IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En usko myöskään et adenomyoosille olis mitään tehty. Ehkä lisätty keltarauhastukea emt.? Ja krooninen endometriitti voidaan kai hyvällä prosentilla diagnosoida myös hysteroskopialla, joten ei liene kovin todennäköinen se nyt myöskään. En oo ihan varma mitä sieltä limakalvonäytteestä siis ees katsotaan, kun ei oo itse palveluna ostanut, mutta kaipa se selviää, kun tulokset tulee, tai jaksan kysellä omapolusta. Seuraavaan siirtoon on melkein kuukausi jäljellä (vähintään) ni kerkee tässä vielä odotellakin.

Joulua edeltävät päivät on kyllä usein niin täynnä touhua et menee nopeasti! Siinä mielessä täydellinen aika siirrolle. Toivotaan sinne parasta joululahjaa, jos satut testaamaan! 🤩 ja kaikille muillekin piinailijoille joulun ihmeitä vaan kehiin!
Kiva kuulla, että toimenpide oli kopea ja meni hyvin. Ja onpas jännittävää odotella tuosta limakalvonäytteestä tuloksia, jos ei yhtään tiedä edes mitä tutkitaan. Eiköhän limakalvonäytteestö ainakin voisi tuo krooninen endometriitti tulla esiin, jos se vaan siitä tutkitaan. Toivottavasti sieltä kuuluisi tuloksista ihan ilman kyselyäkin!

@M@lttam@ton joo joulun puuhat onneksi auttaa pitämään ajatuksia kasassa. Ja ei oo helppoa miettiä milloin testaa ekan kerran - oliko sulla muuten ovitrelleä tässä siirrossa, joka voisi vaikuttaa?

täällä jätin tänään testaamatta. Huomenna testaan ja kun se on jo pp8 niin sit on kyllä tulos jo ihan varma, tosin ei mulle ole koskaan pp6 nega muuttunut miksikään muuksi eli oikeaa toivoa ei kyllä enää ole.

Ymmärrän hyvin, että kun yksi raskaus on onnistunut ei liikaa tutkiminenkaan välttämättä houkuta. Musta kuitenki tuntuu että itse nojattiin siihen vähän turhan kauan - jotenkin vaikea uskoa että kaikki aiemmat alkiot (niitä on niin monta itsellä) olis ollu viallisia - toki voihan se niinkin olla. Mutta sit taas heti tutkimuksen jälkeen tuli edes tuo kkm - ja toisaalta nyt taas ei edes yrittänyt kiinnittyä (eli tiedä näistä sitten 🙈). Ehkä mitä koitan sanoa on ettei kuitenkaan liian pitkäksi aikaa tuudittaudu siihen kun kerran on jo onnistunut.

Kiva kuulla, että toimenpide oli kopea ja meni hyvin. Ja onpas jännittävää odotella tuosta limakalvonäytteestä tuloksia, jos ei yhtään tiedä edes mitä tutkitaan. Eiköhän limakalvonäytteestö ainakin voisi tuo krooninen endometriitti tulla esiin, jos se vaan siitä tutkitaan. Toivottavasti sieltä kuuluisi tuloksista ihan ilman kyselyäkin!

@M@lttam@ton joo joulun puuhat onneksi auttaa pitämään ajatuksia kasassa. Ja ei oo helppoa miettiä milloin testaa ekan kerran - oliko sulla muuten ovitrelleä tässä siirrossa, joka voisi vaikuttaa?

täällä jätin tänään testaamatta. Huomenna testaan ja kun se on jo pp8 niin sit on kyllä tulos jo ihan varma, tosin ei mulle ole koskaan pp6 nega muuttunut miksikään muuksi eli oikeaa toivoa ei kyllä enää ole.

Ymmärrän hyvin, että kun yksi raskaus on onnistunut ei liikaa tutkiminenkaan välttämättä houkuta. Musta kuitenki tuntuu että itse nojattiin siihen vähän turhan kauan - jotenkin vaikea uskoa että kaikki aiemmat alkiot (niitä on niin monta itsellä) olis ollu viallisia - toki voihan se niinkin olla. Mutta sit taas heti tutkimuksen jälkeen tuli edes tuo kkm - ja toisaalta nyt taas ei edes yrittänyt kiinnittyä (eli tiedä näistä sitten 🙈). Ehkä mitä koitan sanoa on ettei kuitenkaan liian pitkäksi aikaa tuudittaudu siihen kun kerran on jo onnistunut.
Ovitrelle oli 12.12. eli ei enää ainakaan keskiviikkona pitäisi näkyä, eikä ole mulla edellisissäkään kierroissa pp5 testissä näkynyt.

