IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Mä mietin et jos pitkä kaava niin kauanko siinä kestää ja jos lyhyt niin millon ois punktio :rolleyes:

Pitkästä kaavasta en oikein tajua mitään, mut lyhyen ymmärrän, sehän on melkein kuin inssin stimulaatio mutta isommilla lääkemäärillä ja jarrulla? Luulen et valitsen sen jos saan valita :rolleyes: tai jos pitkän saa alottaa siitä päivästä kun käydään suunnittelussa eli mulla sillon kp21, niin sit se sopii. Mut muuten ei kerkeis varmaan ennen kesäsulkua ehkä tekee mitään jos joutuis odottaa toukokuulle pitkän kaavan aloitusta o_O:wtf: Saa valaista jos joku osaa jotain kertoa :pompus:
Eli 15.4. suunnittelu Tilkassa. Kuis teillä jotka siellä lähiaikoina olitte? Tai täytyy varmaan jaksaa selailla taaksepäin tätä keskustelua :bag: rupee jo jännittää:nailbiting:

Mulla tais olla punktio lyhyessä kaavassa kp18 kun stimut jatkuikin vähän pidempään mitä oli arvioitu. Ja kp3 aloitin pistämään. Ultria oli 3 ennen punktiota.
 
Mulla oli lyhyt kaava ja vaan 1 ultra ennen punktiota, olisko ollut kp8 tai 9. Ja sitten punktio kp13 :happy: Eli ihan sama systeemi kuin inssissä. Ohjeet lääkitykseen sain jo silloin ivf-suunnittelussa, minkä jälkeen piti odotella 1 välikierto ja sitten seuraavasta vaan itsenäisesti pisteleen..
 
Mulla oli lyhyt kaava ja vaan 1 ultra ennen punktiota, olisko ollut kp8 tai 9. Ja sitten punktio kp13 :happy: Eli ihan sama systeemi kuin inssissä. Ohjeet lääkitykseen sain jo silloin ivf-suunnittelussa, minkä jälkeen piti odotella 1 välikierto ja sitten seuraavasta vaan itsenäisesti pisteleen..

Miks piti odottaa välikierto? :arghh:
 
Ja mennäänkö punktioon vaikka olisi paljon erikokoisia munia? Ja voiko ne erikokoiset silti olla yhtä hyviä? Eli siis vaikka olisi viisi 14-18mm ja kuusi 18-24mm niin voiko ne kaikki olla hyviä? Vai vain yli 16mm on hyviä? Ymmärtääkö joku :bag:
 
Ja mennäänkö punktioon vaikka olisi paljon erikokoisia munia? Ja voiko ne erikokoiset silti olla yhtä hyviä? Eli siis vaikka olisi viisi 14-18mm ja kuusi 18-24mm niin voiko ne kaikki olla hyviä? Vai vain yli 16mm on hyviä? Ymmärtääkö joku :bag:

Mennään mutta sitten ne pienemmät on raakoja.. :/
 
Miks piti odottaa välikierto? :arghh:
Ihan vaan ruuhkan takia.. Mun punkio olis osunut heti siinä seuraavassa kierrossa viikolle, jossa oli jo liikaa varauksia :banghead: Mutta toivotaan, että sä pääsisit suoraan, tiedän, että moni on päässyt!
 
Ihan vaan ruuhkan takia.. Mun punkio olis osunut heti siinä seuraavassa kierrossa viikolle, jossa oli jo liikaa varauksia :banghead: Mutta toivotaan, että sä pääsisit suoraan, tiedän, että moni on päässyt!

Kääk! Okei nyt tajusin ne ruuhka jutut..voi, toivotaan et mahtuu :nailbiting: mul aika pitkät kierrot niin tulis aika pitkä odotus ja melkein kesäsulku tulee vastaan :banghead:
 
Kääk! Okei nyt tajusin ne ruuhka jutut..voi, toivotaan et mahtuu :nailbiting: mul aika pitkät kierrot niin tulis aika pitkä odotus ja melkein kesäsulku tulee vastaan :banghead:

