IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpas @Saaruski jännittävää, että vihdoin alkaa! Tsemppiä!

@Ellimii kuulostaa aika isolta riskiltä, että yhden päivän voi ovulaatio heittää. Varmasti olisi hermot kovilla. Voisikohan sitä lääkkeillä korjata?

@Cha-cha toivon niin onnistumista teille <3 Minusta on kuitenkin kiva kuulla, että lähditte uuteen yritykseen.

Onko kellään kuvasarjoja siitä, miten ovitrelle haalistuu? Minulla oli 12 naksautusta keskiviikkona. Eilen ja tänään selkeä plussa sen takia, mutta melko haalea kuitenkin.

Ootko perillä vaihtoehdosta jos alkiot siirtäisi yksityiselle sen jälkeen kun ne on ”halvalla” kasvatettu julkisen puolella? Omapolulla on teksti, jossa lukee, että jos pariskunta haluaa on alkiot mahdollista siirtää yksityiselle sektorille omalla kustannuksella. Tämä vastaus lukee pakastussopimukseen liittyvän kysymyksen yhteydessä. 🧐

Ps. Ilmoittauduin seuraavaan siirtoon, joka on ensi viikolla. Tunnen mielenterveyteni rippeiden jo ropisevan….
Hyvä kun kysyit. Olen kuullut, että on mahdollista, mutta en ole asiaa omalta kohdaltani miettinyt. Lähinnä kai siksi että alkioita tullut kerralla niin vähän. Mitäköhän siirtäminen maksaa? Täytyy kysyä yhdeltä tutulta, joka tehnyt niin tai ainakin meinasi tehdä juurikin Tilkasta.

Oi siirtoon siis! Onnea matkaan❤️

En uskaltanut tarttua ensi viikon matkamahdollisuuteen, kun en saanut Tilkasta vastausta. Kysyvät kuitenkin ilmoittautumislomakkeella onko hoidon aikana matkoja ja arvelin, että suhtautuminen olisi ollut kielteistä, jos olisin maininnut matkasta. Kuukautiset ei ole alkaneet ja oli riskinä, että olisin ollut matkalla ensimmäisen ultran aikaan. Toki ei tässä tiedä milloin kuukautiset alkaa ja mahtuuko hoitoihin edes mukaan, joten kaikki aivan auki.

On kuormittavaa jatkuvasti siirtää muuta elämää pois hoitojen tieltä. Hoidot on tärkeät, mutta jaksamista auttaisi, jos olisi välillä muutakin.

Nyt menossa kierrossa päivä 31, mikä lienee ennätys. Koko viime viikon normaalia kovemmat kuukautiskivut, mutta nyt ei kipuja eikä vuotoa. Todennäköisesti kroppa sekaisin tammikuun hoidosta, mutta käynyt jo mielessä olisiko voinut luomusti tärpätä. Se olisikin aikamoinen ihme, kun kolme vuotta menty ilman yhtään tärppiä ja ensimmäinen ivf oli tulokseton.

Muokattu viimeksi:
@Ellimii täällä mennään tismalleen samoissa aikatauluissa paitsi mulla folliultra ens viikon keskiviikkona 🤩 jänskättää toki myös miten tuo ovulaatio tulee sijoittumaan. Kerrohan sitten mitä hoitava taho tuumii asiasta, jos satut sinne olemaan yhteydessä. Minkä ikäinen alkio teillä siirretään?

@Meewwi onpa hauska, että on samat päivät! Päästään sitten samaan aikaan jännittämään 😄 Minä kerron! Todennäköisesti maanantaina laitan viestiä asiasta 😊 ja 5pv ikäinen alkio siirretään

En uskaltanut tarttua ensi viikon matkamahdollisuuteen, kun en saanut Tilkasta vastausta. Kysyvät kuitenkin ilmoittautumislomakkeella onko hoidon aikana matkoja ja arvelin, että suhtautuminen olisi ollut kielteistä, jos olisin maininnut matkasta. Kuukautiset ei ole alkaneet ja oli riskinä, että olisin ollut matkalla ensimmäisen ultran aikaan. Toki ei tässä tiedä milloin kuukautiset alkaa ja mahtuuko hoitoihin edes mukaan, joten kaikki aivan auki.

