IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kirppuliini Hyvä ettette menetä IVF-kierroksia tuon yhden tyhjän kerran takia. Vielä siis 3 kertaa jäljellä! Nyt tietää miten keho reagoi lääkkeisiin ja lääkäri osaa paremmin valita lääkkeet ja lääke määrät, luulisin :) yrittää ajatella positiivisesti. Ehkä ens kerralla sais tosi hyvän saaliin 💕

@Nyytiliini meillä 5pv ikäiset alkiot pakkasessa ja minulle sanottiin myös että maanantain ovulaatio estäisi siirron. Laitoin tänään asiasta vielä viestiä, että onko asialle vielä tehtävissä jotain, kun näyttää ikävästi siltä että ovulaatio osuu ainakin erittäin lähelle maanantaita 😅

@Nyytiliini meillä 5pv ikäiset alkiot pakkasessa ja minulle sanottiin myös että maanantain ovulaatio estäisi siirron. Laitoin tänään asiasta vielä viestiä, että onko asialle vielä tehtävissä jotain, kun näyttää ikävästi siltä että ovulaatio osuu ainakin erittäin lähelle maanantaita 😅
Joo, mulla kans ikävästi näyttäis osuvan ti tai ke.. Toivon siis vähän, että hoidot olisi sotkeneet kiertoa sen verran ettei olisi tuohon nyt luottamista 😅

Onpa jännä jos ovulaatiopäivä vaikuttaa noin paljon. Jotenkin kanssa kuvittelin ettei PASissa tarvitse olla niin päivän päälle, kunhan kohdun limakalvo on riittävä. Meille ei tyksissä sanottu mitään päiviä, vaan piti vaan ilmoittaa ovulaatio. Onko teillä hoidot yksityisellä?

Kaiken kukkuraksi jos ei raskauduta maaliskuussa, tippuu vanhempainrahat mun kohdalla todennäköisesti kelan minimiin, kun tulos on ollut nyt niin pienet. Ja kun kerran seuraavaan siirtoon voi ilmoittautua voi vasta seuraavien kuukautisten aikaan, niin todennäköisyys on varmaan pyöreät 0.
En tiedä sun työtilanteesta tai -suunnitelmista mitään, mutta vanhempainrahan vuositulo voidaan tietyissä tapauksissa laskea kolmen kuukauden tulojen perusteella. Jos taloudellisesti tekee tiukkaa ja jos muutenkin kykenee (terveys, työpaikka jne.), kannattaa harkita työelämään palaamista tai työpaikan vaihtoa jos nykyisessä ei saa tarpeeksi tunteja, vaikka seuraava lapsi syntyisi aika piankin.

Onpa jännä jos ovulaatiopäivä vaikuttaa noin paljon. Jotenkin kanssa kuvittelin ettei PASissa tarvitse olla niin päivän päälle, kunhan kohdun limakalvo on riittävä. Meille ei tyksissä sanottu mitään päiviä, vaan piti vaan ilmoittaa ovulaatio. Onko teillä hoidot yksityisellä?
Ovulaatiopäivä vaikuttaa, jos PAS tehdään luonnolliseen kiertoon. Esim. Tilkassa ei pääse enää ultraan jos ensimmäinen PAS on ollut toimiva (limakalvo ok ja ovis+ tullut), jolloin ei tulevissa siirroissa ole tietoa limakalvon tilanteesta eikä voida näin myöskään määrätä irroituspiikkiä, jos todennäköinen ovis+ menee väärälle päivällä.

@Kirppuliini tosi ikävää ettette nyt päässeet aloittamaan kierrosta tuon mahtumisen takia. Tuo on kyllä julkisella puolella inhottavaa.

