IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Tsempit tähän ketjuun jokaiselle.. kiva kun täällä on monella samaan aikaan ns jotain toimintaa :)

Mä nyt kirjoittelen tänne, kun PAS ketjussa on niin hiljaista. Päästiin tästä kierrosta, ja letrot alkaa huomenna. Se eka kontrollikäynti meni kyllä tosi pitkälle mikä on musta vähän jännä, liekö ehtiikö ovis tulla jo ennen sitä. Nurpun viestistä jäin miettimään et miksihän me ei saatu mitään biologin näkemyksiä, se lääkärin soittaikakin oli vähän hähmeä, melkolailla turha koska ne pakastettujen alkioiden määrät oli jo tulleet omapolkuun päivää aikaisemmin.. No niin tai näin, biologi sen parhaan tottakai aina valitsee siirtoon, joten luotetaan siihen sitten.. olis toki hauska tietää minkä ikäistä aattelvat siirrellä, kun on pakkasessa sekä 2 että 5 päiväisiä :)

@Nurppu tuli mieleen että ne tiedot näkyy sielä ilmoita raskaustesin tulos kohdan alla kun skrollaa alaspäin, mulla näky jo sillon punktio päivänä se saatujen solujen määrä sielä, päivittyi sitten myöhemmin uusiksi..
Ihanaa, että pääsitte tästä kierrosta PASiin! ❤️Toivotaan nyt kovasti ettei ovis ehtisi tulla...! Mä pääsin kuumottamaan sitä biologia, koska siinä siirtovaiheessa piti hänelle käydä tunnistautumassa sellasessa ikkunassa mikä oli huoneen seinässä sinne biologihuoneeseen. Hän oli jo kääntymässä pois ja menossa jatkamaan hommiaan, kun mä aloin ampuu kysymyksiä 😆 siks sain näitä vastauksia!

Sitä "Tulokset" sivua (mihin raportoidaan just se raskaustestikin) mäkin oon kytännyt. Mulla ei punktiopäivänä lukenut siellä mitään mutta seuraavan päivän aamuna sinne oli tullut tieto kypsistä ja hedelmöittyneistä. Mä tulkitsin, että tälle sivulle @Kultahippi sai tulokset pakastetuista, kun taas @Kumma :lle ei ollut tänne laitettu mitään ja piti soitella? Eli kuvittelen nyt, että on aika biologikohtaista, kuka raportoi ja kuka ei. Sulla käynyt selvästi tosi hyvä tuuri sen kanssa :)
 
Ihanaa, että pääsitte tästä kierrosta PASiin! ❤️Toivotaan nyt kovasti ettei ovis ehtisi tulla...! Mä pääsin kuumottamaan sitä biologia, koska siinä siirtovaiheessa piti hänelle käydä tunnistautumassa sellasessa ikkunassa mikä oli huoneen seinässä sinne biologihuoneeseen. Hän oli jo kääntymässä pois ja menossa jatkamaan hommiaan, kun mä aloin ampuu kysymyksiä 😆 siks sain näitä vastauksia!

Sitä "Tulokset" sivua (mihin raportoidaan just se raskaustestikin) mäkin oon kytännyt. Mulla ei punktiopäivänä lukenut siellä mitään mutta seuraavan päivän aamuna sinne oli tullut tieto kypsistä ja hedelmöittyneistä. Mä tulkitsin, että tälle sivulle @Kultahippi sai tulokset pakastetuista, kun taas @Kumma :lle ei ollut tänne laitettu mitään ja piti soitella? Eli kuvittelen nyt, että on aika biologikohtaista, kuka raportoi ja kuka ei. Sulla käynyt selvästi tosi hyvä tuuri sen kanssa :)
Ai vitsi mua alko naurattaa kun kuvittelen sut pommittamassa kysymyksiä siinä luukulla 😂😍 mä olin niin tiloissa että hyvä et sain ees sanottua hetuni sille 😆
Ja joo tulokset-sivulle tuli kaikki ne tiedot!
 
