IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Tein tänään ovulaatiotestin, yritetään syksyyn saakka spontaanisti, hailakka viiva ovistestissä, nyt kp 8. Yritin soittaa polille, että eivätkö voi edes keltarauhastukea määrätä kesän ajaksi. Mitä siinä menetettävääkään on? En ymmärrä miksi pihtaavat. Vko 40 suunnitellulle punktiolle on pitkä aika. Aion käydä ehkä kesäkuussa ottamassa pvk ja ferritiini labrat.... Toivottavasti olisi ferritiini nousussa, hirvittää. Entä jos peruvat hoidon jos on matala edelleen?

Tein tänään ovulaatiotestin, yritetään syksyyn saakka spontaanisti, hailakka viiva ovistestissä, nyt kp 8. Yritin soittaa polille, että eivätkö voi edes keltarauhastukea määrätä kesän ajaksi. Mitä siinä menetettävääkään on? En ymmärrä miksi pihtaavat. Vko 40 suunnitellulle punktiolle on pitkä aika. Aion käydä ehkä kesäkuussa ottamassa pvk ja ferritiini labrat.... Toivottavasti olisi ferritiini nousussa, hirvittää. Entä jos peruvat hoidon jos on matala edelleen?
Käsittääkseni yksityiseltä saa noi helposti pyydettyä. Toki maksaa vähän, mutta mitäpä sitä ei tässä vaiheessa ole valmis tekemään... :Upside Down Face: :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Tämän päivän ultrassa tuli melko paljon lunta tupaan. Vain kaksi munasolua oli alkanut kasvamaan😭 Maanantaina uusi ultra ja jos munasoluja ei tulossa enempää, hoito keskeytetään ja punktio jätetään välistä. Lääkemäärät jo ihan tapissa, joten ei hyvältä näytä.
Voi ei 😭😭😭 Olen niin pahoillani 💔

Letrot/keltarauhastuenhan voisi saada ihan vaikka puhelinajalla yksityiseltä.
Mutta ihmettelevätkö, miksi julkinen ei ole uusinut... Hohoijaa sanon minä. Soitin vielä julkiseen, selvittelevät asiaa maanantaina. En haluis että kierrot, jotka nyt olleet tasaisia, muuttuvat taas epäsäännöllisiksi.

Muokattu viimeksi:
Mutta ihmettelevätkö, miksi julkinen ei ole uusinut... Hohoijaa sanon minä. Soitin vielä julkiseen, selvittelevät asiaa maanantaina. En haluis että kierrot, jotka nyt olleet tasaisia, muuttuvat taas epäsäännöllisiksi.
Tuskin ihmettelevät, aika "perus settiä" heille. :) mutta toivottavasti saisit julkisen kautta, pidetään peukkuja!

@Odottavainen91 oon niin pahoillani. 💔 Nyt toivotaan kovasti, että tilanne vielä muuttuu viikonlopun aikana. ❤️

Omaa napaa: Tänään laitettiin 3-päiväinen kyytiläinen. Lääkärin mukaan vielä huippulaatuinen. 😍 Toista nyt kovasti vielä yritetään pakkaseen, se selviää maanantaina. @CherryRed kiitos vinkistä, lääkäri suostui että mitataan proge vielä varmuuden vuoksi ja katsotaan tarvitaanko lisätukea cyclojen kylkeen. Vitsi tää kaikki nyt jännittää tosi paljon ja tuntuu vähän epätodellisesta. Toivon niin paljon, että pieni tarttuisi kiinni. Huolettaa oma ikä ja endon riehaantuminen. Nyt yritän kuitenkin ottaa rennosti ja iloita että ollaan päästy ainakin tähän asti.

Geri-ina86, mahtavaa solut siis hedelmöittyivät! Pidetään peukkuja toisellekin!

Mulla tänään kans siirto takana 4 päiväisellä. En usko todeksi että tuolla se nyt keikkuu mukana ja toivottavasti myös kiinnittyy❤️
Loppuja viljellään balstokysti vaiheeseen ja toivottavasti pakkaseen saadaan muutama!
Nyt sit vissiin edessä on ne kuuluisat piina päivät 🙈
15.5 saa tehdä raskaustestin, Jännittävää!

Geri-ina86 onko sulla tuki lääkitystä nyt? Mulla cyclogest ja sunnuntaina gonapeptyl pistos.

