IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ultrassa käyty mahdollista siirtoa varten ja yllättäin ei sekään ihan putkeen taas mennyt. Lääkäri oli jotenkin töykeä ja sanoi vaan, ettei hänen mielestään tilanne näytä hyvältä. Tämä käynti oli siis Taysissa, Tilkasta soitetaan tänään ja sieltä sitten lopullinen tieto tulee, onko siirto tässä kuussa vai ei, mutta luultavasti ei. Ilmeisesti limakalvo oli hyvä, mutta selkeää johtofollia ei ollut ja ehkä joku kystakin näkyi🙈 Että katsotaan, koska sinne siirtoon päästään, odottelu siis jatkuu.

Tietääkö joku mikä käytäntö on Tilkassa kun ilmoittaa testituloksen "epäselväksi"? :sad-face: Ottaako ne yhteyttä ja laittaa verikokeisiin vai pitääkö vaan ite seurata ja odotella?

Noniin, tässä sitä sitten kirjoitetaan viestiä ja syödään mäkkärin ranskalaisia 😁

Tänään oli elämäni ensimmäinen pas. Kysyin biologilta millainen alkio se on, sanoi että viiden päivän ikäinen 4AA, eli kuulemma oikein hyvä. Mehän tehtiin myös se kromosomitestaus, eli pitäis nyt alkion puolesta olla hyvät mahdollisuudet.

Mulla on tukilääkkeinä cyclot ja terolut. Tänään aamulla kävin labroissa, illalla saa tietöä progesteroni arvon, ja sitten katsotaan pitääkö tukilääkitystä muuttaa.

Kaikki on mennyt tähän asti niin hyvin, että tuskin tää tuuri voi enää jatkua. Tästä ne piinailut alkaa 🙈

Noniin, tässä sitä sitten kirjoitetaan viestiä ja syödään mäkkärin ranskalaisia 😁

Tänään oli elämäni ensimmäinen pas. Kysyin biologilta millainen alkio se on, sanoi että viiden päivän ikäinen 4AA, eli kuulemma oikein hyvä. Mehän tehtiin myös se kromosomitestaus, eli pitäis nyt alkion puolesta olla hyvät mahdollisuudet.

Mulla on tukilääkkeinä cyclot ja terolut. Tänään aamulla kävin labroissa, illalla saa tietöä progesteroni arvon, ja sitten katsotaan pitääkö tukilääkitystä muuttaa.

Kaikki on mennyt tähän asti niin hyvin, että tuskin tää tuuri voi enää jatkua. Tästä ne piinailut alkaa 🙈
Kuulostaa todella hyvältä ja lupaavalta! Itse en ole päässyt vielä siirtoihin asti, mutta seuraan jännityksellä muiden matkaa ja kyselen sitten lisää, jos ja kun tulee itsellä ajankohtaiseksi. Toivottavasti vielä tässä kevään/kesän aikana.

Onnea matkaan! Oliko sulla jokin erityinen syy että mitataan progesteroniarvot? Minä toivoin, että multa ne mitattaisiin, mutta yllättäen en julkiselta lähetettä saanut. Mietin jo että pyydänkö lähetteen yksityisen kautta.

Lääkäri kertoi, että jos ei endometrioosia ole, niin ei pitäisi olla ongelmaa tukilääkityksen osalta. Harmittaa tosi paljon itseä kun tuntuu että muut saa lähetteen testeihin (toki yksityisellä) ja mulle kaikki teilataan alas että ei kannata 😅

Onnea matkaan! Oliko sulla jokin erityinen syy että mitataan progesteroniarvot? Minä toivoin, että multa ne mitattaisiin, mutta yllättäen en julkiselta lähetettä saanut. Mietin jo että pyydänkö lähetteen yksityisen kautta.

Lääkäri kertoi, että jos ei endometrioosia ole, niin ei pitäisi olla ongelmaa tukilääkityksen osalta. Harmittaa tosi paljon itseä kun tuntuu että muut saa lähetteen testeihin (toki yksityisellä) ja mulle kaikki teilataan alas että ei kannata 😅
Kiitos!

Sain sen käsityksen, että mitataan aina ennen pas. Voi myös hyvin olla että käsitin väärin.

Mulla mitattu proge vain kerran (yksityisellä 4 siirtoa ja julkisella 1).

Mä TAAAS pähkäilen, pitäisikö mennä yksityiselle julkisen sijaan... Ja mihin pitäisi vetää se rajapyykki, että vaihtaisi... Tosiaan vappuna suunnittelukäynti julkisella ja sit toukokuussa saa ilmoittautua. Olikos niissä Kela-korvausten palautumisessa jotain mahiksia? Odottaako siihen tai siihen että ei mahdu hoitoihin vai siihen että ei mahdu ennen kesää vai mitä tehdä😬 Ei todella mitään intoa maksaa maltaita, mutta kuten huomaa, malttamattomuutta on...

Mä vähän luulen, että ehkä se proge mitataan yksityisellä aina mutta julkisella on ”turhaa”. Argh 😩

Varmasti @Kaihonkukka mietityttää tuo. Mä olen nyt jotenki ihan riekaleina kun seuraillut täällä palstalla että miten yksityisellä näihin asioihin paneudutaan ihan eri tavalla.

Taisin ymmärtää aivan väärin lääkärin sanoman, eli ei siis mitata automaattisesti progesteroni arvoja 😅

Katsoin juuri Dextran sovelluksesta tuloksen, näyttää olevan 64.5. Viitearvoja siinä ei mainittu, mutta nopean googlauksen perusteella lienee ok.

