IVF-hoitoja odottavien keskustelu

Ei hitsi että stressaa kun nää menkat ei ala!! :arghh:
Maanantaina olisi jo pitänyt alkaa eli on jo kaksi päivää myöhässä. Jos ei huomenna ala niin lääkärikäynti ja pistoksen aloitus lykkääntyy. Ihan hirveä säätö yrittää sumplia työpaikan kanssa vapaita :sad001 ei tee mieli ilmoittaa klinikalle että "sori kuukautiset ei ole vielä alkaneet"
 
Ei hitsi että stressaa kun nää menkat ei ala!! :arghh:
Maanantaina olisi jo pitänyt alkaa eli on jo kaksi päivää myöhässä. Jos ei huomenna ala niin lääkärikäynti ja pistoksen aloitus lykkääntyy. Ihan hirveä säätö yrittää sumplia työpaikan kanssa vapaita :sad001 ei tee mieli ilmoittaa klinikalle että "sori kuukautiset ei ole vielä alkaneet"

No voi ei! Tylsää tuossa vaiheessa vielä joutua odottamaan ylimääräisiä päiviä. Varmaan johtuu siitä Synarelasta. Mulla viivästytti kerran nelisen päivää ja edellisellä kerralla päivän tai pari. Toivottavasti alkaisi huomiseen mennessä!
 
No voi ei! Tylsää tuossa vaiheessa vielä joutua odottamaan ylimääräisiä päiviä. Varmaan johtuu siitä Synarelasta. Mulla viivästytti kerran nelisen päivää ja edellisellä kerralla päivän tai pari. Toivottavasti alkaisi huomiseen mennessä!

Toivotaan! Hyvä kuulla vähän vertailuna että monellako päivällä Synarela on viivästyttänyt menkkoja. Pisin minkä luin oli viikko mutta en ole löytänyt selkeää keskiarvoa mitä yleensä olisi
 
Toivotaan! Hyvä kuulla vähän vertailuna että monellako päivällä Synarela on viivästyttänyt menkkoja. Pisin minkä luin oli viikko mutta en ole löytänyt selkeää keskiarvoa mitä yleensä olisi

Alkoiko sinulla sitten menkat? Itsellä nyt noin päivän myöhässä. Toivon, että maanantaihin mennessä alkaa, etten joudu siirtämään lääkäriaikaa. Tässä on odottelua tullut jo parisen kk, niin olisi kiva päästä jatkamaan hoitoja.
 
Mulla on ollut nyt kahdessa kierrossa ihan uusi juttu... ovulaation yhteydessä verenvuotoa. :confused:Soitin polille, että pitäskö olla huolissaan mutta ihan normaalia kuulemma, hormonitasot voi heitellä esim. stressin johdosta ja aiheuttaa tuollaista. :rolleyes: Sanoin miehelle, että lyödäänkö vetoa, että kun aloitellaan IVF:ä niin jotain paskaa (polyyppeja, endo ym) löytyy kuitenkin ja kaikki taas venyy... Joskin vähän epäilen, että edes päästään suunnitellulle käynnille joulukuussa kun koronahommat taas kiihtyy. :banghead: Joulukuussa tulee 2 vuotta kun hakeuduttiin hoitoihin ja tuntuu et pääasiassa tää on ollut pelkkää odottelua... ei tässä enää ainakaan nuorennuta, joten himppasen vituttaa kun aina vaan kestää ja kestää. :sad001
 
Alkoiko sinulla sitten menkat? Itsellä nyt noin päivän myöhässä. Toivon, että maanantaihin mennessä alkaa, etten joudu siirtämään lääkäriaikaa. Tässä on odottelua tullut jo parisen kk, niin olisi kiva päästä jatkamaan hoitoja.

Ei alkanut :arghh: Soitin aamulla klinikalle ja siirsivät suoraan kaikki ajat viikolla eteenpäin. Mulla on ollut koko päivän tatti otsassa kun pitää sumplia uusiksi kaikki työjutut että saisi vapaata ja yksi viikko lisää täytyy olla tarkkana että pysyisi terveenä. Ai hitto että voi ketuttaa!! Onneksi kuitenkaan ei ole vieläkään menkat alkaneet, se vasta potuttaisi jos nyt saman päivän aikana vielä alkaisi. Tein myös negatiivisen raskaustestin eli ei voi johtua siitä että olisi raskaana.
 
