IVF-hoitoja odottavien keskustelu

Ihanaa nabss :Heartred itsekin suuntaan katseen jo kevääseen ja ivf :hilarious: tai on mielessä näin..
 
Täällä sitä vaan odotellaan. Napsin vitamiineja, ubikinonia ja DHEAa (ihan lääkärin määräämänä tätä). Kierron päivä 18 ja dpo 7 tässä luomukierrossa. Pitäisi varata seuraavan kierron alussa heti aika hoidonsuunnitteluun ja ultraan, mutta näyttää että meidän lääkäri on just poissa sillä viikolla kun mulla alkaa menkat :shifty: En ole vielä miettinyt myöskään, miten ilmoitan töissä tulevista poissaoloista. Ei ois kiva kertoa syytä.
 
Mulla nyt Kp 14 ja ovistesti näytti hymynaamaa. Siis anteeksi mitä!!!!! Ei ole ikinä ollut näin aikaisin ovulaatio, nyt pitää toivoa ettei kierto jää todella lyhyeksi.
Ai että mitkä piinaviikot on edessä :playful: 12päivän päästä myös IVF suunnittelukokous
 
Eilen näkyi omapostissa, että oysista on tulossa kaavakkeet, jotka täyttämällä ja palauttamalla meidät laitetaan 3-6kk ivf jonoon. Pikkuhiljaa eteenpäin.
 
Ei hemmetti!!! :arghh: tietysti ne menkat alkoi tänään kun huomenna on suunnittelukäynti. Kierto oli sitten vain 24 päivää, se siitä aikaisesta ovulaatiosta. Nyt mulla huomiseen asti pyörii päässä skenaariot että saadaan vasta seuraavan kierron alussa ilmoittautua hoitoihin, ihan niin kuin tää 6kk odottelu suunnitteluajalle ei ole ollut tarpeeksi odottelua... Tämä kyllä toi todella pahan mielen ja ikävän käänteen huomiselle :arghh:
 
Ei hemmetti!!! :arghh: tietysti ne menkat alkoi tänään kun huomenna on suunnittelukäynti. Kierto oli sitten vain 24 päivää, se siitä aikaisesta ovulaatiosta. Nyt mulla huomiseen asti pyörii päässä skenaariot että saadaan vasta seuraavan kierron alussa ilmoittautua hoitoihin, ihan niin kuin tää 6kk odottelu suunnitteluajalle ei ole ollut tarpeeksi odottelua... Tämä kyllä toi todella pahan mielen ja ikävän käänteen huomiselle :arghh:
Hei älä vielä liikaa lannistu! Mulla alkoi lyhyessä kaavassa pistokset kp 2 eli hyvinkin voi olla, että ehditte vielä tähän kiertoon (jos nyt ei poli oo täynnä tmv). Toivotaan parasta :Heartred
 
Hei älä vielä liikaa lannistu! Mulla alkoi lyhyessä kaavassa pistokset kp 2 eli hyvinkin voi olla, että ehditte vielä tähän kiertoon (jos nyt ei poli oo täynnä tmv). Toivotaan parasta :Heartred

Toivotaan parasta mutta pelottaa että ne sanoo että "ilmoittaudu sit kun seuraava kierto alkaa"
Nyt on odotukset ja panokset korkealla!
 
Suunnittelukäynnissä on nyt käyty ja mukaan saatiin kasan papereita.

Lääkäri oli todella hyvä ja perusteli miksi mitäkin hoitomuotoa käytetään. Meidän osalta päädyttiin pitkään kaavaan koska minulla on endometrioosi eikä munarakkuloita ollut liiallinen määrä. Endometrioosi on päässyt jonotusajalla leviämään, minulla oli molemmin puolin kystia jotka litistivät rakkuloita. Muutoin sanoi että kaikki näytti hyvältä ja että ainoa haittapuoli meillä näyttää olevan tämä endometrioosi.
eli 12/9 alkaa varsinainen hoitorumba. Silloin alkaa sumuttelu Synarelalla. Sit tulee yksi kontrolliultra, verikokeet ja toinen ultra jolloin päättävät punktiopäivän. Punktio tulee todennäköisesti olemaan 7 - 9 lokakuuta. Kertoi että pyrkivät kasvattaa alkiot 5 päiväisiksi jotta saavat huonot alkiot pois ja ainoastaan hyvät siirtoon/pakkaseen. Joskus viikonlopun takia saattavat joutua siirtämään 3 päiväisen alkion.

