IVF-hoitoja odottavien keskustelu

Jannn ja CherryRed, eikä! Mä oon niin pahoillani... Tämä on aivan hirveetä. Ensiksi meitä oli monta elokuisissa ja nyt sitten vissiin jatketaan muissa ryhmissä...

Niinpä, pahoittelut vielä sullekin :Heartpink tää on paskinta paskaa. Olisipa parempi onni ensi kerralla :Heartblue
 
Jannn ja CherryRed, eikä! Mä oon niin pahoillani... Tämä on aivan hirveetä. Ensiksi meitä oli monta elokuisissa ja nyt sitten vissiin jatketaan muissa ryhmissä...

No niinpä! Oli kivaa, kun niin monta hoitoalkuista oli tuolla samassa ryhmässä raskaana. :Heartred
Pahoittelut sullekin tästä kohtalosta.

Kyllä tää raskautuminen kuitenkin on mun osalla antanut myös lisää toivoa, vaikka oikeesti loppuu aika kesken. Sen takia kuitenkin toivoa, koska ei ollut tietoa pystynkö ylipäätään tulemaan raskaaksi. Nyt tiedetään, että pystyn. Kattelin uudelleen esim. tuon todennäköisyyslaskurin joka tuolla yhdessä ketjussa on ja meidän onnistumisprossat nousi n.10% ennen hoitoja 40% hoitojen kanssa ja tiedosta että ollut raskaana.

Tää on kyllä jännää. Nytkin oikeen mallikkaasti kroppa pitää yllä tätä raskautta, mutta turhaan. Saatiin tyhjennysaika vasta 5 päivän päähän ultrasta, niin tässä ollaan 2 viikkoa kannettu kuollutta tyyppiä mukana. Huomenna olis tullut 10+0. Tänään sitten sairaalaan. Toivottavasti ei tule komlikaatioita niin pääsisi hoitoiihin kiinni nopeasti.
 
No niinpä! Oli kivaa, kun niin monta hoitoalkuista oli tuolla samassa ryhmässä raskaana. :Heartred
Pahoittelut sullekin tästä kohtalosta.

Kyllä tää raskautuminen kuitenkin on mun osalla antanut myös lisää toivoa, vaikka oikeesti loppuu aika kesken. Sen takia kuitenkin toivoa, koska ei ollut tietoa pystynkö ylipäätään tulemaan raskaaksi. Nyt tiedetään, että pystyn. Kattelin uudelleen esim. tuon todennäköisyyslaskurin joka tuolla yhdessä ketjussa on ja meidän onnistumisprossat nousi n.10% ennen hoitoja 40% hoitojen kanssa ja tiedosta että ollut raskaana.

Tää on kyllä jännää. Nytkin oikeen mallikkaasti kroppa pitää yllä tätä raskautta, mutta turhaan. Saatiin tyhjennysaika vasta 5 päivän päähän ultrasta, niin tässä ollaan 2 viikkoa kannettu kuollutta tyyppiä mukana. Huomenna olis tullut 10+0. Tänään sitten sairaalaan. Toivottavasti ei tule komlikaatioita niin pääsisi hoitoiihin kiinni nopeasti.


Niimpä. Itsekin ajattelen ajoittain niin, että raskautuminen toi toivoa.
 
Mä päädyin sitten komplikaatioiden kautta MVA imuun, kun vuoto ei loppunut ja kävin sairaalassa pävystyksessä saamalla 2 pussia punasoluja, kun vuosin niin paljon. Nyt vihdoin tuntuu, että kroppa pääsee kunnolla toipumaan.
Tein aamulla onestepin herkän testin ja se oli jo haalea. Nyt alan tikuttaan hcg:n poistumista :wink
Jos 3 viikon päästä voiskin jo tikutella ovista :woot: ja koittaa luomuilla ennen menkkoja, mistä alkaisi taas hoitokierros.
Tai käydään me jo parin viikon päästä meidän klinikalla jälkitarkastuksessa ja pistämässä 2.IVF:n suunnitelman tulille.
 
Jälkitarkastus nyt sitten tosiaan oli ja kohdussa kaikki OK eli ei näkynyt yhtään raskauskudosta enää.
Mutta koska mulla oli niin paljon vuotoa, että jouduin sairaalaan ja hemoglobiini on vaan 101 ja ferritiinit 28, lääkäri suositteli että odotetaan 2 kiertoa, eli ei hoitoja vielä ensimmäisiin kuukautisiin kkm:n jälkeen.

No mä ajattelin että tässä välissä käydään vähän shoppailemassa muualla :grin Eli käydään juttelemassa toisella klinikalla, minkälaisia hoitoja niillä olisi tarjolla meille. Kattotaan josko ne ehdottaa jotain muuta. Kuulostellaan sitten kummalla klinikalla olis paremmat ehdotukset.
Niin ja käydään vähän jutustelemassa biologin kanssa vielä erikseen. Hän selittää meille tarkemmin alkiodiagnostiikasta.
 