Mulla on ollut nyt kahdessa kierrossa ihan uusi juttu... ovulaation yhteydessä verenvuotoa. :confused:Soitin polille, että pitäskö olla huolissaan mutta ihan normaalia kuulemma, hormonitasot voi heitellä esim. stressin johdosta ja aiheuttaa tuollaista. :rolleyes: Sanoin miehelle, että lyödäänkö vetoa, että kun aloitellaan IVF:ä niin jotain paskaa (polyyppeja, endo ym) löytyy kuitenkin ja kaikki taas venyy... Joskin vähän epäilen, että edes päästään suunnitellulle käynnille joulukuussa kun koronahommat taas kiihtyy. :banghead: Joulukuussa tulee 2 vuotta kun hakeuduttiin hoitoihin ja tuntuu et pääasiassa tää on ollut pelkkää odottelua... ei tässä enää ainakaan nuorennuta, joten himppasen vituttaa kun aina vaan kestää ja kestää. :sad001

Annuliina olet oikeassa, suurin osa tässä hoidoissa ollessa on odottelua. Se ketuttaa ihan suunnattomasti
 
Ei alkanut :arghh: Soitin aamulla klinikalle ja siirsivät suoraan kaikki ajat viikolla eteenpäin. Mulla on ollut koko päivän tatti otsassa kun pitää sumplia uusiksi kaikki työjutut että saisi vapaata ja yksi viikko lisää täytyy olla tarkkana että pysyisi terveenä. Ai hitto että voi ketuttaa!! Onneksi kuitenkaan ei ole vieläkään menkat alkaneet, se vasta potuttaisi jos nyt saman päivän aikana vielä alkaisi. Tein myös negatiivisen raskaustestin eli ei voi johtua siitä että olisi raskaana.

Ymmärrän ärsytyksen! Kyllä ne sieltä alkaa... Ainakin Synarela on todennäköisesti toiminut, jos jotain positiivista haluaa tuosta tilanteesta etsiä.
 
Vihdoin ne kuukautiset sieltä näyttää tulevan

Mulla alkoi kans eilen aamulla, tällä kertaa n. 2-3 päivää myöhässä. Olen iloinen, että vuoto alkoi ennen huomista lääkärikäyntiä. Jos kaikki näyttää hyvältä, niin päästään vihdoin etenemään pas-hoidon kanssa. Mulla oli muutama viikko sitten vielä jäljellä joku hemorraginen kysta (verellä täyttynyt follikkelin jäänne) heinäkuisesta ivf-hoidosta ja nyt pitäisi varmistaa, että se olisi vihdoin häipynyt. Toivon todella, että on, kun en millään jaksaisi enää odotella... Jos kaikki on ok, niin luulisin seuraavan alkionsiirron olevan n. kolmen viikon päästä.
 
Hei,

Voisin liittyä tähän keskusteluun. Meillä lapsettomuutta takana jo useampi vuosi, pari raskautta tänä aikana alkanut, toinen oli kemiallinen ja toinen keskeytynyt keskenmeno. Nyt ei vuoteen ole alkanut yhtään raskautta. Mulla on kierto hieman epäsäännöllinen, mutta ovulaatiot kuitenkin nyt ihan hyvin tulleet. Aiemmin on kokeiltu letrozoleja ja kaksi kertaa pistoksia tukemaan ovulaatiota. Näillä tuli vain yksi kemiallinen. Nyt olisi suunnitelmissa vuoden vaihteen jälkeen ivf hoidot, mietityttää vain kuinka tämä korona homma vaikuttaa hoitoihin. Ja mulla vielä ilmeisesti toinen munanjohdin tukossa.

Nyt olisi tarkoitus yrittää panostaa vielä täysillä elämäntapoihin ja tankata vitamiineja. Onko teillä muilla vinkata mitä kannattaisi vielä tehdä? Syön jo monivitamiinia, ubikinonia ja d-vitamiinia, nämä oli lääkärin vinkit. Kannattaisiko vielä kokeilla esim. Donavertyä? Miehelle vois ottaa tuon sermatrop alfan käyttöön. Osaako kukaan sanoa onko se kuinka iso kapseli? Miehellä vaikea niellä isoja kapseleita. Nyt olis itellä tarkoitus olla täysin ilman alkoholia ja lopettaa sokeri ja kaikki lisäaineet, saa nähdä miten onnistuu (alkoholi helpoin nakki :D).
Ikää jo 34v ja miehellä loppuvuodesta jo 38v.
 
