IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten @Kaihonkukka siirto meni ja miten voit?
Kiitos kysymästä! Siirto meni tosi hyvin, en tuntenut käytännössä mitään. Koko päivän oli ohjelmaa niin just hyvä kun ei kerennyt ajatella asiaa! Ystävän kanssa aulaan saakka ja sen jälkeen juttu jatkui. Hoitaja ja lääkäri siinä yrittivät jutella mukavia, varmaan jännitystä lievittämään ja mä mietin vaan et mitäs te siinä hössötätte, mua ei jännitä yhtään. Hoidettu myös mäkkärin ranet ja lasi punaviinia ja hulppea ravintolaillallinen ja näköjään ennätysvalvominen, milloinkohan viimeksi? Saas nyt sit nährä millaiseksi piinailuksi muuttuu... Varmaan ihan pessimistinä olen, mutta kunpa ei ois pelkkää piinaa seuraava viikko (ja sitä seuraava?). Testipäivä vasta 14.2...

@Rafi Muiden kanssa samaa mieltä, menisin ihan normaalisti suunnittelukäynnille. Siellä nimenomaan käydään läpi historia & tilanne, ja kerrotaan tulevasta. Toki oman jaksamisen mukaan, muistelisin, että papereiden mukaan ajanvarausta voi kahdesti siirtää hyvästä syystä (Hus).

Itsellä tuli spontaani km alle 1kk ennen suunnitteluaikaa, käytiin asia läpi käynnillä ja toisesta vuodosta saatiin ilmoittautua hoitoon. Myös lääkkeellisestä on aiempaa kokemusta, siinä on yleisohjeena odottaa 4vk ennen uutta yritystä, jotta voi varmistaa neg tuloksen (varmistus, että kaikki tyhjentynyt). Koen, että nuo aikarajat ovat ihan hyviä, ehtii kroppa ja mieli edes hieman palautua kokemuksesta.

Hienoa, että teillä seurataan veriarvoja, olettaisin, että on myös joku lääkäri arvioimassa tilannetta? Paljon voimia tilanteeseen, epätietoisuus on piinaavaa.

@Merkillinen olipa surullinen tarina! Mikä sai sut mittaamaan hCG:n yksityisellä?

Sain vastauksen tyksistä, rutiini hCG:stä on luovuttu ja ultra on rv7+5 jos nyt laskin oikein.
Itseä tosin nyt huolettaa, kun mun mielestä kolmen viimeisen päivän tikut ei ole kunnolla tummuneet ja oon tehnyt joinain päivinä kaksi testiä kun eka on ollut vaaleampi. Miten paljon viivojen kuuluisi tummua päivässä tai kahdessa? Pohdin et pitäisikö kysyä hCG mittausta kuitenkin tai käydä yksityisellä. En tiedä paljonko sellainen maksaisi... En tiedä odotanko jotain leffaviivoja testiin tai jotenkin paljon vahvempaa tummumista.
Tässä torstain tikut, ylempi lähti kostumaan huonosti ja näytti tosi vaalealta, joten tein samasta näytteestä uuden.
20250130_062601-2.jpg

Tässä tämän päivän tikut, joista ylempi taas lähti kostumaan huonosti ja näytti alkuun vaaleammalta, tosin kuvassa näyttää jo lähes yhtä tummilta. Samasta näytteestä nämäkin siis.
20250201_081400.jpg

Tänään on siis 16 päivää ovulaatiosta ja 13 päivää siirrosta. Näyttääkö normaalilta tummumiselta päiviin nähden?

@Kaihonkukka tsemppiä piinapäiviin, mennään about samassa tahdissa!

@Sarsabutt en osaa vastata, en oo ikinä positiivista testiä tehnyt. MUTTA kun näitä erilaisia ketjuja oon seurannut, niin viivat olleet joillakin aika hailukoitakin vielä pitkään virallisen testipäivän jälkeen. Ja silti tullut ihan normaali, onnistunut raskaus. Leffaviivoja ei läheskään kaikilla oo ollut. Tiedän toki, että varmasti vaikeaa olla murehtimatta! Jos itsellesi saisit mielenrauhaa yksityisellä verikokeella, niin ehkä sitä suosittelisin 😊

Täällä menkkajomottelut lisääntyy 😬 En tiedä mitä ajatella siitä. Viikon päästä pitäisi alkaa vuoto, mutta cyclot pitävät sen varmasti poissa lopetukseen asti. Pohdin, josko kehtaisi viikon päästä sitten jo testailla, vaikka virallinen päivä 11.2

@Merkillinen olipa surullinen tarina! Mikä sai sut mittaamaan hCG:n yksityisellä?

