IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hermoja raastavaa 😢 viivat ei ole haalistuneet merkittävästi. Aavistuksen ehkä. Chat GPT sanoi, että puoli ruiskua ovitrellea ei näkyisi enää 5.-7. päivänä piikistä. Virallinen testipäivä on viikon piikistä. Pistos tämän viikon ke-ilta ja testi ens torstaina.
Mulla aina ollut 3x6 naks ja viimeinen 7 pv ennen testipäivää. Haamu aina tullut vielä 6. päivänä.

@Jaz tsemppiä! Kerro miten meni 💕😊

Piikittelyt ovat sujuneet hyvin (2 kertaa laitettu menopur 225 IU lauantai ja sunnuntai iltana) ja ei oo mitään erityisiä tuntemuksia vielä, vähän päässä humahti ekan piikin jälkeen ja torstaina on eka folliultra. Jipii!

Mies ei nyt tällä IVF-kierroksella tule mukaan noihin ultriin töiden takia, mikä vähän surettaa mutta me käytiin kaikissa ultrissa ja muissa poli-ajoissa viime syksy ja talvi aina yhdessä joten kyllä mä pärjään :). Mua jännittää kuinka paljon me saadaan nyt munasoluja; mulla on ollut käytössä ekan IVF:n jälkeen mm. C, D, E, B-vitamiini lisä, myo-inositoli, ubikinoni, royal gele, seleeni, sinkki, NAC, parsakaali, omega 3 ja melatoniini , sekä rauta ja foolihappo oli jo ekallakin kerralla. Toivon, että tää parantaa munasolujen laatua.

Yritän nyt vielä tänä piikitys ja munasolujen kasvatusaikana syödä erityisen terveellisesti. Katsoin yhtä ruokaopasta, joka neuvoo hyviä ruokia munasolujen laadun paranemiseen; sellainen kuin Egg Quality Diet. Ei siinä mitään uutta ja ihmeellistä ollut, perus "marjat, kala, pähkinät, lehtivihreät, sitrushedelmät jne..".

Kertokaa millaisia saaliita te olette saaneet ja lääkkeet:
Mulla oli ekassa pitkäkaava ja lääkkeinä synarela + gonal f ja follien määrä oli 13 ja saatujen munasolujen määrä -> 5 joista hedelmöityi 4. Näistä 2 lopetti kasvun kahden päivän iässä ja 2 pakastettiin kolmipäiväisinä. ❄️❄️

❤️
Onnea hurjasti kaikille tällä matkalla ❤️ toivon niin paljon että kaikilla onnistaa ❤️😊

Muokattu viimeksi:
Osaako joku sanoa kun tosiaan punktio tehty viime keskiviikkona ja tuoresiirtoa ei voitu tehdä OHSS riskin vuoksi. Lääkärin soitto tulossa keskiviikkona mutta onko sitä ennen tulossa Biologin tuloskirjauksia omapolkuun?

Tällä hetkellä oon saanut vaan tiedon kuinka monta hedelmöittyi.

@Saaruski mä mietinkin just tota että onko puolisot yleensä mukana ultrissakin. Meillä on siis eka kierros päällä ja huomenna on ultra, jonka perusteella ajoitetaan punktio. Mä taas mietin liikaa kaikkea ja mietin onko hassua jos se tulee mukaan, kun ei sinänsä kuitenkaan ole iso toimenpide tapahtumassa. Harmi että sulla ei pääse tällä kertaa, mutta toivottavasti on hyviä uutisia luvassa joka tapauksessa!

Pistelyä Gonal-F:llä on nyt viikko takana ja lauantaista myös Ganirelix. Tuntuu että oon jo viime torstaista näyttänyt siltä että olisin kunnolla raskaana kun on niin turvonnut. Toivottavasti se tarkottais että olis hyvä saalis tulossa kun punktioon saakka päästään tod näk loppuviikosta 🤞 sen jälkeen onkin pidempi aika ennen kuin saadaan alkiodiagnostiikan tulokset ja voidaan miettiä siirtoja.