Täällä taas! Ensimmäinen IVF on ohi, se tuotti meille vain kaksi alkiota joista kumpikaan ei johtanut raskauteen.

Nyt jonotetaan että päästään toiseen IVF hoitoon. Jonotusaika HUSn mukaan on 2 kuukautta. Eli kun kaksi täyttä kuukautta on kulunut niin saadaan seuraavasta vuodosta ilmoittautua hoitoon.
 
Jälkitarkastus nyt sitten tosiaan oli ja kohdussa kaikki OK eli ei näkynyt yhtään raskauskudosta enää.
Mutta koska mulla oli niin paljon vuotoa, että jouduin sairaalaan ja hemoglobiini on vaan 101 ja ferritiinit 28, lääkäri suositteli että odotetaan 2 kiertoa, eli ei hoitoja vielä ensimmäisiin kuukautisiin kkm:n jälkeen.

No mä ajattelin että tässä välissä käydään vähän shoppailemassa muualla :grin Eli käydään juttelemassa toisella klinikalla, minkälaisia hoitoja niillä olisi tarjolla meille. Kattotaan josko ne ehdottaa jotain muuta. Kuulostellaan sitten kummalla klinikalla olis paremmat ehdotukset.
Niin ja käydään vähän jutustelemassa biologin kanssa vielä erikseen. Hän selittää meille tarkemmin alkiodiagnostiikasta.

Jos käytte muualla kyselemässä, millaisia hoitoja ehdottavat, kannattaa ottaa myös nuo rauta-asiatkin esille, jos siis nykyinen hoitopaikka ei ole ehdottanut rautainfuusiota :happy: Toki matalalla ferritiinillä ja hempalla ihmisiä raskautuu, mutta meillä jotka olemme hoidoissa, on se raskautuminen yleisesti ottaen haastavampaa :sorry: Tein itse sen päätöksen, että jos seuraava hoitokerta ei meillä tuo tulosta, käyn kyllä yksityisellä pyytämässä rautaa suoneen, sillä itselläni ei ole ferritiini merkittävästi noussut vuoden aikana, vaan jopa vähän laskenut (viime keväällä se oli about 60, nyt tovi sitten n. 37). Nyt siis otin raudan taas takaisin joka päiväiseen rutiiniin, n. puoli vuotta söin sitä ns. ylläpitoannoksella, mutta olisi pitänyt ottaa ne labrat varmaan jo marraskuussa niin olisi päässyt kärryille ferritiinin mataluudesta :wtf:
 
Täällä taas! Ensimmäinen IVF on ohi, se tuotti meille vain kaksi alkiota joista kumpikaan ei johtanut raskauteen.

Nyt jonotetaan että päästään toiseen IVF hoitoon. Jonotusaika HUSn mukaan on 2 kuukautta. Eli kun kaksi täyttä kuukautta on kulunut niin saadaan seuraavasta vuodosta ilmoittautua hoitoon.

Henkistä jaksamista odotteluun :Heartred J
Ja toivotaan, että 2.kierros on se oikee, meille molemmille!! :shy:
 
Jos käytte muualla kyselemässä, millaisia hoitoja ehdottavat, kannattaa ottaa myös nuo rauta-asiatkin esille, jos siis nykyinen hoitopaikka ei ole ehdottanut rautainfuusiota :happy: Toki matalalla ferritiinillä ja hempalla ihmisiä raskautuu, mutta meillä jotka olemme hoidoissa, on se raskautuminen yleisesti ottaen haastavampaa :sorry: Tein itse sen päätöksen, että jos seuraava hoitokerta ei meillä tuo tulosta, käyn kyllä yksityisellä pyytämässä rautaa suoneen, sillä itselläni ei ole ferritiini merkittävästi noussut vuoden aikana, vaan jopa vähän laskenut (viime keväällä se oli about 60, nyt tovi sitten n. 37). Nyt siis otin raudan taas takaisin joka päiväiseen rutiiniin, n. puoli vuotta söin sitä ns. ylläpitoannoksella, mutta olisi pitänyt ottaa ne labrat varmaan jo marraskuussa niin olisi päässyt kärryille ferritiinin mataluudesta :wtf:

Joo me otetaan vielä uudet ferri arvot ennenkuin alotetaan itse lääkkeet hoitoihin ja kattotaan sitten josko infuusioon.
 
Heips! ajattelin herätellä tätä keskustelua - onko muita ivf-hoitoja odottelevia linjoilla? itsellä ihan ensimmäinen lähete taskussa vasta.
 
Vau, oliko täällä tällainenkin ketju :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Täällä toinen! Nimenomaan odotteleva... Kolmen tuloksettoman inssin jälkeen IVF suunniteluaika 29.11. Hienoo tälleen elokuussa...
 
