hileinen, pitkä kaava, punktio vk 24-25
 
Pisama, aika pienellä annostuksella sulla menee puregonia. Onko sulla pco-taustaa vai oletko sirokokoinen? Tässä mietiskelen, että mikähän mun annostus tulee olemaan... Kiva kuulla, että puregon on helppo pistää :)
 
Juu Larissa olen siro. :) Tuleepahan vähän halvemmaksi kun mennään pienellö annoksella. Puregonissa on niin ohut neula että hyvä kun sitä tuntee ja kun on vielä kynä niin helppoa kuin mikä. :grin Onko sulla muuten vielä käynti klinikalla ennenkuin alat piikittämään. Missä saat kynät ja piikitysopetuksen? Voi olla että olet jo kertonutkin mutta en nyt muista.
 
Mulla on 25.5. nollaultra ja silloin saan kynän ja opetuksen. Samana päivänä alkaa puregonin piikitys, jos kaikki on ok. Ehkä minäkin selviän pienellä annostuksella ja halvemmalla, olen 52kg/160cm :)
 
Tänään on 7. sumutuspäivä ja nyt alkaa synarelan todellinen vaikutus tuntua hissuksiin. Tissit on törkeän kipeät (mikä on ihan normaalia mulle kierron lopussa), mutta sen lisäksi on epämääräisen epämukava olo. Tavallaan kolotuksia ympäri kroppaa, pientä pään kivistystä, välillä äryttää kaikki ja ihmiset haisee mun nenään pahalle :D Mutta kyllä tän kestää :) Vielä melkein 2 viikkoa sumuja jäljellä ennen kuin piikitykset alkaa... Niitä varsinaisia vaihdevuosioireita ootellessa...

Muoks. Meinasipa äsken tulla itku ja ilosta :) Hoitojen kustannukset tekee kukkarolle tiukkaa ja tietty muitakin isoja menoja sattui tälle kuulle. Vaihdoin juuri työpaikkaa ja sain lopputilin palkkalaskelman edellisestä paikasta. Sieltä on tulossa mukava summa, saadaan reilusti maksettua tämä hoito ja saan taas rahaa takaisin säästöönkin! Olen onnellinen :Heartred

Larissa kp 23
 
Muokattu viimeksi:
Larissalle tsemppiä sumutuksiin, toivotaan ettei muutu enää ton pahemmaksi. Ja hienoa että raha-asiatkin järjestyy.

Meillä oli tänään toinen ultra tähän ivf:ään liittyen. Aika paljon oli taas folleja, mutta edelleen minun korvaani aika pieniä. Suurin osa oli siinä 10-12mm, joukossa jonkin verran myös 9-8mm. Määrä oli yli 10kpl / puoli. Puntiopäivä siirtyi maanantailta tiistaille, jotta ehtivät kasvaa riittävästi.
 
Junttura, aika pieniä ovat (mutta ei ihan surkean pieniä). Mutta hyvä määrä, tosta kestää osan vielä karsiutuakin. Toivotaan että kasvavat! Nostettiinko lääkeannosta? Onko sulla pco-epäilyä vai (muistanko väärin), joka selittäisi follien määrää?
 
Mä en Larissa millään jaksais odottaa että noi sun sumuttelut loppuu ja pääset tosi toimiin.

Toivotaa Junttura että vkl innostuisivat kasvamaan. Mulla oli viimeksi ma punktio ja juuri vkl aikana oli monta munista kirinyt isompia kiinni.

Tänään tulikin jo kelalta lappu että lääkekatto täys. Tästä eteenpäin päästään halvalla ja voi olla että saan tosta puregonistakin jotain takasin. :woot:
 
Larissa mulle on aina sanottu, että on pco tyyppiset munikset, mitä lie sitte tarkottaakaan... Lääkeannos pidettiin ennallaan. Onhan tässä vielä useita päiviä kasvuaikaa, jos kasvavat sen noin 2mm / päivä niin pitäisi saavuttaa se 20-22mm koko, mikä on ihan ok. :)

Pisama mullakin tuli alkuviikosta kelalta lappu, että tuli lääkekatto täyteen. Tuo gonal f makso melkein 250€ ja lääkekatosta puuttui ennen tuota ostoa noin 90€. Tarkottaako se että määkin saisin tuosta edellisestä ostosta jotain takaisin? En nimittäin jaksanu vielä perehtyä niihin kelan lappuihin sen tarkemmin.
 
No hyvä Junttura, jos ehtivät vielä kasvaa :)

Tuota minäkin olen miettinyt, että kun lääkekatto täyttyy niin täytyykö kelalta erikseen hakea jotain rahoja jo ostetuista lääkkeistä? Jos käy juurikin noin kuin Juntturalla. Eli kuitit talteen nyt lääkkeitä ostaessa?
 
Siitä ostokerrasta jolloin katto ylittyy, pitää lähettää kuitti kelan kirjeen mukana tulevan hakemuksen mukana, niin saa yli menneen osan takaisin :) itse eilen postitin, saas nähdä kuinka kestää että rahat kolahtaa tilille :)
 
Takaisin
Top