IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Päädyttiin kokeilemaan vielä yksityisellä näin nopeasti, kun ultrassa näkyi ennätysmäärä antraalifollikkeleita ja saatiin lääkkeet vielä tämän vuoden lääkekattoon.

Muistan, että ainakin minä ja @Ehtoo pohdittu follikkelimäärän laskua, että onko kyseessä ollut kiertokohtainen vaihtelu vai onko määrä laskenut pysyvästi iän myötä. Itselläni näkyi nyt 19 follikkelia, kun elokuussa määrä oli 11. Siitä hoidosta saatiinkin vain viisi kypsää munasolua. Nyt paremmat lähtökohdat ja käytössä estrogen priming, joka autaa toivottavasti siihen, että kasvavat tasaisesti.

Olin ensin kymmenen päivää estrogeenikuurilla ja nyt Pergoverista mennyt neljä päivää. Munasolukeräys ajoitettu alustavasti ensi viikon keskelle. Huomenna ensimmäinen ultra, mikä itselleni uutta, kun julkisella ultrattu vasta kahdeksan tai yhdeksän pistelypäivän jälkeen.

Paljon myötätuulta uuteen hoitoon! ❤️ Mukava kuulla kuulumisiasi. Tosi lupaava follimäärä. Toivon kovasti, että muutokset purevat. Yksityisellä on kyllä etu tuo hyvissä ajoin tuleva kontrolliultra. Olikohan Varilan luennolla joskus puhetta reseptoriasiasta, ja oli käytetty just fsh+lh-komboa? Voi olla, että olen hakoteillä. Luentoja pääsisi kai katsomaan yhä, mutta pitäisi olla Simpukan jäsenyys. Tuo priming vaikutti omassa hoidossani hyvältä vaikka oli lyhyempi kuuri (viisi päivää), kasvuun lähteneet follit kasvoivat nätisti tasatahtiin.

Mulla taisi se yksi määrän kyykkäys selittyä turhan voimallisella Synarela-lamauksella, mutta toisessakaan hoidossa ei lähtenyt folleja kasvamaan sen enemmän kuin ekassakaan, molemmista saatiin 7 munasolua, follimäärä alkuun muka parissakymmenissä. Jotenkin liikoja lupailevat munasarjat mulla ilmeisesti, toki en tiedä, keksisivätkö tarvittaessa vielä jonkun keinon piiskata niistä parempaa tulosta. Toivon, ettei tulisi tarvetta. 🙏 Meillä on plussa toistaiseksi pysynyt eikä esim. vuotoja tullut mutta olo melko epäuskoinen, sillä olen ollut lähes oireeton. Varhaisultrassa pian selviää, onko siellä oikeasti joku.

Aiemmin jarruna ollut Fyremadel. Sen pakkauksessa ohjeistetaan pistämään reiteen, mutta Husin videossa vatsaan. Kysyin tätä viimeksi viestillä ja vastasivat, että sekin pistetään vatsaan.

Koskeeko sama Ganirelixiä? Klinikalla ei sanottu asiasta mitään, enkä tajunnut kysyä, kun en ollut vielä lukenut lääkkeen mukana tulevia ohjeita.

Huomaan, että Dextrassa ohjeistettu tosi vähän mistään. Apteekissakin ihmettelivät, kun resepteissä lukee vaan, että erillisen ohjeen mukaan. Olen kyllä käynyt jo kolme hoitoa aiemmin läpi, mutta olisi silti kivempi olo, jos olisin saanut selkeät ohjeet.

Ekassa hoidossa oli jarruna Synarela-suihke ja kahdessa seuraavassa Fyremadel. Nyt ensimmäistä kertaa Ganirelix, enkä juurikaan huomannut eroa neulojen koossa. Fyremadelin jälkeen odotin Ganirelixin neulan olevan huomattavasti pienempi. Tämä tiedoksi, jos joku pelkää etukäteen Fyremadelin isommaksi sanottua neulaa. Molemmista selviää ihan hyvin.

