@Tonninseteli minulla oli perjantaina useita 20 mm ja maanantaina punktio. Kaikki saatiin talteen. Karkaaminen on harvinaista.
Ihanaa, että pääsette tositoimiin!
Ihanaa, että pääsette tositoimiin!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla ei ole ollut mies muuta kuin pakollisissa suunnittelu-/allekirjoituskäynneissä ja sit punktiossa. Enkä ole muuhun kyllä kaivannutkaan, siirto yksi nopeimmista käynneistä ollut aina. Meillä toki klinikat lähellä eli ei tule sitä matkaa mukaan (mitä nyt julkisilla helposti tunti töistä...). Mut ihan riittävän säätöä aina aikataulullisesti saada itsensä paikalle niin turha molempien kalentereita haastaa. Näin siis meillä.Kiitos kaikille vastauksista saikkuun liittyen! Tuo R10.3 vaikuttais olevan aika yleinen koodi, mitä naiselle kirjotetaan. Mulla onneks fyysisesti kevyt työ, jota voin tehdä vapaasti etänä ja oman aikataulun mukaan, joten tuskin tarvii ees toimittaa saikkulappua. Mies puolestaan joutuu ottaan koko päivän vapaaksi, ku ei pysty etänä tekemään.
Onko teillä mies ollu mukana myös siirrossa?
Mulla mies oli mukana oikeastaan kaikissa käynneissä, myös siirrossa mentiin siis aina samalla kyydillä klinikalle ja muutenkin toivoin hänen olevan mukana ja lisäkorvina, kun yhteisestä jutusta kyse.Kiitos kaikille vastauksista saikkuun liittyen! Tuo R10.3 vaikuttais olevan aika yleinen koodi, mitä naiselle kirjotetaan. Mulla onneks fyysisesti kevyt työ, jota voin tehdä vapaasti etänä ja oman aikataulun mukaan, joten tuskin tarvii ees toimittaa saikkulappua. Mies puolestaan joutuu ottaan koko päivän vapaaksi, ku ei pysty etänä tekemään.
Onko teillä mies ollu mukana myös siirrossa?
Moikka!
Kuinka paljon aikaisemmin ootte käyneet hakemassa lääkkeet apteekista ennen hoitokierron aloittamista vai ootteko uskaltaneet odottaa menkkoja ennen apteekkikäyntiä? (HUS-alue ja kaikkia lääkkeitä saatavilla lääkehaun mukaan lähiapteekista)… oon ihan varma, että jos haen ne etukäteen, niin olen jo raskaana ja rahat menee hukkaan!
Ei kovin kummoisia oloja mihinkään suuntaan muuta kuin että meinasi itkettää naistenlehtien artikkelit Liekö jotain lääkkeistä johtuvaa, kun harvemmin noin käy. Testailemaan uskallan ehkä vasta joskus loppuviikosta, mahdollisesti perjantaina. Siitäkin on vielä viikko viralliseen testipäivään. Mikähän itu siinä on, että kaksi viikkoa odotetaan siirron jälkeen oli kyse sitten kaksi- tai viisipäiväisen alkion siirrosta? Luulis jo aiemminkin olevan selvää vanhemmalla alkiolla. Se vaan että tuntuis vähän hölmöltä jatkaa lääkkeitä ja viivästyttää kuukautisia, jos peli on selvä jo aiemmin.@Nurppu kiitokset
Mitkäs olot muilla piinailijoilla? @Monni92 @Kaihonkukka @Pian 41 v. ? Unohdinko jonkun?
Onneksi olkoon @Annie33 ! Meillä myös ensimmäinen PAS ja virallinen testipäivä 16.2. Samalta näyttää minunkin testini, vaikka ovitrellen vaikutusta niissä voi vielä olla. Menetkö perjantaina hcg-mittaukseen?Täällä yksi salaseuraaja ilmoittautuu, hei vaan kaikille.
Käymme puolisoni kanssa läpi ensimmäistä ivf kierrosta ja niinkin pitkällä jo olemme, että siirrosta on nyt 10 päivää. Suunnittelin ensin, että en tekisi raskaustestiä kuin vasta oikeana päivänä, mutta ei mennyt ihan putkeen. Verikokeet on siis 17.2 perjantaina eli nyt tulevana ja ensimmäisen testin tein lauantaina pp8, toisen sunnuntaina pp9 ja tänä aamunakin pp10 piti tehdä. Kaksi ekaa testiä oli niitä herkkiä clearbluen jotka pitäisi näyttää jopa 6 pv ennen jos positiivinen ja kolmas oli pregcheck liuska. Kaikki näytti positiivista, vikaan liuskaankin tuli ihan selkeä viiva. En vain meinaa millään antaa itseni uskoa sitä todeksi. Jotenkin koko ajan pelkään, että ne eivät kuitenkaan pidä paikkaansa.
Ihana ollut lukea teidän juttuja kun ajatukset ovat kuin omasta päästäni. Miehellenikin totesin, että vaikka vain olen lukenut teidän juttuja niin silti olen tuntenut sen vertaistuen voiman kun on ihmisiä jotka käy samaa läpi. Alla vielä kuva testeistä. Voiko ne tosiaan pitää paikkansa.
View attachment 119261
Mä ostin joku pari viikkoa ennen oletettuja menkkojaMoikka!
