IVF/ICSI-HOIDOT 2026

@punktiopikkarit Oi, sulla jo testipäivä, tulipa se nopeasti! Ymmärrän hyvin tuon testaamisen pelon, itse taidan jönistää ja jättää vielä myöhemmälle.. Toki mulla virallinen testipäivökin vasta ensi viikon ke! Mutta niin, se on helpompaa toivoa, kun ei tiedä.. Täältä oikein paljon tsemppiä ja toivon, että sieltä plussa tikkuun tärähtää! 🙏💖 Ja hyvä, jos oot saanut välillä ajatuksia myös muualle. 👌🏻
 
Kiitos @Puolikuu !
Nyt oon kyl tipahtanu kaikkien muidenkin tarinoiden kyydistä kun oon ollu etäisempi. Ja nyt oon liian solmussa mihinkään empatioihin :D en tiiä miten päin pitäs olla. Ehkä aamupissan jälkeen helpottaa. Sit se on ainakin tehtynä
 
@punktiopikkarit paljon tsemppiä testaamiseen! Tulisipa hyviä uutisia❤️ oot ollut ajatuksissa!
Ihan ymmärrettävää että pää ei pysy mukana. Ei pysy itelläkään. Mitä tulee tuohon että pitäskö jotenkin maagisesti itse tietää niin en kyl oo ite tiennyt koskaan. Jälkikäteen on aina helppo tulkita uudelleen erilaisia tuntemuksia, ajatuksia ja toiveita.

Ja siis suoraan sanottuna en tiedä vieläkään, testi näyttää ehkä plussaa mutta ei mulla oo mitään hienoa oloa että nyt minussa jokin ihmisen alku kasvaa, ei mitään tunteita mahaa kohtaan tai mitään halua fiilistellä sinne päin. Siirron jälkeen mies suukotti mahaa ja tuli vaan ahdistunut olo että miks se sellaista. Tänään ravintolassa ahdisti kun kyselin ruoka-aineista ja vasta kotimatkalla tajusin et johtuu siitä että ihan huijariolo, käyttäydyin kuin oisin raskaana vaikka ei tunnu siltä. Tässä ei siis ole mitään järkeä, koska uskon kyllä plussaa nyt😅

Ekassa raskaudessa oli ihan eri, paljon ajattelin pientä ja koskettelin mahaa ja fiilistelin. Kaipaan sitä.
 
@punktiopikkarit paljon tsemppiä testaamiseen! Tulisipa hyviä uutisia❤️ oot ollut ajatuksissa!
Ihan ymmärrettävää että pää ei pysy mukana. Ei pysy itelläkään. Mitä tulee tuohon että pitäskö jotenkin maagisesti itse tietää niin en kyl oo ite tiennyt koskaan. Jälkikäteen on aina helppo tulkita uudelleen erilaisia tuntemuksia, ajatuksia ja toiveita.

Ja siis suoraan sanottuna en tiedä vieläkään, testi näyttää ehkä plussaa mutta ei mulla oo mitään hienoa oloa että nyt minussa jokin ihmisen alku kasvaa, ei mitään tunteita mahaa kohtaan tai mitään halua fiilistellä sinne päin. Siirron jälkeen mies suukotti mahaa ja tuli vaan ahdistunut olo että miks se sellaista. Tänään ravintolassa ahdisti kun kyselin ruoka-aineista ja vasta kotimatkalla tajusin et johtuu siitä että ihan huijariolo, käyttäydyin kuin oisin raskaana vaikka ei tunnu siltä. Tässä ei siis ole mitään järkeä, koska uskon kyllä plussaa nyt😅

Ekassa raskaudessa oli ihan eri, paljon ajattelin pientä ja koskettelin mahaa ja fiilistelin. Kaipaan sitä.
Hetkonen OOTKO SÄ PLUSSANNU???
Joku hetki kyl mökillä pyyhkäsin foorumin auki kännykällä ja katoin et ai Triestekin piinailee menemään. Oho!
 
@*Ninni* oot ollu mulla paljon mielessä! En itseasiassa edes tiennyt, että tuommoinen uudelleensulatus ja jatkoviljely voidaan tehdä. Surullinen lopputulos sen osalta! Toivon että sun tuorepallero voi hyvin - tosi hurjaa kun ei voi tietää mikä meininki kyytiläisillä on... Oon samoissa oloissa testaamisen suhteen kun sä. ennakkoon testailu ei huvita yhtään.
 
