IVF/ICSI-HOIDOT 2022

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja CherryRed
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Toivotaan ettĂ€ olisi harmitontađŸ€žoliko sulla vĂ€lissĂ€ siis vuotamatonta aikaa? onks sulla muuten mtn oireita ollut?

ON: okei nyt on vaikea selittÀÀ. Mulla tuntuu ja vĂ€lillĂ€ ”nĂ€kyykin” (kun makaan) melko selkeesti munasarjat(?) vatsan lĂ€pi. Siis semmoset turvonneet kohdat ns pallot molemmin puolin, oikeella enempi😁 (Oon suht. hoikka) Oletan ainaki et munasarjat ne on kun oli punktion aikaan just samasta kohtaa sillo arat ja turvoksissa. Luin et jos raskaus alkaa nii hyperi saattaa tulla todennĂ€köisemmin. Onkohan tÀÀ siis hyperin oire tai ylipÀÀtÀÀn ihan ”normaalia” tai nii normaalia mitĂ€ tĂ€s tilanteessa voi olla. Ja yleensĂ€ iltaisin eniten on turvoksissa, aamulla ei juurikaan huomaa/tunne. Muuten vointi aivan hyvĂ€, mitÀÀn sen kummosempia raskausoireitakaan ei oo muutakuin vĂ€symys, rinnat arat ja naama kukkii. PitÀÀköhĂ€n mun ottaa hoitavaan tahoon yhteys?đŸ«Ł
Joo oli vuodotonta vÀlissÀ. Siis ei mitenkÀÀn paljon ja sellasta rusehtavaa. Ja alavatsa kipui kun ois menkat mut sen nyt oletan johtuvan kohdun kasvusta. Soittelen kuitenki sinne missÀ siirto tehtiin jos vaikka tsekkauksen suostuis tekee ja pois sulkee tulehduksen :)

Ja siis aika vÀhÀset raskausoireet, rinnat on arat ja turvonneet sekÀ ajottain huonoa oloa, etenkin herÀtessÀ.

Joo oli vuodotonta vÀlissÀ. Siis ei mitenkÀÀn paljon ja sellasta rusehtavaa. Ja alavatsa kipui kun ois menkat mut sen nyt oletan johtuvan kohdun kasvusta. Soittelen kuitenki sinne missÀ siirto tehtiin jos vaikka tsekkauksen suostuis tekee ja pois sulkee tulehduksen :)

Ja siis aika vÀhÀset raskausoireet, rinnat on arat ja turvonneet sekÀ ajottain huonoa oloa, etenkin herÀtessÀ.

Siirtopaikasta tuskin saa ultraa ennen varhaisultraa ellei ole kohdunulkoisen epĂ€ilystĂ€.. TsemppiĂ€ ❀

Kauan ovitrelle nÀkyy testissÀ? Minulle tehtiin PAS 2.1 ja 7.1 pistin 12 naksautusta ovitrellea. TÀnÀÀn PP9 ja haalea viiva/ viivanpaikka testiin.
Onko vielĂ€ ovitrellesta johtuvaa vai voiko olla tosiaan ettĂ€ testi olisi positiivinen😍 6 vuotta lapsettomuutta takana.. ivf hoitoja 4 kpl. Verikoe olisi 15.1.

Kauan ovitrelle nÀkyy testissÀ? Minulle tehtiin PAS 2.1 ja 7.1 pistin 12 naksautusta ovitrellea. TÀnÀÀn PP9 ja haalea viiva/ viivanpaikka testiin.
Onko vielĂ€ ovitrellesta johtuvaa vai voiko olla tosiaan ettĂ€ testi olisi positiivinen😍 6 vuotta lapsettomuutta takana.. ivf hoitoja 4 kpl. Verikoe olisi 15.1.

En tiedÀ noista naksautuksista, mulle pistetty vaan se koko piikki ja se voi nÀkyÀ ainakin 11pÀivÀÀ testissÀ

Voi mahdollisesti vielÀ nÀkyÀ. Itse olen pistÀnyt aina 6+6+6, kolmen(?) pÀivÀn vÀlein ja viivanpaikka on muistaakseni nÀkynyt ainakin neljÀn pÀivÀn jÀlkeen.