Joo hyvä pointti. Tämä minun tämän hetkinen fiilis että voisi tutkia tai ei, ei todellakaan ole ominaista minulle eli eiköhän sieltä taas iske normaalitilaa eli ahdistus kontrollin puutteesta tähän koko asiaan. siinä kohtaa lisätutkimukset varmaan tulee ajankohtaisiksi 😅

Tsemppiä huomiseen testiin! Toivottavasti sieltä tulee ylläriplussa ❤️

Miten @Pumpulipilvi menee?

Meillä oli pp5 nega. Koitan nyt pitää toivoa yllä pyhien yli ja harmittelen myöhemmin.

Hyvää joulua kaikille ❤
Ei tullut ylläriplussaa tänne. Oon siis nauttinut joulun ruoista ja juustoista hyvältä omalla tunnolla. Vielä oon jatkanu tukilääkkeitä ja yleensä aina jatkan niitä kyllä tunnollisesti testipäivään saakka, mutta ens maanantaihin on kyllä vielä ikuisuus aikaa.

Toivottavasti oot pystynyt nauttimaan joulusta. Pp5 on vielä tosi aikainen.

Tunnelmallista joulun aikaa jokaiselle täällä ✨

@Pumpulipilvi @M@lttam@ton Kurja kuulla, oon pahoillani. 😞❤️

Pari päivää sitten alkoi uusi kierto ja ilmoittauduin siirtoon. Tähän en saa nyt ollenkaan ultraa ja tuntuu ihan hullulta mennä siirtoon ilman ultraa. Erityisesti kun on nyt tän hoidon viimeinen alkio… toisaalta näen tän mahiksena käydä yksityisellä ultrassa ja kysyä samalla sieltä kaiken mahdollisen lisäavun, josta voi olla apua ja menen niillä ohjeilla siirtoon.🙏Nyt vaan mietin et kannattaisko mennä kp 9 vai 11? Nämä vaihtoehdot, koska UV&viikonloppu. Ovis+ tulee mulla usein kp 12-14. Ja nyt myös todennäköistä, että siirto menee ohi viikonlopun takia, ellei tuona viikonloppuna pääse lauantaina siirtoon. Lisäksi haluan ehdottomasti, että siirto tehdään 6 päivää ovis+:sta, eikä 5 kuten normaalisti julkisella tehdään siirrot. Lisäksi vähän huolettaa kun heräsin tänään aamulla nenä melkoisen tukossa ja ääni vähän nuhaisena, että en kai nyt ole kipeäksi tulossa. Oon nimittäin sairastellut tän vuoden aikana enemmän kuin tarpeeksi 😫 päivän mittaan hieman helpottanut, mutta silti vähän tuntuu tukkoiselta.

@Pumpulipilvi @M@lttam@ton Kurja kuulla, oon pahoillani. 😞❤️

Pari päivää sitten alkoi uusi kierto ja ilmoittauduin siirtoon. Tähän en saa nyt ollenkaan ultraa ja tuntuu ihan hullulta mennä siirtoon ilman ultraa. Erityisesti kun on nyt tän hoidon viimeinen alkio… toisaalta näen tän mahiksena käydä yksityisellä ultrassa ja kysyä samalla sieltä kaiken mahdollisen lisäavun, josta voi olla apua ja menen niillä ohjeilla siirtoon.🙏Nyt vaan mietin et kannattaisko mennä kp 9 vai 11? Nämä vaihtoehdot, koska UV&viikonloppu. Ovis+ tulee mulla usein kp 12-14. Ja nyt myös todennäköistä, että siirto menee ohi viikonlopun takia, ellei tuona viikonloppuna pääse lauantaina siirtoon. Lisäksi haluan ehdottomasti, että siirto tehdään 6 päivää ovis+:sta, eikä 5 kuten normaalisti julkisella tehdään siirrot. Lisäksi vähän huolettaa kun heräsin tänään aamulla nenä melkoisen tukossa ja ääni vähän nuhaisena, että en kai nyt ole kipeäksi tulossa. Oon nimittäin sairastellut tän vuoden aikana enemmän kuin tarpeeksi 😫 päivän mittaan hieman helpottanut, mutta silti vähän tuntuu tukkoiselta.
Jos haluaisi varmistaa että saisi siirron tähän kiertoon niin olisiko vaihtoehto pyytää yksityiseltä irrotuspiikkiä? Eli jos menisi ultraan kp9 ja siinä ehtisi tarvittaessa vielä pistellä tehostusta ja sit irrotuspiikki sopivana päivänä?

