IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuikku84 niin väärin ja surullista, että sulle kävi näin. :Heartred Voimia sekä suruun että fyysisen puolen kanssa. Keskenmenon kokeneiden salaisessa ryhmässä on vilkasta ja hyvää keskustelua, jos haluat vertaistukea asiaan. Mun oma ainoa aiempi raskaus päättyi viime syksynä samoilla viikoilla ja huomattiin samaan tapaan ultrassa.

Chard toivotaan hyvää kehitystä sun alkioille!

Omat kuulumiset hyvät ja samalla ristiriitaiset. Kahdeksasta munasolusta kuusi oli kypsiä, mutta vain yksi ainoa hedelmöittyi. Sain tuon yhden tänään kyytiin ja nyt edessä on jännät kaksi viikkoa. Onneksi tuo yksi oli kuulemma parasta sorttia oleva top-alkio.

Mä sain lauantaina (päivä punktiosta) tiedon, että vain yksi hedelmöittyi, niin olipa melkoinen vuorokauden jännäys, että miten se yksi kehittyy ja onko tänään mitään siirrettävää. Onneksi oli!

Se kuitenkin ihmetyttää ja harmittaa, että miksi ne viisi muuta kypsää eivät hedelmöittyneet. Niille ei tapahtunut yhtään mitään. Eikä biologilla tai lääkärilläkään ollut tähän vastausta. Tiedän, että yksikin voi riittää, mut niin kuin hyvin tiedätte olishan se eri fiilis, jos lisäksi olisi edes jotain pakkasessa.

Olisikohan icsi ollut parempi, jotta hedelmöittyisi?
Oletteko yksityisellä, kun sunnuntainakin voi siirtää?

Huh, 10 hedelmöittynyttä, neljä blastoa ja loppuja viljellään huomiseen vielä :smiley-angelic001 biologi ei ollut kovin vakuuttunut että noista lopuista saadaan mitään pakkaseen, mutta katsotaan nyt kuitenkin.

Oon niin helpottunut :sad010:Heartred :shy:

Olisikohan icsi ollut parempi, jotta hedelmöittyisi?
Oletteko yksityisellä, kun sunnuntainakin voi siirtää?

Voi olla, että icsi olisi ollut parempi, mut se on myöhästä nyt. Siittiömäärien, niiden liikkumisen tai minkään muunkaan takia sitä ei pidetty tällä kertaa tarpeellisena. Jos joskus tulee seuraava kerta, niin sit luultavasti käytetään sitä. Tää on taas osoitus siitä, että ekalla kerralla kokeillaan.

Joo, pieni yksityinen firma meillä.

Voi olla, että icsi olisi ollut parempi, mut se on myöhästä nyt. Siittiömäärien, niiden liikkumisen tai minkään muunkaan takia sitä ei pidetty tällä kertaa tarpeellisena. Jos joskus tulee seuraava kerta, niin sit luultavasti käytetään sitä. Tää on taas osoitus siitä, että ekalla kerralla kokeillaan.

Joo, pieni yksityinen firma meillä.
Nehän tekee ekalla kerralla arvion hedelmöitystavasta siittiöiden määrän ja liikkuvuuden, eli näytteen laadun, perusteella. Siinä ei välttämättä näy mitään suoraa syytä miksi maljahedelmöitys ei voisi toimia.

Meillekin tuli vaan biologi ilmoittamaan lepohuoneeseen, että "miehen näyte oli hyvä, eli maljahedelmöityksellä mennään". Ja ihan hyvin olis voinut käydä niin että hedelmöitys ei olis tapahtunut.
Kuten Apilainen sanoi, kaikkea ei voi ennustaa etukäteen, mut vähintäänkin saadaan arvokasta tietoa seuraavaa hoitokierrosta varten.
Toivottavasti kuitenkin tässä tapauksessa se yks hedelmöittynyt on just se huippuyksilö, joka tarraa tiukasti kiinni :smiley-angelic001 :Heartred

Muokattu viimeksi:
Jee Chard, hienosti meni!