Aiemmin jarruna ollut Fyremadel. Sen pakkauksessa ohjeistetaan pistämään reiteen, mutta Husin videossa vatsaan. Kysyin tätä viimeksi viestillä ja vastasivat, että sekin pistetään vatsaan.

Koskeeko sama Ganirelixiä? Klinikalla ei sanottu asiasta mitään, enkä tajunnut kysyä, kun en ollut vielä lukenut lääkkeen mukana tulevia ohjeita.

Huomaan, että Dextrassa ohjeistettu tosi vähän mistään. Apteekissakin ihmettelivät, kun resepteissä lukee vaan, että erillisen ohjeen mukaan. Olen kyllä käynyt jo kolme hoitoa aiemmin läpi, mutta olisi silti kivempi olo, jos olisin saanut selkeät ohjeet.
Mulla ohjeistettiin pistämään ganirelix vatsaan. Ilmeisesti monet kokee fyramelin neulan tylpempänä ja siksi ikävämpänä pistää ja sen takia valitsevat ganirelixin jos voivat. Ikävä jos tuntuu siltä että sua on Dextralla ohjeistettu tosi vähän missään. Mut ohjattiin aina lääkärin jälkeen hoitajan luo jos alkoi joku eri lääke tai jos ohjeistus tuli puhelimitse niin sain sähköisesti vielä ohjeet puhelinohjauksen lisäksi.

Mulla kokemusta vain Synarelasta ja Fyremadelista, Fyre on tosiaan tylpempi ja ehkä hitusen paksumpi. Paras tapa mulla oli pieni nopea liike siihen puristettuun vatsamakkaraan niin ei sattunut niin paljon. Vatsaan ohjeistettiin kaikki piikit tähän mennessä Felicitaksen puolella ainakin!

Miten luonnollisen kierron alkionsiirto menee? Kokemuksia? Puhuttiin vain endometrioosin estolääkityksestä, ei mistään irrotuspiikeistä tms. Jos siirtoon pääsee niin ois terolut ja cyclogest apuna.

Meillä ainaki ohjeissa lukee että jos kunnon vuoto alkaa ennen 18.00 niin se lasketaan kp1 👍🏻 mulle tuo sun tilanne tarkottas jo kunnon vuotoa 😊
Koskee mahaankin niin pirusti taas että piti ottaa lääkettä.. Ehkä mä alotan piikitykset huomenna. Ei kyllä siteeseen oo jäänyt, kun pieni punainen tahra vasta. Mutta, jos tamppoonin laittaisi niin jäisi kyllä verta siihen. On tämä tämmöstä 😅

Miten luonnollisen kierron alkionsiirto menee? Kokemuksia?
Mä sain vaan ohjeeksi aloittaa oviksen testauksen tiettynä päivänä ja ilmoittaa klinikalle, kun plussa tulee. Meillä on 5-päiväisiä blastoja pakkasessa ja siirto tehtiin 6. päivänä plussasta. Cyclot aloitettiin tukilääkkeeksi dpo 3 illalla.

Ähh, ei jää siteeseen juuri mitään. Kävin vielä uudelleen wc ja verta tippui taas pönttöön, jäi paperiin, mutten tiedä lasketaanko tämä tiputteluksi. Meneekö pieleen, jos huomenna aloittaa pistelyt 🤨 Ihan punaista verta oli mutta ei mitenkään kummosesti.

Ähh, ei jää siteeseen juuri mitään. Kävin vielä uudelleen wc ja verta tippui taas pönttöön, jäi paperiin, mutten tiedä lasketaanko tämä tiputteluksi. Meneekö pieleen, jos huomenna aloittaa pistelyt 🤨 Ihan punaista verta oli mutta ei mitenkään kummosesti.
Itse mietin vastaavaa viikko sitten, kun ensimmäiset merkit perjantaina kolmen maissa. Sitten tuli vatsaoireet ja totesin, että kuukautiset laskettava alkaneeksi sinä päivänä.

Teet kummin tahansa, niin tuskin menee pieleen. Ei aloitus ole kuitenkaan niin tarkkaa. Yksityisellä oli aloitus kp2, julkisella alkanut kp3, mutta sanoivat, että kp4 myös mahdollinen.