Sain vastauksen tyksistä, rutiini hCG:stä on luovuttu ja ultra on rv7+5 jos nyt laskin oikein.
Itseä tosin nyt huolettaa, kun mun mielestä kolmen viimeisen päivän tikut ei ole kunnolla tummuneet ja oon tehnyt joinain päivinä kaksi testiä kun eka on ollut vaaleampi. Miten paljon viivojen kuuluisi tummua päivässä tai kahdessa? Pohdin et pitäisikö kysyä hCG mittausta kuitenkin tai käydä yksityisellä. En tiedä paljonko sellainen maksaisi... En tiedä odotanko jotain leffaviivoja testiin tai jotenkin paljon vahvempaa tummumista.
Tässä torstain tikut, ylempi lähti kostumaan huonosti ja näytti tosi vaalealta, joten tein samasta näytteestä uuden.
View attachment 141067
Tässä tämän päivän tikut, joista ylempi taas lähti kostumaan huonosti ja näytti alkuun vaaleammalta, tosin kuvassa näyttää jo lähes yhtä tummilta. Samasta näytteestä nämäkin siis.
View attachment 141068
Tänään on siis 16 päivää ovulaatiosta ja 13 päivää siirrosta. Näyttääkö normaalilta tummumiselta päiviin nähden?
Mä en ole yhtään sellainen himotestaajatyyppi, mutta sen sanon, että vaikka kuinka tekisi mieli noita syväanalysoida niin eivät noi tikut kovin tieteellisiä ole ja pissassakin eroja riippuen kauanko olet pidättänyt ja paljonko olet juonut jne, että saattaa saada vaan enemmän stressiä kuin vastauksia.

Sen ainoan kerran kun olen saanut positiivisen testin niin just tollaisia halpistikkuja vertailin, mutta lisäksi tein kaksi digiviikkotestiä, jotka toivat sopivasti vähän mielenrauhaa, kun viikot olivat oikeat (tosin voisivat olla väärätkin ja kaikki mennä hyvin), ekan tein testipäivänä ja oli 2-3 vkoa ja tokan sitten kun testissä piti näkyä jo 3+ ja siihen lopetin testaamisen. Yhden hcg-mittauksen otin kanssa, arvo oli sen verran korkea siinä vaiheessa jo, että en mennyt uudelleen, vaikka tuplaantumista kannattaisikin seurata. Ylimääräisissä ultrassa en käynyt kertaakaan, kun totesin että en saa siitä kuitenkaan mielenrauhaa, kun tänään elossa oleva alkio/sikiö ei ole tae että huomenna olisi enää kaikki hyvin. Tällä pessimistin asenteella mentiin ja rahaa säästyi, jos niin voi enää siinä vaiheessa edes sanoa😁

@Kaihonkukka tsemppiä piinapäiviin, mennään about samassa tahdissa!

@Sarsabutt en osaa vastata, en oo ikinä positiivista testiä tehnyt. MUTTA kun näitä erilaisia ketjuja oon seurannut, niin viivat olleet joillakin aika hailukoitakin vielä pitkään virallisen testipäivän jälkeen. Ja silti tullut ihan normaali, onnistunut raskaus. Leffaviivoja ei läheskään kaikilla oo ollut. Tiedän toki, että varmasti vaikeaa olla murehtimatta! Jos itsellesi saisit mielenrauhaa yksityisellä verikokeella, niin ehkä sitä suosittelisin 😊

Täällä menkkajomottelut lisääntyy 😬 En tiedä mitä ajatella siitä. Viikon päästä pitäisi alkaa vuoto, mutta cyclot pitävät sen varmasti poissa lopetukseen asti. Pohdin, josko kehtaisi viikon päästä sitten jo testailla, vaikka virallinen päivä 11.2
Kivasti pitää jännityksessä moiset jomottelut!😁 Toivotaan parasta!

