IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Menkat alkoi viime yönä ja tänään aamulla nega...se siitä sitten. Vaikka olinkin tähän henkisesti varautunut, niin pettymys on jälleen valtava :sad010

Jaksamista teille toivonkipinä, Sagi ja Nennu. Vaikka kuinka varautuisi siihen negaan, niin aina sitä kuitenkin pettyy. Niin kovasti toivoisin kaikille näissä hoidoissa rämpiville pysyvää plussaa. Toivottavasti jaksatte kaivaa positiivisuuden jostain. Hetken täytyy antaa kaikkien niiden paskojen tunteiden myllätä, mut sitten yrittää keskittyä seuraavaan yritykseen.

Ainakin mulla inssit oli sellaista tunteiden vuoristorataa, kun negat seurasivat toisiaan ja sitten taas toiveikkaana uuteen hoitoon.

Danskulle ja Frostinolle hirmuisesti onnea! Pysykööt tyypit mahassa loppuun asti! Ei mulla itsellä edelleenkään tosin ole mikään varma olo, vaikka kohta "jo" rv10 tulossa. Päivä päivältä sitä kuitenkin alkaa uskoa enemmän, että kyllä tässä vielä hyvin käy. Jos ei käy, tullaan rytinällä alas.

Murkulle piti vielä toivottaa kaikki maailman tarrasukat ja liimat ja mitä niitä nyt onkaan!!

Sagi, olen niin pahoillani... :( :(

Mä tulen kanssa niin tippumaan korkealta ja kovaa parin viikon päästä. Mutta toistaalta niin sitä on tässä jo monta vuotta tehty ja aina sitä on noustu kohti uusia pettymyksiä. Ei se auta kuin nauttia ja iloita pienistä hetkistä...

Nyt sitten niitä poppakonsteja alkion siirron jälkeen käyttöön otetaan vastaan. :)

Villasukat on ollu koko päivän jalassa, kaurapussi mahan päällä heti kun kotia tulin. Automatkan olin viltin alla lämmittelemässä. Greippiä juotu ja syöty, tuoretta ananasta syöty ( yllätyin että maku ei ollu mikään paras mahdollinen)
Oliko vielä jotain muuta mitä itse voin tehdä? :)

Pahoittelut negasta ja menkoista :(

Danskulle onnittelut jos en jo muistanut onnitella!

Murkku, jostain luin että siirron jälkeen vatsaa ei kannata enää lämmittää liikaa jyvähaudetyynyllä (ennen siirtoa kyllä). En tiedä mikä idea tässä oli... Mutta pidä itsesi muuten lämpimänä, villasukat, viltit, jyvähaudetyyny jaloissa/hartioilla, lämmintä teetä (vihreä/valkoinen tee, yrttiteet, ei inkivääriä!), syö lämpimiä keittoja jne :) ei liikaa kofeiinia (2 kuppia kahvia korkeintaan) sillä runsas kofeiini estää kiinnittymistä, ei paljoa alkoholia. kevyttä liikuntaa kannattaa harrastaa, jotta veri kiertää mutta ei mitään rajua treeniä.

Larissa, hui, hyvä tietää siirsin heti tyynyn lämmittämään muualle, mulla meinaan on kylmä! Palelin ihan ennen siirtoa ja mä en yleensä ikinä palele. Onneksi mies lämmitti mua! :)

Hitsi miten tässä pysyy järjissään seuraavat kaksi viikkoa?!? Mies yritti lohduttaa että kyllä se aika nopeasti menee... olen eri mieltä... :D

Voi eikä, taas negoja ja menkkoja...jaksamista!
Mulle annetttiin siirron jälkeen lämmin kauratyyny siel sairaalassa ja sain sen kotiinkin mukaan kipuja helpottamaan, et aika jännä jollei sitä sit kuitenkaan suositella.
Mä soitin tänään raskaustestin tuloksen, sen negan minkä jo tiesinkin. Uus aika hoidon suunnitteluun saatiin jo 27.10 kun joku oli peruuttanut, muuten ois menny kuulema marraskuun loppuun. Et jospa sit ehditään uuteen siirtoon vielä tänä vuonna.

Nennu meillä meni ekalla kerralla pakkaseen yksi alkio. Kahdella viimeisellä ei saatu pakkaseen mitään. So I so feel you. Meillä on aina hedelmöitys tapahtunut hyvin, mutta sit joko solut on liian hitaita tai nopeita.

On se kyl niin turvauttavaa,mutta toisaalta kun yksityisellä käydään niin hyvä ettei turhaan siirrä huonoja. Turhaa toivoa ja rahaa menisi.

Toivotaan että ens kerta menee paremmin. Voihan olla että teille tehdään hoitoon jotain muutoksia nyt ekan kerran jälkeen.

Hei, mä oon taustalla masistellu. Ei oo yhtään fiilistä, että lauantaina tulis plussaa... Eli mahdollisuuksien mukaan uutta ICSIä suunnittelemaan...

Pahoittelen kaikkien negoja ja menkkoja. Ihan perseestä.

Ja heti perään onnittelut plussanneille, en muista oonko Danskua onnitellut jo.. Oliko muitakin?