On kuormittavaa jatkuvasti siirtää muuta elämää pois hoitojen tieltä. Hoidot on tärkeät, mutta jaksamista auttaisi, jos olisi välillä muutakin.

Nyt menossa kierrossa päivä 31, mikä lienee ennätys. Koko viime viikon normaalia kovemmat kuukautiskivut, mutta nyt ei kipuja eikä vuotoa. Todennäköisesti kroppa sekaisin tammikuun hoidosta, mutta käynyt jo mielessä olisiko voinut luomusti tärpätä. Se olisikin aikamoinen ihme, kun kolme vuotta menty ilman yhtään tärppiä ja ensimmäinen ivf oli tulokseton.
Jep, on kyllä raskasta, kun kokoajan miettii, miten aikataulut menee ja milloinkohan tulee lääkärikäyntejä ja mitä uskaltaa suunnitella.

Olisipa mahtava juttu, jos olisi tärpännyt luomusti😍
Mulla vihdoin tänään alkoi uusi kierto, ennätyspitkä 41 päivää oli tämä, normaalin 28 sijaan. Vielä ei omapolulle mitään viestiä tullut, onnistuuko pas tässä kierrossa ja millainen olisi aikataulu, jos mukaan tässä kuussa mahdutaan. Ovistestit kaapissa jo odottelisi😆

Mulla vihdoin tänään alkoi uusi kierto, ennätyspitkä 41 päivää oli tämä, normaalin 28 sijaan. Vielä ei omapolulle mitään viestiä tullut, onnistuuko pas tässä kierrossa ja millainen olisi aikataulu, jos mukaan tässä kuussa mahdutaan. Ovistestit kaapissa jo odottelisi😆
Kiitos tiedosta! Nyt tuntuu, ettei oma kierto ole vielä juurikaan venynyt, kun kuulin sun luvut. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Pitää vaan kärsivällisesti odotella.

Muokattu viimeksi:
@Pian 41 v. en oo ikinä tikuttanut ovitrellen poistumista (toisaalta mulla ei ikinä oo myöskään ollu naksuja siirron jälkeenkään). Mutta jos parin päivän välein tehdyt samat testit ei näytö haaleammilta vaan ovat samaa/vahvistuvat niin sithän se ainakin vaikuttaa lupaavalta. Oliko se niin että sulla ei ennen siirtoa ollut ovitrelleä tms ollenkaan?

Meidän hoidot päättyi negatiiviseen tulokseen ja hoidot loppui nyt kokonaan kun pakkaseen ei saatu mitään. Kiitollinen, että saatiin kuitenkin kolme lasta ICSI hoidoilla ja on ainakin kerran yritetty niin ei jää tulevaisuudessa mietityttämään. 🩷 Paljon tsemppiä muille tähän ja toivottavasti monen toive toteutuu pienestä ihmeestä. ❤️

@Pian 41 v. en oo ikinä tikuttanut ovitrellen poistumista (toisaalta mulla ei ikinä oo myöskään ollu naksuja siirron jälkeenkään). Mutta jos parin päivän välein tehdyt samat testit ei näytö haaleammilta vaan ovat samaa/vahvistuvat niin sithän se ainakin vaikuttaa lupaavalta. Oliko se niin että sulla ei ennen siirtoa ollut ovitrelleä tms ollenkaan?
Joo mä viimeksi testasin joka päivä ovitrellen jälkeen. Ei haalistunut, vaan pysyi samana ehkä viisi päivää ja sitten vahvistui. Vauva tuli.

Kiinnostaisi millä tahdilla sen voi odottaa poistuvan, jos raskaus jäi kemialliseksi.

