nninas_
Vauhtiin päässyt keskustelija
Ylhäällä eilinen, alhaalla aamuinen pp5.
Nyt päivä tai kaks taukoa testeistä
Nyt päivä tai kaks taukoa testeistä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mä oon pistäny illalla, koska on pitäny aina psyykata itseä sitä pistosta varten enkä varmaan siinä aamukiireessä edes pystyisi mitään pistosta laittaa . Mä siis inhoan neuloja enkä pysty edes verinäytteessä katsomaan, kun mua pistetään, niin nää pistoslääkkeet on ollut aika haastavaa...Mulle on ohjeistettu aina pistettäväksi illalla ja syyksi lääkäri sanoi sen, että jos ultrassa huomataan että annosta täytyy muuttaa, niin uusi annos alkaa sitten heti siitä päivästä :)
Mä ainaki kävin saunassa ja mä muistelen siitä ohjeesta et se 12,5 tehtiin sillon ku otettiin uus kynä käyttöön, ei enää sen jälkeen jos samaa kynää käytti mont kertaa?Joo ilta hyvä nyt on ladattu kynä (erikseen laitettavat ampullit, 300, 450 ja 900 yksikön ampulleja) ja ilmattu. Jäi vain ohjeista vaivaamaan kun siellä puhuttiin, et ennen jokaista pistosta pitäs tehä toi ilmaus 12,5 yksiköllä. Eli siis joka päivä? Luulin ensin et ampullin vaihdon yhteydessä vaan, mut tosta saa nyt kuvan et joka päivä. Mut totahan menee sit hukkaan jonkin verran ehkä pitänee tarkistaa viel polita huomen.
Ja taas tulee niin tyhmä olo, ei varmaan saunomiselle oo mitään estettä noiden pistoksien kanssa? ei missää oo mitää sanottu kyl siitä. Luulis et olis sanottu jos ei sais saunoa.
No mul on toi vähän erilainen ku gonali, kun itse laitetaan ampulli kynään, mut polilla ymmärsin, et nimenomaa uude ampulli käyttöönoton yhteydessä enkä et enne jokasta pistosta mut sit tost kynän tarkemmast ohjeest saa sellasen kuvan jostain syystä. No ehkä tosiaan tarkistan poliltaMä ainaki kävin saunassa ja mä muistelen siitä ohjeesta et se 12,5 tehtiin sillon ku otettiin uus kynä käyttöön, ei enää sen jälkeen jos samaa kynää käytti mont kertaa?
Tänään tuli omapolkuun merkintä ja 1 vaan oli selvinnyt pakkasee Lannisti aika paljon.
Nyt etenkin tuoresiirron suhteen ajattelin että pyrin sinnittelee sinne testipäivään asti, ettei tuu lannistuksia jos ei ilmestykkään haaleeta viivaa
Pahoittelut, tosi harmillisia uutisia! En tiedä luonko turhaa toivoa, mutta me saimme meidän viidennessä ICSI-hoidossa 3 blastoa, joista kaksi viisipäiväistä. Näistä viisipäiväisistä BB-luokitelluista blastoista raskaus ei alkanut. Jostain syystä huonoin blasto, joka viidentenä päivänä ei vielä ollut siirto- tai pakastuskelpoinen, oli kuudentena päivänä kehittynyt blastoksi ja voitiin pakastaa ja siitä meillä alkoi esikoisen syntymään johtanut raskaus. Kyseinen kuusipäiväinen blasto oli luokiteltu CC-blastoksi eli ymmärtääkseni ei mikään kovin hyvä yksilö luokittelun näkökulmasta ja olin jo menettänyt melkein kaiken toivon sen suhteen, mutta siirron seurauksen meille syntyi täydellinen tyttö eli joskus voi käydä näinkin, että hidas onkin se paras. Toivottavasti sinulla kävisi yhtä onnekkaasti ja alkio kehittyisi siirtokelpoiseksi.Mun munasolujen jakauruminen oli hidastunut ja laatu huonontunut, joten ei siirtoa tänään. Seurataan vielä huomiseen, mutta ei taida vaikuttaakovin hyvältä...
Onko kenelläkään käynyt niin, että seuraamalla kuudenteen päivään laatu paranisikin ja saataisiin siirto kuitenkin tehtyä? Biologi sanoi, että niin voi hyvin käydä, mutta mun mielestä kuulostaa kyllä tosi epätodennäköiseltä.
Harmittaa, että pitää taas suunnitella uutta hoitoa eikä tähän asti ole saatu mitään siirrettyä .
Hep meillä! Tosin meillä suunniteltiin tuoresiirtoa kolmannen päivän alkioilla, mutta päädyttiin siirtoon viisipäiväisellä (ma punktio, to peruuntunut siirto, la uusi siirtoaika). Meillä solut oli kaikissa hedelmöittyneissä jakautuneet liian hitaasti kolmannen päivän kohdalla. Kahdessa oli vain 2 solua ja kahdessa 5 solua. Uusi siirtopäivä sovittiin sit lauantaille, jolloin sen laskettiin olevan viisipäiväisen alkion siirto. Oltiin jo varmoja, ettei yksikään lähde kasvamaan saati ota niin paljon kasvua kiinni, mutta vastoin kaikkia todennäköisyyksiä yksi solu olikin seuraavana päivänä jo morula ja siirtopäivänä oikein kaunis blasto. Muut oli lakanneet jakautumasta. Tuoresiirrosta plussa, tänään 4+0 ja viivat vain vahvistuu.Mun munasolujen jakauruminen oli hidastunut ja laatu huonontunut, joten ei siirtoa tänään. Seurataan vielä huomiseen, mutta ei taida vaikuttaakovin hyvältä...
