Pumpulipilvi
Vauhtiin päässyt keskustelija
@Kaihonkukka ihanaa että pääsette huomenna (edit siis tänään, aloitin kirjoittamaan tätä jo eilen niin siitä jäi tuo huomenna) siirtoon ja miten kiva myös, että sen jälkeen on kivaa tekemistä. Mulle on ohjeistettu aina pistämään gonapeotyl seuraavan päivän aamuna ennen sitä siirtoaikaa (eli alle vrk siirrosta).
Mulla on itsellä aina näkynyt pp6 blaston siirrosta herkässä testissä posi, tollaisessa tilanteessa tekisin kyllä varmaan pp7 aamuna sekö herkän digin että jonkun viivatestin. Sit varmasti uskaltaisin luottaa tulokseen.
@Sarsabutt hieno vahva viiva siellä. Mä olen yksityisellä, mutta julkisella taitaa olla aika sama, että vu olisi rv7+ jotain.
Mulla on itsellä aina näkynyt pp6 blaston siirrosta herkässä testissä posi, tollaisessa tilanteessa tekisin kyllä varmaan pp7 aamuna sekö herkän digin että jonkun viivatestin. Sit varmasti uskaltaisin luottaa tulokseen.
@Sarsabutt hieno vahva viiva siellä. Mä olen yksityisellä, mutta julkisella taitaa olla aika sama, että vu olisi rv7+ jotain.
homma lähti rivakkaasti käyntiin ja hoitona oli siis IVF. Psykan kanssa keskustelut siitä verikokeet, miehen kiveksistä ongittiin siittiöitä ja sit munasoluja odottamaan kun mä niin vanha että paremmat mahikset lahjasoluilla. päivä koitti kun munasolut saatiin 10kpl 4 hedelmöittyi ja 2 jäi käteen. Eka siirrettiin tuoresiirtona 5.9.2023 tulos negatiivinen. Seuraava siirto omaan kiertoon 9.10.23 ja testi POSITIIVINEN jeee no onnea ei kauaa kestänyt kun 5vko varhaisultrassa sydän löi mutta kamu pienempi kuin pitäisi. Viikon päästä uusi stekkaus ja sydän ei enää lyönyt =( Periksi ei annettu ja uusi kierros kehiin. Tästä saatiin siis oikeesti 6 siirrettävää alkiota no laskukin oli vajaa 12th
ajattelin jepulis mulla nyt sitten vuosi aikaa 2024 kun olen 48v. niin hoitoja ei enää tehdä mutta meillä 6 mahista. Tammikuussa 2024 aloitettiin siirrot eri lääkeversioin eli kaikki jipot testattiin koska negaa vaan pukkas. Kesällä oli 2 jäljellä niin tutkittiin sitten jo siirron aikataulukin ja se oli oikea. Nega tuli viidennestäkin. Yksi jäljellä ja lokakuun toinen päivä oli viimeinen mahdollisuus. Kaikki meni hyvin paitsi siirto aamulla lääkäri soitti että alkio ei ollut selvinnyt ja siirtoa ei tule. Tie loppui siihen kun ikää 48v. Rahaa paloi tässä reissussa n.35000 kiitos hei näkemiin. Mietein sitten, että en ole ikinä helposti luovuttanut ja jos nyt luovutan voin myöhemmin sitä katua. Netti auki silmät kosteena koitin etsiä pelastusta. Netin syövereistä eksyin monen keskustelun kautta Viroon josta löysin, että siellä ikäraja on 51v. ajattelin että tässä on mun viimeinen oljenkorsi jonka katson loppuun ja jos ei onnistu tiedän että kaikkeni yritin ja tyydyn siihen. Soitin numeroon jonka löysin ja sieltähän nainen vastasi viroksi. Minä söpöttämään enkuksi että puhutko englantia.... kolmas puhelun siirto jollekkin niin sain vihdoin henkilön luurin päähän jolla enkku taittui. 28.10.24 oli eka käynti Ida-Tallinna Keskhaigla sairaalassa lääkärillä. Naislääkäri joka oli oikein miellyttävä ja puhui englantia. kaikkiaan 5 käyntiä siellä ennen siirtoa ja 29.1.25 siirrettiin kaksi alkiota. Toivon että nyt parin viikon päästä saisi taas plussaa nähdä testissä. Ostimme 6 munasolua joista jäi 3 ( 2 siirrettiin ja 1 jäi pakkaseen) siittiöt koska nyt ei käytetty miehen siittiöitä. Mulle annettiin lista josta sain valita munasolun luovuttajat (näitä voi siis ostaa ihan yksittäin) ja sperman luovuttajat. Heillä on ohjelma jonne syöttävät naisen tiedot ja kone antaa luovuttajat jotka sopivat naiselle. Näistä saa tietää hiusten värin, pituus, paino, ammatti, kansalaisuus, verityyppi ja ammatti. Munasoluista oli 4 eri luovuttajaa ja spermasta 25. Siinä sitten mietein ja tutkailin mutta lopun viimeksi se sperman valintameni miehen ammatin mukaan. Munasolun luovuttaja oli helppoa. Tämä reissu Virossa on matkoineen, lääkkeineen ja lääkärikuluihin tullut nyt maksamaan 5330,- Kaikkiaan voin Tallinnan sairaalaan suositella jos joku sitä miettii. Toki Felicitas on myös hyvä ja ihania ihmisiä mutta kyllä Virossa on paljon halvempaa koko hoito ainakin tässä sairaalassa. Hienointa Virossa on se että kaikille alle 41vuotiaille hoito on täysin ilmaista =)