Moikka, täällä uutena keskusteluun mukaan. Kahlasin keskustelun läpi ja kiitos kaikille kun ootte jakaneet kokemuksia.

Mulla on eka punktio edessä tiistaina (iik

) Vähän alkoi jännittää kun luin juuri
@punktiopikkarit kommentin viimeisimmästä punktiosta. Tähän mennessä olen ajatellut että kaikesta selviää kun kuopuskin syntyi ilman kivunlievitystä. Mutta nyt kun operaatio lähestyy niin kieltämättä jännittää.
Eniten jännittää tietysti tuleeko tästä mitään sillä mun geriatriset luvut on aika surkeat. Ikä 41v ja AMH 0,17. Viimeisimmässä ultrassa rakkuloita oli vain 3 kpl (16mm, 15mm ja 13mm). Kaikki kolme kerätään, lääkäri tosin epäili että tuo kolmas ei olisi kypsä. Itse uskon tuon kolmannen vielä kirittävän kun on vasemmalla, eli mun paremmalla puolella, jolta nuo aikaisemmat lapset on saaneet alkunsa :D Jotain uskoa pitää hommaan olla
Mulla tosiaan reilun vuoden aikana on ollut yrityskierroksia 11 ja 3 kertaa on raskaus ainakin yrittänyt alkaa. Aikaisempien lasten kohdalla ei ollut keskenmenoja eli mun ikä ja munasolujen huono laatu on nyt sit syy tähän ettei enää onnistu. Puolison siittiöt on testattu tosi priimaksi. Itselle on ollut vaikea uskoa sitä miten niin lyhyessä ajassa hedelmällisyys romahtaa. Kuitenkin 38,5v sain vielä kuopuksen ihan luomuna (silloinkin amh jo 0,54). Siitä 1,5 vuotta ja ei sitten enää onnistunukaan.
Hoidot on Felicitaksessa ja lääkkeinä menopur 400 annoksella sekä ganirelix ja ovitrelle.
Lisäravinteita otin käyttöön isommalla panostuksella maaliskuussa: NAC, Ubikinoli 600 (alkuun pienempi mutta nostin annosta huhtikuussa), sinkki, omega (nyt tosin tauolla), Donaferty, melatoniini, magnesium, DHEA (toukokuussa), C-vitamiini,
Lisäksi: rauta, d-vitamiini ja mama-vitamiinit on olleet käytössä jo pitkään.
Ei tehdä tuoresiirtoja, vaan jos saadaan yksikin blasto niin tehdään alkiodiagnostiikka (PTG-A), koska mulla on vuoden sisään 2 keskenmenoa ja 1 kemiallinen niin ei haluta siirtää jos ei oo terve alkio. Tässä myös syynä se että keskenmenossa sitten voi mennä aika paljon aikaa hukkaan jos joutuu lääkkeillä tms tyhjentää.
Me ollaan varauduttu tekee 3 keräystä. Lääkärin kanssa jo keskustelin jatkosta et jos ei tää onnistu niin elokuussa voisi yrittää toisenlaisella strategialla. En vielä näistä oikein ymmärrä mutta se selvinnee sitten :D
Mitään järkeähän tässä ei varmaan ole kun kallista on ja todennäköisyydet on pienet. Tosin en lääkäriltä mitään todennäköisyyksiä ole saanut, mutta kuulemma hänellä on potilaita joilla on onnistunut raskaus vaikka olisi kerätty vain yksi munasolu. Me pelataan nyt viimeisillä korteilla niin laitetaan kaikki peliin.