Vau, oliko täällä tällainenkin ketju :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Täällä toinen! Nimenomaan odotteleva... Kolmen tuloksettoman inssin jälkeen IVF suunniteluaika 29.11. Hienoo tälleen elokuussa...
Hei kiva, muita kohtalotovereita! :Two-hearts: ja meillä sama alue! sain juuri lähetteen. onko tuo suunnitteluaika siis sama kuin ensikäynti? me ollaan menossa vasta verikokeisiin, jonka jälkeen sitten varaavat sen suunnittelukäynnin…
 
Noniin! Siis me ollaan oltu tässä "putkessa" niin, että viime vuoden marraskuussa muistaakseni oli ensikäynti. Ja siinä päätettiin, että tammikuusta aletaan inssit. Ja kun ne ei toiminut, ilmoitin siitä heinäkuussa ja silloin saatiin IVF suunnitteluaika ensin joulukuun ensimmäiselle päivälle ja nyt ilmoittivat että siirretään 29.11. Eli jono on just sen 5-6kk mitä arvioivat inssien jälkeen...

En sitten tosiaan yhtään tiedä millä nopeudella tuolta suunnittelukäynniltä lähtee asiat eteenpäin. HUS niissä Omapolun videoissa kertoo suosivansa pitkää kaavaa, eli ensin ajetaan oma hormonitoiminta alas. Toivon vaan, että saan reseptit lääkkeisiin tämän vuoden puolella, niin säästää pitkän pennin kun lääkekatto on jo täynnä tältä vuodelta :folded:
 
Oliko teillä siis jo päätetty, että inssejä ei tehdä ja suoraan IVF (jos siis ensikäynti vielä tekemättä)?
Kiitos. inssit ei auta meillä (ei munanjohtimia), joten se on suoraan ivf… katsotaan millainen ”putki” meille aukenee. en oletusarvoisesti oleta että tänä vuonna tapahtuisi vielä yhtään mitään…
 
Ai katos täällä on tämmönenkin ketju, mäkin voisin parkkeerata tänne.. meillä IVF eka aika syyskuun puolivälissä.. paljon pyörii mielessä nämä. Oon myös pohtinut mahdetaanko sielä enää ns sörkkiä tai tutkia. Oon meinaan alkanut pohtia voisko mulla olla endo pcos:n lisäksi.. toisaalta tätä varmaan kannattaisi kysyä tuolta ivf keskustelujen puolelta :Smirking Face:
 
Meilläkin on tässä nyt pari kiertoa vielä omatoimista yrittämistä ennen IVF:ään pääsyä - koronan takia tuli parin kuun karenssi hoitoihin.

Mitäs vippaskonsteja teillä muilla on käytössä tällä hetkellä, että parantais edes teoriassa mahiksia IVF:ään?

Meillä miehen kanssa syödään molemmat NAC:ia ja CoQ10:ä. Mies syö kans sinkkiä ja minä söin myo-inositolia - paitsi se loppu multa tuossa tovi sit, enkä löytäny lähiapteekista uutta eli ehkä vois tilata lisää. Lisäks oon tupannu olee alipainonen, mutta koska oon nyt lukenu esim että alipainosilla on kohonnu riski hyperiin ja että IVF:ssä saatavien munasolujen määrä korrelois BMI:n kanssa, oon ny sit tarkotuksella mässäilly vähän enemmän että pysyis hyvin siellä normaalipainon puolella!
 
Sopiskohan tähän ketjuun tulla myös ICSIä odottava? 🤔

Meillä pitkä ja kivinen tie miehen azoospermiqn vuoksi ja viimein vuosien ihmettelyn jälkeen pääsimme m-teseleikkaukseen, joka lopulta toi meille hyvin uutisia. Nyt ollaan saatu jo sovittua syyskuulle icsi-info ja joulukuussa olisi sitten edessä icsi.

Kiva olis jakaa nimenomaan kaikenlaisia vinkkejä ja kokemuksia hoitoihin valmistautumisesta 😊
 
Sopiskohan tähän ketjuun tulla myös ICSIä odottava? 🤔

Meillä pitkä ja kivinen tie miehen azoospermiqn vuoksi ja viimein vuosien ihmettelyn jälkeen pääsimme m-teseleikkaukseen, joka lopulta toi meille hyvin uutisia. Nyt ollaan saatu jo sovittua syyskuulle icsi-info ja joulukuussa olisi sitten edessä icsi.

Kiva olis jakaa nimenomaan kaikenlaisia vinkkejä ja kokemuksia hoitoihin valmistautumisesta 😊
Meillä on ainakin ICSI edessä näillä näkymin, ja täällä oon ihan tyytyväisenä :) ihanaa, että teillä on pitkän taipaleen jälkeen tullut hyviä uutisia!
 
Takaisin
Top