IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Salmiakki: Mul on tismalleen sama fiilis sen Synarelan kanssa!! Aivastuttaa alkaa melko pian ja monesti valuu nenänieluun ja kurkusta alas. :wideyed: Ei auta kuin luottaa, et meidän lääkäreillä on iso kokemus ja osaavat nää hommat.. Mieli vaan on semmoinen, et se hätäilee ja ajattelee omiaan. :shifty:

Kiitos kaikille tsempistä!! :Heartbigred Onneks enää huominen päivä ja seuraavana aamuna puhkottavaksi! :woot:

Auringonkukka: Mä oon tilannu raskauskeijulta ja mammaksi.fi:stä niitä liuskatestejä. Niillä vaaleenpunasilla en ikinä saanu kunnon viivaa, vaik ovuloin varmasti. Ne uudet vihreät liuskat on toimineet tosi hyvin! Testasin niillä aina eka ja varmistin vahvan viivan digillä. Tein monesti aamulla ja iltapäivästä testit, kun saman päivän aikana saattoi aamulla olla nega ja iltapäivästä tulikin vahva viiva -tai toisinpäin. Kandee tilata siis iso kasa niitä! :grin

Auringonkukka: oon ite tilaillut Raskauskeijusta One step -testejä ja ollut tyytyväinen. Toimituskin on sen 1-2 päivää. En nyt sitten osaa sanoa että onko halvempia mutta luotettavia on olleet :) Pahoittelut menkoista, olisi se plussa voitu teille jo suoda :Heartred

Täällä pieni vuoto on back :bored: Eihän tässä aikaakaan ole vielä kulunut hirveästi mutta kun voisi-loppua-jo-nyt-heti-mieluiten-eilen..Miten niin kärsimätön :hilarious:

Tsemppiä Salmiakki ja Miuku kasvattelun loppuvaiheeseen! Täytyy todeta, että myös minä olen törmännyt näihin lääkäreihin, joilla ei ole empatiakykyä eikä asiakaspalvelutaitoja. Kurjaa Salmiakki, että oli huono kokemus.

Rive, mulla teki viimeksi ihan saman. Ensin vuoto loppui ja sitte jonkun ajan päästä alkoi uudelleen. Se on tosi tylsää.

Itte oon eilisestä sumutellu Synarelaa ja aika ällöä, kun osa valuu nieluun ja tulee kakka maku suuhun :wtf:

Sori, nyt tulee vaan omaa napaa. Vietiin meidän rakas koira tänään viimeiselle matkalle :'( Hän oli sairautensa lisäksi erittäin hankala koira. Juoksi aina samaa ympyrää, vihasi/pelkäsi ihmisiä, oli erittäin neuroottinen varjojen jahtaaja ynnä muuta vaikeaa. Mutta oli silti meille erittäin rakas. Miehen kanssa oli sellainen ajatusleikki, että jos tää koira reinkarnoituu meidän tulevana lapsena joka on sitten myös ihan yhtä rauhaton ja riivattu sielu. Juoksee vaan ympyrää ja tavoittelee sellaista mitä ei voi saada :D Mutta sitten taas toisaalta, ehkä meidän lapset on jo olemassa pakastimessa...ainakin toivottavasti.

Sagi, ihan sama juttu ton synarelan kanssa. Se on ihan sairaan pahan makuista! Yök! Kukaan ei koskaan puhunu siitä ni ajattelin että se oon vaan minä joka sen maistaa (kun äiti sano että minä olin vauvana jo sellanen, että tissillä maito valu aina alemmasta sieraimesta syödessä, ja nykysin menee ihan hirveen helpolla riisiä tonne nenäonteloihin ja sit ne pitää niistää pois (thanks for the image)) :D

Kattika,osanotot teille <3 meilläkin vanha koira,joka on kieltämättä saanut lähivuosina enemmän huomiota ja hellyyttä kuin aiemmin vaikka aina tosi rakas ollutkin. Jotenkin lohduttavaa että on edes koira,vaikka eihän koira mitenkään sama asia ole kuin lapsi. Joullakin se lemmikki ottaa lapsen paikan kun niitä lapsia ei saa,usealla tuttavalla käyny näin. Itsellä kuitenkin toiveet korkealla että joku päivä olisi koiran lisäksi muukin pieni nyytti ottaa syliin,samaa perhettä kaikki <3