Olen tyytyväinen käyntiin ja toiveikas. Nyt pitää alkaa sumplimaan nää lääkärikäynnit töiden kanssa.
 
Tänään alkoi vihdoin ja viimein Synarela sumuttelu. Vielä en kehtaa ivf keskustelussa kirjoitella kun näyttää olevan tapana liittyä kunnolla keskusteluihin vasta punktiosta.

Aika tuntuu todella pitkältä. meidän hoitosuunnittelukäynnistä tuntuu olevan ikuisuus ja mielessä pyörii vain kaikki mikä vielä voisi mennä pieleen ja keskeyttää meidän hoitoa. Kahden viikon kuluttua olisi lääkäriaika jolloin ultrataan ja siitä pitäisi alkaa Gonal-F piikittely ja nenäsumuteannos puolitetaan. Siihenkin tuntuu olevan ikuisuus että pääsisi sinne asti.
 
Tänään alkoi vihdoin ja viimein Synarela sumuttelu. Vielä en kehtaa ivf keskustelussa kirjoitella kun näyttää olevan tapana liittyä kunnolla keskusteluihin vasta punktiosta.

Aika tuntuu todella pitkältä. meidän hoitosuunnittelukäynnistä tuntuu olevan ikuisuus ja mielessä pyörii vain kaikki mikä vielä voisi mennä pieleen ja keskeyttää meidän hoitoa. Kahden viikon kuluttua olisi lääkäriaika jolloin ultrataan ja siitä pitäisi alkaa Gonal-F piikittely ja nenäsumuteannos puolitetaan. Siihenkin tuntuu olevan ikuisuus että pääsisi sinne asti.

Kyllä IVF-keskusteluun varmasti saapi tulla pohtimaan ihan vapaasti heti kun itsestä tuntuu siltä :) kiva että hoidot alkoivat sulla, vaikka matelevalta tuntuvatkin :D
 
Moikka,
Meillä oli selittämätön lapsettomuus. 1 lapsi IVFllä ja mietittiin vuoden jälkeen aloitetaanko alusta. Kävin gynellä ja valittelin kun olen niin äkäinen aina kuun loppupäästä. Sain terolutia tasaamaan mielialaa. 2kk päästä luomuraskaus. Just saying..lapsettomuutta ei kaikilta kanteilta tajuta. Jos tämä jotenkin auttoi minua, voiko auttaa muita? Minulla normi ovulaatiot.
 
Tilannepäivitys: Kymmenes päivä Synarela sumuttelua.
Päivinä 4 ja 5 oli mieletön päänsärky. Sen jälkeen on päivä päivältä vähän lähtenyt helpottamaan. Väsymystä ja ärtymystä on myöskin todella paljon. Kuukautisten pitäisi huomenna alkaa mutta vielä ei ole mitään vatsakipuja, oletan että on Synarelan positiivinen vaikutus kun se rauhoittaa endometrioosia. Odotan kovasti perjantaita jolloin olisi lääkärikäynti ja toivon mukaan silloin alkaa pistokset ja puolitetaan Synarelan sumuttelua.
 
Tilannepäivitys: Kymmenes päivä Synarela sumuttelua.
Päivinä 4 ja 5 oli mieletön päänsärky. Sen jälkeen on päivä päivältä vähän lähtenyt helpottamaan. Väsymystä ja ärtymystä on myöskin todella paljon. Kuukautisten pitäisi huomenna alkaa mutta vielä ei ole mitään vatsakipuja, oletan että on Synarelan positiivinen vaikutus kun se rauhoittaa endometrioosia. Odotan kovasti perjantaita jolloin olisi lääkärikäynti ja toivon mukaan silloin alkaa pistokset ja puolitetaan Synarelan sumuttelua.

Ikävää, että sulla on ollut noin paljon sivuvaikutuksia Synarelasta. Onneksi ne on kuitenkin helpottaneet pikkuhiljaa. Synarelahan voi myös myöhästyttää menkkojen alkua usealla päivällä.

Itse aloitin eilen sumuttelun ja viikonloppuna pitäisi menkkojen alkaa. Mulla siis tarkoitus tehdä pas lokakuun puolivälissä tai loppupuolella. Aika tuntuu todellakin matelevan, kun näitä hoitoja odottelee.
 
Muokattu viimeksi:
On tää odottamisen odottaminen pitkä prosessi. Kolmannesta inssistä jäi käteen kemiallinen. Sinänsä ihan lohduttavaa, että melkeen kahden vuoden yrityksellä jotain edes yritti tapahtua, kun tavallaan oon ollut siinä uskossa, että kun mua ei onnistuta vuodottomaksi hoitaa, niin oon ollut varma, ettei raskauskaan ole mahdollinen.