Me ollaan oltu koko ajan yksityisellä, mutta voin tähän avata vertailuksi meidän hoitoja. Mulle tehtii lyhyet stimulaatiot molemmilla kerroilla. Ekasta IVF:stä sellanen oppi, että mulla karkaa johtofollit (viimeks 2) heti kärkeen liian isoiksi niin nyt sain ennen kuukautisia etrogeenia ettei folli valikoidu ennen kiertoa ja laukkaa kärkeen. Se tasoitti tulosta tällä kertaa. Mutta tulosket tavallaan samat kun viimeksi, kun ekalla kerralla oli 14 follia->10 kypsää, nyt oli 12 follia->9 kypsää. Että joko tällä kertaa oli tulossa pieniä mukaan jotka oli vielä raakoja, ja viimeksi taas ne 2 isointa oli varmasti jo yli, koska olivat molemmat about 23mm.
1 IVFssä oli 3 ultraa koska odotettiin niitä pieniä ja punktiota siirrettiin 3 päivää eteenpäin. 2.IVF:ssä 2 ultraa ja ei siirretty punktiota. Tässä edellisessä myös maltillisemmat hormoniannokset, koska ekalla oli lieviä hypein oireita.

Toivottavasti pääsette kuitenkin nyt kiinni hoitoihin heti :Heartred
 
Me ollaan oltu koko ajan yksityisellä, mutta voin tähän avata vertailuksi meidän hoitoja. Mulle tehtii lyhyet stimulaatiot molemmilla kerroilla. Ekasta IVF:stä sellanen oppi, että mulla karkaa johtofollit (viimeks 2) heti kärkeen liian isoiksi niin nyt sain ennen kuukautisia etrogeenia ettei folli valikoidu ennen kiertoa ja laukkaa kärkeen. Se tasoitti tulosta tällä kertaa. Mutta tulosket tavallaan samat kun viimeksi, kun ekalla kerralla oli 14 follia->10 kypsää, nyt oli 12 follia->9 kypsää. Että joko tällä kertaa oli tulossa pieniä mukaan jotka oli vielä raakoja, ja viimeksi taas ne 2 isointa oli varmasti jo yli, koska olivat molemmat about 23mm.
1 IVFssä oli 3 ultraa koska odotettiin niitä pieniä ja punktiota siirrettiin 3 päivää eteenpäin. 2.IVF:ssä 2 ultraa ja ei siirretty punktiota. Tässä edellisessä myös maltillisemmat hormoniannokset, koska ekalla oli lieviä hypein oireita.

Toivottavasti pääsette kuitenkin nyt kiinni hoitoihin heti :Heartred

Kiitos!
Luulisin et mulla alotetaan maltillisesti (ehkä gonal 150? Onko se maltillinen), kun jo gonal 50 annoksella tuli viimeksi 7pvän pistoksilla 5follia. Tosin suurin osa pieniä (neljä 11-14mm ja yksi 25mm)
No kai ne lääkärit tietää mitä tekee :rolleyes: täytyy ajatella ensimmäinen ivf kokeiluna, ettei pety sit kovasti jos ei paljon munia tule, saatikka hedelmöittyneitä.. en kyl kestä jos vasta syksyllä pääsee.. sit täytyy miettiä yksityistä..
 
Jannn:

Minulla oli vain yksi ultra ennen punktiota. Ultrassa löytyi 15 erikokoista follia, josta muutama oli alle 10 mm ja loput 11-17 mm. Punktiossa ei enää mitattu kokoa, mutta kerättiin 21 munasolua (follimäärää en muista) josta 16 oli kypsää, eli kypsiä munasoluja oli enemmän kuin oli folleja neljä päivää aikaisemmin.

Minulla oli gonal 150 ja tuli lievä hyper, vaikka ei ole mitään PCOS:ään viittaavaa (säännöllinen kierto ja ovulaatio, normaali AMH ja pienejä folleja oli nollaultrassa 24). Inssikierroissa on ollut gonal 37,5 ja siitä on tullut vain yksi folli.
 
Jannn:

Minulla oli vain yksi ultra ennen punktiota. Ultrassa löytyi 15 erikokoista follia, josta muutama oli alle 10 mm ja loput 11-17 mm. Punktiossa ei enää mitattu kokoa, mutta kerättiin 21 munasolua (follimäärää en muista) josta 16 oli kypsää, eli kypsiä munasoluja oli enemmän kuin oli folleja neljä päivää aikaisemmin.

