IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kirppuliini toivottavasti nyt on teillä onnistuneempi kierros tulossa💗

Mulla on kierto jotenkin ihan sekaisin, luulin tosiaan, että tulee megalyhyt kierto, mutta tuleekin megapitkä, nyt kp32 eikä pienintäkään merkkiä kierron päättymisestä. Mulla siis normaalisti hyvinkin tarkasti 28 päivän kierto, mutta kai se viime kuun punktio tän on nyt sotkenut. Uuden kierron alkaessa pääsis ilmoittautumaan sen meidän ainoan terveen alkion siirtoon. Jos kauheasti kierto vielä venyy, niin silloin menisi siirto hankalaksi tulevan reissun takia ja siirtyisi. Toivoisin, että mahdollisimman pian pääsisi siihen siirtoon, koska sitten on paluu ivf-jonoon edessä, jos ei tämän yhden alkion voimin onnistu raskautuminen.
Kiitos! Mulla menossa kierron päivä 22 ja yleensä kierto ollut 26-28 päivää. Jännä nähdä toteutuuko kuten ennenkin vai onko hoitojen takia normaalia pidempi vai lyhyempi. Parina päivänä ollut menkkamaisia tuntemuksia, tänään ei taas mitään. Turhaan tässä kai yrittää arvailla alkuaikaa, kun ei siihen voi vaikuttaa. Meilläkin oli suunnitteilla loma maalis-huhtikuulle, mutta ei olla uskallettu vielä tehdä mitään varauksia.

@Kirppuliini toivottavasti nyt on teillä onnistuneempi kierros tulossa💗

Mulla on kierto jotenkin ihan sekaisin, luulin tosiaan, että tulee megalyhyt kierto, mutta tuleekin megapitkä, nyt kp32 eikä pienintäkään merkkiä kierron päättymisestä. Mulla siis normaalisti hyvinkin tarkasti 28 päivän kierto, mutta kai se viime kuun punktio tän on nyt sotkenut. Uuden kierron alkaessa pääsis ilmoittautumaan sen meidän ainoan terveen alkion siirtoon. Jos kauheasti kierto vielä venyy, niin silloin menisi siirto hankalaksi tulevan reissun takia ja siirtyisi. Toivoisin, että mahdollisimman pian pääsisi siihen siirtoon, koska sitten on paluu ivf-jonoon edessä, jos ei tämän yhden alkion voimin onnistu raskautuminen.
Heh, mulla on ihan sama tilanne, kp32 ja ihmettelen tätä. Mulla on kans yleensä aina 28 pv mutta ehkä se punktio sitten sekoitti. Mun punktio tosin oli tammikuussa, ja odoteltiin niitä alkiodiagnostiikan tuloksia, joten tarkoitus olisi nyt sitten päästä alkio siirtämään.

Heipat kaikille 😊 Täällä laskeudutaan kohti ensimmäistä julkisen IVF-kierrosta. Tänään on kp11 ja kp21 alkaa synarelasumut. Meillä siis tehdään hoito pitkällä kaavalla. Jännittää aivan hulluna, kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Odottelu on jo tässä vaiheessa saanut itseni hajoamispisteeseen 😅 Olo on samaan aikaan toiveikas ja pessimistinen. Jännittää että onko endometrioosi tuhonnut lisääntymiselimet pahoin, vai saataisiinko onnistuneesti pieni ihme sinne kasvamaan 🥺 Toivotaan parasta. Onko täällä muita jotka on aloittelemassa ivf kierrosta piakkoin?

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiinne ❤️

Heh, mulla on ihan sama tilanne, kp32 ja ihmettelen tätä. Mulla on kans yleensä aina 28 pv mutta ehkä se punktio sitten sekoitti. Mun punktio tosin oli tammikuussa, ja odoteltiin niitä alkiodiagnostiikan tuloksia, joten tarkoitus olisi nyt sitten päästä alkio siirtämään.
Mulla oli siis kanssa tammikuussa punktio ja odoteltiin myöskin alkiodiagnostiikkatuloksia ja nyt kp32 eli ihan samoissa mennään😃