Onko kenelläkään käynyt niin, että seuraamalla kuudenteen päivään laatu paranisikin ja saataisiin siirto kuitenkin tehtyä? Biologi sanoi, että niin voi hyvin käydä, mutta mun mielestä kuulostaa kyllä tosi epätodennäköiseltä.
Harmittaa, että pitää taas suunnitella uutta hoitoa eikä tähän asti ole saatu mitään siirrettyä .
Hei wau ihanaa, et isompi sato tulossa tällä kertaa voiko niitä ilmaantua vielä lisääkin? Toivottavasti mahdollisimman moni olis kypsä ja saisitte siirrettävää ja pakkaseen aika myöhään verrattuna omaan suunnitelmaan jarrut alkaa ku mul alkaa jarrut torstainaTäällä oli tänään eka vasteultra kp7.
Kun ekassa ivf:ssä ei tosiaan saatu kerättyä kuin 3munasolua (joista vain 1hedelmöittyi, mutta sekään ei selvinnyt edes tuoresiirtoon asti), niin tämän päivän ultrassa näkyi oikealla 4 ja vasemmalla 5 follia kypsymässä!!!
Zumenon siis meni tämän kierron alkuun asti ja sen jälkeen on mennyt Pergoveris kp2 lähtien: ekat 3päivää 300iu ja seuraavat 2pv 250iu.
Nyt nostettiin Pergoveris takaisin 300iu/pv, koska follit oli kaikki alle 10mm. Olivat kuitenkin hyvin saman kokoisia, joten hyvä tilanne sen(kin) suhteen.
Keskiviikona alan pistämään jarruna Fyremadelia ja torstaina kp10 on seuraava vasteultra. Ens viikolla kenties sitten jo punktio..
Mun munasolujen jakauruminen oli hidastunut ja laatu huonontunut, joten ei siirtoa tänään. Seurataan vielä huomiseen, mutta ei taida vaikuttaakovin hyvältä...
Monesko päivä siirrosta/ minkä ikäinen alkio nyt on? meillä olis huomenna verikoeTänään oli vielä varmistus plussasta verikokeella ja HCG oli lähemmäs 500 Ei tarvitse seurata joten jään odottelemaan varhaisultraa
Oi ihanaa! Onnea Hienoa että siirroista nappaa, itsellä päinvastaisia ajatuksia et miksi ei edes ne siirrot onnistu .Huomenta ja aamutestin kuvan kera palailen taas
Mä oon nyt pari päivää tässä miettinyt kun testit on lähtenyt vahvistumaan, että miksi nämä raskaudet näyttää onnistuvan tuore,- että pakkassiirtona samantien mutta ei luomuna vahingossakaan vaikka kuinka yrittäisi.
Ollaan hoidoissa ns 'selittämättöminä', miehen tavarassa ei vikaa ja mulla toinen (vasen) munanjohdin tukossa ja oikeallekin lähti hyvin hitaasti menemään hetken odottelun jälkeen (-21) mutta siis tuossa 2015-2021 välissä oikea munanjohdin on todistetusti toiminut niinkun pitääkin eli ei pitäisi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen.
Jotenkin turhauttaa, koska hedelmöittymisessä ja kiinnittymisessä ei taida olla ongelmaa niin missä se vika sitten on
Tämmöisiä mietteitä nyt tähän aamuun
Oi ihanaa! Onnea Hienoa että siirroista nappaa, itsellä päinvastaisia ajatuksia et miksi ei edes ne siirrot onnistu .
Olen koittanut miettiä että epäonnistuneet (luomu ja hoito) on voineet olla jotenkin viallisia kromosomikomboja ja sitten luonto vain hoitaa keskeytymällä kehityskelvottomat kesken. Luomuyrityksissä näitä on luonnollisesti enemmän, kun hoidoissa biologi seuloo päällisin puolin pois ne jotka viallisia.
Meillä silleen sama tilanne, mutta spermassa kyllä todettu ajoittain valkosoluja, jotka saattaa haitata hedelmöittymistä ja siksi meillä onkin tehty molemmilla kerroilla icsi. Lisäksi toisen icsin suunnittelussa vasta kuultiin biologin kirjaus ekasta icsistä, että munasolujeni läpi oli joutunut vähän "tunkemaan" että siittiön oli sinne saanut. Eli ilmeisesti mun munissa on jostain syystä kovat kuoretHuomenta ja aamutestin kuvan kera palailen taas
Mä oon nyt pari päivää tässä miettinyt kun testit on lähtenyt vahvistumaan, että miksi nämä raskaudet näyttää onnistuvan tuore,- että pakkassiirtona samantien mutta ei luomuna vahingossakaan vaikka kuinka yrittäisi.
Ollaan hoidoissa ns 'selittämättöminä', miehen tavarassa ei vikaa ja mulla toinen (vasen) munanjohdin tukossa ja oikeallekin lähti hyvin hitaasti menemään hetken odottelun jälkeen (-21) mutta siis tuossa 2015-2021 välissä oikea munanjohdin on todistetusti toiminut niinkun pitääkin eli ei pitäisi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen.
Jotenkin turhauttaa, koska hedelmöittymisessä ja kiinnittymisessä ei taida olla ongelmaa niin missä se vika sitten on
Tämmöisiä mietteitä nyt tähän aamuun