IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa. Mitä mieltä ootte koronarokotteesta alkuraskaudessa? Mulla olis 5.7 virallinen testipäivä ja 9.7 olis koronarokotus..nyt alko mietityttää uskaltaako sitä vielä ottaa.? Kerran jo siirsin sen ku olis ollu lähes samaan aikaan alkion siirron yhteydessä ja hoitajat sano että kannattaa siirtää.. Ootteko ilmoittanut plussan omapolkuun jo aikaisemmin vai vasta virallisena testipäivänä?

En ole ottanut vielä rokotetta. Kysyn neuvolasta tästä huomenna. Olin ajatellut ottaa vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen.

Raskaustestin tuloksen ilmoitin virallisena päivänä.

Mulla oli rokote aika varattu heti virallisen testipäivän jälkeen, että ehtii vielä perua. Thl:n raskaana oleva voi halutessaan ottaa rokotteen ei kuulosta samalta kuin vahva suositus:bored:

Hei kaikille ja nyt tulee vähän omanapailua... olen pysytellyt suruissani foorumilta poissa mutta nyt täytyi tulla päivittämään tilanne.

Meidän taival lyhyesti
Ya 6/19
3x inssi kesä 2020
1. IVF 8/20 tuoresiirto nega, pakkaseen 2 blastoa
1. Pakastesiirto nega
2. Pakastesiirto plussa, kesken meni 5+4 eli kemiallinen raskaus

Toinen IVF tehtiin 2/21 ja tuloksena kamala pettymys. 15 munasolua, 11 hedelmöittyi. Huonoja alkioita. Tuoresiirrettiin 2, joista odotetusti nega. Kolmantena päivänä alkiot roskiskamaa mutta viljetiin blastoksi. Kaks blastoa saatiin 1D5 ja 1 D6.

Täasä välissä kuukautiskivut yltyi niin kovaksi että piti soittaa ambulanssi kotiin kun pyörryin kivusta. Lääkäri epäilee endometrioosia. Alotettiin endon hoitoon Procren depot pistokset 3kpl kuukauden välein -> hormonitoiminta ajettiin alas, vaihdevuosioireet. Kamalat 3kk takana.

Kesäkuun alussa sain progynovan, oli ultra, limakalvo näytti hyvältä. Luget 5,5pvä ennen siirtoa. Siirrettiin kaunis blasto ja viikko siirrosta testasin plussan ❤ kuva liitteenä

Jos jotain selittämättömästä lapsettomuudesta kärsivää kiinnostaa miksei alkiot tartu, suosittelen tutustuu BCL6 arvon koholla oloon , hiljaseen endometrioosiin. Tätä voi vissiin muualla maailmassa testata Receptiva DX on testi. Multa ei kuitenkaan testattu vaan alotettiin suoraan hoito. Tulokset on ollu maailmalla lupaavia jos on endometrioosi,vaikka ilman oireita ja siirretään ton hoidon jälkeen..

Joulukuun kemiallisesta johtuen toiveet on hyvin maltilliset tän suhteen, mutta ainakin nyt dpo13, pp8 näyttää lupaavalta ❤

Liitteet

• 20210630_084329.jpg
    20210630_084329.jpg
    541.6 KB · Katsottu: 263
Paljon onnea kaikille plussanneille! Täällähän on viimeaikoina puhaltanut oikein kunnon plussatuulet! :love7 Paljon myös tsemppiä ja voimia niille joilla ei vielä ole kahta viivaa testiin piirtynyt :Heartred

Kiitos Carnation tuosta BCL6 -vinkistä, täytyy tutustua sillä nämä asiat on itseä paljon mietityttänyt.

ON: Täällä on pistetty bemfolaa nyt 11 pvää ja huomenna toivottavasti vika kontrolli ja todennäköisesti lauantaina punktio. Aloitin tämän toisen ivf:n toiveikkaana ja hyvillä mielin, mutta jo nyt alkaa taas tuntua toivottomalta. Folleja kasvaa vielä vähemmän kuin ekalla kierroksella (viimeksi 11, nyt vain 5-6) ja kaikki oikeassa munasarjassa, vasemmalta ei lähtenyt kasvamaan yksikään. :sad010 Tiedän että vain yksi hyvä tarvitaan, mutta kun viimeksi kävi ilmi ettei omien solujen laatukaan ole mitään priimaa niin pelottaa että saadaanko yhtään alkiota siirtoon.