Punktio ohi ja hyvin meni, 14 solua saatiin. Sit vaan palautumaan ja jännittämään. Oli aika hilkulla ettei ois päästy tuoresiirtoon, mutta päästään kuitenkin, kunhan ei ala hyperin oireet. 🌈

Mieheltäkin löyty just riittävän monta pesusta selvinnyttä siittiötä. 🥲
Jahas, vain 3 oli hedelmöittynyt. 🥺 viimeks hedelmöittyi normaalisti 6/8 kypsästä, nyt vaan 3/12 kypsästä. Niin ne kierrokset on vaan erilaisia. No ei auta kuin kannustaa näitä kolmea 💕

Heipat kaikille 😊 Täällä laskeudutaan kohti ensimmäistä julkisen IVF-kierrosta. Tänään on kp11 ja kp21 alkaa synarelasumut. Meillä siis tehdään hoito pitkällä kaavalla. Jännittää aivan hulluna, kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Odottelu on jo tässä vaiheessa saanut itseni hajoamispisteeseen 😅 Olo on samaan aikaan toiveikas ja pessimistinen. Jännittää että onko endometrioosi tuhonnut lisääntymiselimet pahoin, vai saataisiinko onnistuneesti pieni ihme sinne kasvamaan 🥺 Toivotaan parasta. Onko täällä muita jotka on aloittelemassa ivf kierrosta piakkoin?

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiinne ❤️
Tervetuloa mukaan ja onnea matkaan! Mitkä lääkkeet käytössä? Itselläni oli ensimmäinen ivf joulu-tammikuussa, pitkä kaava ja lääkkeinä Synarela ja Gonal. Pistäminen oli mielestäni jopa yllättävän helppoa, vaikka olen aina pelännyt neuloja ja verikokeessa käyntikin aiheuttanut pelkoa. Munasolukeräys oli yllättävän iisi. Sanoisin, että kaikki meni hyvin ja jokainen asia ja vaihe oli helpompi kuin mitä olin pelännyt. Silti kokonaisuutena rankka kokemus kaikkine epävarmuuksineen. Ikävimpänä se, ettei saatu lainkaan tulosta, vaan kaikki tuntui menneen hukkaan. Surin kahdeksaa hukkaan mennyttä vaivalla (ja rahalla) kasvatettua munasolua. Pienenä valon pilkahduksena, että oltiin annettu lupa käyttää sukusoluja tieteelliseen tutkimukseen, niin saivat nyt edes siihen sitten materiaalia. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Muokattu viimeksi:
Täällä käyty nyt sit yksityisellä konsultaatiokäynnillä. Hyvä käynti ja kerrankin pääsin kysymään kaikki mahdolliset kysymykset, mutta eipä mitään uutta mullistavaa toki selvinnyt.

Tässä vähän koontia, jos kiinnostaa jotakuta.

- Kasvispainotteinen ruokavalio endon takia (jotenkin liittyi tulehdukseen?)
- Dhea ja ubikinol silloin jos on vanha ja tulee paljon huonoja munasoluja niin voi olla vähän apua, mutta ei mun tapauksessa maksa vaivaa (kuvittelin et oon ikävä vanha tässä touhussa, mutta soluja ei toki tule paljoa)
- Rauta ja kilpirauhanen liittyvät yhteen, kun kilpparia piiskaava hormoni sisältää rautaa, rauta-arvot isossa roolissa raskautumisessa. Lähete ferritiini ja d-vitamiinilabraan. Lisäksi tietty foolihappo
- Suosittelisi seuraavaksi pitkää kaavaa ja letrot siirron tueksi (aina ennenkin kyllä ollut) ja Synarela hyvä endon kannalta (kai sit se lamaus on hyväksi, kuulemma pitkävaikutus🤷🏼. Pitkään kaavaan Elonva (ottaa kaikki kaverit mukaan parhaiten) + pergoveris/menopur, tosin tuskin suostuvat julkisella...
- Iso keltarauhastuki tosi tärkeä endon kanssa ja tärkeää sekä suun kautta että alakautta, ja ollut tokk nytkin, mutta terolutia voisi olla jatkossa sen 2x2 lugen/cyclon lisäksi
- Jos julkisella ei onnista niin suosittelee tulemaan yksityiselle ennemmin ensi syksynä kuin seuraavana syksynä, nyt kannattaa kääntää kivet ja onnistuu jos onnistuu. Siinä vaiheessa mietitään sit alkiodiagnostiikkaa, ei kannata tehdä yhdelle alkiolle, mutta muutamalle jo voi
- Äidin vaihdevuosien alusta kun vähentää 10 vuotta on siinä iässä omat lapset yleensä tehty (meidän äidin vaihdevuosien ikää ei voi tietää, kun lapsettomuuden takia käytti hormoneita vuosikymmeniä...)