Kattika, osanottoni :Heartred meillä on kaksi koiraa, joista toinen alkaa olla vanhus ja kyllä tuntuu niin pahalta ajatellakin, että joskus senkin elämä päättyy. Niin ja todellakin thanks for the image :hilarious:

Meille jäi onneksi vielä tuo vanhempi koira. Se vähän helpottaa että on vielä toinen. Tämä sateenkaarisillalle lähtenyt oli vain viisivuotias. Sen takia tää on ihan ekstrarankkaa, kun toinen oli parhaassa iässä. Mutta parempi näin, enää ei tarvitse kärsiä :(

Voi kattika, otan osaa. Mekin jouduttiin vuosi sitten luopumaan melko nuoresta koirasta sairauden vuoksi ja se oli kyllä ihan hirveää. Perheenjäseniähän ne on. Jaksamista. :Heartred

On. Tänään nähtiin taas meidän pieni pallero, jolla on kaikki hyvin. Aivan uskomattoman helpottunut olo tuli, kun pieni sydän pumppasi vahvana. Siellä se pikkuinen jumppasi ahtaassa yksiössään ja vilkutteli.

Näiden lapsettomien vuosien jälkeen tuntuu hurjalta, että pian meitä onkin kolme. Ja eiköhän se mieskin synnärillä viimeistään asian tajua.

Katjusha, uskomatonta, että oot jo noin loppusuoralla! Jaksamista viimeisiin viikkoihin, ei oo enää monta jäljellä.

Osanotto, Kattika :Heartred Lemmikit on niin rakkaita että kyllä se luopuminen tuntuu pahalta.

Tuo vuoto on kyllä niin raivostuttava. Aamulla olin että jes, ei ole taaskaan tullut mitään..aamupäivä meni eikä mitään vieläkään. Annas olla kun menin lounaan jälkeen vessaan niin niagara auki taas. Ja sen jälkeen ei taas mitään :joyful: Että ehhehe.

Miehen kanssa saatiin mehevä riita aikaiseksi eilen, ensin puhuttiin ihan asiaa mutta sitten kumpikin kimposi ja ärsyyntyi ja oltiin vaan jääräpäitä kumpikin. Siinä kyllä purkaantui kummaltakin paskoja tunteita pitkältä ajalta, jospa siitäkin olisi pidemmässä juoksussa jotain hyötyä. Nyt on vaan niin painostava tunnelma kun ei olla tehty sovintoa eikä olla oltu yhteydessä koko päivänä. Perse.

Osanottoni Kattika, koirat ne vaan kun on niitä pieniä lapsia oli ne sitten minkä ikäisiä tahansa ja se luopuminen on aivan kamalaa. Kaksi omaa pikkuista hauvaa olen joutunut jo sateenkaarisillalle saattelemaan. Luopuminen on vaan niin vaikeaa, mutta muistoissa säilyy aina. <3

Aawa, ihanaa että siellä on kaikki hyvin.

On: maanantaina ultraan hitsi että jänskättää löydetäänkö me sieltä mitään. Raskaustestit loppui jo viimeviikolla, nyt olen tyhjentänyt ovistestivarastoa. Niihinkin kun oikein räjähtävä plussa tulee ennenkuin kontrolliviivakaan edes kerkee kastumaan... jollain tätä täytyy näköjään itselleen koko ajan todistaa, kun ollaan vielä niin alussa...

Tsemppiä kaikille hoitojen erivaiheisiin! <3

Muurahainen 5+3

Voih...pahoittelut täältäkin Kattikalle koiran (perheenjäsenen) menettämisestä. =..( Meillä koko ajan kova koira kuume meneillään mutta ajateltiin nyt taas katsoa tää lapsikortti ensin...eihän se sitä lasta korvaa mutta mutta...

