IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Onko teillä ollut punktiota seuraava ovulaatio tavallista kipeämpi? Ihan hirveät alavatsakivut ja ajallisesti täsmäis ovulaatioon mutta ei oo kyllä mitään normi ovulaatiokipua.
 
Onko linjoilla ketään kellä olisi hyviä kokemuksia Menopurista, onko saatu esim. enemmän blastoja vs. Gonal? Meillä oli syksyllä eka IVF ja se tehtiin Gonalilla. Suht hyvästä AMH-arvosta (3,0, ikä 35 v.) huolimatta saatiin vain muutama kypsä munasolu kerättyä eikä yhtään siirtokelpoista blastoa lopulta tullut. Toka IVF tehdään edelleen lyhyellä kaavalla ja lääkkeenä nyt Menopur ja huomattavasti isommalla annostuksella kuin ekalla kerralla. Jännittää kovasti millainen vaste tulee olemaan uudella lääkkeellä 🫣
 
Onko linjoilla ketään kellä olisi hyviä kokemuksia Menopurista, onko saatu esim. enemmän blastoja vs. Gonal? Meillä oli syksyllä eka IVF ja se tehtiin Gonalilla. Suht hyvästä AMH-arvosta (3,0, ikä 35 v.) huolimatta saatiin vain muutama kypsä munasolu kerättyä eikä yhtään siirtokelpoista blastoa lopulta tullut. Toka IVF tehdään edelleen lyhyellä kaavalla ja lääkkeenä nyt Menopur ja huomattavasti isommalla annostuksella kuin ekalla kerralla. Jännittää kovasti millainen vaste tulee olemaan uudella lääkkeellä 🫣
Meillä on toiminut Menopur hieman paremmin. Tehty yhteensä neljä ivf-hoitoa:

1. Gonal F - 4 blastoa, kaikki negaa
2. Menopur - 6 blastoa, vika pas plussa ja esikoinen syntyi
3. Menopur - 4 blastoa, vika pas plussa ja kuopus syntyi
4. Menopur - 5 blastoa

Toivottavasti sinulla toimii hyvin Menopur. Kuulostaa järkevältä nostaa annostusta, jos ette saaneet monta kypsää munasolua ekasta hoidosta.
 
Onko linjoilla ketään kellä olisi hyviä kokemuksia Menopurista, onko saatu esim. enemmän blastoja vs. Gonal? Meillä oli syksyllä eka IVF ja se tehtiin Gonalilla. Suht hyvästä AMH-arvosta (3,0, ikä 35 v.) huolimatta saatiin vain muutama kypsä munasolu kerättyä eikä yhtään siirtokelpoista blastoa lopulta tullut. Toka IVF tehdään edelleen lyhyellä kaavalla ja lääkkeenä nyt Menopur ja huomattavasti isommalla annostuksella kuin ekalla kerralla. Jännittää kovasti millainen vaste tulee olemaan uudella lääkkeellä 🫣
Meillä neljän hoidon tulokset:

Pitkä kaava, gonal-f: 8 normaalisti hedelmöittynyttä joista siirrettiin 3pv alkio ja pakkaseen 3 blastoa.

Lyhyt kaava, gonal-f: 3 normaalisti hedelmöittynyttä, tuoresiirto 5 päiväisellä, ei mitään pakkaseen.

Lyhyt kaava, menopur: 7 normaalisti hedelmöittynyttä, siirrettiin 5 päiväinen, yksi blasto pakkaseen.

Pitkä kaava, menopur: 6 normaalisti hedelmöittynyttä, tuoresiirto 3 päiväisellä, 2 blastoa pakkaseen.

Lyhyellä kaavalla molempien tuoresiirtojen yhteydessä mainittiin, että alkiot on vähän hitaasti kehittyneet. Pitkissä ei ole ainakaan mainittu mitään asiasta.
 
Kiitos vastauksista @Minnihiiri84 ja @Mintsy ❤️. Nyt ollut käytössä myös ubikinoli ja muutenkin ISWTE:n suosittelemia vitamiineja, joten saa nähdä onko noillakin vaikutusta lopputulokseen. Tuliko teille Menopurista enemmän sivuvaikutuksia kuin Gonalista?
 
Kiitos vastauksista @Minnihiiri84 ja @Mintsy ❤️. Nyt ollut käytössä myös ubikinoli ja muutenkin ISWTE:n suosittelemia vitamiineja, joten saa nähdä onko noillakin vaikutusta lopputulokseen. Tuliko teille Menopurista enemmän sivuvaikutuksia kuin Gonalista?
Synarelasta tuli päänsärkyä, muista lääkkeistä en ole huomannut mitään erityisiä oireita.
 
