IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mikä on hyvin vähän? Onko sinulta otettu amh? Oletko minkä ikäinen? Missä olet hoidoissa? Minulle luvattu 4.ivf kierros, "sattumalta" löytyneen endometrioosin, todennäköisesti leikkaus tulossa, minkä jälkeen siirretään yksi pakkasessa odottava alkio sekä ne mitkä saadaan kerättyä tästä tulevasta kierroksesta. Olen julkisella hoidoissa.
Tämän ekan ivf:n aikana saatiin 8 munarakkulaa (tai olikohan näistä vielä yksi kysta joka mulla ollut ilmeisesti pidempäänkin), lopulta vain neljä munasolua joista yhdestä kehittyi alkio. Tämä 7/8 taitaa olla suurin määrä mitä ikinä edes ollut, yleensä ollut noin puolet vähemmän. Amh oli joku 0,84 ja ikäkin tulee muutaman vuoden päästä vastaan täällä julkisella puolella.

Tämän ekan ivf:n aikana saatiin 8 munarakkulaa (tai olikohan näistä vielä yksi kysta joka mulla ollut ilmeisesti pidempäänkin), lopulta vain neljä munasolua joista yhdestä kehittyi alkio. Tämä 7/8 taitaa olla suurin määrä mitä ikinä edes ollut, yleensä ollut noin puolet vähemmän. Amh oli joku 0,84 ja ikäkin tulee muutaman vuoden päästä vastaan täällä julkisella puolella.

Paljon tsemppiä tilanteeseen. ❤️ Olen kuullut täällä palstalla useita kertoja, että ihan muutamista munasoluista on saatu aikaan raskauteen johtanut alkio.

Tuo lääkärin varoittelu mahdollisen kolmannen hoidon estymisestä tuntuu kyllä tosi tylsältä. Sellaista ennenaikaista pessimismiä, jota kukaan ei tähän polkuun enempää tarvitsisi, kun omasta takaa sitä löytyy jo riittävästi. Tuntuisi tärkeältä, että ammattilaiset toimisivat hoito kerrallaan, siirto kerrallaan jne., vaikka ymmärränkin, että liikoja ei kannata luvata.

Kun viime viikolla oma yksityisen kierros keskeytyi, mietin sitä puolta, että julkisen hoitomahdollisuuksien hyödyntäminen voi olla hyvä vaihtoehto, jos reserviä on vähemmän. Heti kun rahaa liikkuu enemmän, tulee olo, että hoitoa pitäisi pystyä jotenkin optimoimaan. Olenkin kovasti pähkäillyt sitä, että jos munasarjoissa on hiljaisen oloista myös ensi kierrossa, edetäänkö silti stimulaatioon ja punktioon. Eiköhän, sitten pitää kai vain toimia sillä, mitä löytyy. Olo ei ole kyllä nyt erityisen määrätietoinen tai toiveikas vaan kaikkiin suunnitelmiin suhtautuu paljon varovaisemmin.

Muokattu viimeksi:
Paljon tsemppiä tilanteeseen. ❤️ Olen kuullut täällä palstalla useita kertoja, että ihan muutamista munasoluista on saatu aikaan raskauteen johtanut alkio.

Tuo lääkärin varoittelu mahdollisen kolmannen hoidon estymisestä tuntuu kyllä tosi tylsältä. Sellaista ennenaikaista pessimismiä, jota kukaan ei tähän polkuun enempää tarvitsisi, kun omasta takaa sitä löytyy jo riittävästi. Tuntuisi tärkeältä, että ammattilaiset toimisivat hoito kerrallaan, siirto kerrallaan jne., vaikka ymmärränkin, että liikoja ei kannata luvata.

Kun viime viikolla oma yksityisen kierros keskeytyi, mietin sitä puolta, että julkisen hoitomahdollisuuksien hyödyntäminen voi olla hyvä vaihtoehto, jos reserviä on vähemmän. Heti kun rahaa liikkuu enemmän, tulee olo, että hoitoa pitäisi pystyä jotenkin optimoimaan. Olenkin kovasti pähkäillyt sitä, että jos munasarjoissa on hiljaisen oloista myös ensi kierrossa, edetäänkö silti stimulaatioon ja punktioon. Eiköhön, sitten pitää kai vain toimia sillä, mitä löytyy. Olo ei ole kyllä nyt erityisen määrätietoinen tai toiveikas vaan kaikkiin suunnitelmiin suhtautuu paljon varovaisemmin.
Kiitos. ❤️ Nuo uutiset kolmannesta hoidosta aiheutti kyllä vaan ylimääräistä stressiä, vaikkei olla vielä edes sitä toistakaan hoitoa päästy aloittamaan. Tsemppiä myös sinun tilanteeseen! Ikävää kun joutuu keskeyttämään, varsinkin yksityisellä kun rahaa palaa muutenkin enemmän. Toivottavasti seuraava sujuu paremmin! 🌈