Heippa! Aloitettu hoito pitkällä kaavalla... Suihkuteltu Synarelaa jonkun aikaa. Eilen oli UÄ ja alustavasti oli tarkoitus, että olisin mahdollisesti päässyt aloittamaan Gonal-pistokset. Mutta UÄ:ssä näkyikin rakkula, minkä johdosta passittivat vielä verikokeisiin. Verikokeet olivat ok, joten sen puolesta Synarela oli toiminut. Kuitenkin rakkulan johdosta en päässyt vielä pistelemään, vaan uusi UÄ aika ensi viikolle. Olen uusi ja pihalla asioista... 🙈 Osaako joku avata mulle onko tällainen tilanne kovin tyyppillistä? Sanoivat, että ehkä jos on "sulanut" pois niin pääsisin pistelemään sitten ensi viikolla... Mun ajatus järkeen ei ymmärrys riitä, että eikö ennemminkin mee koko kierto ohi? 🙈🤔
En nyt suoraan osaa vastata tuohon onko kovin tyypillistä, mutta itsellä löytyi myös kysta / rakkula 0-ultrassa. Kokoa oli 8cm ja samoin kävin verikokeissa ne ok. Pitkän kaavan hoito ja Synarelaa sumuttelin.Mulla alkoi Ovaleap pistokset samalle iltaa. Riskinä on tuon rakkula /kystan alkaminen kasvaa follikeleita stimuloivan piikityksen mukana. Minulla oli seuraava ultra tiistaina, jolloin näkyi kystan lähteneen lössähtämään ja pienenemään. Hoitoja jatkettiin. Huomenna uusi ultra ja toivottavasti punktiopäivän sopiminen.

Itselle jäi fiilis et lääkärin mukaan ja hänen tietojen pohjalta tulee päätös voidaanko/uskalletaanko lähteä jo piikittelemään.
Toivottavasti tästä oli edes vähän jotain apua😅

@Kisu83 Todella harmillisia uutisia. Voimia asian käsittelyyn

@Kultahippi Ihania uutisia, paljon tarrasukkia ja liimaa että pysyy kyydissä 💖
 
Ihanaa, että pääsitte tästä kierrosta PASiin! ❤️Toivotaan nyt kovasti ettei ovis ehtisi tulla...! Mä pääsin kuumottamaan sitä biologia, koska siinä siirtovaiheessa piti hänelle käydä tunnistautumassa sellasessa ikkunassa mikä oli huoneen seinässä sinne biologihuoneeseen. Hän oli jo kääntymässä pois ja menossa jatkamaan hommiaan, kun mä aloin ampuu kysymyksiä 😆 siks sain näitä vastauksia!

Sitä "Tulokset" sivua (mihin raportoidaan just se raskaustestikin) mäkin oon kytännyt. Mulla ei punktiopäivänä lukenut siellä mitään mutta seuraavan päivän aamuna sinne oli tullut tieto kypsistä ja hedelmöittyneistä. Mä tulkitsin, että tälle sivulle @Kultahippi sai tulokset pakastetuista, kun taas @Kumma :lle ei ollut tänne laitettu mitään ja piti soitella? Eli kuvittelen nyt, että on aika biologikohtaista, kuka raportoi ja kuka ei. Sulla käynyt selvästi tosi hyvä tuuri sen kanssa :)
Mulla tosiaan ne tulokset ei oo tulleet sinne vieläkään, ainoastaan siittiöiden tiedot löytyy. Ehkä se tosiaan on biologista kiinni :side_tear:
 
Joo mäkään en ihan sitä ymmärrä miksi meilläkin suoraan kaikkia neljää hedelmöittynyttä lähdettiin kasvattamaan blastoiksi 🤔 onneksi siinä nyt ei käynyt isoa katoa ja kolme saatiin niistä pakkaseen mut lähtökohtaisesti miksi näin tehdään, oon miettinyt samaa!
Hei pitkästä aikaa kaikille!

