IVF/ICSI-HOIDOT 2026

@Mansu8 Tsemppiä labrapäivään, toivotaan hyviä uutisia! 💗
Kiitos, se tosin peruuntu koska testi oli aamulla negatiivinen😔 vuodan edelleen ihan tolkuttomasti, kumpa alkais se edes helpottamaan kun muutenkin masentunut olo ja joka käynti vessassa riipasee ihan tolkuttomasti.
En tiedä miten pitkään nyt sitten ootellaan että voi uutta keräystä tehdä, miten teillä joilla on kahdesti kerätty..? Monetko kuukautiset pitäisi olla välissä?

Tianalle kovasti tsemppiä, kemiallinen siis tais olla täälläkin💔❤‍🩹
 
Voi itku että on useampia kemiallisia ja keskenmenneitä nyt täällä, oon pahoillani kaikista :Broken Heart:

Meillä tehtiin @MiuMarja samoin kuin teillä: juhannuksesta johtuen kaksipäiväinen kyytiin, ja toinen (ei niin hyvälaatuinen) meni pakkaseen, ja se sulatellaan kesällä jatkoviljelyyn. Toiveet ei oo kovin korkealla siitä. Ja muutenkin mietin että onkohan näissä kaksipäivisissä tuoresiirroissa kuinka hyvät mahkut? :Face Without Mouth:

Ja hui @Haaveitako , käärme saunassa on varmasti kammottava! Meillä kans mökillä oli juhannuksena käärme metsäpolulla. Vaikken käärmeistä tykkääkään, niin mulla ei niin suurta kammoa varmasti ole kuin sinulla. Tee tosiaan niin kuin parhaalta tuntuu :red-heart: Käärmeet kai pyrkii kuitenkin ihmistä välttämään, mutta se tieto ei aina varmasti rauhoita. Ja vielä ikäviä uutisia laboratoriosta! Teitä nyt koetellaan kyllä :red-heart: Toivon niin kovasti hyviä uutisia huomiselle.
 
Oon tosi pahoillani @Mansu8 @Tiana ja @Salma_ ❤️‍🩹❤️‍🩹

@Tiana On kyl tosi hieno tulos, että kolme euploidia odottaa pakkasessa. Toivottavasti se antaa lohtua pettymyksen käsittelyssä 🙏🏻

@Mansu8 Jos keho on toipunut hyvin punktiosta eikä klinikalla ole kesäsulkua, niin ymmärtääkseni uusi hoito voidaan tehdä vaikka heti. Meillä julkisella meni epäonnistuneesta siirrosta kaksi kiertoa et päästiin aktiivisiin hoitoihin. Meillä tosin pitkä kaava, niin tuli toki sit viel yhdet menkat ennen punktiota.
 
Kiitos, se tosin peruuntu koska testi oli aamulla negatiivinen😔 vuodan edelleen ihan tolkuttomasti, kumpa alkais se edes helpottamaan kun muutenkin masentunut olo ja joka käynti vessassa riipasee ihan tolkuttomasti.
En tiedä miten pitkään nyt sitten ootellaan että voi uutta keräystä tehdä, miten teillä joilla on kahdesti kerätty..? Monetko kuukautiset pitäisi olla välissä?

Tianalle kovasti tsemppiä, kemiallinen siis tais olla täälläkin💔❤‍🩹
Tosiaan munasolumäärät vaihtelevat eri kierroissa, mullakin on ollut hajontaa aika paljon. Isoimmat erot ovat olleet follikkeleiden kypsyydessä ja siihen voi onneksi jonkun verran vaikuttaakin. Toisaalta myös eri kerroilla on hedelmöittynyt eri määriä.

Minulla tehtiin tänä keväänä estrogen priming-ivf kaksi kertaa. Ensimmäisen punktio oli 13.3. ja toinen 8.6. Näiden välissä ehti olla tyhjennysvuoto ja yksi tavallinen menkkakierto (joka tosin kesti 35pv). Tämän jälkeen seuraavassa kierrossa aloitettiin estrogen priming, eli mun tapauksessa progynova-tabletti viikko ovulaatiosta.

Luulen, että tämä on aika minimi väli, koska monella tosiaan tuo eka normaalimpikin menkkakierto venähtää (itsellä siinä kierrossa oli mm ovulaatio kp 22).

