IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Estradoteista tuli vaan ekana päivänä ällö olo. Muuten vaan sit lievää turvotusta. Mutta tästä keltarauhasesta naama puhkes ihan kukkaan ja sykkeet nousee, turvottaa ja välillä ahdistaa :wtf:

Kuulostaa tutulta. Saatko nukuttua ihan normaalisti? Mulla vaikuttaa joskus uneen myös nää lääkkeet.
 
Onko kukaan seurannut miten ovitrelle poistuu kehosta? eli milloin voi alkaa kokeilla raskaustestiä ettei innostu turhista?

Ensi viikon tiistaina olisi virallinen testipäivä. Viimeiset 4 ovitrelle napsautusta laitoin maanantaina
 
Onko kukaan seurannut miten ovitrelle poistuu kehosta? eli milloin voi alkaa kokeilla raskaustestiä ettei innostu turhista?

Ensi viikon tiistaina olisi virallinen testipäivä. Viimeiset 4 ovitrelle napsautusta laitoin maanantaina

Minullakin on insseissä ollut ovitrelle luteaalitukena ja se näkyi herkällä testillä päivää ennen virallista testipäivää, mutta testipäivä taisi olla viisi(?) päivää viimeisen piikin jälkeen. Olin myös laskenut lääkkeen puoliintumisaikaa (en muista enää kuinka paljon lääkettä yhdessä naksussa on) ja se vastasi aika hyvin mun tulosta ja testin herkkyyttä.
 
Kysymys lääkeaannoksesta: eka IVF Gonal-F 150 yksikköä. Verikokeesta puolessa välissä hoitoa arvot olivat koholla ja kutsuivat ylimääräiselle tarkastuskäynnille. En viedä tarkoittaako kohonneet arvot että kypsyisi liikaa munasoluja ja olisi hyperin riski. Ultrasa kuitenkin näkyi samat 16 follia koko ajan. Nyt IVF 2 Gonal-F 175 yksikköä, eli hyvin pieni nosto.

Endo: Täällä on endometrioosi. Käytin pitkään (noin 13 vuotta) e-pillereitä, sinä aikana olin oireeton. Pillerit olin aloittanut 14 vuotiaana kovien kuukautiskipujen ja runsaiden vuotojen vuoksi, silloin gynekologi ei puhunut endometrioosista tai epäilystä. Lopetin pillerit kun alettiin yrittää lasta. Puoleentoista vuoteen ei ollut kipuja ja kierto oli suht normaali (27-33pv). Tässä vaiheessa kokeiltiin Letrozolia 6 kiertoa ja ensimmäisestä kierrosta alkoi kivut jotka pahenivat joka kierto. Myös Letrozolin lopettamisen jälkeen kun jonotettiin HUSiin oli edelleen kipuja. Kolmen OI+ inssin aikana todettiin kummassakin munasarjassa endometrioomat. Tänä aikana endometrioomat kasvoivat noin 2cm kokoisiksi. IVF hoidon aikana ne kasvoivat eniten, nyt ne ovat noin 4-6cm kokoiset (riippuu vähän kuka mittaa). Lisäksi lääkäri on voinut sormella tuntea pesäkkeita kun on tehnyt gynekologisen tutkimuksen. Eli itselläni nämä hormoonihoidot ovat huomatavasti pahentaneet endometrioosia.
 
Onko kukaan seurannut miten ovitrelle poistuu kehosta? eli milloin voi alkaa kokeilla raskaustestiä ettei innostu turhista?

Ensi viikon tiistaina olisi virallinen testipäivä. Viimeiset 4 ovitrelle napsautusta laitoin maanantaina

Mulla taas se poistuu kovin hitaasti, eli vielä 11pvänä voi näkyä haamua. Kun pistin sen koko 250 annoksen.
 
Kiitos paljon vastauksista :) oikeasti kyselin siksi että tein aamulla cb digillä positiivisen tuloksen ja sitten vasta tajusin, että todennäköisesti ovitrelle vaikutus joka näkyi :pompus: Mulla ei käytetty koko annosta, vaan yhteensä 14 napsua joista neljä napsua maanataina. Tosin ymmärrän, että viimeisestä niin vähän aikaa, että näkyy sen vaikutus vielä. Pitää vaan jaksaa piinailla testipäivään :nailbiting: :hilarious:
 
Millainen määrä se neljä napsua on? Voiko sekin näkyä 10 päivää vai näkyykö vähempi määrä vähemmän aikaa? Tiedätkö?
Tsemppiä, toivottavasti pysyy plussana.