Itse kerkesin kokeilla vaikka mitä eikä niillä ollut mitään vaikutusta, ovulaatio aikaistui muutamalla päivällä mutta saman verran lyheni myös kierto.

Itse kokeillut: extra määrä foolihappoa, b-monivitamiini, magnesium, Maca, inkiväärikapselit, kurkumatabletit, D-vitamiini, monivitamiini raskaana oleville. Vähäsokerinen ruokavalio, vähähiilarinen, kofeeiniton, alkoholiton, välttää prosessoituja ruokia, maidoton, ananaksen ydintä, greippimehua, granaattiopmenaa, vadelmalehtitee. Kokeiltu akupunktiota, kuppausta, hierontaa, runsaasti lämpöä ja verenkierron ylläpitämistä, meditaatiota ja rentoutumisharjoituksia.

Omalla kohdalla mikään ei ole auttanut niin en hirveästi usko niihin muuta kun että kokeilu rauhoittaa mieltä ja on kiva kun pystyy keskittymään johonkin tiettyyn asiaan.


Meillä ainakin HUSilla ovat sanoneet että vaikka korona pahenisi niin tuskin tapahtuu samalla tavalla kun keväällä että paikat menisi kiinni. He arvelivat että korkeintaan osa henkilökunnasta siirretään muualle hoitamaan kriittisempiä tehtäviä, mutta ei ole mitään syytä sulkea koko klinikka. Toki omaa hoitoa voi vaikuttaa se että itse sairastuu flunssaan, silloin voi hoidot keskeytyä kunnes on taas terve.
 
Itse kerkesin kokeilla vaikka mitä eikä niillä ollut mitään vaikutusta, ovulaatio aikaistui muutamalla päivällä mutta saman verran lyheni myös kierto.

Itse kokeillut: extra määrä foolihappoa, b-monivitamiini, magnesium, Maca, inkiväärikapselit, kurkumatabletit, D-vitamiini, monivitamiini raskaana oleville. Vähäsokerinen ruokavalio, vähähiilarinen, kofeeiniton, alkoholiton, välttää prosessoituja ruokia, maidoton, ananaksen ydintä, greippimehua, granaattiopmenaa, vadelmalehtitee. Kokeiltu akupunktiota, kuppausta, hierontaa, runsaasti lämpöä ja verenkierron ylläpitämistä, meditaatiota ja rentoutumisharjoituksia.

Omalla kohdalla mikään ei ole auttanut niin en hirveästi usko niihin muuta kun että kokeilu rauhoittaa mieltä ja on kiva kun pystyy keskittymään johonkin tiettyyn asiaan.


Meillä ainakin HUSilla ovat sanoneet että vaikka korona pahenisi niin tuskin tapahtuu samalla tavalla kun keväällä että paikat menisi kiinni. He arvelivat että korkeintaan osa henkilökunnasta siirretään muualle hoitamaan kriittisempiä tehtäviä, mutta ei ole mitään syytä sulkea koko klinikka. Toki omaa hoitoa voi vaikuttaa se että itse sairastuu flunssaan, silloin voi hoidot keskeytyä kunnes on taas terve.

Tää on kyllä mahtava lista, itse olen kokeillut lähes nää kaikki ihan yhtä surkealla menestyksellä. Just viimeisimpänä olen selvitellyt akupunktiohoitoja hormonitoimintaa tasaamaan:hilarious:

Siis eihän tässä mitään hauskaa tietenkään ole. Satasia on tullut vedettyä erimuotoisina ja värisinä kapseleita, jauheina ja mehuina alas. Nyt oon päättänyt, että saa riittää tämä!

Just myös joogaan ja meditoin, se on sentään muuta mielenterveyttäkin ylläpitävää. Nyt vaan yritän uskoa, että loppuviimein länsimainen lapsettomuus lääketiede onnistuu saattamaan mut raskaaksi. En siis mitenkään arvostele vitamiinien käytössä, tosiaan on sitä itsekin tullut kokeiltua vaikka mitä näinä epätoivoisina vuosina, turhaan.
 