@Snowwie musta on ihan normaalia että puoliso on mukana, mutta myös ettei ole. Meillä varsinkin tässä ”toisella kierroksella” ollessa puoliso on tullut mukaan vaan kun tarvitaan, tai jos ollaan haluttu yhdessä keskustella vaihtoehdoista. On vaan niin paljon helpompi kun vain toisen tarvitsee sumplia aikataulut ja yksityisellä aikaa varatessa voin huomioida ainoastaan oman kalenterin (kun usein ajankohtaan voi tällä puolella vaikuttaa), toinen saa ehkä myös paremmin päivän aikana työt hoidettua kun ei tarvitse olla käynnillä mukana. Jo ekalla kierroksella taisin johonkin folliultraan mennessä todeta että turha sun on sinne mukaan tulla.

@Nyytiliini olisiko niin, että teidän hoitava taho katsoo oviksen tapahtuvan sen 36h LH huipun jälkeen, jolloin se tapahtuisi sit ti-ke, ehkä ke, ja silloin lauantaina olisi se kolmas päivä ovulaatiosta 🤔Vai onko alkiota tarkoitus jatkoviljellä sulatuksen jälkeen pidempään, eli siirtää esim vasta 4 tai 5 päiväisenä.

Mulla itsellä 5 päiväisen siirto tulee olemaan 6 päivää ovisplussasta. Eli jos tänään illalla tai huomenna aamulla olisi plussa niin sit huomisesta 6 päivää eteenpäin ja siirto siis maanantaina. Eli samalla logiikalla kolmipäiväisen siirto olisi 4 päivää ovisplussasta, eli maanantai aamun plussan jälkeen siirto olisi pe 🤔

@Limppu syyt eivät koske meidän tilanteessa, koska olen yrittäjä.

Jännä tuo ovulaatio silti, kun meillä ei julkisella (TYKS) sanottu mitään että ovulaatiopäivä vaikuttaisi millään tavalla. En tiedä voiko sillä olla vaikutusta, että meillä viljeltiin 5/6 päiväisiksi asti blastot. Ja siis luonnolliseen kiertoon ilman irroituspiikkiä tehtiin. En tiedä sitten jos muuttuu tulevassa PASissa.

@Limppu syyt eivät koske meidän tilanteessa, koska olen yrittäjä.

Jännä tuo ovulaatio silti, kun meillä ei julkisella (TYKS) sanottu mitään että ovulaatiopäivä vaikuttaisi millään tavalla. En tiedä voiko sillä olla vaikutusta, että meillä viljeltiin 5/6 päiväisiksi asti blastot. Ja siis luonnolliseen kiertoon ilman irroituspiikkiä tehtiin. En tiedä sitten jos muuttuu tulevassa PASissa.
Meillä on musta 5 päiväisiä ja TYKS:ssä sanottiin, et jos ovulaatioplussa tulee maanantaina niin siirtoon ei päästä. Kaikki muut päivät on ok 🥰

@Pian 41 v. onko alimmat testit uusimpia vai mikä testi on milloinkin otettu? Hienoja viivoja on 😍
Ilmoittauduin omapolulla aikaisin perjantai-aamuna pas:iin, vieläkään ei ole kuulunut mitään. Toisessa kohdassa lukee, että kahden arkipäivän sisällä ovat yhteydessä ja toisessa, että 1-3 arkipäivän sisällä. Kuinka nopeasti Tilkassa hoidossa oleville on tullut tietoa aikatauluista Pas:iin ilmoittautumisen yhteydessä? Ja millä kiertopäivillä ennen siirtoa oleva ultra yleensä on? Mulla siis eka pas tulossa ja luonnolliseen kiertoon. Tässä pohdin, että jos tänään ei mitään sieltä kuulu, niin täytyy varmaan itse laittaa viestiä, kuitenkin ultrakäynti pitäisi varata omaan lähisairaalaan ja epäilen, että kauheasti ei aikoja ole sielläkään vapaana.

@Lillanna, mulla on vastattu aina saman päivänä tai seuraavana aamuna, jos en oo ilmoittautunut aamusta. Yleensä siirtoihin ei oo jonoa, paitsi jos tarvitaan ultra.