Toivotaan että Apilaisen hieno top-tyyppi tekee kunnon majapaikan kohtuun! ❤️

Niin se taitaa olla, että hoidoissa, kuten hedelmöitymisessä yleensäkin ( ja elämässä aina siitä asti!) on niin paljon tekijöitä joita on vaikea ennustaa ja onnenkantamoisia, että parhaalla tiedolla on mentävä ja toivottava parasta. ❤️Uskon, että joskus ei onnistu vaikka olosuhteet on kohdillaan, ja joskus taas onnistuu kaikesta huolimatta. Se on elämän mysteerejä, joiden edessä me ihmiset ollaan kovin pieniä.

Päästään julkiselle hoitoon! Puhelua ei tullut o_O mutta omapolulle tuli aikoja ja ohjeita. Ensi maanantaina vasta eka ultra o_O jolloin olen 7pvää pistellyt gonalia ja lauantaina aloitan fyremadelin. Kuulostaa vähän pelottavalta, ettei aiemmin ole tsekkausta, mutta näillä mennään..

Päästään julkiselle hoitoon! Puhelua ei tullut o_O mutta omapolulle tuli aikoja ja ohjeita. Ensi maanantaina vasta eka ultra o_O jolloin olen 7pvää pistellyt gonalia ja lauantaina aloitan fyremadelin. Kuulostaa vähän pelottavalta, ettei aiemmin ole tsekkausta, mutta näillä mennään..
Mahtavaa jannn, ihanaa että pääsette etenemään! Nyt hurjasti tsemppiä ja onnea matkaan :Heartpink Just tarkistin omia ivf:n pistos- ja ultra-aikatauluja, niin mulla alkoi pistokset tiistaina ja seuraavan viikon maanantaina oli eka ultra. Fyremadel alkoi päivää ennen ultraa. Lyhyt kaava siis on oli minullakin. Kuulostaa siis minunkin korvaan ihan normaalilta aikataulutukselta, etenkin kun on viikonloppu välissä. :happy:

Mulla aikakailla sama juttu aikataulun kanssa: gonal-f alkoi to, fyremadel ma ja ultra oli "vasta" ke. Ultra ois voinut olla ehkä päivän tai kaks aiemmin, mut ei ollut aikaa saatavilla.

Mahtavaa jannn, ihanaa että pääsette etenemään! Nyt hurjasti tsemppiä ja onnea matkaan :Heartpink Just tarkistin omia ivf:n pistos- ja ultra-aikatauluja, niin mulla alkoi pistokset tiistaina ja seuraavan viikon maanantaina oli eka ultra. Fyremadel alkoi päivää ennen ultraa. Lyhyt kaava siis on oli minullakin. Kuulostaa siis minunkin korvaan ihan normaalilta aikataulutukselta, etenkin kun on viikonloppu välissä. :happy:

Mulla aikakailla sama juttu aikataulun kanssa: gonal-f alkoi to, fyremadel ma ja ultra oli "vasta" ke. Ultra ois voinut olla ehkä päivän tai kaks aiemmin, mut ei ollut aikaa saatavilla.

Kuinka pian sitten oli punktio tuon ultran jälkeen? :happy:
Riittääköhän gonal 900:sta seitsemäksi päiväksi annoksia? Yksi annos on 150. Vai ostanko varuiksi gonal 300 vai oliko pienempääkin saatavilla :bookworm:

Kuinka pian sitten oli punktio tuon ultran jälkeen? :happy:
Riittääköhän gonal 900:sta seitsemäksi päiväksi annoksia? Yksi annos on 150. Vai ostanko varuiksi gonal 300 vai oliko pienempääkin saatavilla :bookworm:

Ostin nyt gonalia 900 ja 300 ja kolme fyremadelia :bag: montako annosta gonalia ja jarrua täällä on lyhyen kaavalaiset tarvinnut ennen punktiota? Ja milloin Ovitrelle tulee kuvioon? Hitsi kun en sitä ostanut vielä :bag:

Ostin nyt gonalia 900 ja 300 ja kolme fyremadelia :bag: montako annosta gonalia ja jarrua täällä on lyhyen kaavalaiset tarvinnut ennen punktiota? Ja milloin Ovitrelle tulee kuvioon? Hitsi kun en sitä ostanut vielä :bag:
Tsemppiä hoitoon :dance008

Mulla oli gonal kp 2-11, eli 10 piikkipäivää. Fyremadel oli kp 6-11, eli 6 piikkiä. Ovitrelle pistettiin kp 12 illalla, 36h ennen punktiota. Punktio kp 14.
Ultrat oli kp 7 ja kp 11.

Mut on nuorempana punktioitu myös lyhyemmän piikittelyn jälkeen, nää on niin yksilöllisiä juttuja :)
Hain ovitrellen vasta tokan ultran jälkeen.

Nyt on blasto (5aa) kyydissä. Lääkärin mukaan onnistumisprosentti on noin 25. Tässä on varmaan ikäkerroin sisäänlaskettuna :grin
Kolme meni pakkaseen ja huomenna saan lisätietoa, että vieläkö joku niistä jatkoviljellyistä selviää pakastimeen vai ei.

Nyt alkaa sit tosi piinailu ja oireiden superkyttäily :wacky: mies kysyi jo et jännittääkö nyt odottaa kaks viikkoa sinne testipäivään ja mä katoin sitä ihan :rolleyes: että luuletko tosiaan et mä odotan sinne asti :angelic::angelic::angelic:

Minulle sanottiin klinikalla, että piikit kannattaa tilata ja varata ennakkoon apteekkiin odottamaan, mutta niistä kannattaa maksaa ja hakea vain sen verran, että ne riittävät seuraavaan ultraan asti. Tämä siksi, että ultrauksessa katsotaan follikkeleiden koot ja päätetään, mitä piikkejä jatkossa pistetään, ja suunnitelma voi siinä kohtaa muuttua kokonaan.
Joten tein sitten noin, että varasin kaikki apteekkiin, ja ultrasta menin suoraan apteekkiin hakemaan kaikki ennen seuraavaa ultraa pistettävät piikit, enkä yhtään enempää.

Minulle sanottiin klinikalla, että piikit kannattaa tilata ja varata ennakkoon apteekkiin odottamaan, mutta niistä kannattaa maksaa ja hakea vain sen verran, että ne riittävät seuraavaan ultraan asti. Tämä siksi, että ultrauksessa katsotaan follikkeleiden koot ja päätetään, mitä piikkejä jatkossa pistetään, ja suunnitelma voi siinä kohtaa muuttua kokonaan.
Joten tein sitten noin, että varasin kaikki apteekkiin, ja ultrasta menin suoraan apteekkiin hakemaan kaikki ennen seuraavaa ultraa pistettävät piikit, enkä yhtään enempää.
Joo mä tein kans näin. Laskin et gonal 900 riittää ekaan ultraan ja kun sain jatko-ohjeet, niin hain lisää lääkkeitä just sen verran et riitti tokaan ultraan. Ja irrotuspiikin ostin vasta tokan ultran jälkeen. Cyclogestit hain kotimatkalla punktiosta ja haen gonapeptylin vasta huomenna, kun siirto on tehty ja huomenna pistospäivä sille piikille.

Oikeen pala kerrallaan :grin

Kp2 alko gonal annoksella 150. Yhteensä 10 pistosta gonalia ja 4 jarrua kp 8-11. Ultrat oli kp7 ja 12 ja ovitrelle tosiaan sit kp12 ja punktio kp14. Tsemppiä jannn! :happy:

Takaisin