Kiitos tiedoista @Kaihonkukka! Oliko puhe tarkemmin määristä? Esim. ubikinonin ottamisen suhteen? Tai sanoiko paljonko ferritiinin pitäisi olla? Yksi yksityisellä käynyt kaverini kertoi, että lääkärin mukaan saisi olla lähempänä sataa.

Kävin itse eilen taas labrassa tsekkaamassa kilpirauhasarvot ja olivat ok. Niistä ei siis ainakaan jää hoitoon pääsy kiinni.

Muutama kaveri vinkannut, että kannattaisi vaihtaa hoitoihin yksityiselle, jotta saisi hoitoa nopeammin ja se olisi yksilöllisempää ja olisi oma lääkäri, mutta hinnat kauhistuttaa. Varsinkin nyt, kun hedelmöitystavaksi suunniteltu icsi, niin hinta nousisi ainakin tuhannella. Luulen, että käytetään nyt julkisella kaikki mahdollinen ja sitten vasta yksityiselle.

Tervetuloa mukaan ja onnea matkaan! Mitkä lääkkeet käytössä? Itselläni oli ensimmäinen ivf joulu-tammikuussa, pitkä kaava ja lääkkeinä Synarela ja Gonal. Pistäminen oli mielestäni jopa yllättävän helppoa, vaikka olen aina pelännyt neuloja ja verikokeessa käyntikin aiheuttanut pelkoa. Munasolukeräys oli yllättävän iisi. Sanoisin, että kaikki meni hyvin ja jokainen asia ja vaihe oli helpompi kuin mitä olin pelännyt. Silti kokonaisuutena rankka kokemus kaikkine epävarmuuksineen. Ikävimpänä se, ettei saatu lainkaan tulosta, vaan kaikki tuntui menneen hukkaan. Surin kahdeksaa hukkaan mennyttä vaivalla (ja rahalla) kasvatettua munasolua. Pienenä valon pilkahduksena, että oltiin annettu lupa käyttää sukusoluja tieteelliseen tutkimukseen, niin saivat nyt edes siihen sitten materiaalia. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Kiitos @Kirppuliini rohkaisevasta viestistä ja onnentoivotuksista 😊 Itseäni ei vielä etukäteen jännitä pistelyt tai mitkään toimenpiteet, ainoastaan lopputuloksen miettiminen aiheuttaa ahdistusta ja jännitystä. Mutta ehkä täytyy vain yrittää luottaa lääketieteeseen, joka antaa meille edes mahdollisuuden onnistua.. 🙏🏼 Ja kun lukee teidän konkareiden kokemuksia niin se on tuonut vähän levollisuutta tähän, kun tietää ainakin teoriassa mitä tuleman pitää 🤭

Ja pakko mainita että ihanan positiivisesti ajateltu, että vaikka eka kierros teillä meni hukkaan niin saivatpahan tutkimukseen materiaalia 😆❤️ Toivotaan että seuraavasta pääsette siirtoon saakka!

Meillä ei vielä ole tietoa stimulaatiolääkkeestä, mutta veikkaan että Gonal, joka tuntuu olevan monella ensimmäinen mitä kokeillaan. Saan reseptin varmaan vasta 0-ultrassa. Toivottavasti sitä on hyvin saatavilla apteekissa 🤞🏼

Muokattu viimeksi:
@Kirppuliini meille on sanottu että jos ferritiini ois 80 niin se ois hyvä mut aina välillä kuulee niitä juttuja että jossain on lääkäri sanonut ettei tekisi siirtoa ennen kun ferrit on 100. Ferrien lisäksi toki hyvä d vitamiini arvo on tärkeä.
Meille Dextralla sanottiin että Ferritiinin olisi hyvä olla yli 50 raskautta yrittäessä, mutta eivät suostuneet kirjoittamaan lähetettä rautainfuusioon, vaikka ferritiiniä ei saatu nostettua vuoden rautalisätankkauksella yli 37. Tuolla arvolla tehtiin useampi siirto.
Ilmeisesti Dextrassa infuusioon pääsee vain reippaasti alle 30 ferritiiniarvolla.