En tosiaan tiedä kauanko näkyy, mutta oletan että voi olla sitä, joten en toivo turhia :) 14 napsua otettuna niin piikin 250 määrästä jäi vielä n. 100 eli karkeasti arvioituna 150/15*4 olisi 40 yksikköä
 
Mä mietin et jos pitkä kaava niin kauanko siinä kestää ja jos lyhyt niin millon ois punktio :rolleyes:

Pitkästä kaavasta en oikein tajua mitään, mut lyhyen ymmärrän, sehän on melkein kuin inssin stimulaatio mutta isommilla lääkemäärillä ja jarrulla? Luulen et valitsen sen jos saan valita :rolleyes: tai jos pitkän saa alottaa siitä päivästä kun käydään suunnittelussa eli mulla sillon kp21, niin sit se sopii. Mut muuten ei kerkeis varmaan ennen kesäsulkua ehkä tekee mitään jos joutuis odottaa toukokuulle pitkän kaavan aloitusta o_O:wtf: Saa valaista jos joku osaa jotain kertoa :pompus:
Eli 15.4. suunnittelu Tilkassa. Kuis teillä jotka siellä lähiaikoina olitte? Tai täytyy varmaan jaksaa selailla taaksepäin tätä keskustelua :bag: rupee jo jännittää:nailbiting:
 
Mä mietin et jos pitkä kaava niin kauanko siinä kestää ja jos lyhyt niin millon ois punktio :rolleyes:

Pitkästä kaavasta en oikein tajua mitään, mut lyhyen ymmärrän, sehän on melkein kuin inssin stimulaatio mutta isommilla lääkemäärillä ja jarrulla? Luulen et valitsen sen jos saan valita :rolleyes: tai jos pitkän saa alottaa siitä päivästä kun käydään suunnittelussa eli mulla sillon kp21, niin sit se sopii. Mut muuten ei kerkeis varmaan ennen kesäsulkua ehkä tekee mitään jos joutuis odottaa toukokuulle pitkän kaavan aloitusta o_O:wtf: Saa valaista jos joku osaa jotain kertoa :pompus:
Eli 15.4. suunnittelu Tilkassa. Kuis teillä jotka siellä lähiaikoina olitte? Tai täytyy varmaan jaksaa selailla taaksepäin tätä keskustelua :bag: rupee jo jännittää:nailbiting:

Mulle piti alunperin tehdä lyhyellä kaavalla syksyllä -16, mutta koska useiden sattumusten vuoksi aina vain siirtyi, niin lopulta päädyttiin pitkään kaavaan, vaikka mulle ei sitä oltu alunperin suunniteltu. Muistelen että helmikuun alussa aloitin lääkkeen (nenäsumute) ja tuoresiirtoon päästiin maaliskuun loppupuolella, näitä aikoja neljävuotta sitten sain mitä parhaimpia uutisia, raskaana olin :dummy1: :Heartpink
Ja ivf taipale oli silloin siltä osin ohi.

jospa siellä teillä hoidot edistyisi hyvin! :)
 
Mä mietin et jos pitkä kaava niin kauanko siinä kestää ja jos lyhyt niin millon ois punktio :rolleyes:

Pitkästä kaavasta en oikein tajua mitään, mut lyhyen ymmärrän, sehän on melkein kuin inssin stimulaatio mutta isommilla lääkemäärillä ja jarrulla? Luulen et valitsen sen jos saan valita :rolleyes: tai jos pitkän saa alottaa siitä päivästä kun käydään suunnittelussa eli mulla sillon kp21, niin sit se sopii. Mut muuten ei kerkeis varmaan ennen kesäsulkua ehkä tekee mitään jos joutuis odottaa toukokuulle pitkän kaavan aloitusta o_O:wtf: Saa valaista jos joku osaa jotain kertoa :pompus:
Eli 15.4. suunnittelu Tilkassa. Kuis teillä jotka siellä lähiaikoina olitte? Tai täytyy varmaan jaksaa selailla taaksepäin tätä keskustelua :bag: rupee jo jännittää:nailbiting:

20.2. alkoi kierto, gonal 22.2, jarrut 26.2, ovitrelle 2.3. ja punktio 4.3. (Eli kp 13). Tämä siis Tilkassa ja lyhyellä kaavalla.
 
Takaisin
Top