@HaaveistaTotta jotenkin todella tympeää, että keskenmenoja tutkitaan vasta, kun kolme tullut täyteen, mut en oo yllättynyt, kun Suomessa käypähoitosuositukset tulee aina perässä maailmalla muuttuviin käytäntöihin nähden.

Kiitos kuitenkin kokemusten jakamisesta!
Mä kävin viime viikolla ultrassa ja tällä viikolla PAS. Kysyin ennen ultraa, että voivatko samalla katsoa, kun tunnen kohdunkaulan napukan takana jotain outoa, että mitä mahtaa olla. Lääkäri katsoi ja sanoi että on vaan jotain limakalvomuutosta tai mahdollisesti endoa. Sit kun kävin laittamassa vaatteet päälle, hän sanoi että huomasi mun teksteistä että se on nähty jo ekalla käynnillä ja epäilty läpikasvaneeksi endometrioosiksi. Tuli itselle vähän nihkeä olo, että mitä muuta sinne on kirjoiteltu, mikä ei mulle näy omakannasta ja miksei siitä ole kerrottu!

Ajattelin tilata kaikki tekstit itsestä, niin näen mitä muuta sinne "salaisiin" tietoihin on kirjoiteltu, eikä vaivauduttu mulle sanomaan. Jotenkin mun mielestä aivan järkyttävää, että lääkäreillä on mahdollisuus kirjoitella kahteen eri paikkaan, eikä potilas itse näe helposti kaikkia tekstejä!
Muoks. kävin omakannasta läpi tekstejä ihan alusta asti ja löysin tuon merkinnän, mutta en muista että siitä olisi puhuttu missään kohtaa. On kyllä silmiä avaavaa lukea näitä tekstejä uudestaan. En selvästi muista nähneeni tuota kohtaa aiemmin, vaikka siellä se näkyy olevan.
No, hyvä uutinen nyt on, että kaikki oli muuten kunnossa, tänään alkaa progesteroni ja keskiviikkona sitten seuraava PAS.