Minulla oli gonal 150 ja tuli lievä hyper, vaikka ei ole mitään PCOS:ään viittaavaa (säännöllinen kierto ja ovulaatio, normaali AMH ja pienejä folleja oli nollaultrassa 24). Inssikierroissa on ollut gonal 37,5 ja siitä on tullut vain yksi folli.

Kiitos infosta. Mulla on amh melkein viisi..hyper pelottaa.
Milloin saat tietää mitä teidän 7 hedelmöittyneelle kävi?:Heartpink
 
Kiitos infosta. Mulla on amh melkein viisi..hyper pelottaa.
Milloin saat tietää mitä teidän 7 hedelmöittyneelle kävi?:Heartpink

Viimeistään keskiviikkona kun lääkäri soittaa. Biologi on toivottavasti ehtinyt laittaa tiedot omapolkuun jo ennen sitä.
 
Montako ultraa oli ennen punktiota? Kiitos kaikille!

2 ultraa oli ennen punktiota. Sitä ennen en ollut käynyt paikalla joulukuun suunnittelukäynnin jälkeen.

Minulla oli juurikin noin että oli todella paljon erikokoisia. Murto-osa (16) punktioitiin ja vain 6:ssa oli kypsä solu.

Pieniä folleja jäi sitten paljon jäljelle. Niitä oli vielä eilenkin ultrassa siellä munasarjoissa. En tajunnut kysyä mitä niille tapahtuu - kai ne siellä häviävät ajan kanssa. :grin
 
Siis nää sivuvaikutukset Progynovasta on taas mielenkiintoisia... Syksyllä kun söin 3 kiertoa putkeen niin ei tainnut olla jossain vaiheessa enää näin voimakkaita, eli toivottavasti nytkin tähän tottuu. Mulla kuivuu limakalvot (silmät, nenä ja suu), väsyttää aika paljon, oli päänsärkyä ja välillä ahdistaa. Hikoilu on nyt onneksi loppunut ja kuukautiset loppui melkein heti kun aloitin Progynovan. Söin eilen kaikkea sokerista ja muistin kyllä heti sitten että kannattaa jättää herkut vähille näiden hormonien kanssa. Tuntuu että verensokerin sahaaminen vielä pahentaa haittavaikutuksia!
 
Kiitos!
Luulisin et mulla alotetaan maltillisesti (ehkä gonal 150? Onko se maltillinen), kun jo gonal 50 annoksella tuli viimeksi 7pvän pistoksilla 5follia. Tosin suurin osa pieniä (neljä 11-14mm ja yksi 25mm)
No kai ne lääkärit tietää mitä tekee :rolleyes: täytyy ajatella ensimmäinen ivf kokeiluna, ettei pety sit kovasti jos ei paljon munia tule, saatikka hedelmöittyneitä.. en kyl kestä jos vasta syksyllä pääsee.. sit täytyy miettiä yksityistä..

Mulla oli tässä IVF:ssä ensin Elonva pistos, jonka pitäisi "kerätä" folleja paremmin alkamaan kasvuun ja 5 päivän päästä siitä alkoi Menopur 150, ja sitä laskettiin 2.ultrassa 100, ettei kasva liian nopeasti, Eli mulle 150 oli ihan jees osan aikaa. Edellisessä hoidossa oli Menopur 200 ja sitä nostettiin 226 ja tuli lievää hyperiä. Tällä kertaa oli hyvä fiilis punktioon mennessäkin ja toivuin tosi nopeasti. Viimeksi ei pystynyt 2 päivää ennen punktiota enää kävelemään kun jalan maahan iskut tärisytti kivulaasti alavatsaa.

@Kosmos Joo tuon sokerin syöminen huomasi, sekä mulle on tullut kkm:n jälkeen hormonien tasotuttua ja uuden IVF kierroksen hormoneista kauheet näpyt. Sellasia kipeitä tulehtuneita näppyjä. Että ei iho ainakaan tykkää hormonien heilunnasta eesuntaasen.
 
ON: Ei tarrannut tämäkään kyytiin. Nyt dpo14 ja negaa. Vielä kaksi päivää viralliseen testipäivään, mutta tuskinpa muuttuu enää plussaksi. Nyt takana viisi epäonnistunutta alkionsiirtoa, joista yhdestä raskaus alkoi, mutta meni kesken 7. viikolla. Enää yksi blasto pakkasessa. Jaksaa, ei jaksa, jaksaa, ei jaksa... :sorry:
 
Takaisin
Top