Itsellä ei mitään tuntemuksia, joten siirtohan ei tietenkään onnistunut. Varsinkaan kun en saanut yöllä nukuttua kuin 5h! T. Pp1🤣😆

Onks tää siirron jälkeinen päivä ees pp1? Ja kun viikko sit lauantaina pistin Ovitrellen niin mites ovulaatio lasketaan? Onko nyt dpo7?

View attachment 141067
View attachment 141068
Kuten aiemmatkin on todenneet on virtaan vahvuudella vaikutusta ja lisäksi on tosi yksilöllistä kuinka hcg erittyy virtsaan. Sen näkee jo siitä jos googlettelee suuntaa antavia hcg arvoje joka dpo:lle niin hajonta on isoa.

Arvon pitäisi tuplautua keskimäärin 48 tunnin välein (eli voi olla hitaampaakin), ja alussa kun pitoisuudet on pieniä on viivan tummuminenkin toki haaleampaa, koska esim hcg10 on tuplautumisen jälkeenkin vasta 20, kun taas 100 tuplautua 200.
Ja varsinaiset leffaviivat sain itse aikanaan vasta joskus dpo24 ei herkkään testiin.

Puhdilta esim pystyy yksittäisiä mittauksia ostamaan

@pikkupandanen mankkajomotukset voi hyvinkin olla hyvä merkki, samoin kuin @Kaihonkukka ei tuntemuksiakin. Turhauttavaa on just se kun ei tiedä mikä johtuu irrotuspiikista, mikä tukilääkkeistä ja mikä siitä mitö omassa kropassa tapahtuu.
Ja just noin alkuonsiirrosta seuraava päivä on pp eli piinapäivä 1, ovulaation laskussa on vähän eroja, osassa se on ovulaation induktiossa seuraavana päivänä ja osassa sit taas sitä seuraavana. Jos siirretty on ollut 5-6 päiväinen alkio niin niin laskisin että siirtopäivä on joka tapauksessa dpo5 (ainakin jos ei oo tehty jotain tutkimusta jonka perusteella siirtoikkuna vaihdettu)

Täällä pistelyt jatkuu, arki onneksi pitää kiireisenä, mutta kyllä se jännitys on läsnä. Totesin just että esikoisen aikaan pistelypäiviä oli vähemmän, ja nyt sitten oon alkanut miettiä että onkohan tämä liikaa ja munasolut siksi huonompia 😂 kaikkea sitä koittaa tässä ratkaista 🙈
Toisaalta blastoja on tullut kokoajan paremmin eli tuskin on siitäkään kyse. Sitä toivoisi vaan niin paljon että nyt olisi meidän aika

Itsellähän on myös ollut "menkkajomottelua" tässä lähes joka päivä melkein viikon ajan. Ei siis koko aikaa, mut aina välillä särkee koko lantion seutu ja just nyt ei esim mitään tuntemuksia.
Kyllähän sen järjellä tietää, että virtsan vahvuus vaihtelee ja vaikka kuinka päätin olla stressaamatta, niin väkisinkin asiat mietityttää. Ekassa raskaudessa kun testasin tasan kerran viikkonäytöllisellä vasta muistaakseni kaksi päivää sen jälkeen kun menkat olis pitänyt alkaa, niin ei oo vertailukohtaa, enkä koskaan nähnyt mitään viivoja. Silloin oli rinnat enemmän turvoksissa heti ja samoin alavatsa oli alusta asti tosi turvoksissa. Nyt on oudosti toinen rinta kipeä, mutta ei turvoksissa.

@Sarsabutt mielestäni testit näyttää hienosti vahvistuneelta 😊🌈 vaikka omaa kokemusta ei olekaan. Täällä ei myöskään saa hcg-mittausta, ilmoitin tuon säälittävän haalean plussaksi koska onhan siinä kaksi viivaa. Perun sitten myöhemmin ultra-ajan joka nyt varattiin, jos tämä ei nyt johda mihinkään...

