IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kaikille tsempistä!! :love7

Salmiakki: Tuttu tunne.. Mul on ollu koko ajan tänkin hoidon aikana tosi angsti fiilis, ettei tästä mitään kuitenkaan tule. Ei jotenkin osaa nauttia edes tästä mahdollisuudesta. Hurjasti tsemppiä ja rohkeutta. :Heartbigred Mua ainakin on helpottanut, kun mennyt päivän kerrallaan.

ON: Olin viikonlopun poissa kotoa, teki hyvää kyl saada nyt muuta ajateltavaa. Jotenkin ehkä hyvä, et oli tää viikonloppu, kun tietää, ettei varmana voi tulla klinikalta mitään puhelua. Huomen aamusta sit tulee soitto, jos siirrettävää ei ole. Vointi on tänään ollut jo ihan ok, eilen oli tosi turpea ja punkero olo, puuskutti ja koski mahaa. Vettä tuli juotua reilusti. Huomenna sit iltapäivästä toivottavasti saa hakea meidän tulevan lapsen mukaan. :dummy::Heartblue
Luin äsken kannasta perjantain kirjauksen ja siellä luki, et oikea munasarja oli hankalasti kohdun TAKANA!! :scratch Ilmankos oli hankala. Mitenhän se sinne oli joutunut? Mietin, et voisko johtua siitä, kun oon nukkunut vasemmalla kyljellä paljon, ni jos ne munasarjat on isot ja painaa ton hoidon takia, et on vaan sen takia "valunut" sinne?

Kaakaolle tsemppiä piinailuun!! Kohtahan sä voit jo testailla, muaki ihan jännittää ku ajattelen edes!! :woot:

Toivotavasti Kanelilla olis huomen hyvä käynti ja pääsisitte jatkaa hoitoja!! :joyful:

Ja Rive, mukava kuulla et miehen kans on taas kaikki hyvin. Kaikenlaisia asioita sitä pulpahtelee esille ku ollaa näiden aiheiden äärellä.. o_O

Miuku, jes, hyvä saalis! :) Tulehan kertomaan, pääsittekö siirtoon ja saitteko pikkuisia pakkaseen?

Salmiakki, hirmuisesti tsemppiä punktioon! Täällä peukut pystyssä hienon saaliin puolesta ja tottakai myös sen puolesta, että kaikki menee hyvin :)

Kaneli, toivottavasti saatte hyviä uutisia ja pääsette jatkamaan mahdollisimman pian. Tsemppiä! :Heartred

Kaakaolle plussatuulia!!!!!!!!!!!!!! :happy:

Siirtouutisia?? Plussauutisia?? :) :)??

Päästiin miehen kanssa lopultakin tositoimiin, nyt näyttäisi ihan oikeesti siltä että jälkivuoto on loppunut :grin Alkoi jo kieltämättä vähän kiristää tuo saamattomuus..viikonloppuna olin havaitsevinani myös oviksen oireita, laskennallisesti sopisi hyvin vuodon alkuun nähden. Että periaatteessa tässä nyt jännäillään taas seuraavat viikot vaikka ei toiveet kovin korkealla olekaan :joyful:

Ainiin, piti avautua meidän PAS-keskustelusta :angelic: Mietittiin sitä siirtoajankohtaa jne. ja aloin sitten kyselemään että mites sitten jos ne molemmat alkiot sulatetaan ja kävisi niin että on joko kaksi heikompilaatuista tai toinen olisi heikompilaatuinen(ajatuksella että ei välttämättä selviä enää uudesta pakastuksesta), että siirretäänkö sitten molemmat. Mies on ehdottomasti sitä mieltä että ei. Ei missään tapauksessa. Hänellä on semmoinen pelko että jos lapsista tulee todella isopäisiä(hänellä itsellään todella iso pää edelleen ja äidilleen jäänyt traumat tästä esikoisen synnytyksestä..) että miulle tapahtuu jotain. Joo, tavallaan ihanaa että ajattelee miun parasta tässä mutta itellä taas on sellainen olo että siirretään kaksi ja katsotaan mitä tapahtuu. Sanoin siitäkin että jos näyttää että vauvat on isokokoisia niin voidaan sopia keisarinleikkauksen ajankohta..niin ei missään nimessä, se on luonnonvastaista :hilarious::hilarious: Miten niin jääräpäinen..sen isopäisen lisäksi. Eihän sekään ole itsestäänselvää että yksikään alkio selviää pakastuksesta..