Hei. Onko muilla kokemusta, ku eka ivf hoitojen jälkeen ne seuraavat menkat. Koska ne mahdollisesti alkaa? Terolutin läpi puski ne ekat hoitojen jälkeen. Mut ne seuraavat. Nyt jo muutaman päivän myöhässä. 🤔
 
heipsan!

Mahtuuko mukaan kirjoittelemaan?Täällä kirjoittelee 29- vuotias yhden PAS lapsen äiti, joka toisesta haaveilee... lapsettomuuden syy meillä on miehestä johtuva. Graavi poikkeama siittiöiden määrässä ja liikkuvuudessa.

03/21 tehtiin icsi josta 7 alkiota, hyperin takia ei tuoresiirtoa

05/21 pas nega

08/21 pas posi raskaus alkoi ja lapsi syntyi 05/22 ❤️



Hakeuduttiin takasin hoitoihin syksyllä ja suunnittelukäynti oli lokakuussa

11/23 PAS ja nega

sitten välikierto joulupyhien takia.

Menkat alkoikin tosi lyhyen kierron (22pv) jälkeen jo pian joulupyhien jälkeen. Tänään aloitin ovulaatiotestauksen ja suureksi ihmetykseksi se oli heti posi... En tiedä menikö tämä kierto nyt kokonaan ohi, onko tuo ollenkaan luotettava? Mitä luulette, onko muilla käynyt näin? Meillä vielä uuden protokollan mukaan ei tehdä ultraakaan tällä kertaa..
 
Hei. Onko muilla kokemusta, ku eka ivf hoitojen jälkeen ne seuraavat menkat. Koska ne mahdollisesti alkaa? Terolutin läpi puski ne ekat hoitojen jälkeen. Mut ne seuraavat. Nyt jo muutaman päivän myöhässä. 🤔
Mulla alkoi punktion jälkeen tyhjennysvuoto n. viikon päästä eli punktiokierto jäi todella lyhyeksi. Tuoresiirtoa ei tehty hyperriskin vuoksi. Seuraavat kaksi kiertoa olikin sitten tavallista pidemmät 43 ja 38 päivää 😅 normaalisti mulla on säännöllinen kierto 30-31 päivää
 
Mulla alkoi punktion jälkeen tyhjennysvuoto n. viikon päästä eli punktiokierto jäi todella lyhyeksi. Tuoresiirtoa ei tehty hyperriskin vuoksi. Seuraavat kaksi kiertoa olikin sitten tavallista pidemmät 43 ja 38 päivää 😅 normaalisti mulla on säännöllinen kierto 30-31 päivää
Mulla oli just samantyyppinen meininki punktion jälkeen! Elokuussa punktio ja vasta nykyinen kierto on palautumassa normaaliksi 30 päivän kierroksi. Tämä taitaa olla olla nyt kolmas normaali kierto tyhjennysvuodon jälkeen.
 
Onko linjoilla ketään kellä olisi hyviä kokemuksia Menopurista, onko saatu esim. enemmän blastoja vs. Gonal? Meillä oli syksyllä eka IVF ja se tehtiin Gonalilla. Suht hyvästä AMH-arvosta (3,0, ikä 35 v.) huolimatta saatiin vain muutama kypsä munasolu kerättyä eikä yhtään siirtokelpoista blastoa lopulta tullut. Toka IVF tehdään edelleen lyhyellä kaavalla ja lääkkeenä nyt Menopur ja huomattavasti isommalla annostuksella kuin ekalla kerralla. Jännittää kovasti millainen vaste tulee olemaan uudella lääkkeellä 🫣
Mulla oli ivf:ssä Menopur 150. Harmillisesti tuli vaan 6 alkiota joista yksi tuoresiirto ja 3 blastoa selvisivät pakkaseen. Oon aika pienikokoinen niin lääkäri sanoikin että ois pitänyt laittaa hormonia enemmän niin siksi tuli noin vähän. Mutta laatu oli hyvä, kaksi niistä ei sitten selviytynyt pakkaseen. Tuoresiirrosta en tullut raskaaksi, nyt sitten tässä kuussa eka pas joko 5 päiväsellä tai 6 päiväsellä blastolla luonnolliseen kiertoon. Oon ymmärtänyt että gonalilla tulee enemmän munasoluja mutta laatu voi olla sit kehnompaa.
 
