IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihana Katjusha kuulla että kaikki on hyvin. Ja en kyllä minäkään tiennyt noista riskeistä, mutta huolehditaan niistä sitten kun ja jos raskaaksi asti pääsen.

Taidan olla minäkin toukokuussa teidän kanssa jännäämässä. On kyllä sellainen olo että menkat alkais jos lutinuksen lopettais. Ma verikoe, kotitestiä en ole vielä tehnyt. Ehkä vkl?

Uuteen ivf heti. Harmi kun ei taida ensi kiertoon ehtiä kun tahtoo ultrata kuitenkin ennen piikitysten alkua, menee siis toukokuulle. Aika samalla kuulemma mennään lääkkeiden suhteen ku viimeks,eli lyhyellä. Nyt en tiedä vaan tehdäänkö sitä tuoresiirtoa enää mulle vai ei.
 
Pisama, onnea testiin :) Toivotaan plussaa. Epäilen, että on aika tavallista ettei usko omaan plussaan ;)
Kävin verikokeessa tuloksena TSH 1,7 ja T4V 18.. Ei taija unettomuus tästä johtua. Sain puolittaa kortisonin, joten toivotaan, että alkaa uni jossain kohti maittaa.
 
Moi!
Tämän ketjun alkupäässä kirjoittelinkin..ajattelin tulla kertomaan kuulumiset.

Eli pikkusisarus on toiveissa ja hoidot aloitettiin väestöliitossa(kuten esikoisestakin) marraskuussa.
2. icsillä saatiin pakkaseen neljä alkiota ja yksi tuoreeltaan kyytiin. Hoidot suoritettiin joka kiertoon, koska minulla ei ollut ns. lääkkeellistä kiertoa(Femaria/Letrotzolia ei lasketa). Eli toipumisia ei tarvittu.

Viimeinen pari uunista ulos marraskuussa eli kaksi aina sulatettiin ja kaksi kyytiin. Olin jo suunnitellut elämääni eteenpäin miten selviä kun viimeisestäkään pas-parista ei plussaa tule ..ja seuraavaan hoitoon ei taloudellisesti ole mahdollisuutta.
Pyysin klinikalta kaikki apukeinot alkioiden tueksi. Eli alkioliima ja gonapeptyl-piikki.(mitä ennen ei jostain syystä ole minulle tarjottu..eikä nytkään, mutta pyysin itse)

..Ja hitsinpimpulat! Plussa pärähti testiin ja hcg arvo 1600! :) Nyt jännitän vielä viikon, että onko siellä sykkivä sydän vai jopa kaksi. :happy093:eek::grin

Paljon tsemppiä ja jaksamista kaikille! Älkää menettäkö toivoanne! :Heartbigred
 
Paljon onnea Laalaa!! Itsellä on nyt Pas-plussa h5+2 kyydissä.
Oireita ei juuri ole, pissalla ravaan ja ajoin hieman hontelo olo, mutta jotain konkretiaa kaipaisin...
Vieläkin olen kovin epäuskoinen, että voiko olla totta tai että kaikki menisi hyvin...
Tunteet ailahtelee laidasta laitaan.
Edellisessä plussassa tuhruvuoto alkoi 4+2 kun tein plussatestin ja oli myös aamupahoinvointia. Kaksosraskaudessa sensijaan en muista että olisi ollut myöskään juuri mitään oireita... Yksilöllistähän tämä on. Mennään päivä kerrallaan...
 
Wow Laalaa! Onnea onnea!!
Jännä nähdä montako siellä sitten on ;)
Mulla oli 1640Iu/ml 19 dpo ja yksi löytyi vaikka netistä katsoin niin olis voinut kaksikin olla (identtiset)
 
Täällähän teitä IVF:läisiä on! :) Hienoa kuulla, että monella on onnistunut, vaikkei IVF taikasana monelle olekaan. Niin kuin nyt vaikkapa minulle ja valitettavan monelle ystävistäni ja tutuistani. Pisama: pahoittelut sinullekin negasta.

Viimeinen IVF-kiertoni alkoi Elonva-pistoksella tänä aamuna. Vaikka hoitaja näytti monta kertaa miten omituinen jousiruisku toimii, niin onnistuin silti "tötöilemään" piikityksen. No suurin osa meni kuitenkin perille, eli ei syytä huoleen. Harmitti silti! Muilla kokemuksia Elonvasta?

Seuraava pistos onkin vasta tiistaina (Cetrotide jarruksi) ja eka ultra keskiviikkona. Muilla tässä ketjussa taitaa olla IVF onnistuneesti takanapäin tai edessä?
 
Dolcetti, en ole kuullukaan tuollaisista lääkkeistä. Sun ei siis tarvii piikittää joka päivä? Itselle tuli tutuksi vain puregon, orgalutran ja pregnyl. Seuraava kierros kuulemma mennään aika lailla samalla, ainoastaan tuo pregnyt saattaa muuttua joksikin toiseksi sen mun viime kertaisen hyperin takia.
 
Ei sulle Pisama Elonvaa varmasti määrättäisikään hypervaaran takia. Elonva vaikuttaa pitkäkestoisesti viikon ajan ja kun sen on kerran pistänyt, niin takaisin ei hormonia kehosta saa. Mulla ei kuitenkaan ole hypervaaraa, joka nähtiin ekassa IVF:ssä ja mun alhainen AMH-arvokin kertoo siitä, ettei munasarjoissa ole reserviä villiintymiseen saakka. Mutta mun lääkäri sanoi silti, ettei Elonvaa ekaksi lääkkeeksi määrätä juuri tuon riskin takia. Kiva lääke tosiaan siksi että ei tarvita kuin se yksi piikki. Voi olla, että päälle tulee viikon kuluttua vielä vähän päivittäisiä Gonal-F pistoksia vahvistamaan Elonvan vaikutusta.

