IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Myös mulla on kokemusta, ja myös meillä näistä selvisi syy sekä keskenmenoon että kiinnittymisongelmiin.

Jos voisin mennä ajassa taaksepäin, tekisin testit jo ennen ensimmäistäkään siirtoa, koska vaikka testi on kallis, on se paljon halvempi kuin epäonnistunut IVF-kierros tai PAS.

Monen testillä löytyvän ongelman voi hoitaa jo ennen siirtoa, joten vaikka Tilkka ei näkisi tähän tarvetta, voi asioita hoitaa kuntoon yksityisellä välikiertojen aikana. Esim. endometriittia hoidetaan antibiooteilla, bakteeriepätasapainoa erilaisilla maitohappobakteereilla ja muilla valmisteilla ja piilevä endometrioosi voi vaatia tilanteen rauhoittamista ennen PAS-kiertoa.

Tietenkään kaikille näissä testeissä ei löydy mitään selittävää tekijää, mutta sekin on varmasti hyvä tieto.
Mitä sulla löytyi ja miten hoidettiin?
Onhan se kallis, mutta haluun kaikki keinot käyttöön

Oho okei!! Haluutko kertoo mitä löytyi ja miten hoidettiin? ❤️ Mulla kaks kkm ja kaks kemiallista 😢
Mulla löytyi myös krooninen endometriitti ja sen lisäksi endom tutkimuksessa todettiin että mulla oli liian vähän hyviä maitohappojakohdussa. Hoitona siis antibiootteja ja lactobasillus crispatus kantaa sisältävää maitohappobakteeria.

Mitä sulla löytyi ja miten hoidettiin?
Onhan se kallis, mutta haluun kaikki keinot käyttöön
Mulla löytyi krooninen endometriitti ja korkea BCL6-arvo, eli keltarauhasresistenssi / endometrioosi.
Krooninen endometriitti hoidettiin antibiooteilla ja endometrioosia hoidetaan ennen seuraavaa siirtoa parin kuukauden hoitokaavalla ja tämän jälkeen siirtoon tulee tosi korkea keltarauhastuki.

Hienoa, että löytynyt selittäviä tekijöitä ja varsinkin sellaisia, joita voidaan hoitaa. Onko kenelläkään löytynyt syytä, joka liittyy hedelmöittymiseen? Voisiko sellaista edes tuossa löytyä? Meillä oli ekassa ivf:ssä ongelmana, ettei yksikään munasolu hedelmöittynyt, enkä ole koskaan saanut raskaustestiin viivaa. Toivon, että hedelmöittyminen on ainoa ongelma ja ratkeaa icsiä käyttämällä, mutta voihan olla ongelmaa myös kiinnittymisessä. Se selviää vasta, jos ja kun päästään seuraavassa hoidossa niin pitkälle.

Mulla löytyi myös krooninen endometriitti ja sen lisäksi endom tutkimuksessa todettiin että mulla oli liian vähän hyviä maitohappojakohdussa. Hoitona siis antibiootteja ja lactobasillus crispatus kantaa sisältävää maitohappobakteeria.
Otatko maitohappobakteerit nieltävänä kapselina vai onko jokin levitettävä voide?

Tuoresiirto takana, perjantaina jo.
Mulla vaikutti lääkevaste olevan melko huono ja punktiossa kerättiin käsittääkseni 9 follia, joissa 5 munasolua.
Näistä kuitenkin yllättäen neljä hedelmöittyi normaalisti ja kaikki selvisivät perjantaihin asti, kolme laitettiin pakkaseen. :)
Nyt sitten jännät päivät edessä.

Hei,

Olen seurannut tätä chattia pitkään, mutta kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa. Odotamme 2. IVF-sykliä Tilkassa.

Meillä on selittämätön lapsettomuus. Ensimmäinen sykli johti 2 alkioon. Tuore siirto on kemiallinen raskaus, PAS negatiivinen.

Onko kenelläkään parempia tuloksia seuraavasta IVF:stä? Muuttavatko lääkärit protokollasi Tilkassa? En ole kuullut Tilkasta mitään, joten alkaa olla huolissani siitä, ettei seuraava kierros ole parempi, jos muutoksia ei tehdä.

Kiitos kaikille kommenteista Synarelaan liittyen. ❤️ ompas kyllä tosiaan erilaisia käytäntöjä..
mä soitin polille perjantaina ja lääkäri määräsi mulle myös Synarelan jatkoa 2x2 annoksella, mut lisäksi määräsi 10 pvän kuurin Primolutia ja sitten varattiin 0-ultra kahden viikon päähän. Toivoa siis vielä että tää ivf kierto keskeydy ennen aikojaan 🤞0-ultraan mennessä Primolut on toivottavasti aiheuttanut tyhjennysvuodon, ja päästään alotteleen stimulointivaihetta.

Moikka, meillä on ensimmäinen IVF-kierros aloitettu Synarelalla viime viikolla. Lääkettä pääsee valumaan nieluun (=maistuu pahalta), niin onko se normaalia vai olenko mokannut jotain annostelussa?

Hei,

Olen seurannut tätä chattia pitkään, mutta kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa. Odotamme 2. IVF-sykliä Tilkassa.

Meillä on selittämätön lapsettomuus. Ensimmäinen sykli johti 2 alkioon. Tuore siirto on kemiallinen raskaus, PAS negatiivinen.

