IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ON: Meillä meni siirto jälleen kerran sukkelasti ja nopeasti. 20 minuutissa olin jo ulkona, mutta tällä kertaa ei kuulunut labran puolelta kommentteja komeasta blastosta (kuten on aiempina kertoina) ja limakalvo oli surkean matala, just yli 7 mm. En ole erityisen toiveikas tästä siirrosta. :sorry:

ON: Meillä meni siirto jälleen kerran sukkelasti ja nopeasti. 20 minuutissa olin jo ulkona, mutta tällä kertaa ei kuulunut labran puolelta kommentteja komeasta blastosta (kuten on aiempina kertoina) ja limakalvo oli surkean matala, just yli 7 mm. En ole erityisen toiveikas tästä siirrosta. :sorry:
Onnea matkaan!:Heartred Harmi että itsellä tunne jo heti alkuun ettei ole erityisen toiveikas.
Toivottavasti tämä ”pikkusissi” tarraa tiukasti kiinni! :Heartred

Onnea matkaan!:Heartred Harmi että itsellä tunne jo heti alkuun ettei ole erityisen toiveikas.
Toivottavasti tämä ”pikkusissi” tarraa tiukasti kiinni! :Heartred

Joo, sen verran on jo siirtoja takana, että alkaa usko loppua eikä oikein jaksa enää olla optimistisena. Ei vaan halua ajatella sitäkään vaihtoehtoa, että nämä hoidot ei joskus onnistuis, jos vaan jaksaa tarpeeksi monta kertaa yrittää.

Joo, sen verran on jo siirtoja takana, että alkaa usko loppua eikä oikein jaksa enää olla optimistisena. Ei vaan halua ajatella sitäkään vaihtoehtoa, että nämä hoidot ei joskus onnistuis, jos vaan jaksaa tarpeeksi monta kertaa yrittää.

Me pidetään uskoa täällä ylhäällä sunkin puolesta, :Heartbigred toivotaan tarrautumista =)

Meilläkin torstaina siirtopäivä! Ei ole koskaan kyllä kommentoitu blaston ominaisuuksia, mutta ehkä ihan hyvä niin.

Pitkässä kaavassa näköjään tiedon saakin parin viikon sisällä, ja lyhyessä kaavassa parin päivän sisällä.

Liitteet

• Screenshot_20210427-064054__01__01.jpg
    Screenshot_20210427-064054__01__01.jpg
    39.4 KB · Katsottu: 119
Kysyn vielä, kuinka aikaisin ootte testailleet, siirron jälkeen? Ajattelin nyt ekaa kertaa alkaa testailla aikaisemmin kuin virallinen testipäivä ja kannattaisko mun pyytää vielä lisätueksi ovitrelle 12 naksautusta siirron jälkeen nyt on gonapeptyl seuraavana päivänä.

Kysyn vielä, kuinka aikaisin ootte testailleet, siirron jälkeen? Ajattelin nyt ekaa kertaa alkaa testailla aikaisemmin kuin virallinen testipäivä ja kannattaisko mun pyytää vielä lisätueksi ovitrelle 12 naksautusta siirron jälkeen nyt on gonapeptyl seuraavana päivänä.
Mua kuumottaa sama asia, milloin testata. Mulle siirrettiin kolmepäivänen viime perjantaina. Virallinen testipäivä 6.5.

Pitkässä kaavassa näköjään tiedon saakin parin viikon sisällä, ja lyhyessä kaavassa parin päivän sisällä.

Just meinasin tänne laitellakin, ettei mitään ilmoitusta ole tullut omapolusta. kiitos tästä!:)
Ei auta kuin odotella ja porhaltaa sit apteekkiin kun tulee ohjeet ja reseptit, jos hoitoon mahtuu.

Mä päätin 5pvn blastosta että testaan vasta PP7 ja siinä todella hailakka viiva mitä ei ois varmaan näkyny edeltävänä päivänä. Mut oon kuullu ja nähny kun Pp5 asti haamuja on näkynyt=) toki siis blastosta kyse.

Mä varmaan testaan PP 6 tai 7 eli ensi viikon ke/to (jos siis siirto onnistuu)

Mä päätin 5pvn blastosta että testaan vasta PP7 ja siinä todella hailakka viiva mitä ei ois varmaan näkyny edeltävänä päivänä. Mut oon kuullu ja nähny kun Pp5 asti haamuja on näkynyt=) toki siis blastosta kyse.

Varmaan kans testaan keskiviikkona 5.5.2021 ekan kerran. Huomenna siirto.

Mä varmaan testaan PP 6 tai 7 eli ensi viikon ke/to (jos siis siirto onnistuu)

Testaamisesta: Mulla se syksyinen plussa näkyi viikko 5-päiväisen siirrosta eli dpo12.