En tiedä käykö teille muille niin, mutta itsestä tuntuu että aina kun saa näiden hoitojen kanssa hyvän tsempin päälle ja melkein innolla menee vastaanotolle kontrolleihin sun muihin, niin sitten aina tulee jotain mikä läpsäyttää kasvoille ja saa mielen taas matalaksi. Turhauttaa kun oma kroppa ei toimi niin kuin pitäisi. :sad001

Heippa. Mitä mieltä ootte koronarokotteesta alkuraskaudessa? Mulla olis 5.7 virallinen testipäivä ja 9.7 olis koronarokotus..nyt alko mietityttää uskaltaako sitä vielä ottaa.? Kerran jo siirsin sen ku olis ollu lähes samaan aikaan alkion siirron yhteydessä ja hoitajat sano että kannattaa siirtää.. Ootteko ilmoittanut plussan omapolkuun jo aikaisemmin vai vasta virallisena testipäivänä?

Itse päätin olla ottamatta juuri hoitojen aikana ja en ota ainakaan ekaan kolmannekseen raskaudessa. Pohdin asiaa ja katson mihin päädyn myöhemmin. o_O:bookworm:

Olen ilmoittanut yksityiselle molemmat raskauteni jo useita päiviä ennen virallista testipäivää. Tosin varmistin molemmilla kerroilla tuloksen digitestillä, koska klinikoilla on epäilyksensä liuskatestituloksista (ja ihan aiheestakin).

Rokotuksen suhteen mielipiteeni riippuu ihmisen henkilökohtaisesta tilanteesta. Minä en ottaisi rokotusta alkuraskaudessa, koska rokotus aiheuttaa joillekin kuumeen, ja korkea kuume aiheuttaa joskus keskenmenoja. Ja toisaalta olen jo vuoden elänyt eristyksessä ja voisin jatkaa sitä hyvinkin, eli riskini sairastua koronaan on hyvin pieni. Kaikilla ei ole näin hyvät mahdollisuudet vältellä koronaa, ja silloin koronarokote voi olla heille parempi vaihtoehto. Silloinkin toki voi valita ottaako sen alkuraskaudessa (jolloin sikiön kehityksessä tapahtuvat suurimmat asiat), vai vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen.

Itse saan tällä viikolla ensimmäisen rokotteen. Järkeilin niin, että kun PAS on joskus elokuussa, otan ekan rokotteen nyt reilusti ennen sitä, ja jos PAS ei tärppää, otan toisen sitten siinä välissä ennen seuraavaa PASia. Jos eka PAS tärppää, en vielä oikein tiedä mitä sitten teen vahvisteen kanssa, otanko ekan kolmanneksen jälkeen vai jätänkö ottamatta kunnes vauva syntyy. Varmaankin jälkimmäinen siksi, että en kuulu riskiryhmään ja voin hyvin eristäytyä maailmasta työni puolesta kuten olen kohta 1,5v tehnyt :grin

Hei kaikille ja nyt tulee vähän omanapailua... olen pysytellyt suruissani foorumilta poissa mutta nyt täytyi tulla päivittämään tilanne.

Meidän taival lyhyesti
Ya 6/19
3x inssi kesä 2020
1. IVF 8/20 tuoresiirto nega, pakkaseen 2 blastoa
1. Pakastesiirto nega
2. Pakastesiirto plussa, kesken meni 5+4 eli kemiallinen raskaus

Toinen IVF tehtiin 2/21 ja tuloksena kamala pettymys. 15 munasolua, 11 hedelmöittyi. Huonoja alkioita. Tuoresiirrettiin 2, joista odotetusti nega. Kolmantena päivänä alkiot roskiskamaa mutta viljetiin blastoksi. Kaks blastoa saatiin 1D5 ja 1 D6.