Synarelasta: mä oon nuuhkinut sitä nyt putkeen kohta 6 vk ja odotan melkein enemmän että se loppuu lauantai aamuna kuin pistokset loppuisivat. Kaiken lisäksi mulla alkoi flunssa eilen kovalla kurkkukivulla ja nyt sitten jo pärskin pitkin päivää. Illalla kun sumuttelin niin kirveli muuten PIKKASEN kun laittoi sen valmiiksi ärtyneeseen ja tulehtuneeseen, vuotavaan nenään. YÖK!!
Pahinta on kun on just suihkassut sitä ja sit juo tai syö melko pian heti sen jälkeen. Sanotaan näin että Synarela ei sovi sitten minkään juoman tai ruoan kanssa yhteen!! :angryfire

Kattika, pahoittelut perheenjäsenen poismenosta! Surullisia juttuja, jokainen lemmikki on niin ainutlaatuinen osa perhettä.
Meillä meni pari viikkoa sitten 11,5-vuotias beaglekulta. Ei voinut mitään, yhtäkkiä romahti ja luultavasti oli aivokasvain. Ei lähdetty tutkimuksiin edes tarkemmin, koska sille rävähti päälle taukoamaton epilepsia. Mä ajattelen, että sieltä se isosisko katsoo pilven reunalta, kun pikkusisko syntyy maailmaan. Meillekin onneksi jäi vielä kaksi karvaista isosiskoa, se kyllä auttaa surussa eteenpäin.
Plussatuulia ketjuun :)
Katjusha rv 36+0

Kattika: Pahoittelut!! :sad001 Raskas, mutta oikea päätös varmasti. :Heartred Meilläkin on toinen koira aika heikkohermoinen ja välillä mietitään, onko elämä sille liian pelottavaa. Toistaiseks meidän arki onneks on sellaista, et pystytään huomioimaan toisen tarpeet ja rajoitteet. Asutaan vähän syrjemmällä ja tääl on rauhallista, keskustaan ei olis tän kans mitään asiaa. Toinen sit on reipas kun mikä, saa vaikka tykillä ampua vieressä ja matkustaa metrossa. :hilarious:

Aawa ja Muurahainen: Tuntuu ihanalta lukea teidän onnistumisista ja hyvästä voinnista. Antaa uskoa itselleenkin! :happy:

Rive: Mä luulen, et noi purkaukset kuuluu asiaan. Meil oli keskenmenon jälkeen tosi raskas kesä, vast nyt tän toisen hoidon alettua on asiat taas palanneet uomiinsa. Vaati monia vaikeita ja syviä keskusteluita, että päästiin aina eteenpäin. :sorry: Toivon teille rohkeutta kohdata asiat ja puhua suoraan kaikista vaikeimmatkin.. Me oikeastaan opittiin kunnolla riitelemään vasta tässä kesällä. Tai ainahan sitä riitaa on välillä tullut, mut nyt tietää tasan tarkkaan, mistä narusta ei kannata vetää ja mitä sensijaan kannattaa tehdä, et sais asiat kuntoon/sovun aikaan.
Sama toi vuotelu.. Mulle sanottiin, et sitä voi 2-8 vk tulla ja olla tulematta. :confused: Ei kiva.. Must tuntuu, et tän hoidon jälkeen uusin koko pikkuhousuvarastoni, ku kaikki menneet pilalle joko verestä tai lugeista. :rolleyes:

ON: Mul on ihan vainoharhainen olo edelleen näistä mun munasoluista!! :nailbiting: Eilen irrotuspiikki pistetty iltasella. Olo ei oo mitenkään normaalista poikkeava, alavatsalla/munasarjoissa ei tunnu MITÄÄN!! Viimeks Ovitrelle aiheutti saman tien rintoihin turvotuksen ja aristuksen, nyt ei sitäkään. Oon ihan varma, ettei huomen punktiossa löydy mitään ja tää oli sit tässä. Sitä oviskirvelyä oli koko alkuviikko. Maanantaina jo isoimmat follit oli 15-16mm ja jos ne 1,5mm/vrk kasvaa.. Huh. Ei auta ku luottaa lääkärien kokemukseen. Huomenna se sit selviää. Tää toka hoito on ollu henkisesti tosi raskas. :sorry: Pelkään jo valmiiks kaikkea. :sad001 Oon yrittäny kaikkeni, että saisin sen positiivisen hyrinän ja hyvän fiiliksen.

En ehdi nyt kommentoida, muuta kuin että Aawalle superisot onnittelut!! :)

Oman navan kaivelua:
Vuoto alkoi eilen eli kp2 tänään. Tähän kiertoon tehdään jo seuraava PAS, JEE. Lääkäri halusi koittaa vielä kerran letroilla+jollain pistoksilla+irrotuspiikillä. Eli hormonituettu luonnollinen kierto. Pidetään peukut pystyssä, että limis kasvaa riittäviin mittoihin näilläkin lääkkeillä.