Kuinka paljon aikaisemmin ootte käyneet hakemassa lääkkeet apteekista ennen hoitokierron aloittamista vai ootteko uskaltaneet odottaa menkkoja ennen apteekkikäyntiä? (HUS-alue ja kaikkia lääkkeitä saatavilla lääkehaun mukaan lähiapteekista)… oon ihan varma, että jos haen ne etukäteen, niin olen jo raskaana ja rahat menee hukkaan!
Tämä just. Mut halusin tietää, et yrittääkö edes tarrata kii ni siks jo näin aikasin sorruin eka oli tarkotus "vasta" dpo12/pp7 testaa@Juliet92, sekoaisin varmaan päästäni jos saisin jonkun ihan haamujen haamun ja sitten pitäisi odotella lähteekö vahvistumaan jotenkin helpompi elää täydessä epätietoisuudessa. Plus, ei voi pettyä, jos ei testaa
Onneksi olkoon myös sinne! Joo perjantaille varasin heti aamun ensimmäisen ajan verikokeisiin toivoen, että saisin tuloksen vielä perjantaina eikä tarvitsisi maanantaille odottaa enää.. Itse en usko että ovitrelle enää vaikuttaisi kun se pistettiin ennen punktiota jo 28.1 lauantaina, vai voiko se näinkin pitkään vaikuttaa?!Onneksi olkoon @Annie33 ! Meillä myös ensimmäinen PAS ja virallinen testipäivä 16.2. Samalta näyttää minunkin testini, vaikka ovitrellen vaikutusta niissä voi vielä olla. Menetkö perjantaina hcg-mittaukseen?
Uskotaan, et se plussa nyt tulee sinne tän järeen keinon avulla! Kiva kun mies pysty olee tukena pistelyidenkin ajan. Hiiii huomenna onkin sit jännät paikat! Ite alotin hyvän nesteytyksen jo ennen punktioo ni jäi sit päälle reipas juominen. Ja just kivennäisvettä.ja mehua myös voihan ripaska mulla turvotti ja tissit meni kipeiks ovitrellest.Plussia täällä Itelle tuntuu utopistiselta kun se edellinenkin lyhyt plussa oli puoltoista vuotta sitte Aika menee kauheeta vauhtia eteenpäin!
@Juliet92 Pistelyt tosiaan tuntui omastakin mielestä menevän ihan törkeen nopeesti! Oli se toisaalta luojan lykky, että mies oli Suomessa tän operaation ajan, niin monesta asiasta oon stressannut tässä ja helpottaa aina marmattaa aatteitaan ääneen, niin et siinä on joku joka edes mutisee mmh, aivan, ahaa, mistää mitään ymmärtämättä
Eilen odotin kymppiuutisten tunnarin alkavaksi ja iskin samalla sekunnilla Ovitrellen 22.00 Vanhukset vauhdissa. Ja tänä aamuna taas muistinkin miten hcg aiheuttaa itellä sen ihanan ripsan (ainoa raskausoire viimeksi) ja nyt täällä istun töissä pyllynposket tiiviisti yhdessä
Uskotaan, et se plussa nyt tulee sinne tän järeen keinon avulla! Kiva kun mies pysty olee tukena pistelyidenkin ajan. Hiiii huomenna onkin sit jännät paikat! Ite alotin hyvän nesteytyksen jo ennen punktioo ni jäi sit päälle reipas juominen. Ja just kivennäisvettä.ja mehua myös voihan ripaska mulla turvotti ja tissit meni kipeiks ovitrellest.
Hei kiitos, @Juliet92 ja @CherryRed!Niinkuin @Juliet92 sanoo, se on vähän kiistelty aine kiinnittymisen tueksi, kun mekanismi ei ole varma. Ilmeisesti tutkimuksissa on huomattu hyötyä tuoresiirron yhteydessä, mutta tässä tutkimuksessa (linkki alla) tutkittiin pas- kierron tukena ja ei huomattu hyötyjä (200 osallistujaa). Osa tätä määrää ihan vaan jos sattuu olemaan hyötyä, kun ei ilmeisesti haittaakaan ole kun verrokkiryhmä oli samoilla tuloksilla.
The exact underlying mechanism of GnRH agonist is still not clear, although it has been hypothesized that GnRH agonist either supports the corpus luteum function by inducing LH secretion by the pituitary gonadotroph cells or stimulates the endometrium GnRH receptors (7, 8). The beneficial effect of GnRH agonist in the luteal phase in IVF/Intra-cytoplasmic sperm injection (ICSI) cycles on the outcome of pregnancy has also been shown in the recipients of donated oocytes (5). Currently, available data regarding the benefit of administration of GnRH agonist on pregnancy outcome in fresh ICSI cycles exist; However this is the first study regarding the frozen-thawed embryo transfer cycles (9). The aim of this study is to investigate the beneficial effect of GnRH agonist as LPS on pregnancy outcome in FET cycles.
Effects of single dose GnRH agonist as luteal support on pregnancy outcome in frozen-thawed embryo transfer cycles: an RCT - PMC
There is no doubt that luteal phase support is essential to enhance the reproductive outcome in IVF cycles. In addition to progesterone and human chorionic gonadotropin, several studies have described GnRH agonists as luteal phase support to improve ...www.ncbi.nlm.nih.gov