Mulla oli just samantyyppinen meininki punktion jälkeen! Elokuussa punktio ja vasta nykyinen kierto on palautumassa normaaliksi 30 päivän kierroksi. Tämä taitaa olla olla nyt kolmas normaali kierto tyhjennysvuodon jälkeen.
Mulla palautui kyllä kierto ihan normaaliksi keräyksen jälkeen😊 ja mulla on aina kivuliaat menkat, samaa tasoa oli kipu. Mulla yksi kemiallinen raskaus toukokuulta, kun siitä alko menkat ni aattelin että kuolema tulee sen kivun kanssa, oli ihan järkyttävää🙈
 
Mulla oli ivf:ssä Menopur 150. Harmillisesti tuli vaan 6 alkiota joista yksi tuoresiirto ja 3 blastoa selvisivät pakkaseen. Oon aika pienikokoinen niin lääkäri sanoikin että ois pitänyt laittaa hormonia enemmän niin siksi tuli noin vähän. Mutta laatu oli hyvä, kaksi niistä ei sitten selviytynyt pakkaseen. Tuoresiirrosta en tullut raskaaksi, nyt sitten tässä kuussa eka pas joko 5 päiväsellä tai 6 päiväsellä blastolla luonnolliseen kiertoon. Oon ymmärtänyt että gonalilla tulee enemmän munasoluja mutta laatu voi olla sit kehnompaa.
Aika kivasti saitte kuitenkin blastoja 😊 Pidän peukkuja että PASista tärppäisi 👍 Mulla nyt annostuksena 225 Menopurilla. Toivottavasti näkyisi laadussa.. Gonalilla saatiin kaksi 2-päiväistä, tehtiin tuoresiirto ja PAS.
 
Ooooh! Täälläki vahvistu ja ultraääni tulossa. Tosin nyt pohditutta ku vuotoa on vähän. 🤯
Toivotaan että olisi harmitonta🤞oliko sulla välissä siis vuotamatonta aikaa? onks sulla muuten mtn oireita ollut?

ON: okei nyt on vaikea selittää. Mulla tuntuu ja välillä ”näkyykin” (kun makaan) melko selkeesti munasarjat(?) vatsan läpi. Siis semmoset turvonneet kohdat ns pallot molemmin puolin, oikeella enempi😁 (Oon suht. hoikka) Oletan ainaki et munasarjat ne on kun oli punktion aikaan just samasta kohtaa sillo arat ja turvoksissa. Luin et jos raskaus alkaa nii hyperi saattaa tulla todennäköisemmin. Onkohan tää siis hyperin oire tai ylipäätään ihan ”normaalia” tai nii normaalia mitä täs tilanteessa voi olla. Ja yleensä iltaisin eniten on turvoksissa, aamulla ei juurikaan huomaa/tunne. Muuten vointi aivan hyvä, mitään sen kummosempia raskausoireitakaan ei oo muutakuin väsymys, rinnat arat ja naama kukkii. Pitääköhän mun ottaa hoitavaan tahoon yhteys?🫣
 
Toivotaan että olisi harmitonta🤞oliko sulla välissä siis vuotamatonta aikaa? onks sulla muuten mtn oireita ollut?

ON: okei nyt on vaikea selittää. Mulla tuntuu ja välillä ”näkyykin” (kun makaan) melko selkeesti munasarjat(?) vatsan läpi. Siis semmoset turvonneet kohdat ns pallot molemmin puolin, oikeella enempi😁 (Oon suht. hoikka) Oletan ainaki et munasarjat ne on kun oli punktion aikaan just samasta kohtaa sillo arat ja turvoksissa. Luin et jos raskaus alkaa nii hyperi saattaa tulla todennäköisemmin. Onkohan tää siis hyperin oire tai ylipäätään ihan ”normaalia” tai nii normaalia mitä täs tilanteessa voi olla. Ja yleensä iltaisin eniten on turvoksissa, aamulla ei juurikaan huomaa/tunne. Muuten vointi aivan hyvä, mitään sen kummosempia raskausoireitakaan ei oo muutakuin väsymys, rinnat arat ja naama kukkii. Pitääköhän mun ottaa hoitavaan tahoon yhteys?🫣
Raskauden alkaminen tosiaan lisää hyperin riskiä, mutta voihan tuo varmaan olla ihan vaan turvotustakin... ota ihmeessä aamulla soitto hoitajille. Jos et ole kipuinen tai turvonnut muualta, ei varmaan ole mikään päivystysasia. Mulla oli lievä hyper pari päivää punktiosta ja turvotus, mahan arkuus ja tärinäkipu oli ympäri vuorokauden. Raskauksien alettua (passeista) turvotukset on olleet mahalla nimenomaan iltaisin, eikä niihin ole liittynyt mahan arkuutta (menkkajomotteluja kyllä, mutta se oli erilaista). En tiedä auttoiko tämä nyt yhtään mitään 🤣
 
@Fuksia
Joo ei tosiaan mitään kipuja tai muualla turvotusta oo! Punktion jälkeenhän olin tosi turvonnut ja sillon oli hankala olla, lepo ja nesteytys auttoi. Oliko sulla mahan turvotus raskaudessa siis koko vatsalla? Mullahan siis ”molemmin puolin alavatsalla” apua kui vaikee selittää😁😁
 
Takaisin
Top