Onko kenelläkään vinkkejä, miten toimisi vastaavassa tilanteessa? Mulla oli siis tänään ekan pas-kierron ultra lähisairaalassa kp11. Lääkäri ei ollut tuttu entuudestaan, ultrasi, totesi limakalvon olevan 11mm, joka ilmeisesti hyvä arvo näille päiville. Oikealla puolella näkyi ilmeisesti joku kysta, vasemmalla yksi isompi folli, ei muita suurentuneita. Kysyin lääkäriltä, että miltä tilanne hänestä näytti, niin kuulemma "eihän se hyvälle näyttänyt" ja oli sitä mieltä, että ei tuhlaisi ainoaa alkiota tähän kiertoon😔

Mulle oli merkattu hus:ista soittoaika tälle päivälle, mutta ei tullut soittoa, tuli lääkärin kirjaus maisaan, jossa ohjeistus jatkaa ovulaation metsästystä ja ilmoittaa positiivisesta ovulaatiotestistä. Ja omapolulle oli tullut viesti, että "kierto näyttää hyvältä siirtoa ajatellen".

Eli mitä tästä nyt pitäisi ajatella ja kannattaako tosiaan sitä ainoa siirtokelpoiseksi testattua alkiota käyttää tähän kiertoon, jos ultranneen lääkärin mielestä se ei ole hyvä idea..

@Cha-cha me ollaan yksityisellä eikä multa koskaan ole mitattu progea (missään kohtaa hoitotaivalta). Toisaalta en koe itse sille tarvetta eli en osaa sinänsä kaivata sitä.

Haluaisitko sä varmistaa että taso on nimenomaan riittävä?

@Kaihonkukka me ollaan nimenomaan nopeuden ja aikataulujen joustavuuden takia. Mutta sit toisaalta onhan tämä rahan meno ihan hurjaa, ja julkisen hoidoissa pääsee murto-osalla. Oisko vaihtoehto odottaa että selviää pääseekö mukaan ennen kesää, jos joo, niin pysyisi siellä ja jos ei niin tekisi kevään ja kesätauon aikana yhden kierroksen yksityisellä. Toki siinäkin tulee odottelua. Ei ole helppoja nuo pohdinnot!

@Lillanna kommentoiko se ultrassa lääkäri yhtään miksi koki tilanteen huonona? Mulla ei siis ole mitään kokemusta tai mitään minkä perusteella osaisin ottaa kantaa 🙈 mitta ymmärrän että kommentti pistää miettimään

@Pumpulipilvi vähän se jäi mulle epäselväksi, mutta ymmärsin, ettei ollut ihan varma, oliko vasemman puolen rakkula johtofollikkeli vai joku muu rakkula (lueskelin netistä, että vois olla vaikka vesirakkula), ilmeisesti soikean muodon vuoksi oli tämä epäselvyys. Mutta sitä mietiskelin, että voiko sitten ovulaatioplussaa edes tulla, jos siellä ei yhtään isoa follia irtoa? Eli jos ovisplussaa ei tule, niin silloin ei tietysti siirtoonkaan pääsis eli ei tulisi turhaa siirtoa kuitenkaan. En tiedä🙈

Tietääkö joku mikä käytäntö on Tilkassa kun ilmoittaa testituloksen "epäselväksi"? :sad-face: Ottaako ne yhteyttä ja laittaa verikokeisiin vai pitääkö vaan ite seurata ja odotella?
Kun minulla oli kemiallinen raskaus ja raskaustesti ei tummentunut, käskettiin testata uudelleen muutaman päivän kuluttua, kunnes testiviiva katosi. Eräänä päivänä minulla oli todella kova vatsakipu, soitin hätänumeroon ja sitten sain lähetteen verikokeeseen. Testi oli negatiivinen ja kipu ilmeisesti johtui keskenmenosta.

Mulla tulikin jo tänään kp12 hymynaama ovulaatiotestiin, aiemmin, mitä yleensä. Ilmoitin sen omapolulle ja samalla laitoin viestiä, missä kyselin, että mitähän kannattaisi tehdä, kun toinen sairaala neuvoo tekemään toisella tavalla ja toisen mielestä ei estettä siirrolle ole🙈
Mietin, että jos kävisin yksityisellä ultrassa ennen mahdollista siirtoa, etten turhaan Helsinkiin matkusta, jos tilanne ei olekaan hyvä siirtoa ajatellen. Jos niitä alkioita olisi enemmän kuin yksi pakkasessa, olisin innolla menossa kokeilemaan siirtoa, mutta nyt täytyy tarkkaan miettiä.

Saanko kysyä @Cha-cha millä alueella ootte? On käsittämätöntä että mitään ei muuteta tai tehdä jotain eri tavalla vaikka on noin monta siirtoa takana. Ymmärrän että julkisella on tietyt toimintaperiaatteet mutta onhan tuo poikkeuksellista että tarvitaan noin paljon siirtoja niin jännä että eivät yhtään yksilöllistä hoitoa.

Tietääkö joku onko Tilkassa tauko vapun yli? Oletan että vappupäivän on kiinni ainakin? Meillä olisi reissu suunnitteilla, mutta on olemassa pienoinen mahdollisuus että PAS ajoittuisi sinne lähettyville, jos siihen saakka päästään. Toisaalta jos klinikka on kiinni, niin eipä se onnistuisi muutenkaan. Elämän suunnittelu on kyllä haastavaa tällä hetkellä 🥲

Kun minulla oli kemiallinen raskaus ja raskaustesti ei tummentunut, käskettiin testata uudelleen muutaman päivän kuluttua, kunnes testiviiva katosi. Eräänä päivänä minulla oli todella kova vatsakipu, soitin hätänumeroon ja sitten sain lähetteen verikokeeseen. Testi oli negatiivinen ja kipu ilmeisesti johtui keskenmenosta.
:sad-face:❤️‍🩹

Kirjoita tähän...
Takaisin