Kiitos. ❤️ Nuo uutiset kolmannesta hoidosta aiheutti kyllä vaan ylimääräistä stressiä, vaikkei olla vielä edes sitä toistakaan hoitoa päästy aloittamaan. Tsemppiä myös sinun tilanteeseen! Ikävää kun joutuu keskeyttämään, varsinkin yksityisellä kun rahaa palaa muutenkin enemmän. Toivottavasti seuraava sujuu paremmin! 🌈

Kiitos! ❤️ Olen kyllä tuon raha-asian suhteen tuolla yksityispaikassa arvostanut sitä, että asiaamme on hoidettu yllättävän paljon "kulisseissa" siihen nähden, että on maksettu vasta kaksi lääkärikäyntiä ja embryologin tapaaminen. Voi olla kiinni yksittäisestä lääkäristäkin, sillä kahdesti kätilö on puhelimessa sanonut, että hän selvittää, pitääkö ottaa lääkärin puhelinaika, ja molemmilla kerroilla olenkin saanut jatko-ohjeet sähköpostiin ja reseptit Omakantaan. Ei tule ainakaan sellainen olo, että rahastettaisiin joka vaiheessa. En tiedä sitten jupisevatko siellä keskenään, että on kyllä ihmeellisiä säätäjiä. 🤭

Toivotaan, että meidän molempien seuraavat hoidot olisivat ne ratkaisevat. 💪🌈

Kiitos! ❤️ Olen kyllä tuon raha-asian suhteen tuolla yksityispaikassa arvostanut sitä, että asiaamme on hoidettu yllättävän paljon "kulisseissa" siihen nähden, että on maksettu vasta kaksi lääkärikäyntiä ja embryologin tapaaminen. Voi olla kiinni yksittäisestä lääkäristäkin, sillä kahdesti kätilö on puhelimessa sanonut, että hän selvittää, pitääkö ottaa lääkärin puhelinaika, ja molemmilla kerroilla olenkin saanut jatko-ohjeet sähköpostiin ja reseptit Omakantaan. Ei tule ainakaan sellainen olo, että rahastettaisiin joka vaiheessa. En tiedä sitten jupisevatko siellä keskenään, että on kyllä ihmeellisiä säätäjiä. 🤭

Toivotaan, että meidän molempien seuraavat hoidot olisivat ne ratkaisevat. 💪🌈
Hyvä juttu! 🤩 Jep, toivotaan parasta että nyt vihdoin! 🌈

Kirjoitetaanpas nyt tännekkin puolelle kun kaipaan kovasti vertaistukea.

Ensimmäinen ivf-hoito tuli ja meni. Saatiin yksi ainoa alkio joka siirrettiin, ei tärpännyt. Joulukuussa saadaan ilmoittautua toiseen ivf:n, ja samalla sitten kerrottiin että kolmatta hoitoa ei julkisella välttämättä enää tehdä!
Ikävä tilanne. Tuleeko sinulla pian täyteen ikäraja? Olisiko se syy, että ennen sitä ehditään tehdä enää yksi hoito? Vai ovatko aiemmat tulokset olleet sellaisia, että onnistumistodennäköisyysraja ei täyty? Meille sanottu, että onnistumisprosentin pitää olla vähintään 10 %, jotta hoito voidaan aloittaa.

Joulukuu voi olla hankala ajankohta, koska useamman viikon sulku joulun aikaan (ainakin Helsingissä julkisella). Jos sinulla lääkekatto täynnä, niin kannattaa hakea lääkkeet tämän vuoden puolella, vaikka itse hoito alkaisi tammikuussa. Ainakin minulla lääkäri kirjoittanut aina hyvissä ajoin lääkereseptit valmiiksi.

Mekin päästiin 1. Kierroksessa vain tuoresiirtoon. En ymmärrä, miten lääkäri voinut noin sanoa sinulle, muutenkin yhtä stressiä ja "painajaista" nämä hoidot. Vaadi 3.kierros, jos ette toisella onnistu. Me pääsimme 2.kierroksella tuore ja pakaste siirtoon. 3.kierroksella 2 alkioita pakkaseen, ei tehty tuoresiirtoa. Ja nyt sain tuon 4.kierroksen, koska endometrioosi löytyi plus amh ollut tiedossa jo hoitojen alusta, joka surkean, afc ollut "ok", folleja kehittynyt 5-7 per kierros (osa puhjennut ennen keruuta), kaikissa ollut solut sisällä ja kypsät on hedelmöittyneet.