Onko kenelläkään parempia tuloksia seuraavasta IVF:stä? Muuttavatko lääkärit protokollasi Tilkassa? En ole kuullut Tilkasta mitään, joten alkaa olla huolissani siitä, ettei seuraava kierros ole parempi, jos muutoksia ei tehdä.
Kyllä Tilkassa voidaan muutoksia tehdä. Meillä kävi niin, et ensimmäisessä Ivf:ssä yksikään munasolu ei hedelmöittymisen, joten seuraavaan hoitoon valittiin Icsi ja Gonal f vaihdettiin Menopuriksi. Munasolujen määrä oli hiukan pienempi, mutta kaikki hedelmöittyivät ja tuoresiirrosta tulinkin raskaaksi, joka valitettavasti päättyi keskenmenoon rv 5 jotain. Pas kokeiltiin ensin useita kertoja luonnolliseen kiertoon ilman yhtäkään plussaa, mutta sitten omasta vaatimuksestani vaihdettiin lääkkeelliseen pas, josta saatiin meidän esikoinen sitten 😍. Tsemppiä sulle, Tilkka on kyllä yleensä hyvin haluton vaihtamaan tai kokeilemaan mitään uutta, mutta kyllä sekin on todella lääkäri riippuvaista mitä suostuvat tekemään.

Moikka, meillä on ensimmäinen IVF-kierros aloitettu Synarelalla viime viikolla. Lääkettä pääsee valumaan nieluun (=maistuu pahalta), niin onko se normaalia vai olenko mokannut jotain annostelussa?
On täysin normaalia, kannattaa painaa hetki sieraimia annoksen jälkeen, niin ei valu yhtä paljon silloin, tsemppiä hoitoihin :)

Mulla kans valuu nieluun jonkin ajan kuluttua suihkaisusta, ja ei oo kyl mikään kiva maku. Oletin vaan et on varmaan ihan normaalia, kun nenäontelo auki nieluun ja pääsee sieltä sit tiputteleen 🤷🏼‍♀️
oon harjannu hampaat aina lääkkeen jälkeen ja sillä saanu karmeen maun peitettyä aika hyvin 😅 tai joku voimakas purkka toimii myös

Nyt tuli meidän PGA-tulos. Siellä oli yksi täysin terve huippulaatuiseksi arvioitu, yksi alentuneen ennusteen alkio ja yksi kromosomi 18-viallinen. Meillä on siis kaksi täysin tervettä pakkasessa. Kolmas on täysin terve, mutta kahteen kertaan pakastettu, joten on hieman heikompi. Ja sitten on kaksi tuollaista siirtokelpoista, joissa on kuitenkin kromosomeissa vikaa.

Itselläni ainakin kesti tottua Synarelaan. Aluksi suihkeen laiton jälkeen aivastutti, kirveli ja ainetta valui nieluun tai pois nenästä. Käytön edetessä totuin lääkkeeseen ja varmaan löysin myös viikkojen aikana paremmat suihkutustavat. Vaihtelevasti meni, mutta järkeilin, että luulisi useamman viikon käytöllä tepsivän, vaikkei joka tippa aina menisikään toivotusti perille. Minulla toimi Synarela suunnitellusti ja nollaultrassa todettiin tilanne toivotunlaiseksi.

Mie täällä omaa asiaa tulen kertomaan kun jännittää ja ahdistaa sekä toisaalta on liian innoissaan mut sekin pelottaa.

Ei pitäisi testailla etukäteen.. Tätä varten ne testipäivät ovat, mut kun on malttamaton eikä osaa odottaa (aina ollut himotestaaja 😅). Olin varma ettei tuoresiirto onnistunut kun ei mitään tuntemuksia ollut ja eilen alkoi oireet, jotka muistuttivat pms-oireita (kuumat aallot, voimakas itkuisuus, päänsärky jne..). Eilinen testi nega ja olin jo kirveen heittänyt kaivoon, mut niin vaan sieltä tänään haalea viiva testiin tuli.. 🥹 Tänään 6 päivää morulan siirrosta.

Liitteet

• Snapchat-357341084.jpg
    Snapchat-357341084.jpg
    368.3 KB · Katsottu: 120
Kiitos kaikille Synarela-kommenteista! Rauhoitti mieltä😊 Sehän se tässä meinasi jo stressata, että onnistuuko lääkitys nyt varmasti, jos joka tippa ei perille mene😃
Juu. Itsellä juuri tuo tilanne, että ainakin 1 lisäviikko tuli 2×2. Ilmeisesti lääke ei oo oikein mennyt perille :(

Torstaina on virallinen testipäivä. Oon joka aamu lauantaista asti tikuttanut että näkee onko edes yrittänyt kiinnnittyä. Puhtaita negoja vaan tulee, ei haamujen haamua edes. Saa varmaan henkisesti rueta odottamaan uutta yritystä😭

Ollaan tosiaan 6vuotta luomuna yritetty. Entisestä liitosta 3lasta. 2vuotta sitten sain viimeksi pos tuloksen ja oli oikeassa tuubassa ja huomattiin kun puhkaisi paikat. Vasemman puolen johdin on tukossa joten ivf on meille ainut vaihtoehto.
Ja ottaa niin päähän istutuksen jälkeen lääkärin sanat: noniin nyt oot raskaana. Hitto ei niin sais kellekkään mennä sanomaan tuosss vaiheessa. Mulkkasin vaa vihasesti takas ja sanoin ettei se kyllä sitä meinaa vielä😅

Kirjoita tähän...
Takaisin