Oon lukenut aina silloin tällöin mitä teille kuuluu. Onnea teille, jotka ovat saaneet hyviä uutisia ja tsemppiä kaikille, joilla on tullut matkaan vastoinkäymisiä. ❤️

Mut mulla siirrettiin Husilla kaksipäiväinen alkio ja kaksi samanikäistä pakastettiin. Neljä jäi jatkoviljelyyn. Mulle kerrottiin silloin, että alkiot pakastetaan jo silloin, jos ne täyttävät tietyt kriteerit. Neljä ei täyttänyt niitä, ja niitä jäätiin sitten seuraamaan. Näistä neljästä lopulta kolme kehittyi blastoksi ja lopulta ne pakastettiin. Tämä siis julkisella. Muuten alkioista ei kerrottu mitään.
 
8cm taisivat sanoa ja 1,5dl nestettä. Verikokeen ottivat ja tiistaina 2 ultran yhteydessä kuulen tuloksen onko aihetta huoleen. Ilmeisesti yleensä nämä hyvälaatuisia, mutta joku varotoimenpide.

Onko sinulla hoidot käynnissä vai estikö kysta sen?
aivan, ei ihan mini sullakaan. mutta hyvä jos oli itsestään lässähtänyt!
meillä on eka ivf ensikäynti tammikuussa mutta toi kysta kai vähän arvelutti lääkäriä. saa nähdä miten valtavaksi se on jo nyt kasvanut, että miten vielä köy.
mulla ollut aiemmin siis dermoidikystia, hyvänlaatuisia.
 
Onnea onnea plussanneille! 💝🤩

@Kisu83 Lämmin halaus! 🥺❤️

@Nurppu Tässäkin ketjussa toivon, että pieni tarraa kiinni lujasti!

@siska Mahtavaa, että mahdutte PASiin! ❤️🌈🍀

Meillä on ivf:n infoaika ensi viikolla, mutta alkuvuoteen menee ennen tositoimia. Tässä on nyt jotenkin välitilassa ja aion käydä foorumilla vähän vähemmän. Välillä on kuitenkin kurkistettava tuttujen tilanteita!
 
Hei kyssäri tähän väliin. Pitääkö Ivf hoidon tunnistautumista varten olla passi tai kuvallinen henkkari? Vai riittääkö Trafin myöntämä ajokortti? Isyydentunnustusta varten piti olla passi tai poliisin myöntämä ajokortti. Pohdin tässä vaan, ku passi pääs vanhenee elokuus ja mul on vaa trafin myöntämä ajokortti, ni pitääkö tässä pikaisesti mennä henkkarit hankkimaa🙈
 
Hei kyssäri tähän väliin. Pitääkö Ivf hoidon tunnistautumista varten olla passi tai kuvallinen henkkari? Vai riittääkö Trafin myöntämä ajokortti? Isyydentunnustusta varten piti olla passi tai poliisin myöntämä ajokortti. Pohdin tässä vaan, ku passi pääs vanhenee elokuus ja mul on vaa trafin myöntämä ajokortti, ni pitääkö tässä pikaisesti mennä henkkarit hankkimaa🙈
Mä oon ainaki HUSilla menny pelkäl ajokortilla ja se on kelvannu 🤔
 
Mä oon ainaki HUSilla menny pelkäl ajokortilla ja se on kelvannu 🤔
Mut siis sulla varmaan poliisin myöntämä ajokortti eikä trafin? Miehel on poliisin myöntämä ja se kävi joo isyydentunnustukses mut sit ku mä ajoin vast 20 syksyl kortin (onnistunut inssi oli muuten samal viikol kun esikoinen tärppäs)😁 ni se on trafin myöntämä ja ei käy kaikis virallisemmis tilanteis. Iän todistamiseen kassalla kylläkin
 
Mut siis sulla varmaan poliisin myöntämä ajokortti eikä trafin? Miehel on poliisin myöntämä ja se kävi joo isyydentunnustukses mut sit ku mä ajoin vast 20 syksyl kortin (onnistunut inssi oli muuten samal viikol kun esikoinen tärppäs)😁 ni se on trafin myöntämä ja ei käy kaikis virallisemmis tilanteis. Iän todistamiseen kassalla kylläkin
Siis mitä, onko eri viranomaisten myöntämiä 😆 miten en tienny! Juu, poliisin myöntämä on, enpä siis osaakkaan vastata!
 