Ensi kuun puolen välin jälkeen meen kohdun tähystykseen ja sen jälkeen lääkärit tekee päätöksen päästäänkö ivf:ään. Koitin kyllä vinkata, et meidät vois siihen jonoon jo asettaa, kun tulee näitä turhia kiertoja tähän näiden muiden toimenpiteiden takia. Saa nähdä, mitä mieltä siitä ovat. Ovat olleet todella nihkeitä koko ivf:stä tän mun vuotohäiriön takia, mutta jospa toi kemiallinen raskaus nyt vähän ajais sitä asiaa eteenpäin. Itse oltais ainakin täysin valmiita yrittämään, kun mitään siinä ei ainakaan häviä (paitsi tietysti rahaa, jos hoito menee pieleen, mutta siihen ollaan ihan valmiita).
 
Hienoa Hillis!

Oletko miettinyt miten se vaikuttaa maksukattoon? Tarkoitan vain, kun ihan vuoden viimeisiä viikkoja sitten. Jos hoidot alkaisivat vasta seuraavasta kierrosta, saisit kaikki lääkkeet 2021 vuoden maksukattoon ja siinä säästäisi pitkän pennin.

Tiedän kyllä, että pitkän odottamisen jälkeen ei tuntuisi mukavalle enää lykätä, on henkisesti raskasta elää pitkään epätietoudessa ja odottaen hoitojen alkua :sad001
 
On tää odottamisen odottaminen pitkä prosessi. Kolmannesta inssistä jäi käteen kemiallinen. Sinänsä ihan lohduttavaa, että melkeen kahden vuoden yrityksellä jotain edes yritti tapahtua, kun tavallaan oon ollut siinä uskossa, että kun mua ei onnistuta vuodottomaksi hoitaa, niin oon ollut varma, ettei raskauskaan ole mahdollinen.

Ensi kuun puolen välin jälkeen meen kohdun tähystykseen ja sen jälkeen lääkärit tekee päätöksen päästäänkö ivf:ään. Koitin kyllä vinkata, et meidät vois siihen jonoon jo asettaa, kun tulee näitä turhia kiertoja tähän näiden muiden toimenpiteiden takia. Saa nähdä, mitä mieltä siitä ovat. Ovat olleet todella nihkeitä koko ivf:stä tän mun vuotohäiriön takia, mutta jospa toi kemiallinen raskaus nyt vähän ajais sitä asiaa eteenpäin. Itse oltais ainakin täysin valmiita yrittämään, kun mitään siinä ei ainakaan häviä (paitsi tietysti rahaa, jos hoito menee pieleen, mutta siihen ollaan ihan valmiita).

Onko sulla pitkään ollut vuodon kanssa ongelmaa? Hyvä, että pääset tähystyksen ja toivottavasti siitä sitten ivf:n osalta homma lähtee etenemään!
 
Onko sulla pitkään ollut vuodon kanssa ongelmaa? Hyvä, että pääset tähystyksen ja toivottavasti siitä sitten ivf:n osalta homma lähtee etenemään!

On ollut pitkään, tammikuusta 2019 saakka:sour: eikä näköjään vieläkään homma etene ivf:n suuntaan. On tää tän lisääntymistieteen kanssa mä sanon:arghh:
 
Hienoa Hillis!

Oletko miettinyt miten se vaikuttaa maksukattoon? Tarkoitan vain, kun ihan vuoden viimeisiä viikkoja sitten. Jos hoidot alkaisivat vasta seuraavasta kierrosta, saisit kaikki lääkkeet 2021 vuoden maksukattoon ja siinä säästäisi pitkän pennin.

Tiedän kyllä, että pitkän odottamisen jälkeen ei tuntuisi mukavalle enää lykätä, on henkisesti raskasta elää pitkään epätietoudessa ja odottaen hoitojen alkua :sad001

Aikaisemmin ajattelin, että jos ihan loppuvuoteen menee niin siirretään alotusta just tuon lääkekaton takia. Tätä on kuitenkin toivottu ja ootettu niin kauan, ettei tullu ees mieleen raha-asiat.
Verkkoapteekin mukaan mun täytyy tän vuoden puolella ostaa n. 440 eurolla lääkkeitä, ens vuonna sama satsi plus irrotuspiikki ja tukilääkkeet. Onhan se iso lovi duunarin lompakkoon, mutta rahaa se kuitenkin vain on.
 
Takaisin
Top