Onpa kiva että tilkan kesätauko on noin lyhyt, eli siirtojakin ehtii tässä keväällä/kesällä tehdä useamman, jos ei tärppää :) Meitä harmitti viime vuonna päksin lapsettomuuspoliklinikan pitkä kesäloma (juhannus-elokuun eka viikko), tuntui niin pitkältä ajalta, eikä päästy tietenkään etenemään hoidoissa kun päksi ei kesäkuussa laittanut lähetettä tilkkaan.

Kuukautiset alkoi ja ilmoittauduin Tilkkaan hoitoon. Sain vastauksen, että ilmoittautuneita on nyt paljon ja että emme mahdu mukaan. Tosi kurjaa, etenkin kun seuraava kierto saattaa mennä ohi pääsiäisen takia. Laitoin heille kyssärin ovatko pääsiäisenä kiinni 18.-21.4. ja kerron, kun saan vastauksen.

Minä olen käynyt aina itsekseni lääkärikäynneillä, mutta tiedän, että monilla puoliso tai muu läheinen mukana. Käynnit ovat usein keskellä päivää, niin turha säätää kahden ihmisen aikatauluja, varsinkin kun ajat usein myöhässä ja klinikalla tulee istuskeltua aiottua pidempään. Itse käynnit ovat lyhyitä ja aika suoraviivaisia.

Muokattu viimeksi:
@Kirppuliini

Äh onpas kurjaa. Montako IVF:ää teillä on takana? Montako alkiota teillä odottaa pakkasessa?

Meillä on ollut nuo folliultrat KAKS:illa aina aamulla ja ne ei oo ollut kyllä myöhässä.

@Snowwie

Me ollaan haluttu olla tässä yhteisessä projektissa kumpikin mukana täysillä. Mies ollut huolehtivainen ja ihana. Joten kaikki gynekäynnit, ultrat, magneettikuvaukset jne ollaan oltu yhdessä. Viime vuonna tais tulla yhteensä 12 käyntiä, joista toki ensikäynti ja punktiopäivä miehelle pakollisia olla mukana.

Nyt kun on toinen IVF-kierros käynnissä niin ei ehkä tarvii niin paljoa tukea ja kaikki on tuttua joten menee ihan hyvin yksinkin nuo ultrat :) Eihän siellä tosiaan tarkisteta kuin se follien tilanne.

Toivotaan teille isoa saalista! 💕. Ilmoittele miten teillä edistyy :)

@Kirppuliini onpa kurjaa ettette mahtuneet tässä kierrossa mukaan, onkohan sama juttu mullakin. Ilmoitin siis perjantaina uuden kierron alkamisesta ja vieläkään ei ole mitään kuulunut, omapolun infoissa luki, että ilmoittavat kahden arkipäivän sisällä aikatauluista.

@Saaruski Meillä takana yksi ivf, jossa yksikään munasolu ei hedelmöittynyt eli ei päästy hommassa punktiota pidemmälle. Tuota ei lasketa julkisella puolella annettavaan kolmeen hoitoon ja lääkäri antoi ohjeeksi ilmoittautua heti seuraavassa kierrossa.

@Lillanna sulla voi olla eri tilanne, kun etkös sä ole menossa siirtoon?

Muokattu viimeksi:
Onpa kurjaa kun kukaan ei tunnu mahtuvan Tilkassa nyt hoitohin, huoh. Pitänee henkisesti varautua siihenkin. Mä oon kans käynyt kaikki ultrat ja alkionsiirrot (aina ollut tosi nopea käynti) yms yksin ja mies ollut mukana lähinnä suunnittelukäynneillä ja punktioissa. Turha ollut just säätää molempia paikalle, kun käyntejä paljon.

Ymmärrän hyvin, että voi olla vaikeeta säätää töiden kanssa sun muuta noita käyntejä ja tärkeintä että saa ne kriittiset ajat sopimaan. Meillä onneks on ollut käyntejä nyt toistaiseksi aika vähän kun on lyhyt kaava ja tosiaan eka kierros päällä ja työtkin joustaa molemmilla aika ongelmitta.