Ja täällä edelleen pp6 nega eli eiköhän se ollut tässä 😔 varmaan palstatauko ja jonotusta uudelle kierrolla julkiselle edessä.

Jos haluaisi varmistaa että saisi siirron tähän kiertoon niin olisiko vaihtoehto pyytää yksityiseltä irrotuspiikkiä? Eli jos menisi ultraan kp9 ja siinä ehtisi tarvittaessa vielä pistellä tehostusta ja sit irrotuspiikki sopivana päivänä?

Ja täällä edelleen pp6 nega eli eiköhän se ollut tässä 😔 varmaan palstatauko ja jonotusta uudelle kierrolla julkiselle edessä.
Voi hitto, tää on niin raskasta jonotuksineen kaikkineen.😓 Mä testasin kans viimeks pp6 negan ja löin kyllä hanskat tiskiin, vaikka joku pieni mahdollisuus kai vielä on? Mutta itsekin pitäisin sitä todellisena ihmeenä. 😔

Totta! Mutta muistaisin että mulla ei aina aiemmin ole kp9 vielä edes näkynyt johtofollikkelia. 🤔 pari viimeisintä kiertoa ovis+ tullut kp12 ja viimeksi kp11 ultrassa johtofollikkeli ollut 16mm. mutta tosiaan, jos voisi saada buustia limakalvoon ja irrotuspiikin, niin voisi olla hyvä!

Meillä vuoden sisään kolme tuloksetonta hoitoa, joissa munasoluja ei ole saatu hedelmöittymään. Testattu maljahedelmöitys, icsi, kalsiumaktivaatio, isompi määrä Ovitrelleä, pitkä ja lyhyt kaava.

Käytiin kolmannen hoidon jälkeen yksityisellä kysymässä onko kaikki keinot käytetty ja olisiko vielä jotakin tutkittavaa, joka voisi selittää vaikeudet. Sieltäkin tuli vastaus, että tällainen todella harvinaista. Otettiin kuitenkin muutama testi ja löytyi geenimuunnos reseptorista. Ilmeisesti vaikuttaa siihen kuinka munasolut reagoivat hormoneihin ja lääkettä pitäisi antaa enemmän. Lääkärit eri mieltä siitä selittääkö tämä harvinainen löydös meidän lapsettomuutta. Ainakin hiukan avaa sitä miksi julkisella jouduttu antamaan Gonalia 300 yksikköä, josta puhuttu, että enimmäismäärä. Munasarjat siis tarvitsee enemmän piiskausta, kuten lääkäri sanoi.

Päätettiin nyt kuitenkin kokeilla vielä kerran yksityisellä, vaikka on iso riski, ettei munasolut hedelmöity. Gonalin tilalla käytetään Pergoverista, jossa kahta eri hormonia, ja jonka pistelyn aloitin juuri. Ensimmäinen päivä oli taas todella vaikea ja joulu meni itkuisena. Taas mietin miksi lähden vapaaehtoisesti tähän, kun todennäköisesti tulossa henkistä ja fyysistä kärsimystä ja lisäksi iso lasku. Pieni toivo kuitenkin pilkottaa, josko erilainen lääke ja muutamat muut pienet muutokset hoidossa saisivat palaset loksahtamaan kohdilleen.

Ajatuksena myös, että katsotaan vielä tämä kortti, jotta ei tarvitse myöhemmin katua ja jossitella. Lääkäri oli sitä mieltä, että tämän jälkeen kaikki mahdollinen tehty, eikä hoidon jälkeen enää järkeä jatkaa omilla soluilla. Toivon, että osaan sitten hyväksyä tilanteen ja oikeasti koen, ettei jää jossiteltavaa.

@Kirppuliini tsemppiä koitokseen! Tiedän, että sanat eivät yleensä tarkoita mitään kun ei usko positiiviseen ajatteluun mutta sanonpa silti: Toivottavasti tämä olisi se kierto ja syy olisi löydetty! Pergoveris ja Clomifen kuuri antoi meille 2 hedelmöitynyttä blastoa viime kierrossa. Lääkäri arveli että clomifenin tasaisempi kasvuvauhti auttoi meidän saalista kyllä. Jospa eri lääke nyt antaisi sitä boostia mitä sun munasarjat tarvitsevat? Paljon tsemppienergiaa täältä vielä tähän kierrokseen! (pergoveris teki mut itkuheräksi myös, hyvä enne?)