Voit Rive sanoa miehelle, että suurempi todennäkösyys on että se yksi sikiö kasvaa "liian isoksi" kuin kaksoset, jotka tuppaa olemaan pienempiä syntyessään :)

Jes Murkku! Ihanat ultrakuulumiset!

Aamun testissä ehkä kiireessä vilastuna joku hailura. Pitää syynätä tarkemmin kun pääsee kotiin ja kattoa saako siitä mitään kuvaa.

Tuossapa kuvaa. Livenä näkyy haamu ja ehkä jotain tuossa kuvassakin. Tosin mies puusilmä ei näe mitään :) Saapa nähdä miten käy...

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1477316355.573987.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1477316355.573987.jpg
    294 KB · Katsottu: 206
Heippa vaan taas kaikille! Pysyttelen täällä taustalla, lukemassa olen jonkin verran käynyt kuulumisianne. Mukava on jännittää mukana :)

Täällä on procren -kuuri yli puolivälin. Vuodot on hävinnyt, mutta kivut ei. Helpottaneet kyllä, mutta edelleen panadolia tai panacodia menee :( Lisäksi olen aivan menopaussissa: joka niveltä kolottaa, kuumat aallot, kuivuus (kaikki limakalvot ja silmät, jes) ja mitä kaikkea. Aloitin viime viikolla estrogeenikorvaushoidon, jos vähän helpottaisi oloja. Yritän marraskuussa soitella polille, jos gyne voisi suunnitella hoidon jo valmiiksi, että saisin lääkkeet tänä vuonna halvalla lääkekaton täyttymisen vuoksi. Onko tästä kellään kokemuksia?

No, en masenna muita höpinöilläni, vetäydyn nurkkaani takaisin. Parempaa onnea lapsentekopuuhassa teille jokaiselle! <3

Hileinen yk 25+, hoitotauko

Salmiakki: miten punktio meni? Miten voit? :joyful:

Kaakaolle plussaan vahvistumista!! :Heartpink

Rive: Hauska keskustelu teil miehen kans, toi "luonnonvastaisuus" vähä hymyilytti, mut vaa positiivisella tavalla. Ja tosiaan, monesti ne kaksoset syntyykin vähä pikkusempina, perustele vaik sillä sitä miehelle sit. laughing7

ON: Tänään käyty kolmipäiväinen pikkunen hakemassa kyytiin. :Heartblue Kolme oli hedelmöitynyt niistä kahdeksasta. Kaksi jäi vielä viljeltäväksi ja pakkaseen sitten, jos vaikuttavat laadukkailta. Toivottavasti! Mulla tuli siirron jälkeen lantionpohja tosi kipeeks, kohtu alkoi jostain syystä kramppaamaan ihan kamalasti!! :sad001 Joudin soittaa päivystävälle kätilöllekin, et onko tää normaalia ja voiko alkio tulla ulos nyt.. Lämmin kaurapussi ja päikkärit auttoi, mut kyl vähän mietin silti tota, että miksi. Oisko se katetri voinu osua kohdun seinämään jotenkin niin, että ärsyyntyi supistelemaan? Tai ne ilmakuplat kulkeutuneet munatorviin tms? Kun nyt vaan olis alkio matkassa, eikä eksyis minnekään väärään paikkaan kiinnittymään. Huh. :sorry: Fiilis on tosi lannistunut jotenkin.. En uskalla toivoa mitään. Viimeks se pudotus oli niin kamala. Lisäks opiskelu tuottaa harmaita hiuksia, tuntuu, ettei onnistu mikään kun tentitkin menee vaan uusintaan. Kaiken lisäks meitä odotti siirron jälkeen parkkisakko, kymmenestä minuutista oli kiinni. Oikee sellanen maanantai. :wtf:

Onks kellää muulla siirron jälkee tapahtunu tota kohdun kramppaamista? Onks tullu plussia silti? Mulla ei viime siirrossa tuntunu mitään, eikä inssissäkään aikanaan.