Testasin tänään tuoresiirrosta negan. Dpo13, 8 päivää siirrosta, joten eiköhän ala olla jo lopullinen nega. Sit vaan kohti PASia ja uusia pettymyksiä.

Muokattu viimeksi:
Tiedoksi Tilkassa hoidossa oleville, että kysyin miten he ovat kiinni pääsiäisenä. Sain vastauksen, että pääsiäisenä on lyhyt sulku, mutta en saanut tietoa päivämääristä.

Eilen vastasivat Tilkasta, että emme mahdu mukaan maaliskuussa. Huhtikuu osuu todennäköisesti pääsiäissulkuun, ellei kierto ole poikkeuksellisen pitkä tai lyhyt. Illalla kävi jo mielessä yksityiselle siirtyminen. Sinällään kuukauden lykkääntyminen ei ole mitään, mutta niitä tuntuu tulevan jatkuvasti. Syynä joko jono, kilpirauhasarvot tai klinikan sulkuajat. Kahdessa vuodessa saatu tehtyä kolme inseminaatiota ja yksi ivf-hoito. Pelottaa, että parhaimmat onnistumismahdollisuudet takanapäin, kun ikää tulee koko ajan lisää. Yksityisellä pääsisi heti hoitoon, mutta toisaalta icsi on siellä sen verran monta tonnia, että se hillitsee siirtymishaluja.

@Lillanna kannattaa laittaa Omapolun kautta vielä uudelleen viestiä. Tilkasta ovat vastanneet yleensä samana tai seuraavana päivänä, on asiani ollut mikä tahansa. Siirtoon asti en ole vielä päässyt, mutta olettaisin, että kun se nopea toimenpide, niin mukaan pitäisi mahtua.

@Pian 41 v. lupaavat viivat.

Muokattu viimeksi:
Nyt on ultrattu ja siellä näkyi olevan n. 30 follia yhteensä, joista kuulemma iso osa on jo tarpeeksi isoja. En saanut mitään tän tarkempia tietoja niihin liittyen, mutta tuleekohan Maisaan tai omapolkuun näistä jotain muistiinpanoja? Oli miten oli, punktio on nyt alustavasti varattu torstaille, mutta voi kuulemma vielä siirtyä perjantaille jos jollakin toisella on akuutimpi tarve. Tänään tulee soitto jos siirtyy.
Jos aikataulut pitää, tänään olisi vuorossa Gonapeptyl-piikki. Katsoin saatavuuksia ja noita vaikutti olevan vain 7 kpl pakkauksissa. Ei kai voi olla totta? Olisi kuitenkin tarve vain kahdelle ruiskulle.

@Pian 41 v. ihanaa, teillä näyttää lupaavalta.

@Kumma oon tosi pahoillani negasta. Toivottavasti se PAS järjestyisi pian ja sillä tärppäisi ❤️

@Pian 41 v. onko alimmat testit uusimpia vai mikä testi on milloinkin otettu? Hienoja viivoja on 😍
Ilmoittauduin omapolulla aikaisin perjantai-aamuna pas:iin, vieläkään ei ole kuulunut mitään. Toisessa kohdassa lukee, että kahden arkipäivän sisällä ovat yhteydessä ja toisessa, että 1-3 arkipäivän sisällä. Kuinka nopeasti Tilkassa hoidossa oleville on tullut tietoa aikatauluista Pas:iin ilmoittautumisen yhteydessä? Ja millä kiertopäivillä ennen siirtoa oleva ultra yleensä on? Mulla siis eka pas tulossa ja luonnolliseen kiertoon. Tässä pohdin, että jos tänään ei mitään sieltä kuulu, niin täytyy varmaan itse laittaa viestiä, kuitenkin ultrakäynti pitäisi varata omaan lähisairaalaan ja epäilen, että kauheasti ei aikoja ole sielläkään vapaana.
1741686349359.jpeg

Eka nega dpt 3.
Haamu dpt 4.
Haamu dpt 5.
Ovitrelle dpt 6.
Ovitrelle dpt 7.
Ovitrelle dpt 8.
Ovitrelle dpt 9.
Ovitrelle dpt 10.
Ovitrelle + raskaus???!!! dpt 11.
dpt 12?
dpt 13. Virallinen testipäivä!