Täasä välissä kuukautiskivut yltyi niin kovaksi että piti soittaa ambulanssi kotiin kun pyörryin kivusta. Lääkäri epäilee endometrioosia. Alotettiin endon hoitoon Procren depot pistokset 3kpl kuukauden välein -> hormonitoiminta ajettiin alas, vaihdevuosioireet. Kamalat 3kk takana.

Kesäkuun alussa sain progynovan, oli ultra, limakalvo näytti hyvältä. Luget 5,5pvä ennen siirtoa. Siirrettiin kaunis blasto ja viikko siirrosta testasin plussan ❤ kuva liitteenä

Jos jotain selittämättömästä lapsettomuudesta kärsivää kiinnostaa miksei alkiot tartu, suosittelen tutustuu BCL6 arvon koholla oloon , hiljaseen endometrioosiin. Tätä voi vissiin muualla maailmassa testata Receptiva DX on testi. Multa ei kuitenkaan testattu vaan alotettiin suoraan hoito. Tulokset on ollu maailmalla lupaavia jos on endometrioosi,vaikka ilman oireita ja siirretään ton hoidon jälkeen..

Joulukuun kemiallisesta johtuen toiveet on hyvin maltilliset tän suhteen, mutta ainakin nyt dpo13, pp8 näyttää lupaavalta ❤

Ihanaa, että tuli plussa tuollaisen hoitorumban jälkeen! <3 Oon tosi onnellinen sun puolesta!

Kiitos tosi paljon tuosta BCL6 arvosta ja endon hoidosta. Mulla on 3 IVF:ä vuoden sisään tehnyt tehtäväänsä ja alkaa olla inhottavia oireita. Mutta kuten endosta kärsivät tietää, diagnosointi voi olla vuosien päässä. Voisin jutelle tuosta lääkkeestä lääkärin kanssa, koska mulla tulee seuraava alkion siirto kromosomitestatuilla alkioilla Syyskuussa. Ehtisi hoitaa näitä endo-oireita pois tässä välissä.

Ihanaa, että tuli plussa tuollaisen hoitorumban jälkeen! :Heartred Oon tosi onnellinen sun puolesta!

Kiitos tosi paljon tuosta BCL6 arvosta ja endon hoidosta. Mulla on 3 IVF:ä vuoden sisään tehnyt tehtäväänsä ja alkaa olla inhottavia oireita. Mutta kuten endosta kärsivät tietää, diagnosointi voi olla vuosien päässä. Voisin jutelle tuosta lääkkeestä lääkärin kanssa, koska mulla tulee seuraava alkion siirto kromosomitestatuilla alkioilla Syyskuussa. Ehtisi hoitaa näitä endo-oireita pois tässä välissä.

Vinkkinä, hakeudu yksityiselle endospesialistigynelle tuon Procren pistoksen osalta jos eivät lapsettomuuslääkärit asiasta innostu. Jos asut pääkaupunkiseudulla, on täällä muutama todella asiansa osaava endogyne joista itse olen ikuisesti kiitollinen, että olen tieni heidän luokse löytänyt. Jos siis et vielä ole endoon paneutuneen gynen puheille päässyt :)
Edit: onko sinulla harkittu pillereiden syöntiä siirtoa odotellessa, jos siis ne sinulle sopivat? Itsellä Tilkassa oltiin heti sitä mieltä kun selvisi että PASiin ei päästä kuin kesätauon jälkeen, että PASia odotellessa syön pillereitä "kohdun varjelemiseksi", vaikka ehdin vain sellaisen reilun kuukauden niitä tässä popsia. Ne kun minulla toimii sinänsä hyvin, että endo-oireet pysyy pahimmilta osin kurissa pillereitä syödessä, ja toivon mukaan myös lamaa taudin etenemistä.

Muokattu viimeksi:
Mulla on huomenna varhaisultra jo rv 6+1, koska klinikka on kiinni ensi viikosta alkaen. Jännittää, onko taas tuulimunaraskaus niin kuin mun eka raskaus. Mietityttää myös se, että on niin epävarmaan aikaan joka tapajuksessa, ettei syke välttämättä edes näy... Kunpa olisi syke niin ei tarvitsisi miettiä! Onko kukaan käynyt varhaisultrassa näin pienillä viikoilla?