Ja Cetrotide on samaa kuin Orgalutran, paitsi että mukavempi piikittää (ohuempi neula). Muistuta vielä Pisama oletteko julkisella vai yksityisellä? Me yksityisellä alusta saakka

Tuntuu muuten siltä, että vain julkisella tehdään pitkää kaavaa kun taas yksityisillä klinikoilla tehdään lähes aina lyhyttä. Onko pitkä kaava jotenkin kustannustehokkaampi?
 
Dolcetti, julkisella kai suositaan pitkää kaavaa koska siinä punktion ajankohtaa voi suunnitella tarkemmin ja tarvittaessa muuttaa. Mutta kyllä lyhyttäkin tehdään kuulemma. Mulle tehdään pitkällä kaavalla endon takia.
 
Dolcetti yksityisellä oltu alusta asti. Tutkimukset, inssit jne. Suurimmaksi osaksi juuri sen takia että en halunnut joutua odottelemaan mitään enempää kuin on tarvis, vaan ajat saa nopeasti Klinikka myöskin lähellä työpaikkaa niin pääsee helposti keskellä päivääkin käymään jos tarvis. Iän puolesta ei julkinen muutenkaan kohta enää onnistuis. Kaikki säästöthän tässä menee mutta voisi sen huonomminkin tuhlata.
 
Pisama: joo, tuntuu paljon mukavemmalta käydä apteekissa nyt kun lääkekatto on täynnä. Viime viikon satsi maksoi 5€ eikä 850€ :D

Huomenna sitten eka sekoitus ja jarru, ja ylihuomenna ultraan. Punktiota toivon töiden takia ensi viikon keskiviikolle.
 
Parasta onnea matkaan, Dolcetti :) toivotaan, että aikataulutus onnistuu hyvin ja saatte täydellisiä munasoluja kerättyä.
 
Dolcetti, miten sulla on seurantaultria? Tule kertomaan että miten munasoluja lähtee kehittymään :) miksi sulla tehdään noin pitkä viljely? Hyvä että tällä kertaa lääkkeet tuli halvaksi ;)

Blääh, musta tuntuu että aika matelee :D noin kuukausi menee vielä ennen kuin meillä päästään tosi toimiin eli ensin sumuja ja sitten piikittyksiä aloittelemaan. Ensi viikolle odottelen menkkoja jotta voin soittaa ivf-hoitajalle.
 
Muokattu viimeksi:
Hei! Tässäpä minun kokemukseni IVF:stä. 4,5 vuotta on nyt yritystä takana. Noin vuosi sitten päätettiin aloittaa ivf hoidot. Meillä vika on ollut kierron epäsäännöllisyydessä ja siinä että en ole ovuloinut. Pistokset ja muut lääkkeet aloitettiin elokuussa 2015 ja punktioon päästiin syyskuussa. Eli noin puoli vuotta jouduttiin olemaan jonossa. Olen reagoinut huonosti/hitaasti kaikkiin aikaisemmin kokeiltuihin hoitoihin ja pelkäsin että kuinkahan tässä mahtaa käydä, mutta follikkeleita tuli vähän liikaakin. En muista enää tarkkaa määrää mutta yli 30 niitä oli. Niistä saattiin 22 munasolua joista 18 hedelmöittyi ja saatiin pakkaseen. :) En päässyt heti tuoresiirtoon koska pelättiin hyperiä, jota ei onneksi tullut. Ja sitten meni useampi kuukausi että koitettiin saada kiertoa kohdalleen:bored: mutta viimein 22.3 päästiin ensimmäiseen pakastus alkion siirtoon ja reilu viikko sitten tein positiivisen testin :Heartred Nyt vaan täytyy jännäillä ensimmäiseen ultraan joka on onneksi jo ensi viikolla ja toivoa että kaikki on hyvin pikkuisella:)
 
Kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa odotteluun Larissa!

Ultrassa näkyi tänään vain 4-5 isompaa follikkelia ja muutama pienempi jotka saattavat ehtiä mukaan. Oikealla puolella oli vain yksi (viimeksi kaksi, joista toinen surkastui ja toinen jäi pieneksi) ja vasemmalla muutama enemmän (+ keltarauhaskysta joka tyhjennettiin viime viikolla, mutta joka on lähtenyt täyttymään uudelleen.. Huokaus...) Viimeksi vasemmalla oli tähän samaan aikaan 11. No, ei se määrä vaan se laatu sanoo lääkäri. Ja minä siihen, että eipä tuo laatukaan taida hyvä olla.

Seuraava ultra perjantaina ja siihen saakka vain yksi jarrupistos päivässä.

Mun klinikalla tehdään lähes kaikille pitkä viidrn päivän viljely, eli alkiot kypsytetään blastokysteiksi saakka. Silloin nähdään mitkä ovat elinkelpoisimmat ja laadukkaimmat alkiot siirrettäväksi. Julkisella pitkää viljelyä ei juurikaan tehdä ilmeisesti kustannussyistä johtuen.
 
Takaisin
Top