Pahoittelut kaikille kemiallisista💔
 
@Haaveitako voi ei, ei ole ollu helppo aamu sielläkään. Eka odotellu siirtoa ja sitten kun toi tieto tulee noin viimetipassa ettei onnistukkaan. Valitettavasti mieli hakee todella helposti sitä pahinta skenaariota. Siellä on kuitenkin useampi joilla aikaa kehittyä eli kaikki toivo ei vielä ole mennyt. Pidetään kaikki sormet ristissä täällä ja toivotaan että saisit tänään lääkäriltä puhelun vielä vaikka ei hänkään huomista voi ennustaa mutta helpottaa aina jos saa asiantuntijan kanssa käydä tilanteen läpi🙏🏼

@Salma_ voimia sinne😞. Mä mietin meenkö tohon HCG mittaukseen mut mietin auttaako se mitään kun viivat selkeesti jo kerto että alaspäin mennään ja viikkoja oli vasta 4+2. Onneks sielläkin pakkasessa odottelijoita, uutta siirtoa kohti siis💖
 
@Haaveitako voi ei, ei ole ollu helppo aamu sielläkään. Eka odotellu siirtoa ja sitten kun toi tieto tulee noin viimetipassa ettei onnistukkaan. Valitettavasti mieli hakee todella helposti sitä pahinta skenaariota. Siellä on kuitenkin useampi joilla aikaa kehittyä eli kaikki toivo ei vielä ole mennyt. Pidetään kaikki sormet ristissä täällä ja toivotaan että saisit tänään lääkäriltä puhelun vielä vaikka ei hänkään huomista voi ennustaa mutta helpottaa aina jos saa asiantuntijan kanssa käydä tilanteen läpi🙏🏼

@Salma_ voimia sinne😞. Mä mietin meenkö tohon HCG mittaukseen mut mietin auttaako se mitään kun viivat selkeesti jo kerto että alaspäin mennään ja viikkoja oli vasta 4+2. Onneks sielläkin pakkasessa odottelijoita, uutta siirtoa kohti siis💖
Jep! Täällä HCG nousi kovalla vauhdilla, joten joko keskenmeno tai ulkoinen raskaus on ollut. Ja edelleen tosiaan raskausoireita.
 
Kiitos informaatiosta teille :) oon niin malttamaton, kyselin kyllä klinikaltakin jo mutta eivät ole vielä vastanneet.

Jaan vielä eilisen kokemuksen, kun tosiaan Turussa ollaan hoidossa Felicitaksella mutta eilinen puhelu ohjautui Helsinkiin. Kerroin sitten plussauksesta sekä kovasta vuodosta, niin ihmetyttää kovin hoitajan reaktio kun niin pirteällä päällä oli, naurahtelikin välillä ja totesi vaan että "tuskin sitten raskaus jatkuu. " Muistutin että on aika arka paikka nyt, elämäni ensimmäinen plussa ja tietämätön ja kaikki niin uutta. Kysyin uutta reseptiä Cyclogestiin koska ne loppuivat, niin hoitaja siihen että "onko se vähän sitten hölmöä ostaa turhaan jos koko pakettia ei tule kuitenkaan käytettyä." Siinä kohtaa meni hermo totaalisesti ja hieman räjähdin puhelimeen että se 20e ei tässä kohtaa tunnu miltään kun tuhansiatuhansia mennyt rahaa, ja kun tottakai kaikkensa tekee että raskaus jatkuisi🫠 Turussa ollut onneksi ihanat hoitajat.
 
Täällä uusi keskusteluun osallistuja.
Meillä alkoi hoidot noin 5 vuoden "tulee jos tullakseen" jölkeen.
Syynä miehestä johtuva lapsettomuus.
Ensimmäinen punktio oli Taysissa viime viikon torstaina ja tänään laitettiin yksi alkiolla matkaan.
Keräyksessä saatiin 14 munasolua, joista 12 meni jatkoon. 7 hedelmöittyminen, mutta tämä tänään siirretty oli ainoa, joka oli kehittynyt siirtokelpoiseksi. Seuraavat siellä vielä 6 alkiota ja pakastavat ne jos kehittyvät.