Mun mies on kans tosi ihana tässä kaikessa ja itse sanoi haluavansa tulla mukaan sinne ultraan. Luulen että se kyllä haluaa tulla ensisijaisesti mun henkiseksi tueksi ja vaikka en koe varsinaisesti sitä kaipaavani tässä välissä, niin mietin ite että haluun kaikin tavoin välttää että se jäis vähän sivulliseksi tässä kaikessa. Meillä on kotona kielenä englanti, mutta esim monet viestit hoitopolulla tulee vaan suomeksi, koska on mulle kohdennettuja. Kivempi siis jos se saa samat tiedot ku mä samaan aikaan siellä vastaanotolla :)

Ikävä kuulla että tässä kuussa ei kaikki mahdu mukaan hoitoihin :(

@Kirppuliini joo, ekaan ja ainoan terveen siirtoon olen menossa, kunhan vaan saisi jotain infoa, miten homma etenee ja mahtuuko ylipäätään mukaan. Voi toki olla, että kestää vastaus senkin vuoksi, että tehdään yhteistyönä oman lähisairaalan kanssa (ultrakäynti tulee sinne), mutta itse siirto sitten Tilkassa. Nyt kiertopäivä 4 vasta, että onhan tässä vielä hetki siihen, että ovulaatiotestejä kannattaa edes alkaa tekemään, jos mahdutaan nyt mukaan, mutta malttamattomana olis tietysti kiva saada jo lisätietoja😃

Osaako joku avata vähän tuota PAS ovulaation ajoitusta, mulla ei nyt jotenkin järki taivu. 😅
Pakkasessa on 3-päiväisiä alkioita, miksi maanantain positiivinen ovulaatiotesti ei johda PASiin? En tullut kysyneeksi kun matikoin tätä vasta puhelun jälkeen.. 😄

Musta on ihana lukea siitä että miehet on mukana, sillä nainen joutuu tekemään muutenkin niin paljon enemmän IVF:n suhteen, niin on ihanaa, että miehet tukee ja haluaa olla mukana! :red-heart: Meilläkin on niin paljon kuin onnistuu työaikataulujen puitteissa.

Mä olen niin turhautunut keskenmenoon ja sen jälkeiseen kipuiluun. Kävin jo viime viikon tiistaina tarkistusultrassa, eikä kohdussa näkynyt kuin hiukan nestettä. Tulehdusarvojen takia aloitettiin kuitenkin antibioottikuuri. Hyytymiä on tosin tullut pitkin viikkoa ulos ja lämpötila sahaa 36,4-36,99 välillä.
No eilen illalla vatsa oli taas tosi kipeä, särkylääkkeistä huolimatta ja sit tulikin muutamia hyytymiä tms ulos. Laitoin viestiä ja vastaus oli et ei tarvii olla huolissaan, jos lämpö ei nouse. Alkaa vaan vituttaa niin paljon, kun joka päivä on kipuja kohdun seudulla ja oon kohta 1,5vko popsinut särkylääkkeitä. Antibioottikuuri loppuu huomenna ja mun suurin pelko on et sit kehittyy kohtutulehdus ja kaikki venyy koko ajan kauemmas... Kaiken kukkuraksi jos ei raskauduta maaliskuussa, tippuu vanhempainrahat mun kohdalla todennäköisesti kelan minimiin, kun tulos on ollut nyt niin pienet. Ja kun kerran seuraavaan siirtoon voi ilmoittautua voi vasta seuraavien kuukautisten aikaan, niin todennäköisyys on varmaan pyöreät 0.

@Nyytiliini Mitä tarkoitat? Meillä esim tehtiin PAS 4 päivää ovulaation jälkeen, vaikka alkio oli 5-6 päiväinen.

@Sarsabutt
Lähinnä jäin miettimään, että eikö PAS 3-päiväisellä voisi olla vielä perjantaina, jos ovulaatiotesti on maanantaina positiivinen. Hoitaja siis sanoi, että PAS tehdään jos ovulaatiotesti on positiivinen to-su. Toki oletan hänen tietävän, sitä vaan toivoisi, että olisi vähän useampi vaihtoehtopäivä. 😅

Kirjoita tähän...
Takaisin