Itse mietin vastaavaa viikko sitten, kun ensimmäiset merkit perjantaina kolmen maissa. Sitten tuli vatsaoireet ja totesin, että kuukautiset laskettava alkaneeksi sinä päivänä.

Teet kummin tahansa, niin tuskin menee pieleen. Ei aloitus ole kuitenkaan niin tarkkaa. Yksityisellä oli aloitus kp2, julkisella alkanut kp3, mutta sanoivat, että kp4 myös mahdollinen.
Varmaan lasken vasta huomisen kp1.

Mulla kokemusta vain Synarelasta ja Fyremadelista, Fyre on tosiaan tylpempi ja ehkä hitusen paksumpi. Paras tapa mulla oli pieni nopea liike siihen puristettuun vatsamakkaraan niin ei sattunut niin paljon. Vatsaan ohjeistettiin kaikki piikit tähän mennessä Felicitaksen puolella ainakin!

Miten luonnollisen kierron alkionsiirto menee? Kokemuksia? Puhuttiin vain endometrioosin estolääkityksestä, ei mistään irrotuspiikeistä tms. Jos siirtoon pääsee niin ois terolut ja cyclogest apuna.

Mulla luonnollisen kierron siirto meni näin: kp8 oli pas-suunnittelu jossa todettiin 15mm johtofolli. Sain ohjeen aloittaa ovistestit, ja jos ovisplus ei tulisi kp12 mennessä niin sitten pistäisin irroituspiikin. O+ ei tullut annettuun päivään mennessä ja pistin ovitrellen. 5päiväinen alkio siirrettiin kp19. Keltarauhastuki (terolut) alkoi alkionsiirtopäivänä. Gonapeptylin pistin alkionsiirrosta seuraavana päivänä. Tuloksena kemiallinen raskaus.

Mutta se että jos aloittaakin liian aikaisin pistot? Eli jos eilistä ei lasketa kp1 vaan tämä päivä ja aloittaakin pistot kp1.

Minulle tämä ei olisi kunnon vuotoa vielä. Odotan aina, että tulee siteeseen asti selvää kirkkaanpunaista vuotoa. Mutta minulla yleensäkin saattaa olla tuollaista pyyhintävuotoa monta päivää. Ehkä hyvä verrata omiin aikaisempiin kiertoihin?

Sain yllättäen kirjeen digipostiin! Lääkäri nähtävästi kommentoi verikokeita sitä kautta.

AMH oli 1.25, eli viitearvoissa. Prolaktiini oli 564, eli hiukan koholla. Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun mulla on tämä arvo koholla. Varmaan parikolme vuotta sitten sitä kytättiin ihan neuvolan kautta.

Onko kellään kokemuksia kohonneesta arvosta suhteessa lapsettomuuteen tai hoitoihin?

Odottelen tässä menkkoja alkavaksi, että pääsen aloittamaan taas pistelyt.

Sain yllättäen kirjeen digipostiin! Lääkäri nähtävästi kommentoi verikokeita sitä kautta.

AMH oli 1.25, eli viitearvoissa. Prolaktiini oli 564, eli hiukan koholla. Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun mulla on tämä arvo koholla. Varmaan parikolme vuotta sitten sitä kytättiin ihan neuvolan kautta.

Onko kellään kokemuksia kohonneesta arvosta suhteessa lapsettomuuteen tai hoitoihin?

Odottelen tässä menkkoja alkavaksi, että pääsen aloittamaan taas pistelyt.
Milloin sinulla pitäisi alkaa menkat? Minulla alkaa pistelyt huomenna 🤩

Millaiset lääkkeet teillä määrätty irroitukseen stimulaation lopuksi? Itselläni ollut aiemmin yksi Ovitrelle tai puolitoista. Nyt suunnitelmana kaksi Ovitrelleä ja kaksi Gonapeptyliä. Kuulostaa hurjalta määrältä ja mietin voiko olla liikaa.

Takaisin