Hei kyssäri tähän väliin. Pitääkö Ivf hoidon tunnistautumista varten olla passi tai kuvallinen henkkari? Vai riittääkö Trafin myöntämä ajokortti? Isyydentunnustusta varten piti olla passi tai poliisin myöntämä ajokortti. Pohdin tässä vaan, ku passi pääs vanhenee elokuus ja mul on vaa trafin myöntämä ajokortti, ni pitääkö tässä pikaisesti mennä henkkarit hankkimaa🙈
HUSin omapolulla ohjeissa on ainaki lukenu että käynneillä tarvitaan tunnistautumiseen virallinen kuvallinen henkilöllisyystodistus, eli onko sit niin että se Trafin myöntämä ei kävis? 🤔
 
KloHei kyssäri tähän väliin. Pitääkö Ivf hoidon tunnistautumista varten olla passi tai kuvallinen henkkari? Vai riittääkö Trafin myöntämä ajokortti? Isyydentunnustusta varten piti olla passi tai poliisin myöntämä ajokortti. Pohdin tässä vaan, ku passi pääs vanhenee elokuus ja mul on vaa trafin myöntämä ajokortti, ni pitääkö tässä pikaisesti mennä henkkarit hankkimaa🙈
Passi vanhentuneenakin on virallinen asiakirja. Ei kelpaa matkustamiseen, mutta jos kuva näyttää sinulle niin riittänee ko.palvelussa etenkin kun sulla on mukana myös muita henkilöllisyyttä tukevia dokumentteja ( kela kortti, ajokortti jne).
Uusi henkilökortti kannattaa tilata, mutta mitään pikajuoksuja ei kannata asian eteen uskoakseni tehdä. 🌸
 
Kylläpäs tällä palstalla käy kova kuhina - mukava lukea vaikkei itse ole aktiivisena nyt ollutkaan.

Kesäkuusta jatkuneen epäonnen jälkeen eilen viimein onnistui PAS kuulemma kauniisti sulaneella 2 päiväisellä alkiolla. Siirron jälkeen alavatsaani aina juilii, mutta kuulemma se ei ole vaarallista.

En suoraan sanottuna tiedä, että mitä vielä voisin itse tehdä auttaakseni tätä nyt onnistumaan. Kävin siirtoa edeltävänä päivänä hieronnassa jottei tarvi mennä alaselkää ronklaamaan heti siirron jälkeen, olen ottanut rennosti, ja nyt viikonloppuna en tanssi tai aio tehdä yhtään mitään raskaampaa. Oli siitä apua tai ei niin nyt on kaikki keinot käytössä.
Terolutin aloitin eilen illalla ja odotettavissa on, että alkuviikosta se tuttu päänsärky ja pahoinvointi taitaa tulla tervehtimään…

Tuntuu mukavalta, että tulos on selvillä ennen pikkujoulukautta. Mikäli se on nega, saa juhlia just kun huvittaa, ja mikäli positiivinen niin saa hautoa omaa salaisuutta ja juhlia ilman alkoholia :Wine Glass:

Nyt sitten vain haudotaan.
 
@Cha-cha oot jäänyt mulle mieleen kun oon seuraillut tätä keskustelua jo ennen kuin itse enemmän aktivoiduin, ja oonkin miettinyt mitä sulle kuuluu. Kovasti onnea matkaan tähän siirtoon! Me ollaan melkein samoilla päivillä liikkeellä sit, koska mulla tuli torstaina kyytiin tuoresiirretty kakspäiväinen alkio :) mä en muista kauheesti kuulleeni mistään mikä oikeasti parantaisi mahiksia - paitsi nauru! Siitä oli joku pieni tutkimus, missä naisilla jotka sai nauruterapiaa oli paremmat onnistumisprosentit alkionsiirron jälkeen. Siitä on lyhyt maininta esim tässä artikkelissa otsikon "Stressi, nauruterapia ja lapsettomuuden hoito" alla :)
 
Takaisin
Top