Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tätä samaa kanssa tässä nyt miettinyt kun itellä ei oo tota tyhjennys vuotoa tullut ollenkaan. Enkä oo sitä myöten päässy ees vielä 0-ultraan. Kyselin tossa vähän ylempänä kans kokemuksia, kun menossa ekaa kertaa nyt pitkä kaava ja Synarela. Pelkäsin et peruuntuu tää kierros kokonaan kun ei vuotoa näy eikä kuulu. Mut oon tänään uudelleen yhteydessä polille josko pääsisin sit ens viikolla ultraan tsekkiin et mikä tilanne.Onko muilla kokemusta suraavasta:. Pitkä hoitokaava siis menossa Synarelan kanssa. 0 ultra ja lääke ei vaikuttanut niin kuin olisi kuulunut. Nyt siis ainakin yksi lisäviikko synarelaa, sillä myös estrogeenitasot vielä koholla. En tiedä onko pullossa/ suihkussa vikaa vai mitä on tapahtunut?
Kiinnostavaa! Googlasin että Rekovelle on ilmeisesti follitropiini deltaa, kun esim. Gonal F on follitropiini alfaa.Liityn mukaan!
Meillä noin 3v yritystä ja nyt menossa eka IVF! Oi-hoidoilla kaks keskeytynyttä ja kaks kemiallistanyt pistelyt menossa ja ensi viikolla ois punktio. Lääkkeenä Rekovelle, ilmeisesti ei ole niin yleinen lääke?
Mielenkiintoinen tutkimus! Mä oon käsittäny että rekovelle ois ns parempi jos on korkea AHM kun se jotenkin vähentää hyperin riskiä?Kiinnostavaa! Googlasin että Rekovelle on ilmeisesti follitropiini deltaa, kun esim. Gonal F on follitropiini alfaa.
Löysin tällaisen tutkimuksen: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10961712/
Nopeasti tuota selailtuani vaikuttaisi, että matalammalla AMH:lla on saatu parempia tuloksia follitropiini deltalla vs. follotropiini alfa/beeta:
View attachment 141694
Tuo pmol/mL ei taida olla se muoto, missä AMH normaalisti ilmoitetaan. Mutta löysin tällaisen kääntäjän: https://www.pathofast.com/blogs/amh-pmol-l-to-ng-ml-conversion-table-formula-and-more
AMH 15pmol/mL olisi tuon mukaan 2.09 ng/ml. Eli jos on AMH noin alle 2, follitropiini delta voisi olla parempi vaihtoehto?
Toivottavasti luin tutkimusta oikein. Saa korjata jos en. Eikä siis itselläni ole Rekovellesta kokemusta, mutta aina herättää mielenkiinnon, kun jollain on harvinaisempi lääke käytössä. Itsellä OI-hoidoissa ollut vain Gonal F (follitropiini alfa) ja oma AMH oli viimeksi mitattuna reilut 4, joten voisin arvella sen olevan yhä ihan ok vaihtoehto mulleMutta toki hoidonsuunnittelukäynnillä sitten kuullaan lääkärien mielipide.
Ilmeisesti, mutta tuossa tutkimuksessa sillä saatiin vähemmän munasolujaMielenkiintoinen tutkimus! Mä oon käsittäny että rekovelle ois ns parempi jos on korkea AHM kun se jotenkin vähentää hyperin riskiä?![]()
@Misa tiedän että yksityisellä on Rekovelle ollut käytössä esim. PCOS tapauksissa. Toki kaikki aina mietitään yksilöllisesti.
Toinen harvinaisempi mitä ainakin yksityinen määrää on elonva. Se on pitkävaikutteinen lääke joka pistetään toisena kiertopäivänä ja vaikuttaa siis viikon follien kasvamiseen. Mulla oli se nyt käytössä ja sit tuli Menopur siihen rinnalle.
Henkilökohtaisesti pidin gonalin kynästä enemmän kuin Menopurin, koska Menopur naksuu
@furi ootteko missä hoidoissa?

Taisin stimulointivaiheessa käydä viikottain, pidin taukoa ajoittain, ja ennen PASia (n. tuntia ennen) kävin akupunktiossa, koska sen kerrottiin lisäävän kohdun verenkirtoa. En ole vannoutunut akupunktiofani, mutta halusin kokeilla kaikki keinot - ja ainakin se rentoutti mukavastiMielenkiintoista kuulla!
Kuinka usein kävit akupunktiossa?
Ehkä munkin pitää vielä lisätä sinkki ja ananas säännölliseen käyttöön. Ja amuletti
Missä te olitte ulkomailla hoidoissa? Itseä on usein pohdituttanut olisiko jossain muualla Euroopan alueella Suomea parempi (ja kustannustehokkaampi) hoito.

@furi saanko kysyä mikä on sun AMH ja ikä? Ja onko PCOS? Ollaan myös Tilkassa, ja huhtikuun alussa on IVF-hoidon suunnittelukäynti. Nyt ihan alkoi jännittää, tarjotaanko tuota Rekovellea mullekin, vai jatketaanko tutulla Gonal F:llä. Vaiko jotain muuta.