Kiitos tiedoista @Kaihonkukka! Oliko puhe tarkemmin määristä? Esim. ubikinonin ottamisen suhteen? Tai sanoiko paljonko ferritiinin pitäisi olla? Yksi yksityisellä käynyt kaverini kertoi, että lääkärin mukaan saisi olla lähempänä sataa.

Kävin itse eilen taas labrassa tsekkaamassa kilpirauhasarvot ja olivat ok. Niistä ei siis ainakaan jää hoitoon pääsy kiinni.

Muutama kaveri vinkannut, että kannattaisi vaihtaa hoitoihin yksityiselle, jotta saisi hoitoa nopeammin ja se olisi yksilöllisempää ja olisi oma lääkäri, mutta hinnat kauhistuttaa. Varsinkin nyt, kun hedelmöitystavaksi suunniteltu icsi, niin hinta nousisi ainakin tuhannella. Luulen, että käytetään nyt julkisella kaikki mahdollinen ja sitten vasta yksityiselle.
Ei ollut puhetta määristä, kun sanoi, että mun ei kannata syödä ubikinolia. Rautaa ja deetä syön muutenkin, mutta katsotaan nyt sit labroilla pitääkö tankata enemmän. Pitikö muuten jompaan kumpaa olla syömättä ennen verikoetta ja kuinka kauan? Mulla aina ollut huonot rauta-arvot ja pari vuot sit just Dextrassa sain rautainfuusion ferritiiniarvolla 28. Siitä se nousi, mutta myös laski nopsaan. Sit tuli raskaus ja synnytys ja menetin paljon verta ja sain lisää monta pussia ja vielä rautainfuusionkin synnytyksen päälle ja sen jälkeen ei olekaan mitattu rauta-arvoja eli 1,5 vuoteen.

Kilpirauhasarvoista sen verran, että mulla tosiaan tyroksiinilääkitys ja kysyin, että mitä lääkäri on mieltä siitä, että julkisella ths pitää saada 0,5 ja joudun aina sen takia vähentämään lääkitystä ja sit nostan takaisin et olo paranisi ja siksi arvo painuu liian matalaksi. Tämän lääkärin mukaan toimin ihan oikein ja joskus kuulemma ths tahallaan lasketaan alas. Ärsyttää toki sikana säätää lääkitystä huonompaan suuntaan, jotta suostuvat Tilkassa tekemään siirtoja.

Mä varmaan myös katsoisin eka julkisen, jos ikää ei ole kovin paljoa. Ite taas mietin, että hitto johtaako polku taas yksityiselle ja kauhean kalliisiin hoitoihin.... Toisaalta ei se toki ilmaista ole julkisellakaan, varsinkin jos sen jälkeen pitää silti mennä yksityiselle. Katsotaan nyt tämä toka hoito ainakin julkisella ja mietitään sit jatkaako vielä siellä vai siirtyykö syksyllä yksityiselle...

Tänään ultra ja 19 follia näytti olevan ainakin omakantaan kirjattuna kun vielä laskin joista 13 oli vähintään 13mm. Ensi viikon keskiviikkona sitten keräys eikä mitään tietoa mitä sen jälkeen tapahtuu jos hedelmöittyvät ja millä perusteella ajoitetaan tuoresiirto. Jotenkin en tajunnut edes kysyä mitään järkevää ultran aikana. Piikitystä ollut nyt viikko ja eilen alkoi etova olo joka vaan jatkuu ja jatkuu. Tuntuu että mihinkään muuhun ei pysty keskittymään. Onneksi nyt viikonloppu välissä niin voi vaan levätä. 😮‍💨

Kirjoita tähän...
Takaisin