Ikävä tilanne. Tuleeko sinulla pian täyteen ikäraja? Olisiko se syy, että ennen sitä ehditään tehdä enää yksi hoito? Vai ovatko aiemmat tulokset olleet sellaisia, että onnistumistodennäköisyysraja ei täyty? Meille sanottu, että onnistumisprosentin pitää olla vähintään 10 %, jotta hoito voidaan aloittaa.

Joulukuu voi olla hankala ajankohta, koska useamman viikon sulku joulun aikaan (ainakin Helsingissä julkisella). Jos sinulla lääkekatto täynnä, niin kannattaa hakea lääkkeet tämän vuoden puolella, vaikka itse hoito alkaisi tammikuussa. Ainakin minulla lääkäri kirjoittanut aina hyvissä ajoin lääkereseptit valmiiksi.
Onnistumistodennäköisyydet on niin surkeat. 😞 Jos menkat nyt tulee ihan ajallaan niin pitäisi ehtiä ennen joulusulkuja aloittaa hoidot, kun tehdään vielä pitkällä kaavalla. Lääkkeet kyllä aion pyytää tämän vuoden puolella.

Mekin päästiin 1. Kierroksessa vain tuoresiirtoon. En ymmärrä, miten lääkäri voinut noin sanoa sinulle, muutenkin yhtä stressiä ja "painajaista" nämä hoidot. Vaadi 3.kierros, jos ette toisella onnistu. Me pääsimme 2.kierroksella tuore ja pakaste siirtoon. 3.kierroksella 2 alkioita pakkaseen, ei tehty tuoresiirtoa. Ja nyt sain tuon 4.kierroksen, koska endometrioosi löytyi plus amh ollut tiedossa jo hoitojen alusta, joka surkean, afc ollut "ok", folleja kehittynyt 5-7 per kierros (osa puhjennut ennen keruuta), kaikissa ollut solut sisällä ja kypsät on hedelmöittyneet.
Täytyy kyllä joo yrittää vaatia vielä se kolmaskin kerta, jos tämä toinen kerta ei tuota tulosta. Eikö sitä niin sanotakkin, että todennäköisyys onnistumiseen kasvaa, kun tehdään useampia hoitoja?

Sanoiko lääkäri mitään enempää @Emri siitä, miksi laskevat teille muka huonoja onnistumismahdollisuuksia? Mietin, kun sulla on ihan onnistunut luomuraskauskin alla… mulle Tilkassa sanoivat että mun kohdunulkoinenkin raskaus oli heille hyvä indikaatio hoidon onnistumisesta, kun tietävät että mieheni ja mun solut voivat onnistuneesti hedelmöittyä.

Mulla löytyi ekassa IVF 3 munasolua joista 1 hedelmöittyi ja siitä tuoresiirrosta 2-päiväisellä alkiolla raskaus. Keskenmeno tapahtui raskausviikolla 5 tai 6, apua kun en edes enää muista.
Toisessa IVF saatiin 7 solua joista 3 hedelmöittyi, mutta kaksi ei jaksanut blastoiksi. Tuoresiirrossa 5-päiväisenä siirrettiin tuo ainoa selvinnyt alkio, siitä raskaus jossa nyt 6+6 menossa. Munarakkuloita on ollut aina enempi, mutta riesana on iso määrä tyhjiä ja epäkypsiä soluja. Toki saadut määrät on linjassa AMH:ni kanssa.

@Harrets ihanaa että raskaus kuitenkin alkoi siitä ainokaisesta, onnea! 😍

Sen käsityksen sain, että näitten vähäisten munarakkuloiden takia ennustelevat huonoja onnistumismahdollisuuksia.

Musta on kanssa hassua että ennustellaan jo hoitojen lopettamista tässä vaiheessa kun vasta toinen hoito alkamassa eli ei edes mitään tietoa tai arviota vasteesta. Sulla vielä saatiin niitä munasoluja kerättyä ja luomunakin on raskaus alkanut. Kyllä sitä varmasti kannattaa vähän haastaa. Tosi harmillista ja aivan ylimääräistä stresssiä. Toivotaan tietysti ettei kolmatta hoitokierrosta edes tarvittaisi.