Tiedoksi Tilkassa hoidossa oleville, että kysyin miten he ovat kiinni pääsiäisenä. Sain vastauksen, että pääsiäisenä on lyhyt sulku, mutta en saanut tietoa päivämääristä.

Eilen vastasivat Tilkasta, että emme mahdu mukaan maaliskuussa. Huhtikuu osuu todennäköisesti pääsiäissulkuun, ellei kierto ole poikkeuksellisen pitkä tai lyhyt. Illalla kävi jo mielessä yksityiselle siirtyminen. Sinällään kuukauden lykkääntyminen ei ole mitään, mutta niitä tuntuu tulevan jatkuvasti. Syynä joko jono, kilpirauhasarvot tai klinikan sulkuajat. Kahdessa vuodessa saatu tehtyä kolme inseminaatiota ja yksi ivf-hoito. Pelottaa, että parhaimmat onnistumismahdollisuudet takanapäin, kun ikää tulee koko ajan lisää. Yksityisellä pääsisi heti hoitoon, mutta toisaalta icsi on siellä sen verran monta tonnia, että se hillitsee siirtymishaluja.

@Lillanna kannattaa laittaa Omapolun kautta vielä uudelleen viestiä. Tilkasta ovat vastanneet yleensä samana tai seuraavana päivänä, on asiani ollut mikä tahansa. Siirtoon asti en ole vielä päässyt, mutta olettaisin, että kun se nopea toimenpide, niin mukaan pitäisi mahtua.

@Pian 41 v. lupaavat viivat.

Kiitos tiedon jakamisesta pääsiäisen suhteen. Mä en ole saanut kotikaupungin klinikalta mitään vastausta ihmettelyyni siitä, että estääkö pääsiäispyhät todella pitkän kaavan hoidon, jossa Synarelalla olisi kai mahdollista hienosäätää aikatauluja. 😔 Pitänee siis tyytyä siihen, että suunnitelma siirtyi.

Oih, samaistun odottelun kuormittavuuteen. Tuntuu, että aina on joku uusi pettymys nurkan takana, vaikka oikeastaan mitään ei ole vielä tapahtunut. Meillä on nyt vasta 7 kk takana asian hoitamista, mutta emme ole saaneet varsinaisesti mitään hoitoa (toki on ollut tutkimuksia, käyntejä, verikokeita jne.), vaikka olemme yrittäneet parhaamme mukaan saada apua sekä yksityiseltä (alkututkimukset, inseminaatio odottaessa ivf-jonossa) että julkiselta. On kyllä ollut ihan vain huonoa tuuriakin, esim. inseminaatio on estynyt useita kertoja esim. sunnuntain, koronan sairastamisen ja Letrojen liian ärhäkän vasteen vuoksi. Jännä nähdä, ehditäänkö ensimmäisen vuoden aikana tehdä varsinaisesti asiaa edistävää (inseminaatiota tai siirtoa). Seuraava vuosi onkin sitten viimeinen vuosi, jona voimme saada julkiselta puolelta apua.

Tällä viikolla yritämme taas inseminaatioon. 🙏 Se tehtäisiin luonnonkiertoon, joten ei kummoisia odotuksia, mutta luulen että olisi henkistä merkitystä, kun yksi vaikeimmista asioista itselle on ollut, että polku tässä asiassa on mennyt niin, että kevyempiä hoitoja ei ole pystytty kokeilemaan.

Kirjoita tähän...
Takaisin