IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Toivotaan että olisi harmitonta🤞oliko sulla välissä siis vuotamatonta aikaa? onks sulla muuten mtn oireita ollut?

ON: okei nyt on vaikea selittää. Mulla tuntuu ja välillä ”näkyykin” (kun makaan) melko selkeesti munasarjat(?) vatsan läpi. Siis semmoset turvonneet kohdat ns pallot molemmin puolin, oikeella enempi😁 (Oon suht. hoikka) Oletan ainaki et munasarjat ne on kun oli punktion aikaan just samasta kohtaa sillo arat ja turvoksissa. Luin et jos raskaus alkaa nii hyperi saattaa tulla todennäköisemmin. Onkohan tää siis hyperin oire tai ylipäätään ihan ”normaalia” tai nii normaalia mitä täs tilanteessa voi olla. Ja yleensä iltaisin eniten on turvoksissa, aamulla ei juurikaan huomaa/tunne. Muuten vointi aivan hyvä, mitään sen kummosempia raskausoireitakaan ei oo muutakuin väsymys, rinnat arat ja naama kukkii. Pitääköhän mun ottaa hoitavaan tahoon yhteys?🫣
Joo oli vuodotonta välissä. Siis ei mitenkään paljon ja sellasta rusehtavaa. Ja alavatsa kipui kun ois menkat mut sen nyt oletan johtuvan kohdun kasvusta. Soittelen kuitenki sinne missä siirto tehtiin jos vaikka tsekkauksen suostuis tekee ja pois sulkee tulehduksen :)

Ja siis aika vähäset raskausoireet, rinnat on arat ja turvonneet sekä ajottain huonoa oloa, etenkin herätessä.
 
Joo oli vuodotonta välissä. Siis ei mitenkään paljon ja sellasta rusehtavaa. Ja alavatsa kipui kun ois menkat mut sen nyt oletan johtuvan kohdun kasvusta. Soittelen kuitenki sinne missä siirto tehtiin jos vaikka tsekkauksen suostuis tekee ja pois sulkee tulehduksen :)

Ja siis aika vähäset raskausoireet, rinnat on arat ja turvonneet sekä ajottain huonoa oloa, etenkin herätessä.

Siirtopaikasta tuskin saa ultraa ennen varhaisultraa ellei ole kohdunulkoisen epäilystä.. Tsemppiä ❤️
 
Kauan ovitrelle näkyy testissä? Minulle tehtiin PAS 2.1 ja 7.1 pistin 12 naksautusta ovitrellea. Tänään PP9 ja haalea viiva/ viivanpaikka testiin.
Onko vielä ovitrellesta johtuvaa vai voiko olla tosiaan että testi olisi positiivinen😍 6 vuotta lapsettomuutta takana.. ivf hoitoja 4 kpl. Verikoe olisi 15.1.
 
Kauan ovitrelle näkyy testissä? Minulle tehtiin PAS 2.1 ja 7.1 pistin 12 naksautusta ovitrellea. Tänään PP9 ja haalea viiva/ viivanpaikka testiin.
Onko vielä ovitrellesta johtuvaa vai voiko olla tosiaan että testi olisi positiivinen😍 6 vuotta lapsettomuutta takana.. ivf hoitoja 4 kpl. Verikoe olisi 15.1.

En tiedä noista naksautuksista, mulle pistetty vaan se koko piikki ja se voi näkyä ainakin 11päivää testissä
 
Kauan ovitrelle näkyy testissä? Minulle tehtiin PAS 2.1 ja 7.1 pistin 12 naksautusta ovitrellea. Tänään PP9 ja haalea viiva/ viivanpaikka testiin.
Onko vielä ovitrellesta johtuvaa vai voiko olla tosiaan että testi olisi positiivinen😍 6 vuotta lapsettomuutta takana.. ivf hoitoja 4 kpl. Verikoe olisi 15.1.
Voi mahdollisesti vielä näkyä. Itse olen pistänyt aina 6+6+6, kolmen(?) päivän välein ja viivanpaikka on muistaakseni näkynyt ainakin neljän päivän jälkeen.
 
En tiedä noista naksautuksista, mulle pistetty vaan se koko piikki ja se voi näkyä ainakin 11päivää testissä
Okei. Kiitos vastauksesta. Näin olen itsekin lukenut koko ruiskusta. Äkkiä ajateltuna vois kuvitella että jonkun 5 päivää vois näkyä. 12 naksautusta on vissiin about puolet ruiskusta.
 
Täällä eletään jänniä aikoja, pelkäsin että ovis ois tänään, onneks testi nega mut selkeesti ovista kohti mennään😅 tällä hetkellä kp12 ja mulla ovis on yleensä aikavälillä kp 12-14. Tänään ultraan pakastealkion siirtoo ajatellen ja se siirto tehdään 6 päivää ovulaatiosta eli se ois osunu sunnuntaille eli eipä ois siirto toteutunut. Oletan että ovis on huomenna tai ylihuomenna eli jos nyt kaikki menis hyvin niin kuun lopussa vois olla testi positiivinen😍 olettaen että alkio selviää pakastamisesta🙈 en tiedä vielä siirretäänkö 5 vai 6 päiväisellä alkiolla.
 
