IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Noniin hämmennetäänpä soppaa enemmän. :Cat Face With Tears Of Joy: Mitään tuoresiirtoahan ei tehty hyperriskin takia. Tänään on dpo8 ja tein haalean positiivisen. Todennäköisin olisi virheellinen positiivinen. Ovitrellen vaikutusta ei voi olla sillä pistämisestä on jo 10 päivää sekä sunnuntaina että maanantaina mitattiin hcg jolloin arvot olivat 18 ja 11 niin tässä vaiheessa olisi jo niin matala ettei näkyisi testissä. Jos on oikea positiivinen niin on erittäin iso riski että jokin menee pieleen (kohdun ulkoisen riski punktiotilanteessa, endometrioosi lisää keskenmenon riskiä sekä minun lyhyet luteaalit) Lisäksi olen tässä koko ajan syönyt buranaa ja panacodia. En tiedä tekisikö jo huomenna vai malttaako ylihuomiseen tekemään seuraavaa testiä. Jos positiivinen vahvistuu niin pitää olla klinikkaan yhteydessä ja katsoa pääsisikö verikokeisiin katsomaan progesteronitasoa ja aloitetaanko lääkkeet tukemaan raskautta.
 

Liitteet

  • 438237571_3730056767227850_3201289143922175372_n.jpg
    438237571_3730056767227850_3201289143922175372_n.jpg
    69.5 KB · Katsottu: 60
Syön sideralia joka päivä, ei oo aiheuttanut oireita pahemmin. Sideralissa vaan 30mg rautaa, niin sen vuoksi jokapäivä olen syönyt, toivottavasti nostaa ferritiiniä.. Ihan kauhea yö takana, nostaa vanhat haavat tämä pettymys pintaan. Toivottavasti tokenisin tästä, eikä veisi mukanaan. 😪

Onnea Hyvätulee❤️
Lääkäri on minulle sanonut että SiderAL:ia tulee nimenomaan syödä joka päivä sillä se jauhe imeytyy eri tavoin kuin normaalit rautatabletit. Normaaleja rautatabletteja tulisi södä joka toinen päivä parantaakseen imeytymistä. Muutenkin lääkäri suositteli SiderALia sillä se imeytyy hyvin ja ei aiheuta juurikaan oireita tai vaivoja.
 
Noniin hämmennetäänpä soppaa enemmän. :Cat Face With Tears Of Joy: Mitään tuoresiirtoahan ei tehty hyperriskin takia. Tänään on dpo8 ja tein haalean positiivisen. Todennäköisin olisi virheellinen positiivinen. Ovitrellen vaikutusta ei voi olla sillä pistämisestä on jo 10 päivää sekä sunnuntaina että maanantaina mitattiin hcg jolloin arvot olivat 18 ja 11 niin tässä vaiheessa olisi jo niin matala ettei näkyisi testissä. Jos on oikea positiivinen niin on erittäin iso riski että jokin menee pieleen (kohdun ulkoisen riski punktiotilanteessa, endometrioosi lisää keskenmenon riskiä sekä minun lyhyet luteaalit) Lisäksi olen tässä koko ajan syönyt buranaa ja panacodia. En tiedä tekisikö jo huomenna vai malttaako ylihuomiseen tekemään seuraavaa testiä. Jos positiivinen vahvistuu niin pitää olla klinikkaan yhteydessä ja katsoa pääsisikö verikokeisiin katsomaan progesteronitasoa ja aloitetaanko lääkkeet tukemaan raskautta.

Ohhoh! Onpas jännä tilanne. Tekisin varmaan paljon testejä. Huomenna/ylihuomenna näkee vahvistuuko. Itsellä näkyi ovitrelle ehkä jopa 11pvää mutta ei noin vahvasti.
 
Kp 18 tänään eikä vieläkään ovulaatiota havaittu. Varmaan keho sen verran sekaisin että kierto venyy todella pitkäksi. Tämä siis ensimmäinen luomukierto hoidon jälkeen.
 
Onko kenellekään ehdotettu/ollut käytössä disperiiniä/aspiriiniä, kortisonia siirron jälkeen?
Mulla on ollut molemmissa raskauteen johtaneissa siirroissa kortisoni käytössä. Ekassa vahingossa, koska sain päivää ennen siirtoa lievän anafylaksian ruuasta ja päivystyksessä tiputettiin kortisonia suoneen ja jatkettiin vielä tabletteina. Tästä siis esikoinen.

Seuraavassa pakastesiirrossa oli kortisoni, koska haluttiin tehdä samanlainen hoito kuin onnistuneessa. Sille myös perusteet koska mulla autoimmuunisairaus ja matala-asteinen tulehdus (kilpirauhasen vajaatoiminta ja fibromyalgia). Tästä ei plussaa.