Aika jännää aikaa, nyt pitää vaan malttaa odottaa 4.7. asti, jolloin on testin teko. Käytössä nyt viime lauantaista alkaen Cyclogest aamuin illoin.
 
Haleja kaikille joille tullut huonoja uutisia, luin tätä pitkin päivää kauhean kiireen keskellä niin heittelin vaan reaktioita kerkeämättä kommentoimaan kunnolla. Toivottavasti siis nyt en unohda ketään, mutta tosiaan vielä @Tiana @Mansu8 ja @Haaveitako ja @Salma_ ❤️‍🩹

Tervetuloa myös kaikille uusille!

Mä aamulla ehdin kommentoida jo tuonne muihin ryhmiin mutta päivitetäänpä vielä tänne, että sorruin testaamaan näin dpo9/PP5 (jos nyt laskin nuo oikein ja mietin että sanoinkohan jtn muuta kiirepäissäni aamulla muualle... noh viime to joka tapauksessa dpo 4 siirrettiin 5-päiväinen). Ovitrellesta 11.pvä. Joidenkin lähteiden mukaan voisi mennä jopa 14 vrk ennen kuin poistuu, useimmat sanoo kuitenkin että 7-10 vrk.

Tuli aika selkeä plussa testiin, mikä eka oli ilon ja ihmetyksen aihe mutta en tiedä... musta tuntuu että saattoi mennä virtsaa siihen testi-ikkunaan, toki siinä muovi välissä mutta silti (rfsu early). Jotenkin vaikee vaan uskoo et ois näin selkee positiivinen näillä päivillä, että voiko olla että mulla se Ovitrelle vaan jtnkin megahitaasti poistuu tai sitten tosiaan se testi meni väärin kuten epäilen. Yksi vielä kämpillä ja oisin ostanut lisää mutta oli kaupasta loppu. Luin myös joltain palstalta että jollain oli mennyt 18 pvä ennen kuin poistui se Ovitrelle.

No eipä tässä auta kuin ootella ja testata lisää, yritän nyt olla liikaa innostumatta mutta myöskin liikaa pessimisteleimättä (lol onks toi sana xD).

Kuva vielä!
 

Liitteet

  • 20260623_064042.jpg
    20260623_064042.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 12
Muokattu viimeksi:
Kiitos informaatiosta teille :) oon niin malttamaton, kyselin kyllä klinikaltakin jo mutta eivät ole vielä vastanneet.

Jaan vielä eilisen kokemuksen, kun tosiaan Turussa ollaan hoidossa Felicitaksella mutta eilinen puhelu ohjautui Helsinkiin. Kerroin sitten plussauksesta sekä kovasta vuodosta, niin ihmetyttää kovin hoitajan reaktio kun niin pirteällä päällä oli, naurahtelikin välillä ja totesi vaan että "tuskin sitten raskaus jatkuu. " Muistutin että on aika arka paikka nyt, elämäni ensimmäinen plussa ja tietämätön ja kaikki niin uutta. Kysyin uutta reseptiä Cyclogestiin koska ne loppuivat, niin hoitaja siihen että "onko se vähän sitten hölmöä ostaa turhaan jos koko pakettia ei tule kuitenkaan käytettyä." Siinä kohtaa meni hermo totaalisesti ja hieman räjähdin puhelimeen että se 20e ei tässä kohtaa tunnu miltään kun tuhansiatuhansia mennyt rahaa, ja kun tottakai kaikkensa tekee että raskaus jatkuisi🫠 Turussa ollut onneksi ihanat hoitajat.
Siis voi ei mikä hoitaja sulle osui. Jos vaan jaksat, niin laita palautetta menemään. Käsittämättömän insensitiivistä.
 
Siis voi ei mikä hoitaja sulle osui. Jos vaan jaksat, niin laita palautetta menemään. Käsittämättömän insensitiivistä.
Joo, oon kaks päivää nyt asiaa miettinyt ja päättänyt että laitan kyllä palautetta.. Itse sairaanhoitaja, psykiatrialla, jos itse saisin jollekin tuollaisen olon kun hän sai mulle, niin toivoisin saavani palautetta. Toki siis, en odota että vieras ihminen pahoittelee tai on kovin pahoillaan, mutta näissä jutuissa empatia ja sen esiintuominen kuuluu hoitajalle. Ei töksähtely ja naurahtelu.
 