Onnistumistodennäköisyydet on niin surkeat. 😞 Jos menkat nyt tulee ihan ajallaan niin pitäisi ehtiä ennen joulusulkuja aloittaa hoidot, kun tehdään vielä pitkällä kaavalla. Lääkkeet kyllä aion pyytää tämän vuoden puolella.

Joulukuu on varmaan just hyvä ajankohta pitkän kaavan aloitukseen. 👍 Jos sun kierto ei vaihdu ihan kuun alussa, Synarelan jälkeinen nollaultra pitäisi varmaan mennä alkuvuoden puolelle.

Mulla on nyt pari lääkkeetöntä viikkoa, kunnes alkaa itselle uusi lääke Progynova. Sitä käytetään vain viiden päivän ajan. Hirvittää vähän, mitä tästä kierrosta tulee, kun se ei alkanut kuukautisista vaan Synarelan lopetuksesta, mutta lääkäri ei tuntunut olevan kovinkaan huolissaan. Ovulaatiota aion ainakin seurailla ja varmaan myös kotona yrittää, vaikkei se mihinkään johdakaan.

Millä lääkkein on hoidot sinun tapauksessa toteutettu? Lyhyt vai pitkä kaava?
Insseissä taisi olla vaan letrot ja cyclogest tueksi. Ekassa ivf:ssä pitkällä kaavalla synarela ja gonal-f sekä ihan lopussa tuli vielä hetkeksi menopur, tueksi cyclogest. Seuraava myös pitkällä kaavalla ja muuten sama, mutta gonal-f:n tilalle ilmeisesti kokonaan menopur.

Heippa, hetken hiljaisuuden jälkeen tuln vähän kurkkaa mitä teille kuuluu. Pahoittelut kaikille epäonnistuneille siirroille ja stimulaatiokierroksien lopettaneille. Mä olen itsekin ollut hyvin pessimistinen, ja näin välikierrolla ollessa ei joka päivä mene tässä aiheessa mutta usein ajattelen hoitoja.
Ensimmäinen IVF oli mulla 5 follikkelia josta 4 tyhjennettiin, kahdesta löytyi munasolu, yksi hedelmöityi ainakin mutta ei jakautunut blastoksi joten viljely lopetettiin. Mulla on yksi kkm 5 vuotta sitten ja yksi kemiallinen 6 vuotta sitten. Tämän jälkeen on tosiaan ollut kovin hiljaista. Lääkäri on kuitenkin ollut kovin positiivinen koska molemmilla on todistetusti onnistumisia ja yhdessä jopa. Ikää on 39,5 jo, ja menimme suoraan yksityiselle koska en haluttu a) odottaa jonoissa ja b) parasta palvelua. Mulla kokemus julkisesta hoidosta nuoresta iästä lähtien on ollut hyvin epämääräistä joten ei edes ajateltu sitä. Tämän lisäksi, BMi olisi mulla vieläkin esteenä, vaikka laihduin tätä varten aika paljon jo.
Meillä on suunnittelukäynti seuraavaa kiertoa varten 31.10. Ja uusi kierto olisi tarkoitus alkaa sitä seuraavalla viikolla. Mun pessimistinen ajatustapa sanoo että sieltä tulee vielä huonompi saalis. Toivon toki vielä iloista loppua itselleni, mutta kai mä kirosin tämän jo kun ostin nuo neulotut tossut viime kuussa :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Insseissä taisi olla vaan letrot ja cyclogest tueksi. Ekassa ivf:ssä pitkällä kaavalla synarela ja gonal-f sekä ihan lopussa tuli vielä hetkeksi menopur, tueksi cyclogest. Seuraava myös pitkällä kaavalla ja muuten sama, mutta gonal-f:n tilalle ilmeisesti kokonaan menopur.
Minulla ollut 3x lyhyt kaava ja gonal f lääkkeenä. Olisi kyllä ollut mielenkiintoista kokeilla pitkää, mutta lyhyellä mennään nyt tämä neljäskin hoito, ilmeisesti annostus 300-350iu, viimeksi taisi myös olla vähintään tuo 300iu.

Minulla ollut 3x lyhyt kaava ja gonal f lääkkeenä. Olisi kyllä ollut mielenkiintoista kokeilla pitkää, mutta lyhyellä mennään nyt tämä neljäskin hoito, ilmeisesti annostus 300-350iu, viimeksi taisi myös olla vähintään tuo 300iu.
Onko Gonal-annosta tosiaan mahdollista nostaa yli kolmen sadan? Itselläni oli ekassa hoidossa 250 yksikköä ja sitten kahdessa seuraavassa 300. Sanottiin, että se on enimmäisannos.

Takaisin