Geri-ina86, mahtavaa solut siis hedelmöittyivät! Pidetään peukkuja toisellekin!

Mulla tänään kans siirto takana 4 päiväisellä. En usko todeksi että tuolla se nyt keikkuu mukana ja toivottavasti myös kiinnittyy❤️
Loppuja viljellään balstokysti vaiheeseen ja toivottavasti pakkaseen saadaan muutama!
Nyt sit vissiin edessä on ne kuuluisat piina päivät 🙈
15.5 saa tehdä raskaustestin, Jännittävää!

Geri-ina86 onko sulla tuki lääkitystä nyt? Mulla cyclogest ja sunnuntaina gonapeptyl pistos.
Hei hauskaa että sielläkin on tyyppi kyydissä mukana, toivottavasti saatte hyvän määrän pakkaseen! 🥰
Toivottavasti molemmilla kaikki menee hyvin ja tulisi se niin odotettu plussa. Mun testipäivä on 14.5. On kyllä vaikeaa pitää pää kylmänä mut kuitenkin optimistisena.

Cyclot mulla tosiaan käytössä keskiviikosta asti ja maanantaina katotaan vielä, et tarviiko lisätukea.

Osaisko kukaan sanoa punktion jälkeen, kuinka kauan pitäis välttää tamponin käyttöä?
Mulla oli punktio maanantaina ja nyt tuntuu siltä, että huomenna alkaa kuukautiset. Eikös nyt jo vois käyttää tamponia, kun punktio ollut maanantaina ja vuotoa tuli ainoastaan hiukan ja sekin maanantaina. 🤔
Eiks se ohje ollut välttää muutaman päivän uimista yms. tulehdusriskin vuoksi?

Tämän päivän ultrassa tuli melko paljon lunta tupaan. Vain kaksi munasolua oli alkanut kasvamaan😭 Maanantaina uusi ultra ja jos munasoluja ei tulossa enempää, hoito keskeytetään ja punktio jätetään välistä. Lääkemäärät jo ihan tapissa, joten ei hyvältä näytä.
Eikä, olipa ikäviä uutisia. Oliko nyt siis sama lääkeannos kuin ekassa ivf:ssä? Mulle varattiin kans maanantaille uusi ultra. Mulla taas kävi sillain et yks folli keulii, oli 16 mm ja noin 9 kpl oli melkein tasakokoisia noin 10 mm folleja. Nyt tietty helatorstai sekottaa, se olis todennäköisesti paras päivä punktiolle, mun tuuria taas.Todennäköisesti keskiviikkona punktio, pelottaa että jää taas raa'aksi solut. Perjantaina tosin toi isoin folli vois olla jo ylikypsä. Olisin kyllä ilonen jos saatais edes yksi siirtokelpoinen alkio aikaiseksi.

Tein positiivisen ovulaatiotestin eilen eli kp 9 illalla, aamulla oli vielä negatiivinen. Huolettaa, että onko minun ovulaatiot liian aikaisin, onko mahdollista edes raskautua jos ovulaatio on tänään kp 10 tai huomenna kp 11. Mikä aikaiseen ovulaatioon auttaa? Letrot? Huomenna soittavat polilta.

@Piisku Kai sitä tamponi-asiaa voi kysyä hoitavalta taholta? Mä en ehkä käyttäis, toki en voi anatomiani vuoksi käyttää tamponeja niin vastaukseni ei ole häävi… 😔

Otin tänään zumenonia kp19, niinkuin lääkäri määräsi. Toki otin molemmat tabut aamulla, koska muistin, että ohje oli niin… Onneks soitin polille. Ne pitääkin ottaa aamulla ja 12h päästä. Onneks ei ollu paha juttu kuulemma nyt tämä. Saakutti 🫣 Oon aina niin tarkka, mutta nyt vielä flunssatoipilaana (ääh!). Ens kierrosta sit Menopur isolla annostuksella… pitää muistaa lopettaakin tuo zumenon kun kierto alkaa 🫢

Wau, Piisku! 🤩 Onpa hurja määrä. Viljeltiinkö kaikki blastoiksi asti?

Meillä kävi kova kato ja pakkaseen saatiin kolme blastoa. Toki olen näihin vallan tyytyväinen ja jos tämä tuoresiirto ei onnistu, on vielä kolme hyvää mahdollisuutta.
On tämä melkoista arpapeliä 🙈

Takaisin