Sen jälkeen tehtiin yksi tuoresiirto ja yksi pakastesiirto ilman kortisonia ja plussaa. Sen jälkeen toivoin kortisonin takaisin, koska se oli käytössä esikoisen siirrosta. Seuraavasta pakastesiirrosta plussa ja nyt menossa 23+0.
 
Onko kenellekään ehdotettu/ollut käytössä disperiiniä/aspiriiniä, kortisonia siirron jälkeen?

Itse söin aspiriinia "itse määräämälläni reseptillä" kierron alusta plussaan asti 100mg päivässä (laitoin 400mg tabletin neljään osaan). 👍 Silloin joku kanssasisar oli täällä palstalla jenkeissä hoidossa ja tuo oli siellä kopioitu juttu. En kertonut tästä toki julkisella mitään. :Upside Down Face:

Edit: minulla on kilpparin vajaatoiminta.
 
Osaako ivf läpi käyneet kertoa kokemuksia? Tänään ultrassa 4 kpl 17-18mm ja 3 kpl 15-16mm folleja sekä useampia pienempiä. Näiden pienempien takia odotellaan vielä, että pääsevät mukaan.
Punktio sovittiin maanantaille. Itseä pelottaa, että selviääkö nämä isommat sinne asti? Vielä kuitenkin neljä päivää aikaa niillä kasvaa. Minkä kokoisina teillä muilla follit on punktoitu?

Mulla oli tänään ultra ja mulla oli 1 follikkeli 20 mm ja 1 18, loput oli pienempiä. Mulle sanottiin, et voi olla, et noi kaks isointa lähtee keulimaan ja kaikkein pienimmät ei kerkee mukaan. Mulla kanssa maanantaina punktio.

Punktiosta kysymys, multa kysyttiin tänään, että haluanko paikallispuudutteen emättimeen punktiossa. Joskus kuulemma laitettu kaikille, nykyään harvoin. Mistäs mää tiedän, et haluunko, kun en tiä miltä se tuntuu? 🤣 tultiin tulokseen, etten halua. Nyt tuli myös varmistus, ettei tuoresiirtos voida tehdä 😪 eka siirto menee todennäköisesti siis syksyyn. Mut toivon niin paljon, että saatais edes jotain pakkaseen!
 
Mulla oli tänään ultra ja mulla oli 1 follikkeli 20 mm ja 1 18, loput oli pienempiä. Mulle sanottiin, et voi olla, et noi kaks isointa lähtee keulimaan ja kaikkein pienimmät ei kerkee mukaan. Mulla kanssa maanantaina punktio.

Punktiosta kysymys, multa kysyttiin tänään, että haluanko paikallispuudutteen emättimeen punktiossa. Joskus kuulemma laitettu kaikille, nykyään harvoin. Mistäs mää tiedän, et haluunko, kun en tiä miltä se tuntuu? 🤣 tultiin tulokseen, etten halua. Nyt tuli myös varmistus, ettei tuoresiirtos voida tehdä 😪 eka siirto menee todennäköisesti siis syksyyn. Mut toivon niin paljon, että saatais edes jotain pakkaseen!
Mulle lääkäri suosittelee puudutetta, koska mulla on endo, joka voi lisätä kipuja punktiossa. Eli varmaan jos ei oo odotettavissa kivuliasta punktiota jostain selkeästi syystä, niin ehkä siks ei tarvi laittaa. Mua pelottaa punktio niin paljon, et sanoin, et haluan kaikki maailman lääkkeet ja puudutteet. 😂 Mut ei toi emättimen puuduttaminenkaan kivalta kuulosta. 😅
 
Mulla oli tänään ultra ja mulla oli 1 follikkeli 20 mm ja 1 18, loput oli pienempiä. Mulle sanottiin, et voi olla, et noi kaks isointa lähtee keulimaan ja kaikkein pienimmät ei kerkee mukaan. Mulla kanssa maanantaina punktio.

Punktiosta kysymys, multa kysyttiin tänään, että haluanko paikallispuudutteen emättimeen punktiossa. Joskus kuulemma laitettu kaikille, nykyään harvoin. Mistäs mää tiedän, et haluunko, kun en tiä miltä se tuntuu? 🤣 tultiin tulokseen, etten halua. Nyt tuli myös varmistus, ettei tuoresiirtos voida tehdä 😪 eka siirto menee todennäköisesti siis syksyyn. Mut toivon niin paljon, että saatais edes jotain pakkaseen!
Multa lääkäri kysyi myös punktiossa, haluanko puudutteen. Totesi myös, että joko tuntuu se puudutuspiikki molemmille puolille tai sitten keräysneulan pistos molemmille puolille. Tämän perusteella päädyin sitten siihen, etten puudutusta halunnut 😄
 
Takaisin
Top