Joo, en kyllä itekkään enää usko, että noilla vippaskonsteilla tulisin luomuna raskaaksi, tuntuu, että mieskin on niin väsähtyny "pakko" yrittämiseen eli seksiin ovulaation aikaan, että meillä heiluu peitto kerran kun on ovulaatio, tuntuu, ettei itekkään jaksa sitä viikon jyystämistä, mitä joskus harrastettiin. Ollaan oltu jo 8v yhdessä, että ehkä tuoreemmassa suhteessa ois vähä enemmän intoa sillä saralla :D

Lähinnä nyt tavoitteena ois yrittää parantaa munasolujen laatua, pelottaa hirveästi että ne on täyttä kuraa :sad001

Huomenna aloitan kofeiini ja sokeri lakon, voin raportoida miten edistyn :hilarious:
 
Tarkoitus ois nyt myös jättää kaikki ovulaatiotestit ja kierron kyttääminen pois ja antaa vain olla. Niin masentava aina elätellä toiveita ja tehdä negatiivinen r-testi.
 
Tarkoitus ois nyt myös jättää kaikki ovulaatiotestit ja kierron kyttääminen pois ja antaa vain olla. Niin masentava aina elätellä toiveita ja tehdä negatiivinen r-testi.

Minäkin tein sen kun ajattelin että vähentäisi stressiä mutta kävikin niin että stressasin enemmän kun en tiennyt milloin ovuloin jne :hilarious: oon myös kulkenut pitkin kämppää ristiäiskynttilän kanssa karkottamassa pahoja henkiä. Yhdessä vaiheessa olin vakuuttunut että lapsettomuutemme johtui meidän asunnosta sillä ostettiin tämä asunto samaan aikaan kun alettiin yrittää lasta. kutsuin tänne asuntovälittäjän arvioimaan meidän kämppää...

Onneksi on "pikkasen" rauhoittunut pahimmista hullutuksista :playful:
 
Onko teiltä mitattu amh-arvoa? Mun pitäs käydä se mittauttaa, nyt on menkat just meneillään ja pitäs ottaa se alkukierrosta, että se menee ens kiertoon, en nyt ehdi sitä käymään. Mua ahistaa iha hirveästi, jos on tosi huono lukema.
 
Tuntuu, että oon jo niin vanha, vaikka paljon vanhempiakin täällä taitaa olla :) Mun yks kaveri on 37v ja nyt vasta pääsee edes aloittamaan yrittämisen, tietenkin hän sitten plussaa heti :banghead:
 
Mä täytän muutaman kk:n päästä 34 ja poli mulle joka käynnillä mainostaa, että oon nuori:hilarious: amh oli 1,49, ei mikään järin korkea, mut ei kai mikään sysipaskakaan, poli ei ollut siitä huolissaan.

Olen mäkin miettinyt, et pitäiskö liittyä kirkkoon, jos tää onkin sitä:hilarious: mut niin hulluksi en sit oo ruvennut. Se on vaan jotenkin hyväksyttävä, et näillä lisääntymisasioilla ei ole mitään suurempia tarkoituksia. Meillä on vaan ollut tosi huono tuuri tässä arpapelissä. Musta se on kuitenkin tosi iso luku, et 1/5 kärsii tästä samasta asiasta.
 
Oi, ihanaa, että sulle on sanottu noin :) Mun iästä ei oo puhuttu mitään, oon aatellu, että se johtuu siitä, kun oon suht nuoren näköinen vielä, mutta eihän se biologiasta ja munasolujen kunnosta kerro mitään. Mun elämäntavat on kyllä välillä ihan retuperällä, liian vähän unta ja liikaa kofeiiniä ja vedän sitten herkkuja nälissäni ja unohdan syödä. Että sen puoleen korjausliike olisi paikallaan :) Sain nyt äidiltäni kasan mustikoita, että voin alkaa tankkaamaan niitä :) En tiiä miksi mulle on jotenki vaikea saada syötyä säännöllisesti, yleensä syön vain töissä lounaan ja sen jälkeen illalla jotain. Alkoakin välillä menee, toki koko ajan vähemmän, mutta kunnon biletys vaiheetkin on eletty vielä yli 30 vuotiaanakin :sad001
 
Takaisin
Top