EDIT: Syke löytyi ja vastasi viikkoja. Huh! Saa tässä kyllä edelleen jännittää, mutta askel eteenpäin. Rokottamisesta lääkäri sanoi, että ekan 3 kk aikana muodostuvat elimet, että ehkä ei silloin olisi paras aika ottaa. Toisaalta taas korona raskaana ollessa voi olla todella karua, joten jossain vaiheessa voisi olla hyvä ottaa kuitenkin. Itse nyt ajattelin katsoa rv 12 jälkeen asiaa. Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja kiitos myötätunnosta :Heartred

Muokattu viimeksi:
Ihanaa että täällä on plussia, suuret onnittelut! ❤️❤️❤️

Multa leikattiin se polyyppi pois, ja oli kyllä aikamoista ronkkimista ja sahaamista se toimenpide. Ihana henkilökunta onneksi, muuten en olisi ehkä selvinnyt, kun nytkin tuntui niin hurjalta. On sitä kyllä melkoisia toimenpiteitä tehty tällekin kroppaparalle kaikkien vuosien aikana.

Mutta onneksi Suomessa on näin hyvä terveydenhuolto, ja tuokin nyt sitten tehtynä.

Hieman tunnen kyllä kaipaavani toipumisaikaa sekä henkisesti että fyysisesti.

Käynnillä tuli myös vähän sattumalta puheeksi, että saattaisin pystyä ilmoittautumaan jo heinäkuun lopussa hoitoon, kun luulin pääseväni vasta elokuun lopusta ilmoittautumaan. Ensin ilahduin valtavasti, että asiat alkavat yhtäkkiä rullata! :smiley-bounce013

Sitten käynnin jälkeen olen ollut vähän tulisilla hiilillä, kun en tiedä toteutuuko tuo varmasti. Ja mulla oli myös tarkoitus ottaa koronarokotuksen tehoste elokuussa vielä hyvissä ajoin ennen alkionsiirtoa, nyt mietin mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä. Tunnen itseni ja tiedän, etten pystyisi ottamaan sitä ainakaan ensimmäisellä kolmanneksella.

Mulla on huomenna varhaisultra jo rv 6+1, koska klinikka on kiinni ensi viikosta alkaen. Jännittää, onko taas tuulimunaraskaus niin kuin mun eka raskaus. Mietityttää myös se, että on niin epävarmaan aikaan joka tapajuksessa, ettei syke välttämättä edes näy... Kunpa olisi syke niin ei tarvitsisi miettiä! Onko kukaan käynyt varhaisultrassa näin pienillä viikoilla?

EDIT: Syke löytyi ja vastasi viikkoja. Huh! Saa tässä kyllä edelleen jännittää, mutta askel eteenpäin. Rokottamisesta lääkäri sanoi, että ekan 3 kk aikana muodostuvat elimet, että ehkä ei silloin olisi paras aika ottaa. Toisaalta taas korona raskaana ollessa voi olla todella karua, joten jossain vaiheessa voisi olla hyvä ottaa kuitenkin. Itse nyt ajattelin katsoa rv 12 jälkeen asiaa. Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja kiitos myötätunnosta :Heartred

Ihana kuulla, että kaikki pikkuisella hyvin :Heartred miten sulla muuten on raskaus mennyt? Mäkää en varmaa sitä rokotetta ottais.

Ihanaa että täällä on plussia, suuret onnittelut! ❤️❤️❤️

Multa leikattiin se polyyppi pois, ja oli kyllä aikamoista ronkkimista ja sahaamista se toimenpide. Ihana henkilökunta onneksi, muuten en olisi ehkä selvinnyt, kun nytkin tuntui niin hurjalta. On sitä kyllä melkoisia toimenpiteitä tehty tällekin kroppaparalle kaikkien vuosien aikana.

Mutta onneksi Suomessa on näin hyvä terveydenhuolto, ja tuokin nyt sitten tehtynä.