Kierron palautumisesta: Mulla alkoi uusi kierto noin 6 viikkoa km:sta (joka oli viikolla 6+) eli tuli siis "ajallaan" suurinpiirtein sillä viikolla kuin olisi ollut ilman raskautta ja km, kun oma kierto on aika tasainen.

Teitä vois auttaa selvittää kohdun oikea kiinnitys ikkuna, jos on monta turhaa siirtoa.

Oma napa: Meille tuli vihdoin meidän alkiodiagnostiikan tulokset!! Kuudesta kaksi on terveitä, loput ihan viallisia. <3
Nyt pitää miettiä, että saataisko me kahdesta alkiosta yks elävä lapsi itselle vielä mun keskenmenoriskiluvuilla vai pitäskö varmuuden vuoksi vielä kerätä munia, jotta varmistelisi ja nyt olis vielä edes jotkut prosentit saada terveitä alkioita. :nailbiting:
Pitää alkaa miettiä.... Nyt kuitenkin tehdään uudelleen se BeReady. Tänään kp1 ja ens viikon Ke sitten ultra.

Teitä vois auttaa selvittää kohdun oikea kiinnitys ikkuna, jos on monta turhaa siirtoa.

Oma napa: Meille tuli vihdoin meidän alkiodiagnostiikan tulokset!! Kuudesta kaksi on terveitä, loput ihan viallisia. :Heartred
Nyt pitää miettiä, että saataisko me kahdesta alkiosta yks elävä lapsi itselle vielä mun keskenmenoriskiluvuilla vai pitäskö varmuuden vuoksi vielä kerätä munia, jotta varmistelisi ja nyt olis vielä edes jotkut prosentit saada terveitä alkioita. :nailbiting:
Pitää alkaa miettiä.... Nyt kuitenkin tehdään uudelleen se BeReady. Tänään kp1 ja ens viikon Ke sitten ultra.

Hienoa että oli terveitä alkioita seassa! :) Anteeks en nyt muista mutta mielenkiinnosta kysyn että oliko teillä miksi alkiodiagnostiikka? :)

Osaisikohan joku teistä "kokeneemmista" rauhoittaa mun mieltäni:sorry:

Täällä alkoi elämäni ensimmäiset pistoshoidot viime perjantaina (kp2) ja nämä on siis IVF hoitoja varten tehtäviä.
Käytössä Gonal F 225iu annoksella.
Eilen pistin 5:nen piikin, tänään menee 6 ja Fydemadel, sama satsi sitten torstaina. Perjantaina on ultra heti aamusta ja vko18 olisi tarkoitus mennä punktioon.

Mua tää jännittää ihan hirveästi.
Mistä ihmeestä sitä tietää toimiiko nämä pistokset?
Tuleeko noista piikeistä automaattisesti aina jotain oireita? Mulla ei oo juuri mitään oireita... Sunnuntaina kivisti vähä päätä mutta siinä se. Eilen nipisteli pari tuntia alavatsaa ja ei mitään muuta sen jälkeen. Edes mun endometrioosini ei oo reagoinut näihin hormoneihin mitenkään ja nyt pelkäänkin, että kun endokaan ei riehaannu, että onko jotain vialla...

Tsemppiä kaikille hoitohin, onnea plussista ja halaus heille joilla ei ole vielä onnistanut<3.

Lillati: Niissä kontrolliultrissa seurataan tilanteen kehittymistä ja tuunataan annoksia, jos tarvetta on. Itsellä ei myöskään ollut oikein mitään oiretta stimulaation aikana. Tietoisesti koitin ottaa iisisti, ettei mitään pahaa sattuisi. Muistaakseni 17 follia punktoitiin. Ei siis pidä olla huolissaan siitä, että olosi on hyvä!

CherryRed: Miten mahtavaa, että terveitä löytyi!!
Onko uutta stimulaatiota ja PASsia mahdollista ns. yhdistää? Jos stimulaation jälkeen on hyvä vointi ja sìirto mahdollinen, niin pakkasesta alkio kyytiin? Kerätyt sitten lähtisivät testaukseen jne.? Ei varmasti se halvin malli, mutta näin off the top of my head...

Hei! Minä olen Lillati kanssasi täsmälleen samassa aikataulussa menossa, voidaan jännätä yhdessä Eilen oli 6 pistos ja rinnalle lisättiin myös jarru. Minulla oli eilen myös 1. seurantaultra jossa näkyi vajaa 30 rakkulaa, osin tosin kovin pieniä jotka eivät taida ehtiä kasvaa. Perjantaina 2. ultra jolloin päätetää punktio, se tulee tapahtumaan joskus alkuvkosta ilmeisesti. Minulla on kipua munasarjoissa ollut nyt pari päivää, ikävä tunne joten olisin kyllä iloinen jos sitä ei olisi! Mulla myös endo, ja sitä nimenomaan pelkään, että pahenee hoidoista..

Takaisin