Merenneito
Vasta-alkaja
Moikka, uutena täällä ihmettelemässä, tähän asti lähinnä satunnaisesti lueskellut palstaa
Omalla kohdallani juuri ensimmäinen ICSI hoito tehty, meillä lähtötilanteena oli että miehellä edellisestä liitosta jo lapsia ja oli tehnyt vasektomian. Meidän tavattua, mieli kuitenkin kääntyi haluun yrittää vielä yhteistä lasta ja tällä polulla ollaan. Minulla ei siis ole (vielä) musertavia pettymysten sarjoja takana. UÄ:ssä löytyi toistakymmentä follikkelia, mutta osa katosi punktion yhteydessä kuin silmissä ja saldona lopulta oli 6 munasolua. Tästä oli lääkärikin hieman ymmällään. Näistä 5 kypsää ja 3 hedelmöittynyttä. Tänään kuulee lisää väliaikatietoja että onko noiden kolmen kehitys jatkunut.
Tässä vaiheessa alkoikin sitten pelko siitä hiipiä että entäpä jos tämä homma todella ei onnostukkaan, melko vähäinen lopputulos hedelmöittyneiden solujen suhteen kuitenkin on. Pistosten aikaan minulla on ollut tasaisen paljon sivuoireita ja poissaoloja töistä kertynyt, lisäksi hyperstimulaation riski. Tuntuu että on ollut hyvin stressaavaa sietää noita oireita ja on ollut pelko että tulee hankalampia oireita. Tämän vuoksi tuntuu etten tiedä jaksaisinko vielä toista hoitokiertoa jos tämä menee mönkään
mutta, nytpä ei auta kuin odotella että miten noiden kolmen munasolun kanssa käy. On kyllä vaikeaa yrittää keskittyä muuhun vaikka tietää ettei tässä itse pysty mitään asialle tekemään.
On ollut kyllä vaikeaa henkisesti kun lähipiirissä ei ole kenelläkään täyttä ymmärrystä näistä kokemuksista, mutta onneksi on tätä kautta vertaistukea olemassa

Tässä vaiheessa alkoikin sitten pelko siitä hiipiä että entäpä jos tämä homma todella ei onnostukkaan, melko vähäinen lopputulos hedelmöittyneiden solujen suhteen kuitenkin on. Pistosten aikaan minulla on ollut tasaisen paljon sivuoireita ja poissaoloja töistä kertynyt, lisäksi hyperstimulaation riski. Tuntuu että on ollut hyvin stressaavaa sietää noita oireita ja on ollut pelko että tulee hankalampia oireita. Tämän vuoksi tuntuu etten tiedä jaksaisinko vielä toista hoitokiertoa jos tämä menee mönkään

On ollut kyllä vaikeaa henkisesti kun lähipiirissä ei ole kenelläkään täyttä ymmärrystä näistä kokemuksista, mutta onneksi on tätä kautta vertaistukea olemassa