Hieman tunnen kyllä kaipaavani toipumisaikaa sekä henkisesti että fyysisesti.

Kuulostaa kyllä aika kivuliaalta toimenpiteeltä. :nailbiting: toivottavasti pääset aloittaa hoidot mahdollisimman pian. Meilläkin pitää nyt oottaa elokuulle asti.

Ihana kuulla, että kaikki pikkuisella hyvin :Heartred miten sulla muuten on raskaus mennyt? Mäkää en varmaa sitä rokotetta ottais.

Kiitos :Heartred Raskaus on mennyt aika ok, aika paljon on ollut huonoa oloa, mutta just tänään ollut parempi! Jonkin verran on asiat itkettänyt yms. pientä, mutta en ole esim. oksentanut. Toivotaan että olisi helpompi raskaus kuin viimeksi :)

Hei kaikille ❤️

Halusin tulla kertomaan tänne lyhyesti tarinani, sillä teidän tarinat on auttaneet itseäni niin paljon. Olemme yrittäneet lasta n.kolme vuotta ja oltu julkisella hoidoissa vajaan parin vuoden ajan. Kolme hoitokierrosta meni huonoin tuloksin,koskaan ei saatu mitään pakkaseen ja kolmannella kierroksella ei edes tuoresiirtoon. Tämän vuoksi saimme vielä yhden "armon palan" julkiselta ja neljäs kierros olikin meille suotuisa: kaksi alkiota pakkaseen ja tuoresiirto onnistui ❤️ Tänään varhaisultrassa kaikki näytti siltä, miltä pitääkin tässä vaiheessa (6+3).

Olen käynyt vuosien ajan lukemassa tätä ja aiempien vuosien ketjuja, milloin helpotukseksi suruun, milloin innoissani toivosta. Välillä olen halunnut unohtaa koko lapsettomuuden ja tämän ketjun. Kaikki täältä lukemani onnistumiset ovat antaneet toivoa ja siksi halusin tulla kertomaan myös meidän onnistumisesta.

Paljon onnea kaikille plussanneille ja toivoa sekä kärsivällisyyttä sitä vielä odottaville ❤️ Nautitaan kesästä!

Kiitos kun jaoit tarinasi Kiitollinen :Heartpink Näitä onnistumistarinoita on ihana lukea, luo uskoa siihen että jonain päivänä vielä itselläkin tärppää!

ON: Eilisestä punktiosta selvitty, saalis oli odotettavissa: vain neljä munasolua. (Folleja vain 5-6) Täytyy toivoa että tällä kertaa laatu korvaa määrän ja torstaina olisi edes yksi alkio siirrettävissä. :smiley-angelic001 Väliaikatietoja ei kuulemma tule vaan vasta siirtoaamuna soittavat ja varmistavat että siirrettävää on. Tulossa siis pitkä viikko.. :nailbiting:

Onko kukaan muu täällä piinailemassa tässä kuussa? :rolleyes:

Kiitos kun jaoit tarinasi Kiitollinen :Heartpink Näitä onnistumistarinoita on ihana lukea, luo uskoa siihen että jonain päivänä vielä itselläkin tärppää!

ON: Eilisestä punktiosta selvitty, saalis oli odotettavissa: vain neljä munasolua. (Folleja vain 5-6) Täytyy toivoa että tällä kertaa laatu korvaa määrän ja torstaina olisi edes yksi alkio siirrettävissä. :smiley-angelic001 Väliaikatietoja ei kuulemma tule vaan vasta siirtoaamuna soittavat ja varmistavat että siirrettävää on. Tulossa siis pitkä viikko.. :nailbiting:

Onko kukaan muu täällä piinailemassa tässä kuussa? :rolleyes:
On kyllä pitkä aika odotella tietoja alkioista. Toivottavasti sieltä tulis nyt ainakin pari hyvää blastoa :gen014

Mä en vielä tässä kuussa ainakaan piinaile, mut seuraava kierto pitäis alkaa noin 1,5 viikon kuluttua ja siitä tulee ivf-kierto, jos nyt ei tule mitään mutkia matkaan :rolleyes:

Takaisin