En tiedÀ noista naksautuksista, mulle pistetty vaan se koko piikki ja se voi nÀkyÀ ainakin 11pÀivÀÀ testissÀ
Okei. Kiitos vastauksesta. NĂ€in olen itsekin lukenut koko ruiskusta. ÄkkiĂ€ ajateltuna vois kuvitella ettĂ€ jonkun 5 pĂ€ivÀÀ vois nĂ€kyĂ€. 12 naksautusta on vissiin about puolet ruiskusta.

Voi mahdollisesti vielÀ nÀkyÀ. Itse olen pistÀnyt aina 6+6+6, kolmen(?) pÀivÀn vÀlein ja viivanpaikka on muistaakseni nÀkynyt ainakin neljÀn pÀivÀn jÀlkeen.
Oli kyllÀ pÀivÀllÀ tosi laimeasta pissasta tehty mutta tÀtÀ vÀhÀn itsekin mietin ettÀ vois vielÀ nÀkyÀ. No ei auta kuin piinailla.

TÀÀllĂ€ eletÀÀn jĂ€nniĂ€ aikoja, pelkĂ€sin ettĂ€ ovis ois tĂ€nÀÀn, onneks testi nega mut selkeesti ovista kohti mennÀÀn😅 tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ kp12 ja mulla ovis on yleensĂ€ aikavĂ€lillĂ€ kp 12-14. TĂ€nÀÀn ultraan pakastealkion siirtoo ajatellen ja se siirto tehdÀÀn 6 pĂ€ivÀÀ ovulaatiosta eli se ois osunu sunnuntaille eli eipĂ€ ois siirto toteutunut. Oletan ettĂ€ ovis on huomenna tai ylihuomenna eli jos nyt kaikki menis hyvin niin kuun lopussa vois olla testi positiivinen😍 olettaen ettĂ€ alkio selviÀÀ pakastamisesta🙈 en tiedĂ€ vielĂ€ siirretÀÀnkö 5 vai 6 pĂ€ivĂ€isellĂ€ alkiolla.

Oli kyllÀ pÀivÀllÀ tosi laimeasta pissasta tehty mutta tÀtÀ vÀhÀn itsekin mietin ettÀ vois vielÀ nÀkyÀ. No ei auta kuin piinailla.
Miten sinulla on tilanne kehittynyt? Toivottavasti plussa vahvistui!

TÀÀ on varmaan tyhmĂ€ kysymys, mutta kysynpĂ€hĂ€n silti 🙈 Mulla on yleensĂ€ joka toinen kierto ns. normi, ovis tulee ajoissa ja luteaalivaiheen oireet on vahvana. Joka toinen taas ns. huonompi/ovuloimaton, ovis tulee myöhÀÀn jos ollenkaan ja toki silloin kierto saattaa venyĂ€ esim. 40 -pĂ€ivĂ€iseksi. Mutta eihĂ€n IVF:ssĂ€ pitĂ€isi olla vĂ€liĂ€ kumpaan kiertoon stimulaatiovaihe osuu kun hommassa on lÀÀkkeet mukana? Vai onko vĂ€liĂ€? Jotenkin tÀÀ vaivaa itseĂ€ kun stimulaatio olisi taas tulossa tuohon ns. huonompaan kiertoon ja tĂ€ssĂ€ yrittÀÀ optimoida kaiken mahdollisen. Lyhyt kaava siis kyseessĂ€.

TÀÀ on varmaan tyhmĂ€ kysymys, mutta kysynpĂ€hĂ€n silti 🙈 Mulla on yleensĂ€ joka toinen kierto ns. normi, ovis tulee ajoissa ja luteaalivaiheen oireet on vahvana. Joka toinen taas ns. huonompi/ovuloimaton, ovis tulee myöhÀÀn jos ollenkaan ja toki silloin kierto saattaa venyĂ€ esim. 40 -pĂ€ivĂ€iseksi. Mutta eihĂ€n IVF:ssĂ€ pitĂ€isi olla vĂ€liĂ€ kumpaan kiertoon stimulaatiovaihe osuu kun hommassa on lÀÀkkeet mukana? Vai onko vĂ€liĂ€? Jotenkin tÀÀ vaivaa itseĂ€ kun stimulaatio olisi taas tulossa tuohon ns. huonompaan kiertoon ja tĂ€ssĂ€ yrittÀÀ optimoida kaiken mahdollisen. Lyhyt kaava siis kyseessĂ€.
ÄkkiseltÀÀn ajateltuna ei pitĂ€isi olla ongelma.. kun luonnollisessa kierrossa johtofollikkeli irtoaa yleensĂ€ vuorotellen oikealta ja vasemmalta, niin olisiko sulla jompikumpi munasarja heikompi?