Heräsin tälleen aamuviideltä lukemaan foorumille kertyneitä sivuja, että mitä kaikkea oon missannu. Aamukasilta icsi iskän pitäs pölähtää ovesta sisään et pääsen sit jännityspissalle viimein. Epäuskonen olo. Oli tulos posi tai nega nii varmaan menee itkemiseks tää päivä mut mikäs tässä, ennenki tullu ulistua nii kaipa se menee nytkin.
 
@punktiopikkarit voi ei, toivottavasti oot saanut vähän lisää unta! Mä tulin tänne heti tarkistaa ootkohan jo tehnyt testin. Lähetän plussatuulia ja meen itekin tästä nyt testaa kun eihän tätä vielä uskalla lopettaa🙈 ja joo plussasin tosiaan, en tiedä ehditkö jo sinne asti lukemaan. Kunpa päästäis kaikki tonne maaliskuisiin yhdessä täältä jotka nyt piinailee! (Ja saatais pysyä siellä)
 
Lämpöpussi ollut kaverina eilisen ja aamulla otin vielä särkylääkkeen ja lämpöpussin. Nyt oikeestaan ihan hyvä olo ja helpottunut punktiojännityksestä, pääsin kävelemäänkin semmosen reilu 3km lenkin hissukseen😊

Ei tarjottu tosiaan rauhoittavaa, olin ihan jännittyneenä, mutta kipulääke helpotti hyvin.

Tänään tuli tieto, että kuudesta munasolusta 5 olivat kypsiä ja 3 lähtenyt hedelmöittymään. Koskakohan tulee lisätietoa noista kolmesta? Ennen tuoresiirtoa vai vasta tuoresiirrossa? Meillä siirto varattuna keskiviikolle.
 
Lämpöpussi ollut kaverina eilisen ja aamulla otin vielä särkylääkkeen ja lämpöpussin. Nyt oikeestaan ihan hyvä olo ja helpottunut punktiojännityksestä, pääsin kävelemäänkin semmosen reilu 3km lenkin hissukseen😊

Ei tarjottu tosiaan rauhoittavaa, olin ihan jännittyneenä, mutta kipulääke helpotti hyvin.

Tänään tuli tieto, että kuudesta munasolusta 5 olivat kypsiä ja 3 lähtenyt hedelmöittymään. Koskakohan tulee lisätietoa noista kolmesta? Ennen tuoresiirtoa vai vasta tuoresiirrossa? Meillä siirto varattuna keskiviikolle.
En oo varma mutta luultavasti siirtopäivänä vasta. Mulle ainakin vasta pakastuspäivänä.
Paljon tsemppiä toipumiseen ja siirtoon, toivottavasti kaikki kolme jaksaa porskuttaa❤️
 
Munasoluthan tutkittiin. Kahdeksasta kypsästä neljällä oli toivoa, kaksi hyvää, joista toinen 9.4/10 ja toinen taisi olla 8.7/10 ja kaksi jotka jäi sinne keski-hyvän/-korkean tasolle. Nyt odottelen sitten lääkärin soittoa, ilmeisesti soittaa tänään ja huomenna biologi soittaa lopullisista tuloksista.
Tarkoitatko, että alkioita on tutkittu? Meille sanottu sekä julkisella että yksityisellä, että pelkkiä munasoluja ei voi tutkia tai arvioida laatua. Niistä nähdään vain ovatko ne kypsiä.
 
Muokattu viimeksi:
@Haaveitako kiitos tiedosta, on kyllä jännät päivät edessä, onneksi suht paljon tekemistä niin ehtii miettimään muutakin😊

@Tove21 ihanaa, että teilläkin tulossa siirto😍 voidaan piinailla yhdessä! Ite ajattelin säästää testaamisen vasta testipäivälle, jos siirtoon päästään. Onneksi kesäloma alkoi ja paljon kivaa tekemistä suunniteltu niin ois otollista stressitöntä aikaa kiinnittyä😄
 
Joo, meillä meni kans tollei @Tiuhtiviuhti , että vasta tuoresiirrossa biologi kertoi alkioista. Mutta meillä tuoresiirto toki oli jo kahden päivän päästä punktiosta. Hieno juttu, että oot voinut tänään hyvin ja solut on lähteneet hedelmöittymään 🌈

Miten @punktiopikkarit kävi testin kanssa? :red-heart:
 
Katsoin puhelimesta, että mulla oli tullut tänää 17 000 askelta, joka on jo paljon mulle. Toki ihan kevyttä kävelyä, mutta onkohan liikaa😅

Kehollisesti vointi mielestäni hyvä tällä hetkellä🤷‍♀️
 
Takaisin
Top