Täällä testi ei ole vahvistunut, ajattelin nyt joka aamu testata silti/odottaa menkkoja. Onko muuten oikeasti niin, että tuoresiirrossa Cyclogest tulee lopettaa testipäivään...? (Lyhyt kaava, jos sillä on merkitystä)

@Sarsabutt vaikken ole itse ikinä plussaa saanut ja sen kehittymistä päässyt seurailemaan ja analysoimaan niin sun viivoista tuli heti olo, että onhan ne vahvistuneet 😊

Aah jaksamista monille piinailuun ja jännittäviin oireisiin! 🤭

Jos nyt monet asiat tässä menee putkeen ja johonkin siirtoon joskus itsekin pääsee niin itekin varmaan ihan helisemässä, että mikä oire voi johtua mistäkin. Monta viimeistä kuukautta ollut kyllä jännitys loppukierrossa erittäin vähäistä, kun on tuntunut tismalleen samalta ja ollut melko varmaa, että sieltä menkat taitaa taas vaan tulla. Mut nyt kaikkien lääkkeiden kanssa ei enää taida tuntemukset olla tuttuja 😄

Jos nyt ensin saisi sen punktionkin pois alta… 😅

Kiitos kaikille tsempeistä, ihanaa vertaistukea täällä! :red-heart:

@Meewwi mun ymmärryksen mukaan sekä tuore- että PAS-siirroissa on ohje lopettaa viralliseen testipäivään, jos ei ole erillistä syytä/ohjetta jatkaa, mutta itse kyllä ajattelin käyttää loppuun nuo mitä olen ostanut. Aiemmin tuoresiirrossa kun menkat tuli, niin lopetin siihen, mutta jos sulla on heikkokin viiva, niin varmaan jatkaisin varmuuden vuoksi. Aina voi tietysti kysyä lääkäriltä varmistuksen, mut mä en aina luota siihen että vastaukset on kovin yksilöllisiä. :Grimacing Face:
Lähinnä jos endometrioosi usein yhdistetään siihen ettei kroppa reagoi riittävästi keltarauhashormoniin, niin jotenkin mun järkeen ei käy että tuki lopetettais kuin seinään testipäivänä. Varsinkin kun itselläkin oli määrättynä 2x400mg, joten siitä tiputus nollille kuulostaa isolta muutokselta.

@Kirppuliini meillä siirrettiin yksi 3-päiväinen alkio, joka oli sitten jakautunut identtisiksi kaksosiksi (koska edeltävän punktion ja tuoresiirron takia ei kyllä mitenkään mahdollista luomuna, alkiot oli millilleen saman kokoisia ja vain yksi istukka löytyi km jälkeen). Tämä on aika harvinaista, jotain 0.3-0.5% luokkaa todennäköisyys, mutta Omapolulta sittemmin löysin FAQ osiosta, että Tilkasta syntyy 1-2 kaksoset vuodessa yhden alkion siirrosta. Kyllähän sitä oli ultrassa aika vaikea uskoa, kun näkyi kaksi alkiota omissa onteloissaan.

@Sarsabutt menin mittauttamaan hcg-arvon kun viikkonäytöllisissä testeissä viikot ei nousseet oikeassa tahdissa, ja kommentti hoitavalta taholta oli vaan että positiivinen on positiivinen ja että odota varhaisultraan. Luin aika paljon eri forumeita ja sitten päädyin, että haluan tietää tilanteen tarkemmin jos olisi vaikka merkkejä kohdunulkoisesta. Asiaa on aika paljon jenkeissä tutkittu, että alhaisempi hcg-arvo alussa kasvattaa tosi paljon todennäköisyyttä saada km ensimmäisen kolmanneksen aikana tai että on kohdunulkoinen, vaikka poikkeuksia toki löytyy ja sen takia julkisella ei tunnu noita verikokeita saavan koska mitään ei ole ns. tehtävissä asialle.

Viivojen katselusta oma kokemus oli että viikkonäytöllisistä testeistä sai enemmän infoa kuin noista liuskoista jotka ei tosiaan päivien välillä niin paljoa tummuudessa vaihdelleet, riippuu ihan myös brändistä miten tarkkoja ovat. Noi on kuitenkin ihan kunnon viivoja eikä mitään haamuja ja minunkin silmään vahvistuneet, niin en olisi super huolissani! Tsemppiä ja tarrasukkia :red-heart:

Mulla oli tänään virallinen testipäivä ja on melko normaalit menkkavuodot niin turhautti testin tekeminen. Tein kuitenkin RFSU:n tavallisen liuskatestin, johon tuli hentoakin hennompi, mutta vaaleanpunainen ja vähän katkonainen viiva. Tässä vaiheessa ajattelin, että se oli viallinen testi. Sitten kävin ostamassa vielä herkän testin ja siihenkin tuli tuollainen aivan olematon, näkymätön haamu. Testin tulos on kai negatiivinen kuitenkin, koska tässä vaiheessa kuuluisi tulla selvät viivat. Mutta olen niin hämmentynyt. Ehdin jo juoda lasin viiniä ja unohtaa hetkeksi hoidot. Rehellisesti, näättekö mitään vai olenko tulossa hulluksi?
IMG_7623.jpeg

Mulla oli tänään virallinen testipäivä ja on melko normaalit menkkavuodot niin turhautti testin tekeminen. Tein kuitenkin RFSU:n tavallisen liuskatestin, johon tuli hentoakin hennompi, mutta vaaleanpunainen ja vähän katkonainen viiva. Tässä vaiheessa ajattelin, että se oli viallinen testi. Sitten kävin ostamassa vielä herkän testin ja siihenkin tuli tuollainen aivan olematon, näkymätön haamu. Testin tulos on kai negatiivinen kuitenkin, koska tässä vaiheessa kuuluisi tulla selvät viivat. Mutta olen niin hämmentynyt. Ehdin jo juoda lasin viiniä ja unohtaa hetkeksi hoidot. Rehellisesti, näättekö mitään vai olenko tulossa hulluksi? View attachment 141084
Mun silmiin näkyy haamu, vaikka usein en näe kuvissa mitään, vaikka muut näkevät. Harmillista jos vaan pitäisi olla jo paljon vahvempi viiva. Toki kiinnostavaa tavallaan tietää, että kroppa tekee jotain.

Mun silmiin näkyy haamu, vaikka usein en näe kuvissa mitään, vaikka muut näkevät. Harmillista jos vaan pitäisi olla jo paljon vahvempi viiva. Toki kiinnostavaa tavallaan tietää, että kroppa tekee jotain.
Luulisin ainakin, että nyt pp 11 pitäisi olla vahvempi. Ja miten voi olla nämä vuodot.

Mulla oli tänään virallinen testipäivä ja on melko normaalit menkkavuodot niin turhautti testin tekeminen. Tein kuitenkin RFSU:n tavallisen liuskatestin, johon tuli hentoakin hennompi, mutta vaaleanpunainen ja vähän katkonainen viiva. Tässä vaiheessa ajattelin, että se oli viallinen testi. Sitten kävin ostamassa vielä herkän testin ja siihenkin tuli tuollainen aivan olematon, näkymätön haamu. Testin tulos on kai negatiivinen kuitenkin, koska tässä vaiheessa kuuluisi tulla selvät viivat. Mutta olen niin hämmentynyt. Ehdin jo juoda lasin viiniä ja unohtaa hetkeksi hoidot. Rehellisesti, näättekö mitään vai olenko tulossa hulluksi? View attachment 141084
Mulla rfsu:n testeissä on näkynyt se testiviivan paikka aika hämäävästi niin että oon joutunut testaamaan seuraavana aamuna toisella merkillä selvänn nega. Oliko tää herkkä testi toisen merkin? Voihan tuo tuosta vielä vahvistua jos testaat 48h päästä uudelleen? Tai sitten toki voi olla hento kiinnittymisyritys, joka mennyt pieleen ❤️

Täälä uusi ilmoittautuu. Minä 32v ja mies 47v, jonka kanssa kolme lasta ICSI-hoidoilla ennestään. Kp 4 menossa ja alkanut nyt kp2 GONAl-f pistokset 175IU. Maanantaina eka ultra, missä näkee vähän tilannetta missä mennään. Meille tehdään PICSI ja toivotaan tästä olevan enemmän apua parempien alkioiden kehittymiseen. Meillä miehestä johtuva lapsettomuus

@Kaihonkukka tein jo alle viikko siirrosta ja silloin tuli haaleaa plussaa, joka katosi jossain vaiheessa kokonaan. Ilmeisesti se oli vielä Ovitrellestä sitten tai alun kiinnittymisyritys.

@Rafi oli joo myös RFSU, mutta en ole koskaan saanut väriä niihinkään aiemmin. Eikai se auta kuin jatkaa testaamista nyt kuitenkin ❤️

Kyllä siinä haamu on. Voi että ❤️ on ollut varmasti vähintään kiinnittymisyritys. Ylihuomenna taas testiä?

Takaisin