Haleja kaikille joille tullut huonoja uutisia, luin tätä pitkin päivää kauhean kiireen keskellä niin heittelin vaan reaktioita kerkeämättä kommentoimaan kunnolla. Toivottavasti siis nyt en unohda ketään, mutta tosiaan vielä @Tiana @Mansu8 ja @Haaveitako ja @Salma_ ❤️‍🩹

Tervetuloa myös kaikille uusille!

Mä aamulla ehdin kommentoida jo tuonne muihin ryhmiin mutta päivitetäänpä vielä tänne, että sorruin testaamaan näin dpo9/PP5 (jos nyt laskin nuo oikein ja mietin että sanoinkohan jtn muuta kiirepäissäni aamulla muualle... noh viime to joka tapauksessa dpo 4 siirrettiin 5-päiväinen). Ovitrellesta 11.pvä. Joidenkin lähteiden mukaan voisi mennä jopa 14 vrk ennen kuin poistuu, useimmat sanoo kuitenkin että 7-10 vrk.

Tuli aika selkeä plussa testiin, mikä eka oli ilon ja ihmetyksen aihe mutta en tiedä... musta tuntuu että saattoi mennä virtsaa siihen testi-ikkunaan, toki siinä muovi välissä mutta silti (rfsu early). Jotenkin vaikee vaan uskoo et ois näin selkee positiivinen näillä päivillä, että voiko olla että mulla se Ovitrelle vaan jtnkin megahitaasti poistuu tai sitten tosiaan se testi meni väärin kuten epäilen. Yksi vielä kämpillä ja oisin ostanut lisää mutta oli kaupasta loppu. Luin myös joltain palstalta että jollain oli mennyt 18 pvä ennen kuin poistui se Ovitrelle.

No eipä tässä auta kuin ootella ja testata lisää, yritän nyt olla liikaa innostumatta mutta myöskin liikaa pessimisteleimättä (lol onks toi sana xD).

Selkeä plussa kyllä! 😍
 
Onpa harmillisen paljon ikäviä uutisia tässä viime päiviltä, paljon voimia kaikille huonoja uutisia saaneille. 😥❤️

@Mansu8 Kyllä ehdottomasti tuossa tilanteessa pitäisi hoitajan osata olla empaattinen. Muistan, kun soitin ensimmäistä kertaa Tampereen Ovumialle, niin sieltä otettiin osaa edelliskuukauden varhaiseen keskenmenoon, mikä ei itsellä enää ollut tuoreena haavana. ❤️ Ei millään voi ymmärtää naurahtelua ja kevyttä suhtautumista tilanteessa, jossa ihmiset laittavat tuhansia euroja hoitoihin ja toivovat lasta ja saavat huonoja uutisia. 🤬 Paljon voimia sinulle myös. ❤️

Piinapäiviä viettäville pitkää pinnaa ja tulevia plussia toivon! 💖 Kuulun tähän ryhmään itsekin. 😅 Uskomattoman pitkä aika tämä, kun keho ja lääkkeet antaa "mixed signals". 🙈
 
@Mansu8 , me ollaan hoidoissa Helsingin Felicitaksessa ja ikävä kyllä minulla on epäilys kuka hoitaja tämä voisi sieltä olla, nimeä en ikävä kyllä tiedä. Ei ole itselle sattunut koskaan puhelimeen tai toimenpiteisiin hoitajaksi, mutta jotenkin hänen olemuksensa jo itseäni puistattaa ja se miten viipottelee menemään. Itselle vastaan tulleet hoitajat ovat olleet todella ymmärtäväisiä ja ystävällisiä, kuuntelevat ja antavat tarvittaessa aikaa puhallella/sulatella asioita. Ihan ehdottomasti palautetta menemään, koska ei noin voi asioita käsitellä.

Täällä odotellaan huomisen tietoa ristiriitaisia fiiliksissä, vielä haluaa toivoa samalla kun kauhulla odottaa tietoa. Todennäköisesti aamulla herään puheluun, kun yleensä ajoissa katsovat ja ei kellon tarvitse soida.
 
Takaisin
Top