Meillä on pakkasessa yksi blasto, jossa kromosomivirhe ei-riskikromosomissa. Tietääkö joku,otammeko riskin vammaisesta tai sairaasta lapsesta, jos se joskus siirrettäisiin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hoitokierrokseksi lasketaan vain hoito, jossa päästään siirtoon asti. Meillä ei päästy ja lääkäri heti kertoi, ettei tätä lasketa kolmeen kertaan, jotka mahdollista tehdä julkisella. Sanoi myös, että aina tapauskohtaista harkintaa, eikä se kolme ole ehdoton raja. En tiedä mitä poikkeuksellista pitäisi tapahtua, jotta yrityskertoja saisi enemmän.Kiitos @pikkupandanen neuvosta, nyt tietää mitä käydä kyyläilemässä monta kertaa päivässä.
Onko siis niin että jos tästä kierrosta nyt kaikki alkiot/munasolut menisivät roskiin ja mihinkään siirtoon ei päästä niin kierrosta ei lasketa niihin kolmeen julkisella saatavaan?![]()
Tätä mietin tänään, kun mietin, että mitäs seuraavaksi, jos nyt siirrosta ei tärppää. Uusi hoito toki, mutta voisikohan saada vielä yhden lisää, jos alkioita tulee aina vähän niin olenhan silloin paljon halvempi hoidettava kuin jos alkioita tulee siirrettäväksi aina useitaHoitokierrokseksi lasketaan vain hoito, jossa päästään siirtoon asti. Meillä ei päästy ja lääkäri heti kertoi, ettei tätä lasketa kolmeen kertaan, jotka mahdollista tehdä julkisella. Sanoi myös, että aina tapauskohtaista harkintaa, eikä se kolme ole ehdoton raja. En tiedä mitä poikkeuksellista pitäisi tapahtua, jotta yrityskertoja saisi enemmän.
Mulla kesti keräyskierto kaikkinensa 34pv, eli n.5-6pv pidempään kuin normaalisti. Ja heti seuraava kierto normaali. Ja siis pitkällä kaavalla tehtiin.Kuinka nopeasti teillä alkaneet kuukautiset keräyksen jälkeen? Itsellä ovulaatiosta kestänyt yleensä 15-16 päivää, että kuukautiset alkaneet, mutta nyt kroppa varmaan sekaisin lääkkeistä. Kyseessä pitkä kaava ja olen lukenut niitäkin kauhutarinoita, että hormonitoiminta ei olekaan palautunut. Yleensä kuukautisten alku on pettymys, mutta nyt kun tietää ettei raskaus ole mahdollinen ja keho ollut kovilla, niin olen todennäköisesti vain helpottunut jos ja kun ne alkavat.
Yritin etsiä tietoa varhaisultran ajankohdasta, mutten löytänyt. Onko se viikolla 8? Muistelen että mulle myös sanottiin tuoresiirrossa, että hCG lähete on valmiina labrassa, jos tulee positiivinen testitulos, mut nyt en sitä omakannasta löytänyt. Tehdäänkö hCG automaattisesti positiivisen raskaustestin jälkeen IVF hoidoissa?
Ja jos jotain kävis, niin asian pelkääminen ei lieventäis sitä tuskaa myöhemmin kuitenkaan.Onko sulta otettu hcg-verikoe, että nähdään arvon laskevan? Jos kohtuun jää raskausmateriaalia, esim. istukan palanen niin se voi alkaa kasvaa uudelleen ja siks hcg nousee.Äh! Tausta lyhyesti: keskeytynyt keskenmeno hoidettiin lääkkeillä 4,5 viikkoa sitten. Raskaustesti edelleen positiivinen, eikä nyt vajaassa viikossa ole haalistunut. Ovulaatiotesti näytti myös hymynaamaa muutama päivä sitten. Ja uskon että ovulaatioplussa ei selittyisi raskaushormonilla, kun on siis ollut tosi selvät ovisoireet
Joudunkohan vielä siihen kaavintaan kuitenkin..Soittelen tänään hoitavalle taholle. Olin niiiiin toivonut seuraavaa pas:ia tähän helmikuulle, mutta eiköhän se nyt siirry
Uusi luomuraskaus ei ole mahdollinen
![]()
Hieno juttu. Koska olisi sitten siirto? Mä en osaa vastata tohon kromosomivialliseen alkio - kysymykseen, mutta luulisi, että siellä olisi joku perinnöllisyyslääkäri joka tietäisi arvuutella jotain sen suhteen? Luulisi että jos se on kuitenkin pakastettu, niin siinä katsottaisiin joku mahdollisuus olevan?Kaikki 8 oli hengissä. 4 hyvännäköistä blastoa. Muut sinne päin, tai huonossa hapessa.