Mulla oli gonapeptyl päivä siirrosta ja ovitrelleä tuo puoli ruiskua viisi päivää siirroista. Tukevat kiinnittymistä.

Päästiin siirtoon! 🥹

Siirrettiin 5-päiväinen 4AB. Tietääkö kukaan mitä toi 4 meinaa?

En nopeasti lukiessa huomannut oliko tähän tullut vastausta, mutta itse juuri asiaa tutkin kun PAS tänään tehty ja meille siirrettiin 5BB. Ymmärsin, että tuo luku (1-6) viittaa siihen miten pitkälle blastokysti on laajentunut/kehittynyt: 6 niin pitkälle, että tullut ulos kuoresta, 5 tuloillaan ulos ja 4 laajentunut.

1000046544.jpg

Englanninkielinen lähde

Onpas @Saaruski jännittävää, että vihdoin alkaa! Tsemppiä!

@Ellimii kuulostaa aika isolta riskiltä, että yhden päivän voi ovulaatio heittää. Varmasti olisi hermot kovilla. Voisikohan sitä lääkkeillä korjata?

@Cha-cha toivon niin onnistumista teille <3 Minusta on kuitenkin kiva kuulla, että lähditte uuteen yritykseen.

Onko kellään kuvasarjoja siitä, miten ovitrelle haalistuu? Minulla oli 12 naksautusta keskiviikkona. Eilen ja tänään selkeä plussa sen takia, mutta melko haalea kuitenkin.
Meillä on siis pakkasessa vielä, eli ne siirretään. Siirtoja vain on ollut niin suuri määrä että onnistumisen mahdollisuudet jo ihan tilastollisesti laskeneet kovasti.

Se lähdetäänkö kolmanteen IVF on sitten asia/keskustelu erikseen :)

Joo mä viimeksi testasin joka päivä ovitrellen jälkeen. Ei haalistunut, vaan pysyi samana ehkä viisi päivää ja sitten vahvistui. Vauva tuli.

Kiinnostaisi millä tahdilla sen voi odottaa poistuvan, jos raskaus jäi kemialliseksi.

Mulla oli gonapeptyl päivä siirrosta ja ovitrelleä tuo puoli ruiskua viisi päivää siirroista. Tukevat kiinnittymistä.
Mulla kahdessa kemiallisessa viiva pysyi tasaisen haaleana testipäivään asti. Ei vahvistunut, muttei poistunutkaan. Ja oli Ovitrelle-naksut siirron jälkeen.

Tasojen laskeminen on tosi yksilöllistä. Ja kun kemialliseksi/varhaisiksi keskenmenoiksi lasketaan kaikki ennen 6+0(?) tapahtuneet niin toisilla viivat voi ensin vahvistua kunnollakin. Mulla omalla kohdalla kemiallisissa on haalistunu viivat ihan muutamassa päivässä pois.

Meillä on siis pakkasessa vielä, eli ne siirretään. Siirtoja vain on ollut niin suuri määrä että onnistumisen mahdollisuudet jo ihan tilastollisesti laskeneet kovasti.

Se lähdetäänkö kolmanteen IVF on sitten asia/keskustelu erikseen :)
Aivan. Toivon, ettei sitä keskustelua tarvita!

Tasojen laskeminen on tosi yksilöllistä. Ja kun kemialliseksi/varhaisiksi keskenmenoiksi lasketaan kaikki ennen 6+0(?) tapahtuneet niin toisilla viivat voi ensin vahvistua kunnollakin. Mulla omalla kohdalla kemiallisissa on haalistunu viivat ihan muutamassa päivässä pois.
Hermoja raastavaa 😢 viivat ei ole haalistuneet merkittävästi. Aavistuksen ehkä. Chat GPT sanoi, että puoli ruiskua ovitrellea ei näkyisi enää 5.-7. päivänä piikistä. Virallinen testipäivä on viikon piikistä. Pistos tämän viikon ke-ilta ja testi ens torstaina.

Kirjoita tähän...
Takaisin