Pientä jännitysmomenttia tuli tällekin illalle kun piti pistäö pregnyl kiinnittymisen tueksi. Onnistuin hajottamaan toisen ampullin. Eikö tietenkään ollut ku se yks paketti. ONNEKSI oli keväältä jäänyt reseptiin yksi käyttämätön. Eikun yliopistolliseen äkkiä autolla. Niillähän ei ole niitä muoviosia millä ambullit saa helposti auki,mutta onneksi niitäkin oli kotona ylimääräisiä. Huoh loppu hyvin kaikki hyvin. En edes kaatanu niitä. :woot:

Nyt olen parhaani tehnyt että pikkusen olisi hyvä olla. Nyt sit vaan odotellaan. Vkl mökille rentoutumaan. Tulee mielenkiintoista lugejen laitosta kun on ulkohuussi eikä juoksevaa vettä. :eek:

Hei kaikille tutuille ja uusille. Jostakin syystä seuraan edelleen aika ajoin keskustelujanne, vaikka omat hoidot päättyivät kuukausia sitten tuloksettomina. Munasoluja saatiin kerättyä, mutta ensimmäisellä kerralla kävi kato ja täystuho kolmanteen päivään mennessä. Tokalla kerralla yksikään ei edes hedelmöittynyt. Me ei siis päästy ikinä siirtoon saatikka että mitään olisi jäänyt pakkaseen.

Itse olisin luovuttanut jo ensimmäisellä kerralla, mutta mies halusi kokeilla vielä kerran. Sen epäonnistumisen jälkeen olimme kaikki samaa mieltä lopettamisesta. Kaikille IVF ei vain onnistu ja itselle olisi kiva lukea ja kuulla heistäkin. Elämä ei nimittäin tähän lopu, eikä parisuhde joudu alamäkeen.

Muokattu viimeksi:
Pisama: Mul oli kesällä kans mökkireissulla vastavissa oloissa Luget käytössä. Ai kamala! :hilarious: Onneks oli käsidesi ja saunalla pääs mukavasti peseytymään. Olipa sekin hommaa!

Sagi: Pahoittelut menkoista!! :sad001 Ei tohon tilanteeseen voi sanoa ees mitään, oon tosi pahoillani!!

ON: En tiedä, johtuuko nää mun tunteet Synarelasta vai mistä.. Ollut toki muutenkin raskas viimeinen puoli vuotta ekan hoidon ja keskenmenon jälkeen ja nyt viel uudet opinnot alkanu.. Meil on miehen kanssa ollu aika paljon riitoja ja on mietitty välillä, onks täs mitään järkeä. On puhuttu kamalasti ja mitetitty, mistä meidän ongelmat johtuu. Johtuuko ne siitä, et molemmat on turhautuneet tähän lapsen tekemiseen ja epävarmuuteen, tuleeko sitä meille ikinä.. :smiley-angry017
Ollaan tultu monta kertaa tulokseen, et reagoidaan lapsettomuuteen niillä riidoilla, kun kummallakin se pettymys ja suru. Jos tulis lapsi, poistuisko ongelmat, jos ongelmat pääosin johtuu lapsettomuuden aiheuttamasta turhautumisesta? Toivottavasti osasin selittää jotenkuten pointtini. Viime kevät oli meidän elämän onnellisinta aikaa, kun odotettiin vauvaa sinne 9. viikolle ennen keskenmenoa. Sit kaikki romahti ja ollaan tässä. Välil mietin, et onks täs nykyisessä hoidossa nyt mitään järkeä. Päätettiin kuitenkin katsoa vielä tää kortti. Oon välil miettiny, et oonko ihan idiootti ku vaa yritetään. Meil on kaikki muuten todella hyvin ja arki sujuu, kohdellaan toisiamme hyvin ja rakastetaan. Makuukammarin puolella mun osalta on kyl hyvin hiljaista, mekaaninen lapsen tekeminen vuosien ajan on tappanu intohimon. Toki pitkissä parisuhteissa taitaa muutenkin tulla niitä kausia. o_O

Millaisia vaiheita teillä muilla on parisuhteissanne tän lapsettomuuden takia tullut? Miten ootte päässeet eteenpäin? :confused004

Aawa, kiitos :)

Pisama, onneksi sait uuden pregnylin ja apteekkikin oli lähellä. :) Oikein rentouttavaa mökkireissua teille! Juokseva vesi olis kyllä kiva lugejen kanssa, mut ehkä ne sellaiset vauvanpyllypyyhkeet toimii kans mökillä?

Dolcetti <3

Törkeästi omanapailen nyt vain... kävin eilen lääkärissä ja sain kerrankin hyviä uutisia. Nuo estrogeenilaastarit ovat toimineet juuri niin kuin pitääkin eli ei johtofollikkelia ja limakalvo 9mm. Kp12 oli eilen. Sain ajan PAS:iin, joka tehdään ens tiistaina ☺

Pahoittelut negoista ja vuodoista. Tosi moni oli joutunut taas pettymään.

Ja tsemiä piinaajille!

Takaisin