Aawa ihania uutisia! :Heartred

Pahoittelut auringonkukka menkoista. Raskauskeijun liuskatestit täälläkin käytössä ja hyvin ovat toimineet.

Voi Kattika miten surullisia uutisia teidän koirasta :sad001 Jaksamista :Heartred

Juntturalle superisti onnea uuteen kiertoon ja PASiin!

Miuku, ihan kamalaa piinailua sullakin siellä! Voi kun olosi olisivat nyt väärässä ja siellä olisi juuri sopivasti täydellisen hyviä munasoluja teille :)

Rive koitahan jaksaa vuotojen kanssa. Ihan peestä! Tosi kurjia tommoset riidat, been there done that... Toivottavasti saatte tunnelman kevennettyä ja puhuttua pöydän puhtaaksi mahdollisimman pian.

Haha, muurahainen! En olis uskonu että sulla loppuu testit ihan heti kesken, ajattelin että niitä on varmaan kaapillinen jemmassa :grin

On. On viimepäivät ollu kyllä niin nasakoita menkkajomoja, oikein terävän kipeitä, että kyllä tuolla nyt varmasti joku yrittää kiinnittyä. Toivotaan nyt vaan kovasti, että on hyvä alkio ja jaksaa loppuun saakka :nailbiting:

kaakao pp6

Salmiakille ja Miukulle loppukiritsemit ja hyviä vointeja! Miukulle vielä onnet huomiselle, kyllä sieltä hyvät solut saadaan! Mulla oli kans oireettompi toka hoitokerta.. :)

Kattikalle voimia! Osanotot menetyksestä <3 Mulla ei kotieläimiä, mutta voin kuvitella kuin ne on rakkaita.

Aawa ihania uutisia, siellä se polskuttelee menemään :) Katjushkalla se jo kohta potkuttellee masun ulkopuolella <3 Muurahaisella kans hyvältä näyttää! Onnea kaikille raskaana oleville!!

Kaakaolle täältä myös extraonnet matkaan! Et sää siihen jonoon ennää tuu.. Ethän :)

Rivelle vuodotpysäyttäviä terkkuja! Voimia ja onnea riitojen käsittelyyn! Varmasti toipumiseen myös henkisesti teillä molemmilla menee vielä aikaa, antakaa sitä itsellenne <3

Mitähän muuta täällä oli tapahtunu? ..eli kaikille muillekki kaikkea hyvää ja positiivisia ajatuksia pimenevään syksyyn!

Kaakao, niin niitä olikin. :D Mutta kun alussa teki useamman päivässä, niin ei niitä sitten riittänytkään. Onneksi nyt on noita ovistestejä, niin voi niitä sitten pissiä pois. :)
Nyt vaan paljon liimaa pikkuiselle sinne, että tarttuu mukaan! <3

Junttura, aivan mahtavaa, että pas tehdään jo tähän alkavaan kiertoon! :)

Aawa, ihania uutisia :Heartred!!!! Nyt voi jo pahimman jännityksen unohtaa :)

Kränä miehen kanssa selvitetty:Heartblue Sanonpa vaan että on tämä lapsettomuus ja hoidot ja kaikki sen ympärillä pyörivä vahvistanut meidän parisuhdetta todella paljon. Välillä toisen naama suututtaa mutta kuulunee asiaan, oli kyseessä mikä parisuhde tahansa :) Kyllä tässä varmasti aikaa kuluu että kaikki keskenmenoon liittyvät asiat saa päässään käytyä läpi ja nyt on vähän pakkokin kun ei voi tikuttaa ovista tai suunnitella PASsia tms. Varmaan loppupeleissä tekee hyvääkin tämä pieni tauko koko yrittämisestä kun tässä kohtaa ei voi mitenkään hoputtaa asioita eteenpäin.

Miulla on kohta kehityskeskustelu esimiehen kanssa. Hän tietää tästä tilanteesta ja on ihan varpaillaan kun hänellä ei ole ollut ennen naisalaisia eikä siis osaa oikein toimia tässä tilanteessa laughing7 Saas nähdä millainen keskustelu on edessä :happy8

Takaisin