5 päivää oon pistellyOkei! Mä oon 33v ja AMH oli syyskuussa 4,17. AFC oli viimeksi pari viikkoa sitten 35 (20+15), mutta syyskuussakin oli tuo sama kyllä. Se raja-arvo PCO-tyyppisille munasarjoille menee ymmärtääkseni jossain 12 per puoli. Mulla on PCOS, koska PCO-tyyppisten munasarjojen lisäksi myös epäsäännöllinen kierto.Mä oon 30v ja AHM on 4,9. AFC oli viimeks kans hyvä, ja ei oo pcos. Rekovellen annos lasketaan jotenkin AHM ja iän ja ilmeisesti painon perusteella jos ymmärsin oikein.. Mutta nyt alko jännittää että onkohan toi mun annos liian pieni kun mitään tuntemuksii ei oo5 päivää oon pistelly
Meillä ei ole enää euploideja pakkasessa.Taisin stimulointivaiheessa käydä viikottain, pidin taukoa ajoittain, ja ennen PASia (n. tuntia ennen) kävin akupunktiossa, koska sen kerrottiin lisäävän kohdun verenkirtoa. En ole vannoutunut akupunktiofani, mutta halusin kokeilla kaikki keinot - ja ainakin se rentoutti mukavasti
Meillä oli hoidot Euroopan ulkopuolella (Johannesburgissa), ja kustannukset olivat kurssista johtuen kaiketi alemmat kuin Suomessa (ERA n.800 euroa, FET 2,000, ja 5 alkion PGS 1,600 euroa).
Olikos sinullakin euploideja pakkasessa - oletko ne jo siirtänyt vai vielä suunnitelmissa?
@Pian 41 v. joko soitto tuli, tuliko hyviä uutisia testien suhteen?
Okei! Mä oon 33v ja AMH oli syyskuussa 4,17. AFC oli viimeksi pari viikkoa sitten 35 (20+15), mutta syyskuussakin oli tuo sama kyllä. Se raja-arvo PCO-tyyppisille munasarjoille menee ymmärtääkseni jossain 12 per puoli. Mulla on PCOS, koska PCO-tyyppisten munasarjojen lisäksi myös epäsäännöllinen kierto.
Millä annoksella pistät? Sulla on myös varmaan piakkoin eka folliultra? Toivotaan hyvää vastetta, tule kertomaan sitten mitä näkyi jos vaan jaksat/ehdit!![]()
Minulle kävi aivan ensimmäisessä ivf-hoidossa niin, että menkkoja ei kuulunut. Jatkoin synarelaa vielä oliko yhteensä 2 tai peräti kolme viikkoa, kunnes se lopetettiin kun vuotoa ei ollut. Sitten jälkikäteen joku lääkäri HUSissa tajusi, että minun ennen hoitoja käyttämäni ehkäisy olisi pitänyt lopettaa aiemmin.Tätä samaa kanssa tässä nyt miettinyt kun itellä ei oo tota tyhjennys vuotoa tullut ollenkaan. Enkä oo sitä myöten päässy ees vielä 0-ultraan. Kyselin tossa vähän ylempänä kans kokemuksia, kun menossa ekaa kertaa nyt pitkä kaava ja Synarela. Pelkäsin et peruuntuu tää kierros kokonaan kun ei vuotoa näy eikä kuulu. Mut oon tänään uudelleen yhteydessä polille josko pääsisin sit ens viikolla ultraan tsekkiin et mikä tilanne.
Kiva kuitenkin kuulla et yks vaihtoehto on vaan jatkaa suihkuttelua, josko sillä sais toivottua tulosta. Toivottavasti sulla @mustikka_25 auttaa lisäviikko .![]()
Kaiken perusteella kyllä kuulostaisi siltä. Mutta vain lääkäri voi tehdä diagnoosin, ja toisaalta sillä ei ole niin merkitystä edes tässä kohtaa, kun lääkkeet ja protokolla on kuitenkin valittu just sulle sopivaksi!Mulla näky viimeks afc 20+20 ja iteki mietin että onkohan mulla pco-tyyppiset munasarjat tai jopa pcos ku kierto ennen OI-hoitoja on kans ollu aina vähän epäsäännöllinen..
Mulla on annoksena 8,33. Ja ens tiistaina folliultra, jännittääää
Yleensä blastokystit kehittyvät päivänä 5-7 ja on harvinaista että alkio olisi blastokysti jo päivänä 4.Tänään labrasta soittivat. 2 morulaa tänään aamusta pakastettu, 1 kuukahti kesken matkan, ilmeisesti ei eilisen jälkeen enää jakautunut.
Labrasta sanoivat, että olisivat hyvänlaatuisia, mutta miksi eivät siis ole blastoja? Kuten aiemmin olleet (joka kerta keräys ma - pe olleet blastoja yhtä lukuunottamatta joka oli morula viime hoidossa).
Pitäisikö pyytää viljelemään blastoksi ennen siirtoa?
Mitenkähän ne kolme aiempaa on sitten muodostuneet blastokysteiksi perjantaihin mennessä, kuitenkin klo 13 mennessä on siirrot tehty, samoin pakastus? Mutta hyvä tietää, jos ovat ihan normi aikataulussa sittenYleensä blastokystit kehittyvät päivänä 5-7 ja on harvinaista että alkio olisi blastokysti jo päivänä 4.
Päivänä 4. alkioiden kuuluukin olla moruloita![]()