Miuku, pp3

Hei kaikki ihanaiset! Olikin sitten 'vähän' pitempi tauko foorumista :rolleyes:. Oli pakko pitää kun oma pää ei enää kestänyt, niin otin irtioton kaikkeen. Oon vielä ihan pihalla teijän jutuista, mutta pikkuhiljaa, uusia on tullut paljon mukaan. Uusille tiedoksi, että oon 38v ja ensimmäistä yritän ja yritystä takana 5.5 vuotta. Elokuussa oli tulokseton Pas ja nyt lokakuussa aloitettiin 2.Ivf. Munafarmi aloitettiin Menopurilla 300 yksikköä ja jouduttiin päivällä siirtymään punktio kun oli vähän laiskat solut kasvamaan. 20.10 oli Kuopiossa yksityisellä punktio ja oli taas inhottava kokemus. Kanyylipaikkaa yritettiin kolmeen kohtaan, kunnes neljäs onnistu. Kipuja oli ihan kiitettävästi ja se lääke oli tosi inhottavaa, meinasin pyörtyä siitä ja olin loppupäivän ihan tokkurassa. Tulos oli vaivaiset kolme solua. Ennen kuin lähettiin kotiin niin biologi käski miettimään, että jos siirrettäisiin kaksi. Päädyttiin miehen kanssa sitten siihen, että tuplataan meidän mahdollisuus. Mutta taidettiin vahingossa triplata meidän mahdollisuus peittoja heiluttelemalla siirtoa edellisenä iltana. Siirto oli nyt lauantaina 22.10. Soitin eilen hoitajalle, että tehtiinkö väärin kun heiluteltiin niitä peittoja? Ei kuulemma, mutta on pieni mahdollisuus sponttaaniin raskauteen, eli voisin tulla vaikka kolme vauvaa hyvällä tuurilla :mask: mutta ei tässä oo yli viiteen vuoteen tullu mitään tulosta , niin en oikeesti usko siihen mahdollisuuteen. Oisin niin ikionnellinen kun saisin ees sen yhen vauvan. Ai niin , se yksi solu ei selvinnyt pakkaseen asti. Testin saan tehä 5.11.

Vielä sen verran, että osaako joku kertoa , että missä meen nyt pp ja dpo? Torstaina 20. Pvä punktio ja 22.pvä siirto kahden päivän alkioilla.

Kaakao, peukut pystyssä, että hailura vahvistuu!

Miuku, toivotaan, että saatte kaksi pakkaseen. Ihanaa kuitenkin, että saitte yhden kyytiin :) Mulla itsellä on ollut vasta yksi siirto ja sen jälkeen ei tuntunut miltään.

Rive, sun sulholla tuntuu kyllä olevan oma tahto ja vahvat mielipiteet, mutta se ei ole ollenkaan huono asia. Toki nuo on vähän hankalia, että jos itsellä on jokin huono kokemus, niin sitä sitten pelkää samaa tapahtuvaksi myös toiselle. Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen siitä, miten haluatte tehdä :happy:

Itse täällä edelleen vaan sumuttelen Synarelaa. 0 -ultra sovittu ens maanantaiksi eikä vielä mitään viitteitä siitä, että vuoto olisi alkamassa. Toivottavasti se nyt tulisi, ettei tarvi siirtää aikaa ja päästään etenemään suunnitellussa aikataulussa. Ollaan vieläpä lähdössä viikonlopuksi reissuun juhlistamaan meidän 10 -vuotispäivää enkä olis sinne reissuun vuotoa kyllä tarvinnut :hilarious:

Sagi kp 27

Takaisin