Kommentteja viime viikon keskusteluihin:
Lasillinen viiniä jouluaterian yhteydessä otin, ihan huoletta. Kierros piti alkaa vasta joulun jälkeen joten söin ihan normaalisti kaikenlaisia kaloja ja juustoja.
Urheilua ajattelin harrastaa normaalisti, enemmän sitä hidasta cardioo kuin HIIT tyyliä mutta kuitenkin normaalisti. Mullekin sanottiin että elinvoimainen alkio ei häkelly siitä, eli ei oikein voi tehdä mitään sille. Ja jos yhtäkkiä ei liiku ollenkaan, kroppakin alkaa laiskistua. (Vilkas verenkierto vartalossa voi tehdä hyvää )

Tähän väliin se omanapa taas:
Soittelin kierron alkua klinikalle tänään ja 5.1. olisi ensimmäinen ultra, joka kertoo meille onko luonnonkierto se millä nyt mennään eteenpäin. Voi olla että lääkäri sanoo ei, ja silloin tämä kierto oli taas yksi turha kuukausi ilman tuloksia. MUTTA hän sanoikin että annetaan parhaimmat mahdollisuudet soluille ja jos tämä ei ole paras mahdollinen kierto, annetaan olla seuraavaan. Tämän lisäksi katsotaan tarvitseeko endometrioosini jotain "rauhoittavaa" lääkettä, jotta se ei aiheuttaisi mitään ärsytystä, luotan siihen että lääkäri tietää tarvitaanko sellaista. hän sanoi, ettei välttämättä tarvitse koska se on munasarjoissa eikä silloin välttämättä aiheuta kohua kohdussa. Jännittää tämä siirto kyllä, ensimmäinen se olisi. Jännittää että onko vartaloni vastaanottokykyinen? Laskin että siirtoon on noin reilu 2 viikkoa jos siihen päädytään. Pelottavaa!

Yritän pysyä positiivisena, mutta pessimisti minussa tulee esille aina silloin tällöin (en halua tulla ryminällä alas pilvireunoilta ainakaan). Sovittiin mieheni kanssa myös sitä, että jos siirto tulee ja siirto on negatiivinen minä saan herrku sushit ja viiniä selkeän negan toteamisen jälkeen. Joulujuhlissa yksi hyvin humaloitunut työkaveri kyseli suoran kysymyksen, että haluanko äidiksi (en tiedä muistaako hän tätä keskustelua edes). En viittinyt lähteä valehtelemaan ja selittelemään joten vastasin kyllä. Siitä lähti keskustelu hedelmöityshoidoista ja miten (hänen mielestä) syy on aina miehessä. (hän on itse mies) Jälkeenpäin mietin että, onko hänellä henkilökohtaista kokemusta asiasta, koska oli niin vahvasti sitä mieltä. Itse selitin että ei ole aina näin, mutta se keskustelu jatkui enemmän monologina. Vähän ehkä kaduin sitä, että kerroin. En ihan tiedä miksi, ehkä olo on epäonnistunut naisena tai jotain. Perheen joulujuhlissa mun sisko taas lämäytti kysymys "mitä toivoisit että tapahtuisi ensi vuonna?" mä menin ihan lukkoon. En osannut sanoa yhtäkään asiaa, ja katsoin miestäni joka väläytti jotain matkustamisesta. Komppasin vastausta heti, että kyllä matkustaminen olisi kivaa. Mutta hän ymmärsi nopeasti miksi olin niin häkeltynyt ja sanoi hiljaa mulle "et varmaan halunnut sanoa meidän oikeaa toivetta!" ja hymähdin takaisin koska kiva että se on hänellekin se ensimmäinen asia joka tuli mieleen :smiling-eyes: Perhe on pahin. Yllätyin ettei minulta kuitenkaan kysytty mitään perheen perustamisesta, vaikka ovat varmasti pohtineet että missä mun lapset viipyvät? (siskoilla on jo teinejä) Sellainen joulu täällä, yritetään siis päästä tuonne ensi viikon ultraan ilman suurempia kömmähdyksiä.

Näyttää hyvin pitkälti siltä, että kuukautiset alkavat huomenna eli pistokset alkavat 31.1, gonal f 350iu 😲
Tarkoitatko, että stimulaatio alkaa 31.12.? Oletko yksityisellä vai julkisella? Helsingissä julkisella sanottu useaan kertaan, että 300 yksikköä on Gonalin enimmäisannos.