Koska @Evli blastoilla päivä 6? Toivottavasti kehittyvät blastoksi.Hieno juttu. Koska olisi sitten siirto? Mä en osaa vastata tohon kromosomivialliseen alkio - kysymykseen, mutta luulisi, että siellä olisi joku perinnöllisyyslääkäri joka tietäisi arvuutella jotain sen suhteen? Luulisi että jos se on kuitenkin pakastettu, niin siinä katsottaisiin joku mahdollisuus olevan?
Meillä oli tänään alkionsiirto, kolmesta hedelmöittyneestä yksi oli kehittynyt normaalisti ja kaksi hitaammin ja niitä jäätiin vielä seuraamaan kehittyykö blastovaiheeseen ollenkaan ja voiko siis pakastaa. Jännät päivät edessä!
Olen pahoillaniOnko sulta otettu hcg-verikoe, että nähdään arvon laskevan? Jos kohtuun jää raskausmateriaalia, esim. istukan palanen niin se voi alkaa kasvaa uudelleen ja siks hcg nousee.
Mulla oli lokakuussa kkm ja silloin seurattiin arvoa muutama viikko, alkuun siksi, että lähti varmasti laskuun ja lopuksi siksi, että sen piti olla alle 10 eli negatiivinen.
Mun virallinen testipäivä olis ollu tänään, mutta eilen sain vikan negan niin en enää edes testannut. Lopetin tukilääkkeetkin eilen. Menkat alkaa varmaan muutaman päivän päästä, tukilääkkeiden lopetuksesta on aina menny 3-5pv vuodon alkuun.
Onnea plussanneille![]()
Onko sulta otettu hcg-verikoe, että nähdään arvon laskevan? Jos kohtuun jää raskausmateriaalia, esim. istukan palanen niin se voi alkaa kasvaa uudelleen ja siks hcg nousee.
Mulla oli lokakuussa kkm ja silloin seurattiin arvoa muutama viikko, alkuun siksi, että lähti varmasti laskuun ja lopuksi siksi, että sen piti olla alle 10 eli negatiivinen.
Mun virallinen testipäivä olis ollu tänään, mutta eilen sain vikan negan niin en enää edes testannut. Lopetin tukilääkkeetkin eilen. Menkat alkaa varmaan muutaman päivän päästä, tukilääkkeiden lopetuksesta on aina menny 3-5pv vuodon alkuun.
Onnea plussanneille![]()
Onnea plussasta!Mulla kesti keräyskierto kaikkinensa 34pv, eli n.5-6pv pidempään kuin normaalisti. Ja heti seuraava kierto normaali. Ja siis pitkällä kaavalla tehtiin.
View attachment 141021
Mä tänään jo säikähdin, että viiva on haalentunut Ylempi), mutta testiä tehdessä pohdin, että lähti kostumaan/leviämään huonosti. Tein sit samasta näytteestä toisen testin ja se olikin paljon tummempi (alempi). Huomenna on virallinen testipäivä ja saa ilmottaa tyksiin tuloksen!Yritin etsiä tietoa varhaisultran ajankohdasta, mutten löytänyt. Onko se viikolla 8? Muistelen että mulle myös sanottiin tuoresiirrossa, että hCG lähete on valmiina labrassa, jos tulee positiivinen testitulos, mut nyt en sitä omakannasta löytänyt. Tehdäänkö hCG automaattisesti positiivisen raskaustestin jälkeen IVF hoidoissa?
Vaikka tiedän että IVF:ssä keskenmenon riski on suurempi, niin tällä kertaa päätin olla pelkäämättä asiaa ja vaan nauttia tästä olotilasta! Ekan raskauden aikana olin niin ahdistunut ja peloissani, et vieläkin pelkään et sillä oli vaikutusta lapseen... Mut nyt teen kaikkeni et oon ihan Zen koko raskauden!Ja jos jotain kävis, niin asian pelkääminen ei lieventäis sitä tuskaa myöhemmin kuitenkaan.
Mä niin toivon, että kaikki muutkin piinailijat sais vaan plussia ja keräyksistä tulis kaikille oikein kunnon saaliit!