Mutta ivf-lÀÀkkeillĂ€ tosiaan stimuloidaan molemmat munasarjat "antamaan parastaan", eli en uskoisi olevan ongelma. Mutta tĂ€mĂ€ siis maallikon mutuilua 😅 TsemppiĂ€ hoitoihin!

ÄkkiseltÀÀn ajateltuna ei pitĂ€isi olla ongelma.. kun luonnollisessa kierrossa johtofollikkeli irtoaa yleensĂ€ vuorotellen oikealta ja vasemmalta, niin olisiko sulla jompikumpi munasarja heikompi?

Mutta ivf-lÀÀkkeillĂ€ tosiaan stimuloidaan molemmat munasarjat "antamaan parastaan", eli en uskoisi olevan ongelma. Mutta tĂ€mĂ€ siis maallikon mutuilua 😅 TsemppiĂ€ hoitoihin!
No nĂ€inhĂ€n se jĂ€rjellĂ€ ajateltuna on 😄 Ja kiitos! PitÀÀ vaan luottaa siihen ettĂ€ ammattilaiset osaa hommansa ja ettĂ€ lÀÀkemuutoksistakin olisi apua tĂ€llĂ€ kertaa.

Ovulaatio oli eilen ja PAS 5 tai 6 pĂ€ivĂ€isellĂ€ blastolla tehdÀÀn maanantaina. YmmĂ€rsin tutkittuani asiaa ettĂ€ alkion nappaa aikalailla samointein kiinni jos on napatakseen. Tunnen itseni etten odota raskaustestin tekoa sitĂ€ kahta viikkoo😂 katoin ettĂ€ menkat alkaa siirrosta reilun viikon kuluttua, koska ovis oli kp13 niin mun kierto on sit 27 pĂ€ivÀÀ. Kysyisinkin ettĂ€ onko jollain kokemusta ettĂ€ millĂ€ pp on saanut alkion siirrosta plussaa? Menkat alkaa mulla pp10 alkion siirrosta jos tunnen kroppani.

Ovulaatio oli eilen ja PAS 5 tai 6 pĂ€ivĂ€isellĂ€ blastolla tehdÀÀn maanantaina. YmmĂ€rsin tutkittuani asiaa ettĂ€ alkion nappaa aikalailla samointein kiinni jos on napatakseen. Tunnen itseni etten odota raskaustestin tekoa sitĂ€ kahta viikkoo😂 katoin ettĂ€ menkat alkaa siirrosta reilun viikon kuluttua, koska ovis oli kp13 niin mun kierto on sit 27 pĂ€ivÀÀ. Kysyisinkin ettĂ€ onko jollain kokemusta ettĂ€ millĂ€ pp on saanut alkion siirrosta plussaa? Menkat alkaa mulla pp10 alkion siirrosta jos tunnen kroppani.
MinÀ testasin oletettuna menkkojen alkamispÀivÀnÀ, yhdeksÀntenÀ aamuna PASin jÀlkeen (dpo14). Olisi varmaan nÀkynyt plussa jo pari pÀivÀÀ aiemminkin.

Onnea pikku pallerolle kiinnittymiseen, kun aika on! 🌈🍀

Onnea siirtoon! Mulla on nÀkynyt plussa n. 10-11 dpo, eli 5-6 pÀivÀÀ blaston siirrosta. Mulle lÀÀkÀri on sanonut, ettÀ todennÀköisesti kiinnittyminen tapahtuu seuraavana tai viim. sitÀ seuraavana pÀivÀnÀ siirrosta. MeillÀ oli 6-pÀivÀisen siirto ma 15.1. ja olen ajatellut testata (ekan kerran) la tai su. Toki virallinen testipÀivÀ on vasta pe 26.1.

Takaisin