Tää on varmaan tyhmä kysymys, mutta kysynpähän silti 🙈 Mulla on yleensä joka toinen kierto ns. normi, ovis tulee ajoissa ja luteaalivaiheen oireet on vahvana. Joka toinen taas ns. huonompi/ovuloimaton, ovis tulee myöhään jos ollenkaan ja toki silloin kierto saattaa venyä esim. 40 -päiväiseksi. Mutta eihän IVF:ssä pitäisi olla väliä kumpaan kiertoon stimulaatiovaihe osuu kun hommassa on lääkkeet mukana? Vai onko väliä? Jotenkin tää vaivaa itseä kun stimulaatio olisi taas tulossa tuohon ns. huonompaan kiertoon ja tässä yrittää optimoida kaiken mahdollisen. Lyhyt kaava siis kyseessä.
 
Tää on varmaan tyhmä kysymys, mutta kysynpähän silti 🙈 Mulla on yleensä joka toinen kierto ns. normi, ovis tulee ajoissa ja luteaalivaiheen oireet on vahvana. Joka toinen taas ns. huonompi/ovuloimaton, ovis tulee myöhään jos ollenkaan ja toki silloin kierto saattaa venyä esim. 40 -päiväiseksi. Mutta eihän IVF:ssä pitäisi olla väliä kumpaan kiertoon stimulaatiovaihe osuu kun hommassa on lääkkeet mukana? Vai onko väliä? Jotenkin tää vaivaa itseä kun stimulaatio olisi taas tulossa tuohon ns. huonompaan kiertoon ja tässä yrittää optimoida kaiken mahdollisen. Lyhyt kaava siis kyseessä.
Äkkiseltään ajateltuna ei pitäisi olla ongelma.. kun luonnollisessa kierrossa johtofollikkeli irtoaa yleensä vuorotellen oikealta ja vasemmalta, niin olisiko sulla jompikumpi munasarja heikompi?

Mutta ivf-lääkkeillä tosiaan stimuloidaan molemmat munasarjat "antamaan parastaan", eli en uskoisi olevan ongelma. Mutta tämä siis maallikon mutuilua 😅 Tsemppiä hoitoihin!
 
Äkkiseltään ajateltuna ei pitäisi olla ongelma.. kun luonnollisessa kierrossa johtofollikkeli irtoaa yleensä vuorotellen oikealta ja vasemmalta, niin olisiko sulla jompikumpi munasarja heikompi?

Mutta ivf-lääkkeillä tosiaan stimuloidaan molemmat munasarjat "antamaan parastaan", eli en uskoisi olevan ongelma. Mutta tämä siis maallikon mutuilua 😅 Tsemppiä hoitoihin!
No näinhän se järjellä ajateltuna on 😄 Ja kiitos! Pitää vaan luottaa siihen että ammattilaiset osaa hommansa ja että lääkemuutoksistakin olisi apua tällä kertaa.
 
Ovulaatio oli eilen ja PAS 5 tai 6 päiväisellä blastolla tehdään maanantaina. Ymmärsin tutkittuani asiaa että alkion nappaa aikalailla samointein kiinni jos on napatakseen. Tunnen itseni etten odota raskaustestin tekoa sitä kahta viikkoo😂 katoin että menkat alkaa siirrosta reilun viikon kuluttua, koska ovis oli kp13 niin mun kierto on sit 27 päivää. Kysyisinkin että onko jollain kokemusta että millä pp on saanut alkion siirrosta plussaa? Menkat alkaa mulla pp10 alkion siirrosta jos tunnen kroppani.
 
Ovulaatio oli eilen ja PAS 5 tai 6 päiväisellä blastolla tehdään maanantaina. Ymmärsin tutkittuani asiaa että alkion nappaa aikalailla samointein kiinni jos on napatakseen. Tunnen itseni etten odota raskaustestin tekoa sitä kahta viikkoo😂 katoin että menkat alkaa siirrosta reilun viikon kuluttua, koska ovis oli kp13 niin mun kierto on sit 27 päivää. Kysyisinkin että onko jollain kokemusta että millä pp on saanut alkion siirrosta plussaa? Menkat alkaa mulla pp10 alkion siirrosta jos tunnen kroppani.
Minä testasin oletettuna menkkojen alkamispäivänä, yhdeksäntenä aamuna PASin jälkeen (dpo14). Olisi varmaan näkynyt plussa jo pari päivää aiemminkin.

Onnea pikku pallerolle kiinnittymiseen, kun aika on! 🌈🍀
 
Ovulaatio oli eilen ja PAS 5 tai 6 päiväisellä blastolla tehdään maanantaina. Ymmärsin tutkittuani asiaa että alkion nappaa aikalailla samointein kiinni jos on napatakseen. Tunnen itseni etten odota raskaustestin tekoa sitä kahta viikkoo😂 katoin että menkat alkaa siirrosta reilun viikon kuluttua, koska ovis oli kp13 niin mun kierto on sit 27 päivää. Kysyisinkin että onko jollain kokemusta että millä pp on saanut alkion siirrosta plussaa? Menkat alkaa mulla pp10 alkion siirrosta jos tunnen kroppani.
Onnea siirtoon! Mulla on näkynyt plussa n. 10-11 dpo, eli 5-6 päivää blaston siirrosta. Mulle lääkäri on sanonut, että todennäköisesti kiinnittyminen tapahtuu seuraavana tai viim. sitä seuraavana päivänä siirrosta. Meillä oli 6-päiväisen siirto ma 15.1. ja olen ajatellut testata (ekan kerran) la tai su. Toki virallinen testipäivä on vasta pe 26.1.
 
Takaisin
Top