Hyvä, jos saat lääkkeet haettua tänä vuonna ja hyödyt lääkekatosta. Itse ostin juuri lääkkeitä 2 500 eurolla ja maksoin niistä viisi euroa.

@Kirppuliini seurailin mm sun juttuja täällä viimekeväänä oman ensimmäisen ivfni aikaan. Jäit jotenkin mieleen ja kiva kuulla että teidän tilanteessa on vielä ”kivi kääntämättä”. Toivon todella että teille suotaisiin vihdoin onnistuminen ❤️ Milloin teillä alkaa hoitokierros?

Keitäs kaikkia meitä on joilla on ivf kierros alkamassa lähiaikoina tai on juuri alkanut?

Meillä on nyt toinen ivf alkamassa. Jännittää aivan hulluna. Loppuviikosta luultavasti alkaa pistokset 🥲 Pitkällä kaavalla mennään, stimulaatiolääkkeenä menopur ja jarruna synarela. Viimeksi Gonal-F sai aikaan 7munasolua, ja jännittää miten käy nyt Menopurin kanssa 😬

Muokattu viimeksi:
Huutelen täältä sivusta että itelle kanssa määrättiin gonalia 350 tulevaan kiertoon Kysistä. Nyt ollaan menossa vikaan julkisen tarjoamaan hoitoon. Jotenkin semmonen olo että hoidetaas tämä nyt alta että joudutaan kuitenkin jatkamaan Ovumialle😅

Ps. Sain jollain ihmeen kaupalla kaikkien kolmen ivf-hoidon lääkkeet tämän vuoden lääkekattoon!

Tarkoitatko, että stimulaatio alkaa 31.12.? Oletko yksityisellä vai julkisella? Helsingissä julkisella sanottu useaan kertaan, että 300 yksikköä on Gonalin enimmäisannos.

Hyvä, jos saat lääkkeet haettua tänä vuonna ja hyödyt lääkekatosta. Itse ostin juuri lääkkeitä 2 500 eurolla ja maksoin niistä viisi euroa.
Kyllä, 350iu ja julkisella olen hoidoissa 🙂 Lääkkeet on jo haettu hintaan 5e🫢

Huutelen täältä sivusta että itelle kanssa määrättiin gonalia 350 tulevaan kiertoon Kysistä. Nyt ollaan menossa vikaan julkisen tarjoamaan hoitoon. Jotenkin semmonen olo että hoidetaas tämä nyt alta että joudutaan kuitenkin jatkamaan Ovumialle😅

Ps. Sain jollain ihmeen kaupalla kaikkien kolmen ivf-hoidon lääkkeet tämän vuoden lääkekattoon!
Onko sinullakin matala amh, kun annos nostettu? Vähän jännittää, onko vaste millainen nyt kun on nostettu tappiin asti.🫢

Tosi huippua että sait lääkekattoon, minäkin sain 🙂

Onko sinullakin matala amh, kun annos nostettu? Vähän jännittää, onko vaste millainen nyt kun on nostettu tappiin asti.🫢

Tosi huippua että sait lääkekattoon, minäkin sain 🙂
Yhden kerran on mitattu ja oli viitearvoissa. Lääkäri totesikin että edellinen ivf-tulos olis ristiriidassa siihen. Nyt ottivat sen uudelleen ja varmaan ultrassa kuulen tuomion.

Päädyttiin kokeilemaan vielä yksityisellä näin nopeasti, kun ultrassa näkyi ennätysmäärä antraalifollikkeleita ja saatiin lääkkeet vielä tämän vuoden lääkekattoon.

Muistan, että ainakin minä ja @Ehtoo pohdittu follikkelimäärän laskua, että onko kyseessä ollut kiertokohtainen vaihtelu vai onko määrä laskenut pysyvästi iän myötä. Itselläni näkyi nyt 19 follikkelia, kun elokuussa määrä oli 11. Siitä hoidosta saatiinkin vain viisi kypsää munasolua. Nyt paremmat lähtökohdat ja käytössä estrogen priming, joka autaa toivottavasti siihen, että kasvavat tasaisesti.

Olin ensin kymmenen päivää estrogeenikuurilla ja nyt Pergoverista mennyt neljä päivää. Munasolukeräys ajoitettu alustavasti ensi viikon keskelle. Huomenna ensimmäinen ultra, mikä itselleni uutta, kun julkisella ultrattu vasta kahdeksan tai yhdeksän pistelypäivän jälkeen.

Takaisin